Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projektové vyučování jako možnost integrace vzdělávacích obsahů
Dvořáková, Markéta ; Skalková Jarmila, (vedoucí práce) ; Spilková, Vladimíra (oponent) ; Kolář, Zdeněk (oponent)
Obecným cílem práce je zjistit, jaké jsou možnosti integrace vzdělávacích obsahů v projektovém vyučování z hlediska teoretického i z hlediska soudobé školní praxe. Práce je koncipována jako teoreticko-empirická. Zpracovává historické prameny i soudobou literaturu, analyzuje současnou pedagogickou praxi na druhém stupni základní školy. Práce je rozdělena do tří základních částí: historie projektového vyučování, současnost projektového vyučování a doporučení pro didaktickou transformaci učiva. Významný pohled na projektové vyučování poskytuje teorie i praxe reformní pedagogiky v Československé republice ve 20. a 30. letech 20. století. Různá pojetí projektového vyučování jsou vyjádřena v typologii projektů. Projektové vyučování v současné teorii je chápáno jako jeden z prostředků naplnění cílů současné školy. Projektové vyučování je vhodným didaktickým prostředkem pro smysluplnou integraci vzdělávacích obsahů. Primárním nositelem integrace vzdělávacích obsahů je řešený problém komplexní povahy, který vychází ze životní situace a vyžaduje přirozené využití poznatků z různých oborů. Prakticky je pro integraci vzdělávacích obsahů funkční především tvorba produktu a potřeba jeho kvalitní prezentace. Zároveň je důležité projektové vyučování dlouhodobě plánovat v rámci celé školy a vytvořit fungující systém...
Integrované vyučování v primární škole. Vlastivědný projekt s respektováním interdisciplinarity
Vaněček, Michal ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá problémem integrovaného vyučování v české primární škole, speciální důraz je položen na řešení možnosti další integrace vlastivědného učiva, na tuto teoretickou část navazuje zpracování návrhu projektu, který na základě respektování interdisciplinarity integruje učivo o domově, o rodném místě. Praktická část, tedy samotný vlastivědný projekt, se sestává z pracovních listů pro žáky 4. - S.ročníku zš a z teoreticko - metodických rádců pro učitele (včetně jednoho pedagogicko - filozofického okénka). Pracovní listy pro žáky jsou v práci barevně odlišeny.
Axiologická dimenze ve výchově a vzdělávání
Göbelová, Taťána ; Dorotíková, Soňa (vedoucí práce) ; Kolář, Zdeněk (oponent) ; Demjančuk, Nikolaj (oponent)
Vychovávat a vzdělávat znamená uvádět člověka k základním představám toho, čím může člověk být, jaké je jeho poslání. Tato orientace k bytí jako "živé možnosti" p ředpokládá orientaci v konstitutivních hodnotách lidství, na základě kterých si vytvářím e svůj postoj ke světu. Těžiště disertační práce "A xiologická dimenze ve výchově a vzdělávání" se především zaměřuje na odlišnost porozumění světu jako objektivitě, které se otevírá v teoretickém vědění od světa významů a hodnot, které souvisí s naším prakticky zkušenostním, tj. hodnotícím postojem. Jedním ze stěžejních dokumentů, které se pokoušejí tuto proble m a tiku vymezit, je Zpráva "Učení je skryté bohatství" vypracovaná Mezinárodní komisí UNESCO "V zdělávání pro 21 století" pod vedením Jacquese Delorse. Čtyři základní pilíře "učit se poznávat", "učit se jednat" , "učit se žít společně" , "učit se být" poukazují na nutnost filosofické reflexe. Jsou provázány se základními filosofickými otázkami, jak je postuloval Kant. "Co mohu vědět?, Co mohu činit ?, V co mohu doufat? a Co je člověk? " Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vyučovácí metody a jejich použití ve výuce světové literatury
Hien, Phung Thi Phuong ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Raudenská, Věra (oponent)
Předkládaná dizertační práce se pokouší najít cestu ke zlepšení kvality vyučování světové literatury ve Vietnamu na základě využití zkušeností s výukou světové literatury na středních školách České republiky. Vycházíme z předpokladu, že vyučovací metody JSOU jedním z nejdůležitějších činitelů vyučovacího procesu. Metoda je cesta, postup, tedy rozhodujícím prostředek k dosahování cíle v každé lidské uvědomělé činnosti. Platí to pochopitelně i pro vyučování. Tradiční způsob vyučování, ve kterém se používají metody soustřeďující se jen na reprodukci poznatků a na pamětní učivo žáků, novým pedagogickým požadavkům neodpovídají. V současné době se ve škole naopak uplatňují vyučovací metody, pomocí nichž učitel nejen žákům efektivně předává vědomosti, dovednosti, ale které podporují jejich učební proces, rozvíjí jejich tvořivost, iniciativu, samostatnost, které v nich vzbudí zájem o učení a potřebu seberealizace. Aktivizující metody jsou jedny z těch vyučovacích metod, které umožňují tyto úkoly splnit. Proto bychom chtěli v této práci věnovat právě těmto aktivizujícím metodám. Soustředíme se na ně zejména proto, že ve vietnamské škole se objevují jen zřídka, což by se mělo co nejdříve změnit. Tato práce vychází, jak ze studia odborné pedagogické literatury, tak z praktické zkušenosti s vyučováním světové...
Optimalizace tepelného zpracování a volby materiálu průmyslových nožů na zpracování dřeva
Nevřala, Martin ; Zapletal, Josef (oponent) ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá řešením problematiky optimalizace tepelného zpracování a volby materiálu průmyslových nožů na zpracování dřeva ve spolupráci s firmou Pilana Tools Knives. Nože této firmy jsou používány v různých částech světa, mimo jiné i v severních státech, kde pracují v extrémních podmínkách při teplotách hluboko pod bodem mrazu. Proto bylo při hodnocení kvality nožů provedeno množství testů za různých pracovních podmínek a na základě těchto zkoušek bylo provedeno zhodnocení výsledků z hlediska materiálového i ekonomického.
"Galerie Velké Ceny" - architektonická studie
Kolář, Zdeněk ; Foretníková, Ladislava (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Cílem diplomní práce je architektonická studie budovy Gelerie Velké Ceny na Brněnském Masarykově okruhu. Projekt pracuje se stávajícím stavem využití území a jeho cílem je navázat na mnohaletou historii okruhu a zatraktivnit tento významný okruh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KOLÁŘ, Zbyněk
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.