Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozpad Sovětského svazu a rok 1991 v dobovém českém tisku
Pěkná, Anna ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Cílem bakalářské práce Rozpad Sovětského svazu a rok 1991 v dobovém českém tisku je popsat, jakým způsobem české deníky Rudé právo, Mladá fronta Dnes a Lidové noviny informovaly o událostech roku 1991 spojených s rozpadem Sovětského svazu. Pro tento účel využívá kvalitativní obsahovou analýzu zpravodajských a publicistických textů publikovaných ve zmíněných denících v období od 1. června do 31. prosince 1991. Práce se zaměřuje na šest klíčových událostí roku 1991 - zvolení Borise Jelcina prezidentem RSFSR, rozpad Varšavské smlouvy, summit G7 v Londýně, srpnový puč, podepsání Bělověžské dohody a rezignaci Michaila Gorbačova na post prezidenta SSSR. Na základě získaných dat popisuje, na jaké aspekty zvolených událostí deníky kladly důraz, jak zobrazovaly osobnosti spojené s těmito událostmi, jakým způsobem přitom využívaly agenturní zpravodajství a vlastní zahraniční zpravodaje a zda se v těchto ohledech mezi sebou nějakým způsobem lišily. Cílem práce je také zachytit část české mediální scény na přelomu 80. a 90. let a vliv nově nabité svobody médií na jejich informování o Sovětském svazu.
Referování československých vysílacích médií o upálení, smrti a pohřbu Jana Palacha
Kuchařová, Anna ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje československým vysílacím médiím v období po upálení Jana Palacha v roce 1969. Popisuje vymezená média během 60.let, a to zejména v důležitých historických obdobích jako je pražské jaro, srpnová okupace a nastupující normalizace. V období leden 1968 - leden 1969 totiž média prožívala řadu proměn. Od nabytí svobody projevu až po znovuzavedení cenzury, kterou se snažila zpočátku značně brzdit. Tento přístup byl viditelný zejména v informování o činu Jana Palacha, které se stalo symbolem, na dlouhou dobu posledního, svobodnějšího novinářského projevu. V praktické části práce formou podcastu s názvem Referování československých vysílacích médií o upálení, smrti a pohřbu Jana Palacha zazní autorský rozhovor s historikem z Ústavu pro studium totalitních režimů Petrem Blažkem a autentické nahrávky z archivu České televize a Českého rozhlasu, které jsou z tohoto období k dispozici. Podcast mapuje obsah vysílání československých médií po upálení Jana Palacha až po jeho pohřeb.
Vnitrostranické časopisy KSČ v 70. a 80. letech 20. století
Renovica, Vera ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Vnitrostranické časopisy KSČ v 70. a 80. letech 20. století" pojednává o vnitrostranických periodických publikacích, které vycházely z popudu ÚV KSČ. Jejich úkolem bylo vzdělávání členů KSČ, politická a ekonomická propaganda a agitace. Práce zachází s primárními zdroji, tedy samotnými periodiky, a sekundárními zdroji, které k tematu vycházely v diskutovaném období. Věnuje se časopisům: Život strany, Slovo agitátora, Nová mysl, Názorná agitace, Tribuna, a do tematu zahrnuje jejich vznik a vývoj, proměny osazenstva, periodicity, nákladu, popřípadě názvu. Obecně jsou pak shrnuty jejich obsahy a zdůrazněny úkoly jednotlivých tiskovin v konceptu PMIP (prostředků masové informace a propagandy). Periodika jsou zasazena do systému propagandistických časopisů v souvislosti s celkovou vydavatelskou činností vydavatelství ÚV KSČ, Rudého práva. Tema je průběžně stavěno do souvislosti s politickým a historickým vývojem 70. a 80. let, především v souvislosti s událostmi Pražského jara a jejich účinku na československé mediální ovzduší.
Trendy české televizní cestopisné publicistiky v letech 2010 - 2020
Kordík, Jiří ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce Trendy české televizní cestopisné publicistiky v letech 2010-2020 mapuje typologii a hlavní vývojové trendy cestopisných pořadů uvedených na České televizi mezi lety 2010-2020. Hlavním cílem práce je představit kategorie českých televizních cestopisných pořadů a popsat způsoby, jakými je v nich oslovován divák. V teoretické části se práce zabývá definicí televizní cestopisné publicistiky a problematikou celebritizace a celebrifikace. Díky představení konceptu turistického pohledu identifikuje problematické aspekty televizních cestopisných pořadů, ať už jde o stereotypizaci zobrazovaného prostředí nebo komercionalizaci obsahu. Po metodologické části práce je představeno tematické rozdělení českých cestopisných pořadů. Hlavní část práce se zaměřuje na představení pěti typologických kategorií cestopisných pořadů uvedených v České televizi. Na základě analýzy náhodně vybraných epizod pořadů popisuje nejdůležitější specifika české produkce televizních cestopisných pořadů mezi lety 2010-2020 a identifikuje nejzásadnější vývojové tendence tohoto žánru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.