Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Analysis of the Chinese green bond market and factors influencing issuance interest rates
Huang, Yixiang ; Sivá, Soňa (vedoucí práce) ; Semerák, Vilém (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá čínským trhem se zelenýmidluhopisy a faktory ovlivňujícími jejich emisní sazby, s důrazem na dopad pandemie Covid-19 na emisní sazby zelených dluhopisů v Číně. Práce využívá grafickou analýzu ke zkoumání čínského trhu se zelenýmidluhopisy a metodou vicenásobní lineární regrese analyzuje faktory ovlivňující emisní sazby. Nakonec zjišťuje, že pandemie Covid-19 skutečně má významný vliv a mění strukturu modelu ovlivňujících faktorů. Tato práce dospěla k hlavnímu závěru, že pandemie Covid-19 skutečně změnila strukturu faktorů ovlivňujících míru emise zelených dluhopisů Klíčová slova Čínský trh, Zelené dluhopisy, Covid-19 / Koronavirus, Emisní sazby, Vícenásobná lineární regrese, Ovlivňující faktory Název práce Analýza čínského trhu se zelený midluhopisy a faktorů ovlivňujících úrokové sazby při emisi
Strategie vstupu společnosti Centropen, a.s. na čínský trh
Březinová, Petra ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
S růstem společnosti Centropen se začíná tuzemský trh nasycovat, a proto je společnost nucena zvážit expanzi na zahraniční trhy. Úspěšnost celé expanzní akce často závisí na důkladném zanalyzování cílového trhu. Diplomová práce se zaměřuje na analýzu čínského trhu prostřednictvím 4C analýzy, jež zkoumá 4 oblasti, a to zákazníky, náklady, národní specifika a konkurenci. 4C analýza poskytuje odpovědi na dvě stanovené výzkumné otázky. První z nich se zaměřuje na podmínky, které musí společnost splnit při vstupu na čínský trh. Druhá otázka se týká výběru nejvhodnější formy vstupu na tento trh přímo pro Centropen. Pro analýzu čínského trhu a k zodpovězení výzkumných otázek byly využity sekundární zdroje dat, jako např. CzechTrade, Ministerstvo zahraničních věcí, BusinessInfo, Sinovia nebo Sovereign. Pro zjištění validity získaných informací byla sesbírána i data primární, a to prostřednictvím oslovení expertů na čínský trh. Na základě výsledků 4C analýzy se jako nejvhodnější forma vstupu pro Centropen jeví export s vytvořením reprezentační kanceláře v Šanghaji. Centropen může na čínském trhu uspět globálním produktem, který by měl být upraven podle místních specifik. Využita by byla strategie diferenciace s orientací na konkurenční výhodu výrobou kvalitních foukacích fixů.
Využití online marketingu v prostředí čínského trhu
Kotalová, Petra ; Olšanová, Květa (vedoucí práce) ; Glockner, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem využití online marketingu jako marketingové strategie v rámci čínského online spotřebitelského trhu. Cílem je zjistit, jakou roli hraje online marketing v životě čínského spotřebitele, jak ovlivňuje proces nákupního rozhodování daného spotřebitele a zda čínské tržní prostředí disponuje předpoklady pro rozvoj online marketingu. Jedná se o analýzu specifik online marketingu v prostředí čínského trhu ve spojení s charakteristikou čínských digitálních spotřebitelů. Díky této analýze je možno identifikovat příležitosti, které z tohoto vztahu mohou vyplynout pro obchodníky na čínském B2C trhu. Rovněž nabízí možnost porovnání chování čínských digitálních spotřebitelů s českou online spotřebitelskou komunitou, čímž usnadňuje tuzemským firmám pochopení specifik čínského online trhu a případnou adaptaci své strategie pro tento trh. Práce je doplněna o dotazníkové šetření zkoumající specifika výše zmiňované české online spotřebitelské komunity.
Čínský trh - možnosti a rizika vstupu zahraničních subjektů
Dressler, Daniel ; Bažantová, Ilona (vedoucí práce) ; Hraba, Zdeněk (oponent)
Práce poskytuje analýzu možností, které má na výběr zahraniční podnikatelský subjekt, který se chce prosadit na čínském trhu, a rizik s nimi spojených. Po úvodním přehledu základních charakteristik čínské ekonomiky se práce zaměřuje na analýzu jednotlivých forem vstupu, které jsou rozděleny na vývozní operace, vstupy formou poskytování licencí či franchisingu a kapitálové vstupy spojené se založením společnosti přímo v Číně. U každé z těchto forem jsou rozebrány prameny právní úpravy a jsou uvedeny praktické rady pro zahraniční podnikatele. Pozornost je zaměřena také na výhody a možná rizika provázející jednotlivé formy vstupu. Na závěr této práce je rozebrána ochrana duševního vlastnictví v Číně a její právní úprava, která zasahuje všechny podnikatelské subjekty, ať již zvolí vstup do Číny jakoukoliv formou. Práce vychází z aktuálního znění čínských předpisů a z nejnovějších zpravidla zahraničních publikací komentujících tyto normy. Má sloužit všem podnikatelům, kteří se rozhodnou zahájit v Číně své podnikatelské aktivity, a využít tak nepřeberných možností, které tato země nabízí.
Znalost čínské obchodní etikety: přínos pro zahraniční korporace
Huang, Leo
Čínská ekonomika je jednou z nejdynamičtějších a nejrychleji rostoucích ekonomik na celém světě. Dokazuje to fakt, že se tamní ekonomický výkon za posledních třicet let takřka zdesetinásobil a nyní zaujímá první místo, co se týče velikosti (měřeno podle absolutní výše HDP). Díky tomuto fenoménu expandují zahraniční korporace jak v působnosti, tak i výrobou na čínský trh. Pro Čínu je charakteristická tradiční vztahová ekonomika, která klade důraz na harmonii mezi lidmi a morální hodnoty. Tyto prvky definují jakousi unikátní podnikatelskou kulturu, již můžeme nazvat čínskou obchodní etiketou. Předmětem závěrečné práce je zkoumání jednotlivých principů této etikety a jejího vlivu na úspěšný vstup do čínské podnikatelské sféry. Práce dále rozebírá jak zahraniční podniky vnímají čínský trh jako možnost pro svůj růst a řeší otázku, zda má smysl znát jednotlivé prvky čínské obchodní etikety k úspěšnému navázání nových obchodních vztahů.
Možnosti pro české firmy v rámci nového Čínského pětiletého plánu 2016-2020
Knýblová, Petra ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Pala, Tomáš (oponent)
Diplomová práce zkoumá možnosti a uplatnění českých firem v rámci 13. pětiletého plánu ekonomického a sociálního rozvoje ČLR pro období 2016 až 2020 a dopad česko-čínských politických vztahů na obchodní spolupráci. Teoreticky zaměřená část práce se věnuje čínské ekonomice, je zde popsána její hospodářská historie, vývoj v několika posledních letech a současná situace. Dále se práce věnuje obchodní spolupráci mezi ČLR a ČR a její bilancí. Vstupní kapitolou pro praktickou část je popis hlavních bodů 13. pětiletého plánu ČLR. Praktická část v rámci stanoveného cíle práce analyzuje konkrétní možnosti uplatnění českých firem v oblastech podporovaných čínskou vládou v souladu s pětiletým plánem. Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že pětiletý plán a politická situace pozitivně ovlivňují působení českých firem v ČLR. Tento závěr však nelze aplikovat na všechny společnosti stejně, platí zejména pro velké firmy a u menších firem jsou rozhodující jiné faktory. K analýze bylo využito především kvalitativního výzkumu založeného na polostrukturovaném rozhovoru a polostrukturovaném dotazníkovém šetření. Je provedena SWOT analýza, která identifikuje příležitosti a hrozby spojené se vstupem na čínský trh.
Vstup českých malých a středních podniků na čínský trh
Bizoňová, Jana ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o české ekonomické diplomacii jako o nástroji, resp. prostředku zahraniční politiky ČR k prosazování ekonomických zájmů a cílů v Čínské lidové republice. Konkrétně se zabývá proexportní politikou státu a státní podporou malých a středních podniků (MSP) při jejich vstupu na čínský trh. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje pojmu ekonomická diplomacie a modelům řízení ekonomické diplomacie ve světě i v ČR a analyzuje dva základní vládní dokumenty formulující ekonomickou diplomacii ČR. Druhá kapitola je zaměřena na realizaci české ekonomické diplomacie v Číně, analyzuje česko-čínský zahraniční obchod a vývoj politicko-diplomatických vztahů obou zemí. Třetí kapitola se soustředí na MSP a jejich vstup na čínský trh. Přibližuje význam MSP pro českou ekonomiku a export a definuje jednotlivé fáze jejich vstupu na čínský trh. V této kapitole autorka zkoumá, jakou podporu nabízí a poskytuje stát MSP při jejich vstupu na čínský trh a zda tato podpora pokrývá všechny fáze tohoto složitého procesu. V závěru autorka vysvětluje, proč nejsou MSP spokojeny se státní podporou exportu a nastiňuje možná řešení.
Přímé zahraniční investice v Číně: faktory, trendy a rizika vstupu na trh
Holavová, Petra ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Erbenová, Monika (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nastínit současné trendy vývoje přímých zahraničních investic do Číny a na příkladu několika vybraných oblastí s investičním potenciálem vysvětlit budoucí trendy čínské strategie podpory PZI a to, jakým způsobem této skutečnosti mohou zahraniční investoři využít. Pro tento účel jsou v práci shrnuta i hlavní specifika čínského trhu, vztahující se zejména k podmínkám vstupu na tento trh, včetně zhodnocení některých investičních rizik s tím spojených. Práce se záměrně věnuje vývoji toků a stavu přímých zahraničních investic do Čínské lidové republiky, nikoli čínským investicím v zahraničí.
Analyse du marché des cosmétiques en Chine appliqué aux entreprises françaises
Ruan, Ling ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Mercier Suissa, Catherine (oponent)
Práce je zaměřena na výzkum místa francouzských kosmetických společností v Číně. Po teoretickém výzkumu následuje analýza kosmetického průmyslu a kosmetického trhu Francie a Číny. Ve třetí části jsou analyzovány dvě případové studie společností (L'Oréal, L'Occitane en Provence), které jsou přítomny na čínském trhu. Cílem práce není posoudit nebo zhodnotit trh nebo strategie jsou správně zvolené, ale přinést informace a porovnání francouzských společností na čínském trhu.
Podnikatelský plán: Cestovní agentura pro čínské klienty
Smička, Jakub ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Tondlová, Markéta (oponent)
Ve své diplomové práci se budu zaobírat problematikou cestovní kanceláře, která bude cílit na čínské turisty. Cestovní kancelář se bude jmenovat Golden Dragon a bude nabízet dva produkty -- klasický předpřipravený zájezd a dovolenou na klíč, kde si bude moci zákazník vše zvolit z nabídky. V diplomové práci se nejdříve zaměřím na teoretický základ, jak správně sestavit podnikatelský plán a poté budu teorii aplikovat na projekt cestovní kanceláře. Zanalyzuji trh výjezdního turismu z Číny, předně nákupní chování čínských turistů, trendy v oboru a z jakých provincií vyjíždí nejvíce turistů do zahraničí. Budu se také věnovat konkurenci z řad českých cestovních kanceláří, ale předně velkým čínským touroperátorům, kteří do ČR vozí 90% turistů. Cílem práce je zhodnocení úspěšnosti projektu cestovní kanceláře pro čínské turisty, což po přečtení zejména finančního plánu vyplývá, že tento projekt je životaschopný. Předpokládaný úspěch projektu je také díky tomu, že oslovujeme přímo čínské turisty přes společníka v Číně, tudíž máme na každém zájezdu vyšší marži než konkurence, která má dlouhý distribuční řetěz. Dále nabízíme jedinečný produkt dovolené na klíč pro individuální turisty, což je segment cestovního ruchu, který roste meziročně o desítky procent a pro propagaci našich služeb a produktů využíváme velice populární čínské sociální sítě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.