Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístupy ke zvyšování inovační výkonnosti výrobních podniků
Žižlavský, Ondřej ; Vaculík, Josef (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Zámečník, Roman (oponent) ; Solař, Jan (vedoucí práce)
Inovace jsou hlavním prvkem zvyšování efektivity podniku a jeho rozvoje. Dizertační práce se snaží metodicky definovat hlavní přínosy rozvoje inovačního potenciálu podniku a navrhnout přístupy ke zvyšování efektivity inovačních aktivit a tím i celé výkonnosti podniku, představit možností měření inovační výkonnosti a vytvořit určitou metodiku pro její zvyšování s využitím rozvoje inovačního potenciálu. Tato problematika je aktuální nejen z důvodu globální konkurenceschopnosti našich podniků, ale především z důvodu udržení si tržního podílu a přečkání současné ekonomické krize. Dobře řízené a úspěšně uvedené inovace na trh představují pro podniky nástroj, kterým mohou získávat konkurenční výhody umožňující podniku prosperovat i v podmínkách současné recese. V každém podniku existuje určitý inovační potenciál, který je nutné objevit, podporovat, využívat a soustavně rozvíjet. Práce se zaměřuje na splnění dvou základních cílů, poznávacího a tvůrčího, a také na potvrzení nebo vyvrácení zformulovaných hypotéz. V rámci poznávacího cíle je analyzován současný stav řešené problematiky, kde jsou popsány aktuální názory našich i zahraničních odborníků v oblasti inovací a rozvoje podniku. Také se zde popisují základní definice související s řešenou problematikou. Prostřednictvím primárního výzkumu v podnicích jsou zkoumány faktory rozvoje inovační výkonnosti. Navazující druhý tvůrčí cíl je zaměřen na navržení metodického postupu zvyšování inovační výkonnosti použitelného pro české podniky. Závěrem jsou zdůrazněny přínosy dizertační práce pro teorii a její přínosy pro rozvoj podniku a manažerskou praxi.
Inovační řízení ve vybrané organizaci
UHLÍŘ, Ladislav
Tématem diplomové práce je Inovační řízení ve vybrané organizaci. Cílem práce zhodnotit současný stav řízení inovací ve vybrané organizaci, odhalit možné nedostatky a navrhnout změny na zlepšení. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části je uveden přehled poznatků o řízení inovací. Popsány jsou pojmy jako inovace, řízení inovací či inovační proces. Uvedeny jsou také metody hodnocení inovací. V praktické části je nejprve představena vybraná společnost. Dále je popsán a následně zhodnocen proces řízení inovací v organizaci. Na základě zhodnocení současného stavu jsou podány konkrétní návrhy na vylepšení.
Innovations Management in Enterprise
Kiriak, Natalia ; Velinov, Emil (vedoucí práce) ; Vysockaya, Natalia Vladimirovna (oponent)
Předmětem bakalářská práce je řídit činnosti organizace. Cílem je analyzovat Proces řízení inovací činnosti organizace na příkladu mobilní operátor MegaFon. MegaFon Firma - federální mobilní operátor, jedním z předních ruského telekomunikačního trhu. V první kapitole bakalářské práce je popsáno teoretické aspekty organizační inovace a řízení této činnosti. Druhá kapitola obsahuje popis společnosti, její inovativní a řízení této činnosti, jakož i doporučení na zlepšení řízení inovací.
Přístupy ke zvyšování inovační výkonnosti výrobních podniků
Žižlavský, Ondřej ; Vaculík, Josef (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Zámečník, Roman (oponent) ; Solař, Jan (vedoucí práce)
Inovace jsou hlavním prvkem zvyšování efektivity podniku a jeho rozvoje. Dizertační práce se snaží metodicky definovat hlavní přínosy rozvoje inovačního potenciálu podniku a navrhnout přístupy ke zvyšování efektivity inovačních aktivit a tím i celé výkonnosti podniku, představit možností měření inovační výkonnosti a vytvořit určitou metodiku pro její zvyšování s využitím rozvoje inovačního potenciálu. Tato problematika je aktuální nejen z důvodu globální konkurenceschopnosti našich podniků, ale především z důvodu udržení si tržního podílu a přečkání současné ekonomické krize. Dobře řízené a úspěšně uvedené inovace na trh představují pro podniky nástroj, kterým mohou získávat konkurenční výhody umožňující podniku prosperovat i v podmínkách současné recese. V každém podniku existuje určitý inovační potenciál, který je nutné objevit, podporovat, využívat a soustavně rozvíjet. Práce se zaměřuje na splnění dvou základních cílů, poznávacího a tvůrčího, a také na potvrzení nebo vyvrácení zformulovaných hypotéz. V rámci poznávacího cíle je analyzován současný stav řešené problematiky, kde jsou popsány aktuální názory našich i zahraničních odborníků v oblasti inovací a rozvoje podniku. Také se zde popisují základní definice související s řešenou problematikou. Prostřednictvím primárního výzkumu v podnicích jsou zkoumány faktory rozvoje inovační výkonnosti. Navazující druhý tvůrčí cíl je zaměřen na navržení metodického postupu zvyšování inovační výkonnosti použitelného pro české podniky. Závěrem jsou zdůrazněny přínosy dizertační práce pro teorii a její přínosy pro rozvoj podniku a manažerskou praxi.
Řízení výkonnosti inovující firmy ve vazbě na strategii
Beran, Jiří ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Švejda, Pavel (oponent) ; Šefl, Pavel (oponent) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se věnuje řízení českých firem na trzích, kde jsou časté inovace klíčové pro úspěch. Teoretická část práce se soustředí na metodiky dostupné pro strategické řízení a pro řízení inovací, které management může v praxi používat. V teoretické části je také zahrnutý stručný popis českého inovačního prostředí, zaměřený především na vzdělání a na směřování finančních toků. Na teoretickém základě jsou pak prezentovány výsledky výzkumu. Ten je založen na strukturovaných rozhovorech s topmanažery českých inovačních firem a návazných dotaznících. Informace získané z dotazníků jsou zkombinovány s ekonomickými výsledky firem a jsou nalézány vzájemné závislosti. Práce také obsahuje seznam pěti doporučení založených na výsledcích výzkumu a směrovaných k podnikové manažerské praxi.
How to use innovations for company growth
Melicharová, Kristýna ; Špaček, Miroslav (vedoucí práce) ; Brát, Jiří (oponent)
Účelem této práce je identifikovat hlavní charakteristiky úspěšných inovací, analyzovat inovační proces ve firmě Unilever a uvést soubor doporučení pro tuto firmu. Tato práce se zabývá zásadní otázkou současného podnikání -- jak dosáhnout růstu firmy za využití inovací. Práce využívá již zveřejněné výzkumy pro identifikaci nejlepších řešení v řízení inovací, informace z dotazníku, který byl vyplněn inovačními manažery v HHC Unilever, rozhovorů se zaměstnanci Unilever, publikovaných článků a výzkumů zaměřených na Unilever a interní dokumenty firmy. Bylo zjištěno, že klíčovými oblastmi v úspěšném řízení inovací je firemní kultura, inovační strategie, řízení lidských zdrojů, struktura firmy, hodnocení nápadů, procesy a ukazatele měření výkonnosti. Několik vylepšení bylo navrženo pro HHC Unilever. Přínos této práce je ve stanovení souboru doporučení. Implementace těchto doporučení přinese firmě urychlení růstu díky inovacím. Analýza aplikovaná na Unilever může být replikována pro jiné firmy za účelem zjištění stavu jejich inovačních aktivit

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.