Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Feyglová, Sandra ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Klíčová slova 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití současných informačních technologií ve výuce matematiky na základní škole, zejména pak na 1. stupni, v širokém teoretickém kontextu historie i současnosti vyučování matematiky z pohledu didaktiky matematiky, legislativy i praxe. V první polovině textu práce shrnuje dějinný vývoj od úplných počátků až po současnost, kde se zabývá legislativním rámcem určujícím podobu výuky matematiky na českých základních školách: kurikulárními dokumenty vydávanými MŠMT ČR, přípravou, kvalifikací i dalším vzděláváním pedagogických pracovníků-učitelů matematiky; stručně pak vysvětluje inkluzivní školství v dnešním Česku. Práce krátce popisuje i nejčastější přístupy k vyučování matematiky. Nosnou částí této bakalářské práce je její druhá polovina, ve které nastiňuje pro výuku vhodné informační technologie a zejména prezentuje případovou studii využití tabletů v běžné výuce matematiky integrovanými žáky v inkluzivní třídě.
Badatelsky orientované vyučování v matematice (desítková soustava a velká čísla)
RONČÁKOVÁ, Soňa
Diplomová práce se zabývá badatelsky orientovanou výukou matematiky, se zaměřením na desítkovou soustavu a velká čísla na prvním stupni základní školy. Badatelsky orientovaná výuka je výuka, která je zaměřená na objevování nebo ověřování poznatků samotným žákem. Teoretická část práce se věnuje základní charakteristice badatelského vyučování a jeho principům. Praktická část se opírá o kvalitativní výzkum. Cílem této části je určit na základě sběru dat a analýzy pěti výzkumných experimentů, které proběhnou ve dvou paralelních pátých třídách, charakteristické znaky badatelského vyučování, a odhalit problematické jevy, které se při této výuce mohou objevit. Na základě zjištěných informací poté dojde k formulaci doporučení pro praxi. Výsledky projektu ukázaly, že badatelsky orientované vyučování v hodinách matematiky je pro žáky přínosem. I přes počáteční větší péči, kterou je zapotřebí věnovat výběru vhodné úlohy, přípravě pomůcek, ale i zevrubnější přípravě učitele, se její zařazování do hodin matematiky vyplatí. Pro žáky je netradičním zpestřením, během kterého se nenásilnou formou vzdělávají a své vědomosti si upevňují.
Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Feyglová, Sandra ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Klíčová slova 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití současných informačních technologií ve výuce matematiky na základní škole, zejména pak na 1. stupni, v širokém teoretickém kontextu historie i současnosti vyučování matematiky z pohledu didaktiky matematiky, legislativy i praxe. V první polovině textu práce shrnuje dějinný vývoj od úplných počátků až po současnost, kde se zabývá legislativním rámcem určujícím podobu výuky matematiky na českých základních školách: kurikulárními dokumenty vydávanými MŠMT ČR, přípravou, kvalifikací i dalším vzděláváním pedagogických pracovníků-učitelů matematiky; stručně pak vysvětluje inkluzivní školství v dnešním Česku. Práce krátce popisuje i nejčastější přístupy k vyučování matematiky. Nosnou částí této bakalářské práce je její druhá polovina, ve které nastiňuje pro výuku vhodné informační technologie a zejména prezentuje případovou studii využití tabletů v běžné výuce matematiky integrovanými žáky v inkluzivní třídě.
Řešení geometrických úloh a mozaiky na 1. stupni ZŠ
FANTOVÁ, Šárka
Diplomová práce se zabývá výukovým prostředím Mozaiky a jeho vlivem na motivaci a geometrickou představivost dětí primární školy. Základem diplomového úkolu je popsat a posoudit jednotlivé hodiny v experimentálním vyučování, ve kterém byly Mozaiky využívány. Během tohoto vyučování byly vytvářeny podmínky pro přirozenou diferenciaci žáků. V části Východiska řešení diplomového úkolu jsou vymezeny pojmy související s cílem zpracování diplomového úkolu a geometrií na primární škole. Jednotlivými Mozaikami a skládačkami se zabývám v kapitole Mozaiky a stavebnice - metodické základy. Závěr této části tvoří Použité metody při řešení diplomového úkolu. Praktická část obsahuje zpracování experimentálního vyučování a jejich analýzu. Jsou zde i prezentovány jednotlivé práce dětí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.