Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Axiologická dimenze ve výchově a vzdělávání
Göbelová, Taťána ; Dorotíková, Soňa (vedoucí práce) ; Kolář, Zdeněk (oponent) ; Demjančuk, Nikolaj (oponent)
Vychovávat a vzdělávat znamená uvádět člověka k základním představám toho, čím může člověk být, jaké je jeho poslání. Tato orientace k bytí jako "živé možnosti" p ředpokládá orientaci v konstitutivních hodnotách lidství, na základě kterých si vytvářím e svůj postoj ke světu. Těžiště disertační práce "A xiologická dimenze ve výchově a vzdělávání" se především zaměřuje na odlišnost porozumění světu jako objektivitě, které se otevírá v teoretickém vědění od světa významů a hodnot, které souvisí s naším prakticky zkušenostním, tj. hodnotícím postojem. Jedním ze stěžejních dokumentů, které se pokoušejí tuto proble m a tiku vymezit, je Zpráva "Učení je skryté bohatství" vypracovaná Mezinárodní komisí UNESCO "V zdělávání pro 21 století" pod vedením Jacquese Delorse. Čtyři základní pilíře "učit se poznávat", "učit se jednat" , "učit se žít společně" , "učit se být" poukazují na nutnost filosofické reflexe. Jsou provázány se základními filosofickými otázkami, jak je postuloval Kant. "Co mohu vědět?, Co mohu činit ?, V co mohu doufat? a Co je člověk? " Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.