Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí183 - 192dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prostředí třídy
Alferi, Radek ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá sociálním a fyzikálním prostředím školní třídy a školy. Teoretická část charakterizuje edukační prostředí a dále stručně popisuje metody zkoumání psychosociálního klimatu na prvním stupni základní školy. Praktická část se zabývá aktuálním a preferovaným sociálním klimatem za použití standardizovaného dotazníku "Naše třída - Aktuální forma, Naše třída Preferovaná forma" a fyzikálním klimatem za použití autorského dotazníku a vyhodnocuje získané výsledky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Emoční inteligence. Co je to El a jak se dá zdokonalovat v životě dítěte tak, aby se stala jejich přirozeností po celý zbytek života
Kuncová, Denisa ; Linková, Marie (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Emoční inteligence je schopnost vyrovnávat se změnami probíhajícími v životě, schopnost empatie, naslouchání, vnímání, pochopení pocitů ostatních i vlastních a jejich ovládání. V teoretické části budu analyzovat pozitivní a negativní vlivy, které působí na citový vývoj dítěte z okolního prostředí, především vlivy sociální. Uvedu doporučené techniky, jak s emoční inteligencí pracovat. Praktická část ukáže, jak je možné zpracovat metody do výukových činností tak, aby se daly použít ve výuce. Při soustavné práci učitele se opravdu emoční inteligence dětí dá rozvíjet.
Příprava začínajícího učitele na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Sauerová, Barbora ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné základní školy. Pojednává v souvislosti s tím o terminologii, o právní úpravě integrace v České republice. Autorka analyzuje význam, přínos a překážky v procesu školní integrace, popisuje podmínky a kompetence relevantních činitelů, kteří se na integraci podílejí. Cílem výzkumné části je zjistit a porovnat názory, zkušenosti a potřeby studentů, začínajících učitelů a integrujících učitelů v oblasti integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd. Diplomová práce je určena pro začínající pedagogy.
Negativní vlivy televize na rozvoj dítěte
Jirovská, Anita ; Linková, Marie (oponent) ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce "Negativní vlivy televize na rozvoj dítěte" definuje média a publikum. Zabývá se agresivitou a možností jejího vzniku na základě sledování televize. Zmiňuje možné vlivy televize typické pro jednotlivá vývojová období dítěte. Výzkum se soustředí na čas dětmi věnovaný televizi, sledované pořady, komunikace s rodiči a chápání násilí.
Příčiny školní nezralosti
Zemanová, Markéta ; Linková, Marie (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o nejčastějších příčinách školní nezralosti a jejich aspektech. Teoretická část charakterizuje a definuje pojmy spjaté se školní zralostí, jako je zraková a sluchová percepce, motorika, komunikace a matematické představy, a s nimi spojenou problematiku v předškolním období. Zaměřuje se také na legislativu týkající se vstupu dítěte do základní školy. Praktická část analyzuje jednotlivé metody odhalující školní nezralost. Na základě analýzy dětských prací a sumarizace výsledků ověřuje objektivnost vytvořeného testu a zjišťuje nej častější příčiny školní nezralosti. Z pozorování a rozhovoru zjišťuje sociální nezralost. V závěru shrnuje poznatky z jednotlivých metod a dílčích závěrů kapitol.
Sociální klima mateřské školy
Himmlová, Jana ; Kropáčková, Jana (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá sociálním klimatem mateřské školy. Jejím cílem je zjistit, jaké aspekty přispívají ke zlepšování vzájemných vztahů. Teoretická část vychází z odborné literatury, charakterizuje a definuje pojmy spjaté s předškolním vzděláváním, specifikuje věkové zvláštnosti předškolních dětí, zaměřuje se na hru a sociální klima školy. V praktická části je formou akčního výzkumu mapováno aktuální sociální klima konkrétní mateřské školy. Prostřednictvím outdoorových technik a zážitkové pedagogiky při společných činnostech s rodiči je sledován vývoj sociálního klimatu.
Rozpracování vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v Rámcovém vzdělávacím programu
Součková, Jana ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
V této diplomové práci se snažím odpovědět na otázku, jak vidím uplatnění zásad RVP ve své pedagogické praxi za současných podmínek a při použití stávajících učebních materiálů. Podávám zde v proto stručný přehled učebnic s akreditací MSMT, s nimiž se nyní ve školách pracuje a které byly pochopitelně napsány i vydány dříve, než byl vytvořen RVP. V přehledu uvádím učebnice vzdělávacích programů základní škola, obecná škola i národní škola. Obsah předmětů prvouka i vlastivěda se u jednotlivých koncepcí příliš neliší a všechny zhruba odpovídají i RVP. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Aktuální úroveň informovanosti odborné a rodičovské veřejnosti v oblasti školní zralosti a připravenosti
Bromová, Miluše ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice školní zralosti a připravenosti. Zjišťuje aktuální úroveň informovanosti pedagogické i široké rodičovské veřejnosti v této oblasti a podává přehled analýzy článků z tisku s touto tématikou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sociální klima školní třídy
Rudolfová, Eva ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Předkládaná práce zkoumá sociálně psychologické a pedagogicko-psychologické skutečnosti, které výrazně působí na žáka i učitele. Osobnost žáka a osobnost učitele jsou významnými činiteli, kteří nejvíce ovlivňují sociální klima školní třídy. Vytváření pozitivního sociálního klimatu třídy předpokládá osobnostní rozvoj žáků i učitelů. Třídní klima lze pomocí diagnostických metod a nástrojů analyzovat a na základě zjištěných údajů provádět pozitivní změny. Práce uvádí některé možnosti testování třídního klimatu a praktické příklady vhodných intervencí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multikulturní výchova
Matějíčková, Petra ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
V české odborné literatuře byl až do roku 1990 pojem "multikulturní výchova" poměrně velmi geopoliticky neznámý. Dnes však jeho rovina proniká jak do vědecké sféry, tak do mediální komunikace a postupně i do edukační praxe škol. V západní Evropě, USA, Kanadě, Austrálii a jinde je pojem multikulturní výchova již dosti běžný, což je důsledkem skutečnosti, že problematika této výchovy je tam široce a intenzivně rozvíjena, zkoumána jak teoreticky, tak ve velkém množství empirických výzkumů. Multikulturní výchova se váže k rozsáhlé literatuře a trendům v pedagogice, sociologii, kulturní antropologii, sociolingvistice aj., na tato aktuální témata jsou pořádány speciální konference, je publikována řada sborníků a speciální časopisy. Intenzivní a stále sílící zájem o problematiku multikulturní výchovy jsou zřejmé: Lidstvo si uvědomuje již od nejstarších historických dob své etnické, rasové, jazykové či náboženské rozdíly, teprve před zhruba 30 lety se v různých vědeckých disciplínách objevila potřeba poznání směřující k uvědomělému systematickému vzdělávání o těchto rozdílech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí183 - 192dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 Linková, Marcela
6 Linková, Markéta
1 Linková, Michaela
6 Línková, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.