Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory strachu. Funguje strach v žánru Reality TV jako nástroj sebereflexe i manipulace?
Sinkovičová, Eva ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Diplomová práce zkoumá formáty žánru Reality TV, jejichž ústředním tématem je strach. Snaží se odhalit, jakým způsobem se v těchto pořadech se strachem pracuje. V teoretické části práce dochází nejprve k seznámení s žánrem Reality TV, k jeho teoretickému a historickému vymezení. Formulován je pojem "strach" a následně je fenomén strachu rozebrán prostřednictvím pojetí strachu ve společenskovědních oborech sociologie, antropologie, filozofie a psychologie. Nastíněna je také historie zobrazování strachu v umění. V praktické části práce je popsána užitá metodika a design výzkumu. Poté jsou představeny zkoumané Reality TV o strachu a jejich analýza formy a stylu. Závěrečný úsek praktické části pak tvoří výzkumná zpráva odhalující výsledky získané kvalitativním zkoumáním na základě zakotvené teorie.
Specifika výroby televizního pořadu v mezinárodním hubu
Vacík, Jakub ; KRUML, Milan (vedoucí práce) ; VLACH, Jiří (oponent)
Práce se zabývá problematikou produkčních hubů. Pojem je zde definován a zařazen do kontextu. Dále jsou uváděny příklady českých televizních pořadů, které vznikly v mezinárodních hubech. Zabývám se jejich odlišnostmi a zkoumám výhody a nevýhody výroby televizního pořadu v takovém prostředí. Závěrem pak nabízím úvahu o možnosti vybudování produkčního hubu v České republice.
Problematika fake news v současných médiích
Hort, Pavel ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku fake news a s tím související projevy dezinformace v současných, zejména elektronických médiích. Cílem práce je objasnit definici fake news a jejich funkci v kontextu prostředků mediální manipulace a podat komplexní obraz o této problematice. Téma se dotýká také souvisejících pojmů, jakými jsou hoaxy, fámy, městské legendy, konspirační teorie a další. Práce mapuje výskyt fake news zejména v českém prostředí, odhaduje možný dosah falešných zpráv na publikum a popisuje jejich charakteristické znaky. Mezi tyto znaky patří titulky ve formě tzv. clickbaitu, důraz na emoce, manipulace pomocí lexikálních prostředků a invektivu, zavádějící nebo zcela neuvedené zdroje (a s nimi související zdánlivé autority) a konstrukce reality pomocí obrazových materiálů. Dalším záměrem této práce je nastínit problémy, které se fake news dotýkají. Patří sem narušení novinářské etiky, vzrůstající nedůvěra v tradiční média, možné ovlivňování politických preferencí, porušování legislativy či personalizace obsahu. Výzkum je založený na analýze reprezentativního vzorku fake news, jejich komparaci či na orientačním průzkumu veřejného mínění. Práce se závěrem také snaží navrhnout řešení, jak se lze proti fake news bránit a tím zamezit jejich možné manipulaci.
Subtitling and Dubbing on the Czech Television Screen
Salovaara, Marie ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce s názvem Subtitling and Dubbing on the Czech Television Screen se zabývá postoji a preferencemi současných českých televizních diváků z pohledu audiovizuálního překladu (dabing a titulkování) a důvody k těmto preferencím. Práce se soustředí také na vliv sociodemografických aspektů (věk, úroveň vzdělání, znalosti cizího jazyka) na tyto preference. Teoretická část práce je systematickým shrnutím studií a další relevantní literatury zabývající se audiovizuálním překladem z různých hledisek. Nejdříve jsou popsány obě hlavní metody audiovizuálního překladu, včetně porovnání jejich výhod a nevýhod pro diváka. Dále následuje soupis historického vývoje audiovizuálního překladu v celosvětovém kontextu a aktuální změny v oblasti audiovizuálního překladu. Autorka uvádí také jiné relevantní výzkumy věnující se diváckým preferencím. Další část práce je zaměřena na specifický kontext České republiky jakožto "dabingové velmoci" nejen z historického hlediska, ale nabízí také pohled na současnou situaci českého dabingu. Pozornost je věnována zejména jediné veřejnoprávní televizi v České republice - České televizi. V analytické části práce je představena metodologie zvoleného typu výzkumu, daný výzkumný vzorek a postup realizace samotného výzkumu. Stanovené hypotézy byly sestaveny na základě výsledků...
Analýza nabízených pořadů s tématikou gastronomie a jejich pozice v českém televizním vysílání
Chmátal, David ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Bakalářská práce sleduje rozmach trendu gastronomie a kulinářství ve společnosti a jeho převzetí masovými médii. Práce si nedává za cíl odpovědět z jaké příčiny média pracují s novými trendy během procesu vzniku mediálního obsahu, nýbrž se snaží zmapovat jednotlivá sdělení a nalézt odpověď na to, jakou formou média s obsahem pracují a jak je gastronomie a kulinářství prezentováno v předních pořadech v českém éteru. Pomocí obsahové analýzy práce srovnaná jednotlivé pořady a jejich podíl kulinářského obsahu zahrnující široké spektrum podnětů a dobu vyobrazující samotný akt vaření. Práce tak odkrývá, do jaké míry média používají aktuální trendy pro tvorbu svého obsahu a také za jakým účelem diváci obsah vyhledávají. Výzkum pracuje s mediální preferencí zábavy v mediální tvorbě a komparací obsahu se sledovaností odpovídá na to otázku, jakému obsahu dávají diváci v České republice přednost. Klíčová slova Obsahová analýza, TV Show, pořady, programové schéma, gastronomie, kulinářství, Prostřeno, Masterchef,
Za oponou Saturday Night Live
Jankovský, Filip ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce "Za oponou Saturday Night Live" je zmapovat základní principy, na kterých stojí americká skeč show Saturday Night Live. Důraz je zejména kladen na vznik, strukturu a účinkující tohoto pořadu. V neposlední řadě se autor zabývá i velkými společensko-politickými tématy, která do své tvorby vkládají tvůrci Saturday Night Live. Autor si klade tři hlavní výzkumné otázky. Otázka č. 1: Jak probíhá výběr hereckého ansámblu Saturday Night Live? Otázka č. 2: Jak vypadá kreativní týden Saturday Night Live? Otázka č. 3: Jak byly úspěšné jednotlivé týmy Saturday Night Live? Jako základní techniku při zpracování tématu zvolil autor kvalitativní analýzu. Teoretická část se věnuje zejména televizní zábavě, roli televize ve společnosti a televizi v USA. Praktická část je zaměřena na vznik Saturday Night Live, výběr účinkujících a strukturu pořadu. Nechybí zde také pohled na jednotlivé herecké ansámbly, hvězdné hosty a vlivy společensko-politických témat na tuto zábavnou televizní tvorbu.
Proměny pojetí filmových pohádek
Drhová, Kateřina ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Současná generace dětí konzumuje více mediálních obsahů prostřednictvím televize a filmu, než tomu bylo kdy dříve. Tímto způsobem jsou zpracována i klasická literární díla, která se však nutně podřizují diváckým preferencím a socio-kulturním hodnotám, čímž dochází k odlišnému pohledu na stejnou látku následně zprostředkovanou i nejmladšímu publiku. Tato práce seznamuje s historií pohádkového žánru a jeho rozmanitou podobou. Vzhledem k cílové skupině této produkce se teoreticky dále zabývá také vlivem na příjemce nejen z hlediska obsahu, ale i nástrojů, které ho zprostředkovávají. Zároveň se snaží nastínit, jak se filmové zpracování pohádky stalo v českém prostředí tak populární. Praktická část pak analyzuje dvě filmová zpracování stejného pohádkového námětu a snaží se poukázat na odlišnosti v tvůrčím pojetí a hodnotách, které snímky prezentují. Tímto si práce klade za cíl dokázat, jak se v průběhu času mění pohled na klasickou látku a jak se v jejím zpracování odráží představy společnosti předkládané dětem.
Vývoj formy sportovního zpravodajství od zahájení vysílání Československé televize do současnosti
Nemravová, Petra ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Autorka diplomové práce Vývoj formy sportovního zpravodajství od počátku vysílání Československé televize do dnes mapuje proměny ve sportovním zpravodajství v Československu a Česku od roku 1953 do roku 2016 se zaměřením na jeho formu. Cílem této práce je na základě archivních záznamů Československé a České televize zdokumentovat, jak se vyvíjel formát oblíbeného zpravodajství, které má delší historii než zpravodajství běžné. Práce se zabývá sportovním zpravodajstvím v českých zemích od jeho počátku. Následně objasňuje vznik redakce sportu v Československé televizi a popisuje změny, které ji po celou dobu fungování provázely, zejména pak proměny spojené s vznikem samostatné České republiky a pozdějším zrodem specializovaného sportovního kanálu ČT Sport. Samostatně se věnuje také hlavní sportovní zpravodajské relaci Branky, body vteřiny. V druhé polovině práce vymezuje autorka několik kategorií, které pokrývají sportovní zpravodajství z několika různých úhlů. Tyto kategorie pak rozděluje podle historických mezníků pro danou kategorii důležitých. Práce dokumentuje proměny formy sportovního zpravodajství jak v hlavní sportovní zpravodajské relaci, tak mimo ni. Zabývá se politickým vlivem na sportovní zpravodajství. Pozornost věnuje také sportům, které se na obrazovce objevily, jazykovému projevu a...
Talk show jako televizní žánr bavící USA i ČR
Průšová, Denisa ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tématem bakalářské práce Talk show jako televizní žánr bavící USA i ČR je talk show coby žánr spjatý se vznikem a vývojem americké televizní zábavy, který po Sametové revoluci pronikl i na naše televizní obrazovky. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se práce zabývá definicí a vysvětlením pojmu talk show, dále se zaměřuje na talk show jako na televizní žánr i formát, vymezuje blíže klíčové a identifikační charakteristiky tohoto žánru a kategorizuje ho na tři hlavní subžánry - late- night talk show, daytime talk show a informational talk show. Oblastí zájmu této práce jsou také jiné žánry, které talk show předcházely, či jejich prvky, které si vypůjčuje. Teoretickou část uzavírá historie talk show ve Spojených státech amerických, v zemi vzniku tohoto televizního žánru, spolu se stopou, kterou talk show zanechala v české mediální krajině. Praktická část si klade za cíl pomocí komparativní analýzy rozpoznat případné shodnosti a rozdíly v pojetí a provedení konkrétního subžánru - late-night talk show - v České republice a Spojených státech amerických. Zástupcem české talk show je v analýze pořad Show Jana Krause, zástupcem z amerického televizního prostředí je pořad The Tonight Show Starring Jimmy Fallon.
Analýza vybraných televizních on-line kanálů a jejich práce se zábavními obsahy
Jelínek, Jiří ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá vztahem televizních vydavatelů a internetu, respektive jakým způsobem televizní vydavatelé využívají internetové kanály pro komunikaci s uživateli. Práce přitom vychází ze závěrů několika analýz, které zjistily, že televizní vydavatelé aplikují televizní logiku i u svých internetových kanálů, čímž plně nevyužívají potenciál internetu. Cílem práce bylo toto tvrzení ověřit, a zjistit, jakým způsobem pracují vybraní čeští a zahraniční vydavatelé se svými webovými stránkami a sociálními sítěmi, a jak přistupují ke svému publiku. K tomuto účelu byla provedena obsahová analýza webových stránek a profilů na sociálních sítích 20 vybraných pořadů, na jejímž základě byla komunikace každého zkoumaného pořadu i vydavatele kategorizována dle typologie přístupů k publiku od Eugenie Siapery. Kvůli značným rozdílům v komunikaci jednotlivých pořadů práce identifikovala i hlavní faktory ovlivňující podobu komunikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KRUML, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.