Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vybrané laboratorní metody ve výuce chemie: videonávody
Cosentino, Nikola ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na výuku laboratorních metod na ZŠ a SŠ a její podporu výukovými videi. Z porovnání rámcových vzdělávací programů a školních vzdělávacích programů vyplynulo příliš obecné pojetí a malý důraz na laboratorní výuku a rozvoj laboratorních dovedností v základním i středním školství. Dotazníkové šetření mezi vyučujícími chemie nám pomohlo definovat základní vyučované laboratorní metody. Informace z dotazníkového šetření, byly použity při tvorbě videí, konkrétně: práce s kahanem, filtrace a krystalizace. Vytvořená videa byla podrobena zpětné vazbě pomocí druhého dotazníkového šetření, na základě kterého došlo k finální úpravě videí.
Výuka koordinační chemie na středních školách
Navrátilová, Hana ; Míka, Luděk (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
1 Abstrakt Tato práce se zabývá analýzou výuky koordinační chemie na středních školách. Koordinační chemie je oslím můstkem mezi chemií anorganickou a chemií organickou. Rozšiřuje základní představy a podněcuje studenty k logickému uvažování. Má proto velký význam v souvislém vyučování chemie. Práce rozebírá různorodost výuky a snaží se vysvětlit nevýhody vyučování koordinační chemie jakožto názvosloví. Vysvětluje, proč je tato oblast pro chemiky důležitá. Analyzuje výuku koordinační chemie na vysokoškolských učitelských programech, ve školních vzdělávacích programech, v modelových otázkách k přijímacím zkouškám na chemicky zaměřené obory v Praze a v neposlední řadě se zabývá tím, jakým způsobem je ke koordinační chemii přistupováno ve středoškolských učebnicích. Cílem této práce je poukázat na nesourodost školních vzdělávacích programů ve výuce koordinační chemie, proč se výuka koordinační chemie omezuje na názvosloví a z jakého důvodu tomu tak je. Klíčová slova koordinační chemie, anorganická chemie, RVP, ŠVP, výuka chemie, střední škola
Analýza přijímacích zkoušek z chemie na Přírodovědeckou Fakultu Univerzity Karlovy
Šrámek, Martin ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent) ; Kričfaluši, Dana (oponent)
Disertační práce je zaměřena na predikci akademického úspěchu a analýzu testových otázek, které byly zařazeny do oborových testů z chemie v rámci přijímacího řízení PřF UK v letech 2016 až 2019. První část této práce je zaměřena na možnosti predikce akademického úspěchu (úspěšné dokončení bakalářského stupně studia do 4 let od jeho zahájení) na základě různých faktorů: (i) úspěšnosti v přijímacím řízení; (ii) studijního indexu (modifikovaný studijní průměr), (iii) úspěšnosti v dílčích částech přijímacího řízení, (iv) úspěšného absolvování vybraných předmětů povinných pro studijní program Chemie, popř. (v) na základě získaných známek ze zkoušek uvedených v bodu (iv). Pro některé z výše uvedených faktorů (i, iii a iv) byla rovněž zkoumána predikční schopnosti postupu jednotlivce do 2. ročníku. Výzkumný vzorek je tvořen 1 780 uchazeči studijního programu Chemie. Výsledky analýzy odhalily střední vliv úspěchu v přijímacím řízení na postup 2. ročníku (d = 0,52) a veliký na vliv na akademickou úspěšnost (d = 0,67). Vzájemným porovnáním predikční schopnosti různých oborových testů (matematika, biologie, chemie) jsme ověřili, že oborový test z chemie má oproti ostatním oborovým testům vyšší schopnost predikce postupu do 2. ročníku (d = 0,22) i akademického úspěchu (d = 0,40). Studijní index v 1. ročníku je...
Mediální výchova ve výuce chemie
Matějčková, Veronika ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá integrací výuky mediální výchovy do výuky chemie. Práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá mediální výchovou jako prostředkem ke zvýšení mediální gramotnosti, didaktickými přístupy k výuce mediální výchovy a metodami využívanými při výuce tohoto předmětu. Nedílnou součástí této části práce je také postavení mediální výchovy v kurikulárních dokumentech v České republice a šetření reálného stavu výuky mediální výchovy na českých základních a středních školách. Výsledky šetření ukázaly, že úroveň mediální gramotnosti žáků v České republice je spíše podprůměrná. Zároveň ze šetření vyplynulo, že nejčastější formou realizace výuky mediální výchovy je integrace do jiných vzdělávacích oblastí. Druhá část práce obsahuje dotazníkové šetření mezi učiteli přírodovědných předmětů zaměřené na integraci mediální výchovy do výuky přírodovědných předmětů a výukové materiály, které byly vypracovány na základě východisek z první části práce a které jsou praktickou ukázkou propojení mediální výchovy a chemie. Vytvořené výukové materiály obsahují teoretické východisko k danému tématu mediální výchovy, metodické pokyny pro učitele a pracovní listy, výukové prezentaci či další materiály potřebné pro výuku.
Outdoorová vzdělávací hra na téma dělicích metod pro žáky ZŠ
Kydalová, Radka ; Stratilová Urválková, Eva (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Pandemie nemoci Covid-19 v roce 2020 a 2021 měla zvláště v českých zemích neblahý vliv na výuku na všech typech škol. Výuka přírodních věd nemohla aktivně rozvíjet praktické dovednosti žáků, kteří v té době trávili enormní část dne online výukou a online úkoly. Cílem předkládané diplomové práce bylo vytvořit venkovní přírodovědnou aktivitu, která může být prováděna v rámci výuky na základní škole, ale také mimo výuku, např. ve volnočasových skupinách, na táborech nebo i rodinných dovolených. Vznikla tak hra Lahvius hledá učně! pro výuku dělicích metod na ZŠ. Hra obsahuje 15 stanovišť, díky kterým se s pomocí fáborků vytvoří trasa. Na posledním stanovišti připravují účastníci extrakt a filtrát z rostlin, které najdou v okolí. Průvodce-učitel připraví stezku podle Metodické příručky, která je přílohou této práce. Při praktické činnosti doporučujeme, aby účastníky efektivně vedl a dával jim zpětnou vazbu k jejich práci. Hra byla dvakrát ověřena: nejprve pilotní verze na dvou letních táborech a upravená verze byla ověřena se žáky dvou 7. tříd pražské ZŠ. Účastníci vyplňovali krátký dotazník a autorka dále vyhodnotila alchymistické deníky, které vznikly během hry. Ukázalo se, že bez aktivního vedení praktické činnosti dětí nejsou dosaženy očekávané výstupy, a proto doporučujeme hru realizovat s využitím...
Mezioborové vztahy chemie a geologie v přírodovědném vzdělávání
Kálalová, Anna ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezioborovými vztahy chemie a geologie v kontextu přírodovědného vzdělávání. Diplomová práce se zabývá učivem daným Rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia, které se týká anorganické chemie, mineralogie a petrologie. Dále je v diplomové práci přehledně zpracováno zařazení zmíněných témat do školních vzdělávacích programů různých gymnázií. V práci je kladen důraz hlavně na praktické činnosti ve výuce zmíněných předmětů tj. laboratorní práce. V diplomové práci jsou zpracovány náměty na chemické a fyzikální pokusy, na kterých je možné demonstrovat vztahy mezi těmito předměty a geologií. K těmto pokusům jsou vypracovány pracovní listy s autorským řešením, které jsou součástí přílohy této práce.
Srovnávací analýza chemického vzdělávání v ČR a ve Skotsku
Laburdová, Jiřina ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Klíčová slova: Skotsko, Česká republika, vzdělávací systém, chemické vzdělávání, výuka chemie, národní kvalifikace, Standard Grade, Intermediate, Higher, Advanced Higher Abstrakt: Vzdělávací systém v České republice (ČR) prochází v současné době mnoha změnami. Situace v zahraničních zemích je často tím, co nás k těmto změnám podněcuje. Cílem této práce je popsat vzdělávací systém a výuku chemie na středních školách ve Skotsku, porovnat je se situací v ČR a zhodnotit, v jakých aspektech bychom se mohli Skotskem inspirovat. Metodami výzkumu byly hospitace na hodinách chemie na třech středních školách ve Skotsku, polostrukturované rozhovory s učiteli a analýza studijních plánů a pedagogických dokumentů. Práce nejprve shrnuje historické a kulturní souvislosti, které ovlivňují vzdělávání ve Skotsku. Poté popisuje strukturu skotského vzdělávacího systému a přibližuje výuku chemie na středních školách z hlediska studijních plánů a požadavků k získání kvalifikací. Následuje popis navštívených středních škol včetně záznamů z hospitací z vybraných hodin chemie. Poslední část pak srovnává různé aspekty vzdělávacích systémů a přístupů k výuce chemie v ČR a ve Skotsku. Celková struktura vzdělávacích systémů v ČR a ve Skotsku se velmi liší a z těchto odlišností plynou i rozdíly v obsahu a uspořádání učiva v jednotlivých...
Chemická exkurze ve středoškolském vzdělávání
Papírníková, Lucie ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent)
Cílem práce bylo shrnutí dostupných informací o exkurzích, zjištění využívání exkurzí při pregraduální přípravě učitelů a vytipování vhodných pražských lokalit využitelných k chemicky orientovaným exkurzím. Práce obsahuje návrhy lokalit, jejichž součástí jsou popisy navštívených míst i s fotografiemi, včetně adres a kontaktů potřebných k realizaci exkurze. Součástí práce jsou také ukázky a odkazy na pracovní listy, videa a další výukové materiály. Práce je cílena především pro potřeby učitelů jako pomůcka pro přípravu exkurzí.
Využívání multimédií a multimediálních aplikací ve výuce chemie na SŠ v ČR
Švehla, Martin ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou multimediální podpory výuky chemie na středních školách. Přiblíží čtenáři možnosti využívání informačních a komunikačních technologií a to nejen při výuce chemie. Tyto technologie mají totiž významnou roli v moderním vyučování a procesu učení. Součástí práce je tvorba a vyhodnocení dotazníkového šetření, které podává přibližný přehled o výskytu a využívání multimédií a multimediálních aplikací v českých školách.
Využití mobilních zařízení v chemickém vzdělávání
Švehla, Martin ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřená na problematiku využívání mobilních zařízení v chemickém vzdělávání. Popisuje jednotlivá mobilní zařízení, včetně různých operačních systémů a technologií a ukazuje obrovský potenciál, který mohou tyto přístroje přinést do školství. Obsahuje také přehled existujících vzdělávacích programů s chemickou tematikou na mobilních zařízeních. Součástí práce bylo vytvoření vlastního podpůrného programu Chemický pomocník pro mobilní zařízení, který je využitelný v chemickém vzdělávání, v laboratoři ale také v běžném životě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Teplý, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.