Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Raci jako modelový taxon ve výuce na základní a střední škole
Kostřicová, Zuzana ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Tato práce podává rešerši tématu raků s cílem být pomůckou učitelům, kteří by se rozhodli téma raků hlouběji prozkoumat se žáky. Teoretická část práce pojednává na úvod o racích z pohledu historicko-kulturního a zároveň jako o významné potravině člověka. V dalších kapitolách je popisována základní systematika a globální výskyt raků, popis vnější a vnitřní stavby račího těla s ohledem na využitelnost ve výuce. Dále je podrobně představeno šest druhů raků žijících na území ČR, kromě původních druhů ještě rak signální, rak pruhovaný a rak mramorovaný. Pozornost je věnována postavení raků v potravních sítích a dále mnoha faktorům, které populace našich původních raků v nějaké míře ohrožují - jde o antropogenní zásahy do toku, kompetici s invazními druhy (přenašeči račího moru), další parazity a patogeny a možný vliv sucha a klimatických změn. Poslední kapitola teoretické části rozebírá různé postoje k ochraně, repatriaci původních druhů a zároveň opatření mající zamezit šíření druhů invazních, včetně jejich likvidace. V prakticky zaměřené části byla provedena obsahová analýza učebnic přírodopisu se zaměřením na to, jak téma raků pojednávají, zda podávají i informace o invazních druzích a jakou formou. Dále jsem se pokusila vytipovat výstupy a průřezová témata v rámci RVP ZV pro druhý stupeň, kde by...
Historie 1. ZŠ T. G. Masaryka v Milevsku v letech 1937-1953
MÜLLEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá historií vzdělávání ve městě Milevsko v letech 1937-1953, především zaměřenou na 1. ZŠ T. G. Masaryka. První a druhá kapitola se zabývá historií města a vzdělávání v Milevsku. Třetí a čtvrtá kapitola popisují život na základní škole v předválečném, válečném a poválečném období. Práce popisuje učitelský sbor a ředitele, kteří v těchto letech na škole působili. Dále se zabývá žáky a školní výukou v souvislosti s daným časovým úsekem. V práci jsou také popsány důležité události, které ovlivnily chod školy. Dalšími popisovanými aspekty, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné školní akce vyplývající z určité doby. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních a obecních kronik.
Dějiny obecné školy Zliv v letech 1889 až 1945
KLÍMA, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá dějinami obecné školy Zliv v letech 1889-1945. Úvodní část práce je zaměřena na dějiny města a vzdělanosti v něm. Z důvodu rozsáhlosti tohoto tématu se práce zaměřuje pouze na obecnou školu ve Zlivi. Její jádro tvoří dvě kapitoly, které jsou podrobně zaměřeny na život na obecné škole v předválečném, meziválečném a válečném období. Práce popisuje učitelský sbor a řídící učitele, kteří ve sledovaném období ve škole působili. Dále se zabývá žáky a jejich školní výukou v daném časovém úseku. Jsou sem rovněž zahrnuty důležité události, které ovlivnily činnost školy. Posledními tématy, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné školní události a oslavy. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních kronik a kronik města.
Dějiny obce Šumná v letech 1789 - 1990 se zvláštním zřetelem k vývoji místního školství a mimoškolních aktivit.
PISKOVÁ, Ester
Tato bakalářská práce pojednává o dějinách obce Šumná v letech 1789 1990, vývoji školství a volnočasových aktivit. Popisuje celkový pohled na dané historické období v obci Šumná včetně vývoje školství, života občanů, místních aktivit, volnočasových organizací a dopady vlivu politických ideologií. Práce je zpracovaná především na základě obecní a školní kroniky.
Význam hmyzu pro člověka a jeho využití ve školní výuce
Farionová, Jana ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce pojednává o třídě hmyzu jako o důležité skupině vyskytující se téměř ve všech ekosystémech. Věnuje se významu hmyzu pro člověka nejen z lidského pohledu. První část se zaměřuje na kladný význam hmyzu ve vztahu k člověku a jeho využití v mnoha oblastech lidského života jako je například zemědělství, hmyzí produkty, forenzní entomologie, medicína atd. Další část shrnuje škůdce, parazity a synantropní zástupce, se kterými se člověk může setkat v průběhu života. Následují možnosti využití hmyzu při výuce na školách, obsahová analýza učebnic pro základní a střední školy z pohledu prospěšnosti hmyzu pro člověka a dotazníkové šetření o oblíbenosti hmyzu, jeho chovu a entomofágii zaměřené na žáky základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA hmyz, význam hmyzu, užitečný hmyz, hmyzí škůdci, hmyzí parazité, druhy hmyzu, učebnice
Historie školy v obci Vráto od roku 1929-1989
ŠTOJDLOVÁ, Simona
Bakalářská práce se zabývá vznikem a vývojem Základní školy v obci Vráto v letech 1929 1989. V pěti tematických okruzích se stručně věnuje základním charakteristikám zkoumaného období včetně náboženských poměrů, dále organizaci školy, pedagogické činnosti či veřejnému životu školy. U každého časového úseku je věnována pozornost politickým a celospolečenským událostem, které výrazněji ovlivnily chod školy s přesahem do běžného života učitelů, dětí a jejich rodin. Základním zdrojem informací byla školní kronika.
Projektové vyučování a jeho aplikace v praxi
Jančárková, Jana ; Dytrtová, Radmila (vedoucí práce) ; Eva, Eva (oponent)
Bakalářská práce s názvem Projektové vyučování a jeho aplikace v praxi je zaměřena na využití pedagogického projektu v rámcově vzdělávacích a školních vzdělávacích programech středních odborných učilišť v praxi. Zkoumá teoretické didakticko psychologické aspekty projektu při jeho aplikaci ve výchovně vzdělávacím procesu. Vedle teorie bakalářská práce popisuje praktickou realizaci konkrétního dlouhodobého projektu Bylinková zahrádka, na středním odborném učilišti zaměřeném na gastronomii.
Dějiny vzdělávání v Hluboké nad Vltavou v letech 1897-1945 ve světle kronik
KRÁSOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá dějinami vzdělávání ve městě Hluboká nad Vltavou v letech 1897-1945 ve světle kronik. V úvodu práce jsou nastíněny dějiny města a dějiny vzdělávání Hluboké nad Vltavou. Vzhledem k obsáhlosti tohoto tématu je práce zaměřena pouze na dívčí obecnou školu v Hluboké nad Vltavou. Jednotlivé kapitoly jsou podrobně zaměřeny na život na dívčí obecné škole v předválečném, meziválečném a válečném období. Práce konkrétně popisuje učitelský sbor a řídící učitele, kteří v daném časovém období na škole působili. Dále se zabývá žákyněmi a jejich školní výukou v souvislosti s daným časovým úsekem. V práci jsou také uvedeny důležité události, které určitým způsobem zasáhly do chodu školy. Posledními aspekty, kterými se práce zabývá, jsou pravidelné, mimořádné školní akce, oslavy a události vyplývající z určité doby. Tato bakalářská práce je zpracována zejména na základě školních kronik a kronik města.
ŠKOLSTVÍ V BOROVANECH V LETECH 1918-1948 VE SVĚTLE KRONIK
KLEČATSKÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj školství a vzdělávání v Borovanech mezi lety 1918-1948. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které na sebe chronologicky navazují a obsahují popis vývoje školství v Borovanech podle informací, které pocházejí především ze školních kronik. Tyto kapitoly jsou pak dále tematicky členěny. Na začátku práce je popsána historie města a jeho školství, které slouží k obecnému pohledu na toto téma. Následují další kapitoly, které jsou zaměřeny přímo na konkrétní období, ve kterých je zmapováno dění, které ovlivnilo školství v Borovanech. Jde především o období po vzniku samostatného Československa, druhé světové války a období poválečné. Práce by měla přispět ke zmapování vzdělávání v Borovanech v období 1918-1948.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.