Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Střídavá péče a její vliv na školní úspěšnost dítěte v primární škole
Němcová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice střídavé péče dětí v primární škole ve vztahu k jejich školní úspěšnosti. Na problematiku je nahlíženo pohledem pedagogů primární školy a pohledem školní psycholožky. Teoretická část se zabývá dítětem v primární škole, dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se věnuje rodině, rodičovské odpovědnosti. Pojednává také o rozvodu, střídavé péči jako takové a školní úspěšnosti a neúspěšnosti. Empirická část si prostřednictvím empirického šetření klade za hlavní cíl přinést odpověď na otázku: "Jaký má střídavá péče vliv na školní úspěšnost dítěte v primární škole?" Zkoumá projevy dětí ve střídavé péči, hledá konkrétní příčiny problémů těchto dětí či konkrétní faktory zajišťující bezproblémový průběh střídavé péče. Shromažďuje doporučení učitelů a školní psycholožky, jak s těmito dětmi pracovat a jak jim pomoci. Přináší také doporučení s kým spolupracovat a jakým způsobem - včetně spolupráce s rodiči. Zobrazuje míru povědomí učitelů o této problematice a jejich osobní názory na tento problém. Výzkum je realizován prostřednictvím dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů s učiteli na prvním stupni základní školy a prostřednictvím rozhovoru se školní psycholožkou. Výsledky empirického šetření ukazují, že má střídavá péče přímý vliv na školní úspěšnost...
Střídavá péče o dítě v legislativních podkladech a v reálných situacích rodin s předškolními dětmi
Korbová, Tereza ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce se zabývá střídavou péčí o dítě předškolního věku, jejím legislativním zakotvením a hlubším vhledem do reálných situací rodin v průběhu střídavé péče. Bakalářská práce je rozčleněna na dvě části: část teoretická a část praktická. Teoretická část popisuje rodinu, její funkce a potřeby rodiny v životě dítěte. Dále se zaměřuje na krizi v rodině, její rozpad a způsoby řešení výchovy dítěte po rozvodu. Závěr teoretické části je zaměřen na legislativní ukotvení střídavé péče v zákonech ČR. Praktická část představuje výzkum realizovaný ve třech rodinách, v časovém rozmezí jednoho měsíce, října 2019. Cílem výzkumu je zjistit, zda rodiče shledávají střídavou péči jako vhodné řešení vzniklé situace, zorientovat se v tom, jak střídavá péče ovlivnila dosavadní život matky a otce dítěte/dětí, na základě rozhovorů odkrýt možné přínosy a negativa střídavé péče, a zaznamenat možné změny v chování dítěte během probíhající střídavé péče. Hlavní výzkumnou metodou je kvalitativní výzkum, formou strukturovaného rozhovoru s každým rodičem zvlášť. KLÍČOVÁ SLOVA Rodina, krize rodiny, rozvod, manželství, legislativa, střídavá péče, názory rodičů
Multikulturní výchova na 1.stupni ZŠ
Chadtová, Barbora ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce je mapování problematiky multikulturní výchovy na prvním stupni základních škol. Cílem je především proniknout do současných struktur, posoudit možnosti práce učitele ve školním prostředí a v návaznosti na zjištěné poznatky hledat další cesty multikulturního vzdělávání žáků. Teoretická část práce vymezuje právní prostředí dané problematiky na úrovni České republiky a ukotvení multikulturního vzdělávání v kurikulárních dokumentech. Dále popisuje možné myšlenkové směry a přístupy v současném interkulturním vzdělávání. Rovněž zahrnuje možnosti a principy edukačního procesu od osobnosti učitele, jeho vlastních kompetencí, stanovení cílů a obsahu, vhodných forem a metod práce až k samotným žákům a dalším činitelům ovlivňující hodinu multikulturní výchovy. Značná část práce je věnována přiblížení nejnovějších poznatků, trendů a základních pilířů a principů kvalitního interkulturního vzdělávání. Popisuje také organizace, které svou činnost zaměřují na multikulturalitu světa a mohou se tak přímo podílet na rozšiřování všeobecného přehledu žáků, předávání informací, poznatků, na rozvoji osobnostně sociálních a zejména pak multikulturních kompetencí žáků. V neposlední řadě odkazuje na řadu podpůrných materiálů a pomůcek určených přímo do hodin multikulturní výchovy. Praktická část je...
Efektivní komunikace učitelů primární školy s rodiči žáků
Janků, Petra ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku komunikace mezi učiteli a rodiči. Cílem práce je zmapovat efektivní komunikační strategie využívané zkušenými pedagogy při vedení rozhovoru s rodiči na prvním stupni základní školy. V teoretické části diplomové práce je na základě odborné literatury definován pojem komunikace a její formy, vysvětlen vztah a očekávání školy a rodiny, nastíněna typologie rodičů, popsán rozhovor, jeho organizace a struktura. Dále jsou uvedeny faktory efektivní dialogické komunikace a zásady úspěšného rozhovoru učitele s rodičem. Výzkum v rámci empirické části práce byl prováděn formou kvalitativního rozhovoru se čtyřmi zkušenými pedagogy. Získaná data byla následně zpracována, analyzována a vyhodnocena, včetně jejich porovnání s odbornou literaturou. Výsledky výzkumu jsou zpracovány formou odpovědí na výzkumné otázky, jež přehledně popisují základní efektivní komunikační strategie, které se zkušeným pedagogům v praxi osvědčily. Mělo by se jednat o jakýsi návod, jak se na rozhovor s rodičem řádně připravit, na jaké fáze si rozhovor rozčlenit, jaké základní schopnosti a dovednosti by si měl pedagog osvojit pro jeho efektivní vedení a jak se správně zachovat v případě konfliktu. Zkušení pedagogové se shodují, že důležitá je pečlivá příprava rozhovoru, vlídné přivítání rodiče,...
Bilingvní výuka v mezinárodní škole
Koubová, Monika ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
1 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá bilingvní výukou v rámci mezinárodní školy. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem je bilingvní výuka na mezinárodní škole organizována, jaká jsou specifika této výuky, její pozitiva a negativa. V teoretické části budou na základě odborné literatury charakterizovány pojmy bilingvismus, bilingvní výuka a mezinárodní škola. Praktická část je výsledkem kvalitativního výzkumného šetření, ve kterém prostřednictvím případové studie detailně popisuji organizaci bilingvní výuky na dvou pražských mezinárodních školách. Jako metody výzkumu jsem zvolila analýzu dokumentů a hloubkový rozhovor s učiteli vyučujícími v bilingvním programu na těchto školách. Výsledkem této práce je analýza dat z dokumentů a hloubkových rozhovorů, a na základě této analýzy stanovuje doporučení pro zefektivnění bilingvní výuky. KLÍČOVÁ SLOVA bilingvismus, výuka cizích jazyků, cizojazyčné vzdělávání, mezinárodní škola, bilingvní výuka, spolupráce učitelů
Výchova žáků 1. stupně ZŠ k nekonzumnímu způsobu života
Wanková, Natálie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Teoretická část diplomové práce má za cíl navrhnout možnou cestu budování nekonzumního životního způsobu dnešních žáků 1. stupně ZŠ. Výchovu k nekonzumnímu způsobu života opírá o cíle a principy současných oficiálních českých kurikulárních dokumentů. Pojednává o problematice konzumního způsobu života, jeho vzniku i následcích. Snaží se také hledat obecné možnosti, jak se konzumnímu životnímu způsobu vyhnout. Hlubší vhled do tématu propojuje skrze pojetí výuky v konstruktivistickém stylu, soustředí se především na fázi evokace z často používaného konstruktivistického modelu E-U-R, který slouží kromě motivačním záměrům také jako způsob odhalování dětských pojetí, jaké žáci o konzumním způsobu života mají, a otevírá tak cestu dalším fázím modelu. Z tohoto důvodu se teoretická část věnuje také bližšímu náhledu na dětská pojetí. Vzhledem k tomu, že konzumní životní způsob je ovlivněn hodnotovými orientacemi člověka, je část teoretické části věnována také morálnímu vývoji žáka, s důrazem na zlomový věk 9-11 let, kdy se mění pojetí tzv. "morálního realismu". Praktická část diplomové práce navrhuje vyučovací jednotku s těžištěm ve fázi evokace modelu E-U-R, jejíž hlavní složkou je dotazník, který zjišťuje dětská pojetí o konzumenství. Dotazník je vytvořen na základě poznatků získaných v teoretické části...
Setkávání se seniory jako příležitost pro učení žáků mladšího školního věku
Kudrnáčová, Nikola ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou setkávání žáků mladšího školního věku se seniory. V teoretické části pojednává o mezigeneračním učení v obecné rovině, v různých prostředích a dalších jeho zákonitostech. Hledám odpověď na otázku, zda je pro pedagogy atraktivní setkávání žáků mladšího školního věku se seniory v rámci výuky, za jakých podmínek jej uskutečňují, co brání pedagogům mezigenerační učení organizovat, pokud tak nedělají. Dále se zabývá současnými proměnami rodin a důležitostí mezigeneračních setkávání. Praktická část práce obsahuje tři oddíly. Patří zde předvýzkum, který zjišťuje aktuálnost tématu, dotazníkové šetření, ve kterém je řešený hlavní cíl práce, zda jsou pedagogové názoru, že setkávání se seniory ve výuce je vhodnou příležitostí k učení žáků mladšího školního věku. Dílčími cíli práce bylo především zjistit příklady dobré praxe těchto setkání a jejich možná úskalí. Všechny dílčí cíle práce byly naplněny. V posledním oddíle praktické části se pojednává o vlastním akčním výzkumu v podobě dvou uskutečněných setkání žáků ZŠ a klientů domova pro seniory, při kterém žáci a senioři diskutovali, porovnávali svůj život, své plány, sny a dávali si vzájemné rady pro spokojený život. Přílohy práce obsahují písemné reflexe a fotografie ze setkání. Všechny cíle práce byly naplněny a v...
Práce učitele primární škole ve vyloučené lokalitě
Solovovová, Petra ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Práce učitele ve vyloučených lokalitách s romskými žáky je náročná, vyžaduje vysokou míru odolnosti, přizpůsobivosti, vytrvalosti a nezdolnosti. Děti vyrůstající v prostředí sociálního vyloučení mají osvojené hodnoty, návyky a vzorce chování, které jim znesnadňují integraci do školního prostředí. Učitel z vyloučené lokality by měl chování a jednání romských žáků rozumět a pomoci těmto žákům k úspěšnému zvládnutí vzdělávacího procesu. Cílem mé práce je zjistit specifika práce učitele ve vyloučené lokalitě, Kvalitativně orientované výzkumné šetření je cíleno na problémy, se kterými se učitelé z vyloučených lokalit při edukci romských žáků potýkají, dále na jejich názory na vzdělávání romských žáků a na zjištění jejich motivace ke vzdělávání těchto žáků ve vyloučené lokalitě. Data jsou získávána s využitím polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy z vyloučených lokalit. Závěrem práce je diskuze výsledků výzkumu, kde jsou porovnávány informace z odborné literatury, mými osobními zkušenostmi a výpovědí respondentů. Klíčová slova Sociálně vyloučená lokalita, Romové, romský žák, rodič, učitel, vzdělávání
Formativní hodnocení ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Mücková, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá využitím formativního hodnocení ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, jejíž výstup nabízí možné řešení nedostatků v dané oblasti, které negativně ovlivňují žákovské postoje k předmětům této oblasti. Teoretická část předkládá poznatky ohledně hodnocení v obecné rovině, konkrétně jeho vymezení, představení funkcí, typů a forem hodnocení. Zdůrazňuje také vztah mezi cíli a hodnocením, který se projeví jako stěžejní v diskutované vzdělávací oblasti. Dále se zabývá specifiky této vzdělávací oblasti v souvislosti s vlivem na žákovské postoje. Poznatky ohledně formativního hodnocení se zaměřují na vymezení pojmu, analýzu výhod a způsoby implementace do výuky. Empirická část vychází z poznatků z teoretické části a je prováděna smíšeným výzkumným designem. Pro provedení výzkumného šetření jsou využity výzkumné metody dotazník, interview a pozorování. Cílem výzkumu je zjistit, zdali žáci hodnoceni formativně mají k prvouce pozitivnější postoj než žáci, kteří jsou hodnoceni pouze sumativně. Stanovená hypotéza předpokládá, že formativně hodnocení žáci mají lepší postoj k prvouce. Tento předpoklad nebyl potvrzen. Ve výzkumu se objevily limity v podobě intervenujících proměnných, které výsledky částečně zkreslují. I přes tyto limitující okolnosti přináší výzkum hlubší...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 KRČMÁŘOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.