Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 413 záznamů.  začátekpředchozí371 - 380dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarné techniky u osob s lehkým a středním stupněm mentálního postižení
Vitvarová, Petra ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato práce se zabývá výtvarnou výchovou, její metodikou a výtvarnými technikami u osob s lehkým a středním stupněm mentálního postižení. Snažím se zde vytvořit určitý návod pro osoby pracující s lidmi s mentálním postižením. Jak při výtvarné činnosti s klienty postupovat a pracovat, zejména u těch jedinců s mentálním postižením, kteří se s výtvarnou činností teprve seznamují. Definuji zde, kdo je to osoba s mentálním postižením, jaká je etiologie a klasifikace mentální retardace. Dále popisuji, kčemu výtvarná činnost u osob s mentálním postižením přispívá. Např. rozvíjí jejich myšlení, zlepšuje hrubou i jemnou motoriku, uvolňuje křeče ruky, posiluje multisenzorické vnímání jedince. Klient je schopen vyjádřit se, zvyšuje se jeho sebevědomí. Výtvarná činnost také pomáhá zaměstnat osoby s mentálním postižením. Učí je sebeovládání, upevňuje správné pracovní návyky, správný úchop tužky, křídy či štětce. Určité výtvarné techniky umožňují také procvičit dýchací ústrojí. Ve třech zařízeních pro osoby s mentálním postižením ověřuji, zda mnou vybrané výtvarné techniky jsou osoby s lehkým a středně těžkým mentálním postižením schopni zvládnout sami či za malé pomoci asistenta, vychovatele či učitele. Mimo různých výtvarných technik, uvádím i příklady mého vedení výtvarné činnosti a popis průběhu výtvarného tvoření od...
Canisterapie
Lenská, Zuzana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Diplomová práce se zabývá canisterapií a jejím využitím na speciálních školách. Teoretická část popisuje historii vztahu člověk - pes a podrobně vysvětluje, co canisterapie znamená a komu, kde a jak canisterapie pomáhá. Zaměřuje se také na jednotlivé složky canisterapeutického procesu, formy a aktivity canisterapie a způsoby aplikace. Praktická část se zabývá dotazníkem rozeslaným do speciálních škol v Praze. Současně popisuje canisterapii v různých zařízeních a canisterapeutické zkoušky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzdělávání mimořádně rozumově nadaných žáků na 1. stupni základních škol
Heczková, Monika ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
V současné době je v České republice hlavním vzdělávacím trendem integrace a inkluze žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků a studentů mimořádně nadaných do běžných základních škol. Tento trend se nejvíce dotýká jak pedagogů základních škol, tak žáků samotných. Od 1. 1. 2005 nabyla platnost nová školská legislativa, ve které je poprvé použit legislativní termín "mimořádně nadaný žák." Mimořádně nadaní žáci by měli mít přizpůsobené vzdělávací curiculum vzhledem ke svým vzdělávacím potřebám tak, aby mohli rozvíjet svůj intelektový potenciál a plně využívat své schopnosti, vědomosti a dosáhnout vzdělávacího cíle bez vnějších omezujících zásahů (ze strany škol) atd. Ve všech zemích Evropy (i jinde) je stále jednou z diskutovaných otázek vzdělávání otázka, zda se mají mimořádně nadané děti převážně vzdělávat segregovanou formou, nebo mají být integrovány do běžných základních škol? Pedagogové mají na tuto otázku svůj pohled, neboť to jsou právě oni, kteří se musí přizpůsobovat vzdělávací politice dané země. Zamýšlený průzkum byl orientován na pedagogy 1. stupně základních škol. Nejdříve byly zjišťovány základní informace o současné o současné edukační situaci. Další etapa průzkumu byla zaměřena na hledání na získání stanovisek ke vzdělávání mimořádně rozumově nadaných žáků. Studenti...
Percepce umírání, smrti a úmrtí ve vztahové síti člověka s mentálním postižením
Štromerová, Markéta ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Šiška, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce uvádí do problematiky umírání, smrti a úmrtí tak, jak je v současné době vnímána společností. Jejím cílem je upozornit na aktuálnost tohoto tématu, zejména ve vztahu k lidem s mentálním postižením. Předpokládá se totiž, že tito lidé nemají možnost získat povědomí o skutečnostech závěru lidského života do takové míry, jako jejich intaktní vrstevníci, a nemohou tedy v této oblasti jednat zcela autonomně. Studie, která se pro účely této práce uskutečnila ve dvou pobytových zařízeních pro lidi s mentálním postižením, chce nastínit aktuální situaci a navrhnout nejen podněty pro další výzkum, ale i konkrétní možnosti intervence ze strany speciální pedagogiky.
Osobní asistence a její vliv na samostatnost a rozhodování klientky s mentálním postižením
Schiebelová, Eva ; Strnadová, Iva (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce Osobní asistence a její vliv na samostatnost a rozhodování dospělé klientky s mentálním postižením je s využitím vybraných metod kvalitativního výzkumu popsat průběh osobní asistence a veškeré faktory, které ji mohou ovlivňovat. První část je zaměřena na představení dospělého člověka s mentálním postižením a uvedení do problematiky osobní asistence jako jedné ze služeb sociální péče. V druhé části bude provedena a podrobně popsána případová studie dospělé klientky s mentálním postižením.
Bazální stimulace u těžce tělesně postižených
Bitman, Martin ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Hájková, Vanda (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o konceptu Bazální stimulace a jejím vlivu na člověka s postižením. Teoretická část popisuje úvod do problematiky bazální stimulace, historii a teoretické základy konceptu. Následuje charakteristika jednotlivých typů stimulace: somatická, vibrační, vestibulární, optická, auditivní, orální, olfaktorická a taktilně-haptická. Praktická část je zaměřena na využití konceptu Bazální stimulace u člověka s postižením. Obsahuje vyhodnocení vlivu konceptu na žáky s těžkým postižením.
Kvalita života dospělých lidí s mentálním postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením
Böhmová, Marie ; Strnadová, Iva (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
V bakalářské práci se zabývám kvalitou života dospělých lidí s mentálním postižením žijících v domovech pro osoby se zdravotním postižením. V teoretické části se věnuji pojmům mentální postižení, dospělost a kvalita života a uvádím definice různých autorů. Vysvětluji také, co to je domov pro osoby se zdravotním postižením, neboť je laickou veřejností stále používán již neaktuální pojem ústav. Věnuji se novému zákonu 108/2006 Sb. a Standardům kvality sociálních služeb, neboť tento zákon má výrazný vliv na kvalitu života v těchto zařízeních. Část své práce věnuji také rizikům institucionální péče, které mohou negativně ovlivňovat kvalitu života. Dělím kvalitu života na osm oblastí a každou oblast charakterizuji. Jako stěžejní oblast považuji mezilidské vztahy. Proto se mezilidským vztahům věnuji ve své praktické části. V praktické části jsem použila kvalitativní metodu. Pomocí rozhovorů a dotazníků jsem se pokusila zjistit více o mezilidských vztazích 16 klientů žijících ve třech domovech pro osoby se zdravotním postižením. Cílem výzkumu je dozvědět se více o jejich mezilidských vztazích. Součástí výzkumu je také plánování rozvoje klientky žijící v domově pro osoby se zdravotním postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 413 záznamů.   začátekpředchozí371 - 380dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Zemková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.