Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bytový dům v Jablonném nad Orlicí
Tejklová, Šárka ; Pilný, Ondřej (oponent) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Na téměř rovinném pozemku parc. č. 411/3, k.ú. Jablonné nad Orlicí byla navržena novostavba bytového domu s provozovnou. Územní plán obce vymezuje pozemek jako zastavitelnou plochu. Objekt má 1 podzemní a 3 nadzemní podlaží. V objektu se nachází 7 bytových jednotek a provozovna kadeřnictví. Obytná část a provozovna mají samostatné oddělené vstupy. Objekt je navržen s bezbariérovým přístupem. V 1.NP se nachází bezbariérová bytová jednotka 2+kk a kadeřnictví, v 2.NP dvě bytové jednotky 2+kk a dvě bytové jednotky 1+kk, v 3.NP dvě bytové jednotky 3+kk. V 1.PP jsou umístěny sklepní kóje a technické zázemí objektu. Základové konstrukce jsou provedeny systémem základových pasů z prostého betonu, obvodové zdivo nadzemních podlaží je vyzděno z keramických tvárnic a zatepleno kontaktním systémem ETICS. Schodiště a stropní konstrukce jsou železobetonové monolitické. Objekt je zastřešen plochou nepochozí střechou.
Pavlačový dům Wolkerka
Harazin, Tomáš ; Pilný, Ondřej (oponent) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává projektovou dokumentaci k novostavbě pavlačového bytového domu nesoucí název Pavlačový dům Wolkerka. Navrhovaný objekt se nachází v blízkosti historického centra města Olomouce v bývalé industriální zóně, která je v posledních letech přeměňována na zónu obytnou, díky mnoha projektům, které v lokalitě vznikají. V nedaleké blízkosti se nachází rozlehlý park, který se táhne po celém obvodu hradem, které vymezují historické centrum města. Objekt je nepodsklepený čtyřpodlažní s prvním podlažím sloužícím jako zázemí pro rezidenty, které je vybaveno sklepní kójí pro každý z bytů, úklidovou místností a místností technickou. Na zbylých podlažích se nachází byty, celkem 7, s dispozicemi 1+kk, 2+kk a 3+kk, které jsou velkými posuvnými okny orientovány na jižní stranu. Před těmito okny je každý z bytů v prvním a druhém podlaží vybaven nevytápěnou zimní zahradou, která v letních měsících umožňuje kompletní otevření a tedy propojení s exteriérem. Poslední podlaží je ustoupené a nachází se na něm pouze jeden byt, který je vybaven terasou, která je řešena jako vegetační, což simuluje zahradu ve výšce. Střecha je stejně jako terasa řešena vegetačním souvrstvím. Všechna podlaží jsou propojena schodištěm, které je součástí pavlače na sloupech. Pod zimními zahradami prvního nadzemního podlaží se nachází 5 krytých parkovacích stání. Dům je založen na základových pasech. Svislý konstrukční systém je řešen jako zděný z keramických tvárnic Porotherm T50 profi, které jsou vyplněny minerální vatou. Vodorovné konstrukce jsou monolitické železobetonové.
An analysis of representation of significant events and personalities of Irish history in the period from 1916-1923 in Irish film
Kejmar, Tomáš ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav anglistiky a amerikanistiky Tomáš Kejmar Abstrakt bakalářské práce THE ROAD NOT TAKEN Analýza reprezentace významných událostí a osobností irských dějin v období 1916-1923 v irském filmu Abstract of BA Thesis An analysis of representation of significant events and personalities of Irish history in the period from 1916-1923 in Irish film. Praha, květen 2011 vedoucí práce: Clare Wallace, Ph.D. 2 Abstrakt Tato bakalářská práce se zaměřuje na období irské historie v letech 1916 až 1923, tedy období, které začíná Velikonočním povstání a končí Irskou občanskou válkou. Předmětem studie je to, jakým způsobem je toto období zachyceno ve třech celovečerních historických filmech uvedených v posledních dvou desetiletích. Konkrétně se jedná o snímky The Treaty (1992), režie Jonathan Lewis; Michael Collins (1996), režie Neil Jordan; a The Wind That Shakes the Barley (2006), režie Ken Loach, který byl uvedený do české distribuce pod názvem Kdo seje vítr. Hlavním cílem této práce je analyzovat způsob, jakým jsou představeny historické události a hlavní postavy filmů, a nabídnout možná vysvětlení, co z daných způsobů zobrazování osob a událostí vyplývá. V závislosti na těchto závěrech je posuzováno i to, jakému účelu mají tyto způsoby nakládání s historickým materiálem...
(Post)Modern Inferno: Flann O'Brien's The Third Policeman between modern and medieval netherworlds
Ruczaj, Maciej ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce) ; Armand, Louis (oponent)
Tématem této diplomové práce je interpretace románu irského spisovatele Flanna O'Briena The Third Policeman (v českém překladu Ondřeje Pilného Třetí strážník). Analýza se zaměřuje na motiv zásvětí / pekla, do něhož je uvržen vypravěč a zároveň protagonista tohoto textu. Tato práce se soustřeďuje na analogie mezi O'Brienovym dílem a nejznámějším "průvodcem zásvětím" v literární historii, tedy Dantovou Komedií. Cílem práce je ukázat, jakým způsobem O'Brienův román vstupuje do složitého "dialogu" s křesťanskou eschatologickou doktrínou, v němž se konstantně střídají polohy parodie a afirmace, jejíchž výslednicí je pak komplexní reprezentace Pekla "sub specie temporis nostri".
John Millington Synge and Irish mythology - Deirdre of the sorrows
Pecovová, Petra ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
Vo svojej bakalárskej práci sa zaoberám vzťahom medzi mytologickým príbehom o Deirdre and hrou Johna Millingtona Syngea Deirdre of the Sorrows. Zameriavam sa predovšetkým na aspekty ako postavy, témy a motívy, ktorými sa Syngeova Deirdre líši od predchádzajúcich verzií tejto legendy. V prvej časti zmieňujem všetky verzie, ktoré sa odrážajú v Syngeovej hre a tie zahrňajú verziu z Book of Leinster, stredovekú verziu z Glenmasan Manuscript a taktiež verzie spisovateľov a dramatikov, ktorí boli Syngeovými súčasníkmi v Abbey Theater. V krátkosti zmieňujem aspekty, v ktorých sa Syngeov prístup buď líši alebo zhoduje s týmito verziami. Druhá kapitola sa venuje postaveniu osudu, jeho zastúpeniu v daných verziách a tomu ako ovplyvňuje ústredné témy a motívy. V poslednej časti mojej prace analyzujem vývoj hlavnej ženskej postavy a jej postavenie ako tragickej hrdinky. Cieľom mojej práce bolo hlavne poukázať na to, ako zobrazovanie realizmu bolo najpodstatnejšou zložkou hier pre Syngea, a to aj v prípade keď sa zaoberal legendou, ktorá sa zakladá na pravom opaku. Najdoležitejšie pasáže tejto práce sú práve tie, ktoré odhaľujú nezrovnalosti v zobrazení postáv a motívov, pretože poukazujú na to, že Syngeovo zlúčenie hrdinského a dedinského sveta nebolo úspešné. Napriek tomu, že sa mu podarilo zobraziť určité všeobecne...
The Organs of Perception and Expression in Samuel Beckett's Dramatic Works
Parin, Giulia ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na tři divadelní hry, jejichž autorem je Samuel Beckett: Hru, Ne já a Footfalls. Ústředním tématem těchto děl je tělesnost a toto téma je rovněž spojnicí se známým a významným předmětem studia a zdrojem inspirace tohoto dramatika, s Božskou komedíí Dante Alighieriho. Vliv Dantových popisů těla, zvláště v kantice Peklo, jsou patrné v Beckettových dílech kvůli způsobu, kterým zachází s částmi těla smyslového vnímání a vyjadřování jak v textové, tak v divadelní rovině. V těchto třech hrách jsou středem narativu textu činnosti úst, očí, uší (a méně významněji nosu), zatímco smyslové aspekty odvozené z jejich přítomnosti na jevišti určují druh probíhající komunikace mezi herci a diváky. Autor vytváří metadivadelní jazyk vyrůstající z nestálosti a pochybnosti inscenováním znehybnělých, sevřených a sotva viditelných postav, které se snaží najít smysl svých existenciálních i fyzických situací. Po úvodní kapitole, se kapitola druhá zaměřuje na jazykovou rovinu části Danteho Pekla a tematizaci tělesnosti, rovněž uvádí spojitosti mezi tímto básnickým dílem a Becketovými dramaty. Třetí kapitola porovnává postavy a nezřejmý příběh Hry s postavami a atmosférou popisovanou Dantem v kruhu Hříchu nestřídmosti. Čtvrtá kapitola umožňuje čtení hry Ne já v kontextu dvou epizod...
Words versus music: analysis of Samuel Beckett's "Words and Music", "Cascando" and "Rockbaby"
Fořtová, Linda ; Pilný, Ondřej (vedoucí práce) ; Wallace, Clare (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou dvou rozhlasových her Samuela Becketta a jedné hry divadelní. Tyto tři hry - Words and Music, Cascando a Rockaby - sdílejí jednu podstatnou vlastnost: obsahují hudební složku, ať už ve své struktuře, centrálním tématu nebo v jazyce samotném. Hudba je v těchto dramatech nezbytnou součástí, neboť zde poukazuje na neschopnost jazyka skutečně vyjádřit hluboké emoce, nevyslovitelné prožitky a jiné pocity, pro něž "slova nestačí." Cílem této práce je dokázat, že hudba je skutečně mocnějším vyjadřovacím prostředkem než jazyk, co se týče emočních stavů a pocitů, které jsou pro každého jedince individuální a nelze je paušalizovat či použít pro ně slova běžně užívaného jazyka. Nedostatečnost jazyka je typickým rysem Beckettovy tvorby; v těchto hrách je proti němu postavena hudba, která z tohoto "souboje" vychází jako vítěz.
Wives and Whores: Female characters in the plays of Harold Pinter
Schormová, Františka ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá čtyřmi postavami ze tří her britského dramatika Harolda Pinter v kontextu zobrazování ‚Ženy.' Na Pinterovy ženské postavy se musíme dívat nejen v tradici stereotypního ztvárnění žen, ale také v kontextu patriarchálních konceptů, kterým musí čelit - mužské dominanci, mužskému pohledu a mužskému sbližování. Druhá kapitola dodává pozadí pro zkoumání ženských postav - uvedeny jsou důvody, proč je zkoumat, a také koncept ženy jako ‚toho Druhého.' Tento koncept vedl ke stereotypizaci žen a jejich následnému zkreslení ve fikci, kam zapadá i základní dichotomie manželka/děvka. Tato kapitola také představuje specifika reprezentace na jevišti, s odkazy na vývoj dramatu. Uzavřena je uvedením Pintera do tohoto kontextu. Třetí kapitola obsahuje kritické čtení tří Pinterových her - The Homecoming, Old Times a Betrayal. Role ženských postav je zkoumána ve vztahu k mocenským strukturám, které se snaží dekonstruovat. Kapitola poukazuje na skutečnost, že i v případě, že uspějí, jejich vítězství nijak neohrozí patriarchální struktury. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na české inscenace podle Pinterovy předlohy. Uvádí jejich historii, zvláště pak se věnuje dvěma produkcím, které vznikly dlouho před změnou politických poměrů a byly oficiálním režimem viděny jako hrozba. Také komentuje dvě...
Another Way Out: Women in Kate O'Brien's Fiction
Homolková, Šárka ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
Resumé Kate O'Brien byla jednou z nejvýznamnějších irských autorek. Jako jedna z prvních psala ve svých dílech o irské katolické střední třídě, ne o idylickém životě na venkově jak to bylo v její době v módě. Ve svých románech se zaměřovala na roli žen v irské společnosti, především těch z irské buržoasie a jejich životních údělů na přelomu devatenáctého a dvacátého století. Její styl se vyvíjel v průběhu kariéry, a tak v jejích raných dílech najdeme ženy v jejich tradičních rolích, ale později byla O'Brien více kritická - začala sdílet feministické ideály společnosti a skrytě kritizovat politiku mířenou proti ženám v Irsku; její hrdinky se začaly proto stavět zaběhlému systému a snažily se získat nezávislost na mužích a žít svobodně. Většina autorčiných děl se odehrává kolem rodinného krbu a mapuje vývoj svých hrdinů, které jsou až na dva případy vždy ženy. Její hrdinky se všechny pokouší se vymanit z tohoto světa a získat jistou nezávislost na mužích, ale zpočátku jim to společnost ani jejich vychování nedovolí. Jen v pozdějších dílech se O'Brien stává více kritickou a představuje ženy, které si vybojovaly nezávislost. Tato práce mapuje především vývoj autorčiných hrdinek a popisuje, jak se jejich životní úděly odráží v životech skutečných žen v Irsku v dobách, kdy Kate O'Brien tvořila. Na začátku své...
Psychological aspects of the gothic in Joseph Sheridan Le Fanu's fiction
Procházková, Ilona ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
Ačkoli se označením "gotika" v českém kontextu rozumí především období pozdního středověku, s ním spojená kultura a zvláště architektonický styl, za našimi hranicemi můžeme narazit na alespoň zdánlivě velmi odlišný význam tohoto slova. Zejména v souvislosti s anglickou kulturou gotika značí nejen onu vzdálenou středověkou kulturní epochu, během níž vznikaly majestátní, avšak často chladné a nehostinné gotické stavby, ale také daleko pozdější trend, jenž je do značné míry spojen s literární tvorbou. V tomto novějším smyslu tak můžeme hovořit o gotické literatuře, či přesněji o gotickém hororu, který se objevuje přibližně ve druhé polovině osmnáctého století a částečně pod vlivem romantismu čerpá inspiraci právě v temných dobách středověku, odkud má i svůj název. K navození správné hororové atmosféry totiž využívá scenérie odlehlých zákoutí gotických hradů, strašidelných starodávných pokojů a polorozpadlých hřbitovů. Krom toho jsou však neodmyslitelnou součástí tohoto žánru také nadpřirozené jevy a bytosti jako duchové, upíři a nejrůznější strašidla či monstra, jejichž podobu i hrůzostrašnost omezují pouze hranice takřka bezuzdné lidské fantazie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.