Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dokumentární dílo a jeho život mimo sály kin a TV obrazovky
Šafer, Kryštof ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; ŠUSTER, Jan (oponent)
V bakalářské práci s názvem Dokumentární dílo a jeho život mimo plátna kin a tv obrazovky nastiňuji možnosti, které nová média a technologie přinesly do tvorby dokumentaristů. Ukazují se zde nové způsoby tvorby dokumentů za pomocí digitálních technologií, které pracují i s metadaty. Rozšířená metadata, která v sobě obsahují informace o natočeném materiálu, v sobě nesou důležité informace o filmu pro budoucí distribuci a další práci s dílem, především možnosti vyhledávání na internetu. Na příkladech se ukazují nové možnosti šíření dokumentárních filmů díky nově vznikajícím platformám. Jednou z opomíjených oblastí je také možnost uplatnění hrubého materiálu v oblasti vzdělávání. Digitální technologie přinesly také nové výzvy pro filmové archivnictví.
Česká televize po roce 2012
Papalová, Tereza ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; SVOBODA, Otakar (oponent)
Na konci roku 2011 zasedl do křesla veřejnoprávní České televize nový generální ředitel Petr Dvořák. Jeho cílem bylo - mimo jiné - změnit vývoj a výrobu v ČT a opět zde zavést systém tvůrčích skupin, podobně jak tomu bylo před lety. Velká část absolventů katedry produkce se dřív či později setká s institucí veřejnoprávní televizní tvorby - s Českou televizí. Cílem této práce je zmapovat hlavní a nejviditelnější oblasti změn, které Petr Dvořák společně se svým managementem zavedl, a přiblížit čtenáři nový způsob vývoje pořadů a výrobu v ČT.
Profil HBO se zaměřením na původní tvorbu v České republice a možnosti spolupráce
Pešula, Tomáš ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; MYSLÍK, Václav (oponent)
Profil HBO (Home Box Office Inc.) - předního prémiového kabelového a satelitního programu označovaného jako kvalitní televize. Uvažování o HBO v širším kontextu proměny televizního média v důsledku postmoderního uvažování, technologických inovací, vzdělanosti publika a vývoje diváka ve třetím televizním věku. Vznik, vývoj a expanze HBO ve Spojených státech amerických, v Evropě a zejména v České republice. Analýza původní originální tvorby HBO a její záměrné odlišení od současného televizního obsahu celoplošných sítí. Zmapování dlouhodobého producentského a dramaturgického záměru společnosti, jejího developmentu, cílové skupiny diváků, přínosu v kulturní a kinematografické oblasti a prozkoumání možností spolupráce. Důraz je kladený na principy fungování HBO, její politickou a hospodářskou činnost, strategie, komunikační a marketingové nástroje, kreativní přístup a technologický rozvoj s přesahem do budoucna.
Alternativní formy distribuce v České republice
Květová, Kristýna ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Smyslem této práce je popsat již existující systém a jednotlivé formy alternativní distribuce v ČR u jednotlivých distribučních společností, které dle autora k filmové distribuci přistupují alternativně. Dále vymezit samotný pojem alternativní distribuce v porovnání s distribucí mainstreamovou; vymezit pojmy arthouse a artový či autorský film, ale především se zamyslet nad současným stavem distribuce, nad konkrétními příklady uvedení jednotlivých filmů. Práce by měla mapovat i eventovou distribuci jako jednu z cest distribuce snímků, které nemají dostatečně silnou diváckou základnu, a s tím související marketing. Snahou je také nalézt chybějící trendy na trhu, zamyslet se nad smyslem nových přístupů a jejich dopadu na diváka. Cílem je zároveň porovnat jednotlivé druhy a přístupy k distribuci, které v ČR fungují a analyzovat konkrétní příklady takových uvedení, i s ohledem na diváckou úspěšnost.
MFF Karlovy Vary v kontextu světových filmových událostí
Vondráčková, Alexandra ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci detailně mapuji filmová fóra, trhy a festivaly. Shrnuji příležitosti, které producentům a filmovým profesionálům nabízí. Do husté sítě světových údálostí filmového průmyslu pak zasazuji MFF Karlovy Vary a určuji jeho pozici na festivalové mapě.
Dramaturgie artových distributorů
Lísalová, Anna ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; Horák, Petr (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je vyhledat a popsat systém dramaturgie čtyř českých distributorů Asociace českých filmových klubů, Aerofilms, Artcamu a CinemArtu, kteří pravidelně uvádějí do kin artové tituly. Zároveň se zaměřím na srovnání těchto distributorů na několika rozlišovacích úrovních. V první části své bakalářské práce definuji pojem artového filmu z hlediska historického i současného vnímání. Dále se zaměřím na historiii a profilaci jednotlivých distributorů. Stěžejní část práce tvoří analýza filmů uvedených v roce 2012 a srovnání jednotlivých distributorů. V poslední části se zabývám náklady na uvedení snímků do kin, diváckými úspěchy filmů, postavením distributorů na českém trhu a pohledem do jejich budoucnosti.
Marketingové strategie v období developm entu filmového projektu
Sedláčková, Dagmar ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovými strategiemi v období developmentu filmu. Cílem práce bude popsat dílčí kroky, které by měl producent v rámci vývoje projektu podniknout, aby si zajistil co možná nejlepší podmínky pro jeho realizaci a výrobu a dokázal se prosadit i v rámci evropského filmového trhu. Jednotlivé kapitoly se věnují marketingu filmu od vývoje prvotního nápadu ke scénáři až po jeho prezentaci cílovému publiku, které v této fázi tvoří filmoví profesionálové. V závěru se pak budu zabývat nakolik tyto popsané činnosti a aktivity producenta zapadají do kontextu běžné filmové praxe v Česku.
Nástup DCP a proměna distribuce
Žaloudková, Klára ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; Horák, Petr (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je nastínit změny, které přinesla digitalizace filmovému průmyslu. Zjednodušeně- jak se proměňuje distribuce po nástupu DCP. K digitalizaci směřoval vývoj postupně téměř deset let. Velmi se o ní diskutovalo, protože toto téma zasáhlo řadu společenských a mediálních oblastí, především také oblast televizního vysílání. Časem se dospělo do bodu, kdy přestalo jít o volbu, ale z digitalizace se v podstatě stala nutnost. Od roku 2009 propukla digitalizace v plné své síle a nepochybně se tak stalo díky stoupající oblibě 3D filmů, která proces urychlila. Na konci práce uvádím předpokládané tendence, jak se do budoucna bude vývoj ubírat.
Nové perspektivy distribuce českých dokumentárních filmů - digitální kinodistribuce DCI a VOD portály
Kinkalová, Barbora ; Rezková, Hana (vedoucí práce) ; Oukropec, Petr (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá nové možnosti filmové distribuce z pohledu oblasti dokumentárního filmu. Zabývá se tím, co by mohl přinést jednak nastávající systém digitální distribuce ve standardu DCI a také možnost šíření snímků prostřednictvím video on demand (VoD) portálů. Práce je tak rozdělena na dva hlavní tematické okruhy. První část obsahuje nejprve stručný popis vývoje digitalizace kin do současnosti. Poté už se věnuje aktuálnímu fungování digitální distribuce DCI a konkrétním případům dokumentů, které byly v první polovině roku 2010 takto šířeny. Zabývá se také zásadní rolí Ministerstva kultury CR a jeho Odboru médií a audiovize. Dále práce popisuje změny, které nový systém přináší, ze tří hlavních úhlů pohledu- z perspektivy kin, distributorů a producentů. Na konec se tato první část věnuje i novým trendům v marketingu dokumentárních filmů, které souvisí právě s nástupem digitalizace a potřebou cíleného marketingu. Druhá část práce nejdříve obecně popisuje fungování VoD portálů. Zabývá se legislativou, tématem teritorií, zařazením VoD serverů do distribučního řetězce a také formou podpory prostřednictvím evropského programu MEDIA. Podrobně se pak věnuje fungování konkrétních osmi zahraničních VoD portálů, které uvádějí dokumenty, ať už výhradně, nebo spolu s jinými oblastmi filmu. Posledním z popisovaných portálů je český docalliancefilms.com. Na závěr se práce zabývá shrnutím současné situace VoD portálů a výhledem do budoucna, kdy se snaží pojmenovat možné budoucí trendy vývoje tohoto způsobu distribuce.
Specifika, strategie a tvůrčí přístupy v PR u současných českých debutů
Melichar, Martin ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Borovan, Pavel (oponent)
Specifika, strategie a tvůrčí přístupy v PR u současných českých debutů? si klade za cíl prostudovat oblast mediálních kampaní v oboru kinematografie v České republice. Čtenář by měl dostat ucelený přehled o tom, jak se v ČR vytváří tento druh kampaně. Vzhledem k množství celoročně natočených filmů na našem území jsem se zaměřil na dva české debuty, které měly premiéru na konci roku 2009. Jedná se film Zoufalci režisérky Jitky Rudolfové a film Dvojka režiséra Jaroslava Fuita. Každý z nich pracoval s odlišným rozpočtem a pojetím kampaně. Práce se rovněž snaží o stručný náhled do budoucnosti mediálních kampaní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.