Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 562 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktivní kompenzace průhybu nástroje
Zarboch, Jaromír ; Marek, Jiří (oponent) ; Březina, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem systému kompenzace průhybu nástroje, pro frézovací vřeteno C1, poskytnuté firmou TOSHULIN, a.s. Za pomocí programů ANSYS, MD ADAMS, Matlab/Simulink byl vytvořen zjednodušený simulační model vřetene, na který byly aplikovány kompenzační prvky. Jako akční prvky byly zvoleny tři piezoaktuátory, které jsou samostatně řízeny třemi PID regulátory. Efektivnost tohoto kompenzačního systému byla ověřena na základě provedených simulací.
Vhodnost modelování skutečného modelu půdy náhradním jednovrstvým nebo dvouvrstvým horizontálním modelem půdy
Kuběna, Michael ; Topolánek, David (oponent) ; Vyčítal, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rezistivitou půdy a zejména pak vhodností náhrady rozličných modelů půdy dvouvrstvým horizontálním modelem. Nejprve jsou popsány faktory, které ovlivňují rezistivitu půdy, způsob měření této rezistivity a představeny jsou rovněž různé modely půdy. Poté bylo v programu Ansys vytvořeno několik těchto modelů půdy – vertikální model s kolmým či šikmým dělením, model s výraznou nehomogenitou a model třívrstvý. Ve všech těchto modelech proběhla simulace Wennerova měření a následně jim byl přiřazen náhradní model dvouvrstvý horizontální. Poté byla zkoumána velikost chyby, která vznikla touto náhradou skutečného modelu za dvouvrstvý horizontální model.
Topological optimization of a crane jib
Machara, Marcel ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
This bachelor's thesis deals with the issue of topology optimization in the design of structures and machine parts. The first part of the thesis consists of a theoretical summary of the current state of knowledge of crane jibs and their basic categorization. The second part consists of theoretical knowledge about optimization problems and the method of topology optimization. In the third part, an example of the implementation of topology optimization on a cantilever crane is processed using the Ansys Workbench software. The parameters of optimized jib designs are compared with the parameters of their basic models. At the end of this chapter, an evaluation of the results of topology optimization is performed.
Biomechanická studie kolenního kloubu s aloplastikou
Zděblo, Jakub ; Valášek, Jiří (oponent) ; Florian, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá deformačně - napěťovou analýzou kolenního kloubu ve fyziologickém stavu a kolenního kloubu s aplikovanou dlahovou osteosyntézou. K určení deformačně napěťových stavů je využito výpočtového modelování metodou konečných prvků (MKP) s využitím výpočtového systému Ansys. Trojrozměrný model geometrie kolenního kloubu je tvořen kostmi femuru a tibie, které byly vytvořeny na základě dat počítačové tomografie (CT), chrupavkami a menisky. Model geometrie fixační úhlově stabilní dlahy (LCP) byl vytvořen díky technické dokumentaci výrobce. Na základě modelu fyziologického kolenního kloubu jsou vytvořeny modely tří variant rekonstrukce laterálního kondylu pro různé velikosti kondylárního fragmentu s použitím fixační dlahy. Analýza všech variant je provedena pro stejné silové zatížení, které odpovídá maximálnímu zatížení během fáze kroku. Z výsledků analýzy deformace a napjatosti mezi kondyly femuru a tibie vyplývá, že při použití úhlově stabilní dlahy k rekonstrukci laterálního kondylu, nedochází k podstatným změnám rozložení a velikosti maximálních hodnot kontaktního tlaku.
Analýza šíření vibrací spojeným strukturálně akustickým prostorem
Kostelník, Jan ; Pellant, Karel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analyzovat průběh vibrací u spalovacího motoru, od spalovacího prostoru přes pevné strukturální prostředí, až po okraj bloku motoru. Poté analyzovat vznik hluku jakožto změny akustického tlaku v plynném akustickém prostředí obklopujícím pevnou strukturu bloku motoru. Byla provedena analýza jednovélcového bloku mototru při různých frekvencích a poloze pístu. Simulace šíření vibrací a tlakových vln byla provedena v programu ANSYS.
Metody fixace zlomenin horní končetiny
Litera, Jan ; Marcián, Petr (oponent) ; Florian, Zdeněk (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na současné metody fixace zlomenin horní končetiny. Součástí práce je rešeršní studie dostupné literatury a popis anatomie horní končetiny. To je nezbytné pro řešení problémů souvisejících se zlomeninami horní končetiny. Historie léčby zlomenin horní končetiny umožňuje získat přehled a přínos současných metod fixace horní končetiny. Na základě získaných znalostí je vytvořen jednoduchý výpočtový model fixace zlomeniny pažní kosti pomoci klasické a LCP dlahy. Řešení výpočtového modelu pro specifické modely zatížení bylo provedeno ve výpočtovém systému Ansys Workbench 18.2. Biomechanická analýza provedená na základě prezentace výsledků řešení, popsaného jednoduchého modelu, prokázala rozdíly v aplikacích klasické a LCP dlahy.
Nelineární analýza železobetonových konstrukcí
Král, Petr ; Salajka, Vlastislav (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je provedení a vyhodnocení nelineárních analýz trámů, jež budou namáhány čtyřbodovým ohybem. Nelineární analýza bude provedena a vyhodnocena na třech modelech trámu, z nichž první bude z prostého betonu, druhý z železobetonu s výztuží umístěnou v oblasti tahových napětí a třetí z železobetonu s výztuží umístěnou v oblastech tahových a tlakových napětí. Obsahem práce bude vytvoření vhodných MKP modelů, provedení nelineárních výpočtů s použitím materiálového modelu z knihovny nelineárních materiálových modelů multiPlas v programovém prostředí výpočetního systému ANSYS a následné vyhodnocení výsledků. Vyhodnocení výsledků bude sestávat ze zhodnocení nelineárních analýz trámů a ze zhodnocení analýz trámů dle normy ČSN EN 1992 – 1 – 1 bez výztuže a s výztuží v daných variantách, dále ze srovnání nelineárních analýz trámů s analýzami trámů dle normy ČSN EN 1992 – 1 – 1 a nakonec ze zhodnocení podmínky plasticity, jež bude aplikována na trámy.
Návrh topologie kompozitního piezokeramického snímače
Dostal, Vojtěch ; Ševeček, Oldřich (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a numerickým modelováním piezokeramického snímače, který je umístěn na kolejnici z důvodu generování elektrické energie pro bezdrátové senzory monitorující železniční dopravu a stav kolejí. Práce se dá rozdělit do tří oblastí. První část se věnuje teoretickým základům piezoelektrické přeměny a následně jsou uvedeny příklady použití piezoelektrického generátoru v železniční oblasti. Ve druhé části je provedena parametrická analýza na numerickém modelu pro zjištění vhodného umístění piezoelektrického generátoru na kolejnici, k tomu byl použit homogenizovaný model MFC snímače. Výsledky z numerického modelu byly následně porovnány s provedeným experimentem. Třetí část se již věnuje návrhu vlastního piezokeramického snímače, který je aplikován na vybrané vhodné místo na kolejnici. Výsledky z provedeného numerického výpočtu ukazují vhodnost použití tohoto snímače pro monitorování železnice.
FEM model ultrazvukového senzoru hladiny oleje
Chutný, Pavel ; Bílek, Michal (oponent) ; Vyroubal, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce ověřuje pomocí numerického modelu fyzikální princip šíření ultrazvuku různými tekutinami. Nejprve je rozebírána problematika ultrazvukových vln. Druhá část teorie se věnuje motorovým olejům. Dále se práce zabývá rovnicemi potřebnými k počítačovému modelování. V praktické části je na všeobecně známých tekutinách (voda, vzduch) odzkoušen numerický model hladinoměru. Výsledky laboratorního měření rychlosti šíření ultrazvuku v oleji v závislosti na teplotě jsou poté aplikovány na navrhnutý numerický model senzoru, který je následně optimalizován.
Vliv příčného ztužení oblouků dvoukolejného železničního mostu při dynamické odezvě
Bureš, Vojtěch ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Martinásek, Josef (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je statická a dynamická analýza oblouků ocelového železničního mostu a zkoumaní vlivu jejich ztužení. Byl vytvořen deskostěnový model v programu Ansys, ten následně zatížen a staticky posouzen dle teorie druhého řádu s vloženými imperfekcemi. Dynamická analýza se věnovala vlivu ztužení na dlouhodobou životnost konstrukce. Výsledky na modelech s obloukovými ztužidly a bez ztužidel byly porovnány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 562 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.