Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytvoření modelu Enterprise Architektury podle rámce TOGAF
Čapek, Jan ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Zeman, Petr (oponent)
Tématem diplomové práce je představení Enterprise Architektury a následné vytvoření modelu společnosti. Práce se primárně se zaměřuje na aplikační a procesní vrstvy podle architektonického rámce TOGAF, přičemž je rozdělena na dvě části, a to teoretickou část a praktickou část. V teoretické části je nejprve rozebrán business model. Jedná se o popsání mise, vize a hodnot společnosti, ze kterých vychází strategický rámec. Dále se business model zabývá procesy, kde je nejprve popsána metodologie mapování business procesů a také zařazení - kategorizace procesů a stupeň zralosti. Následující kapitola je věnována Enterprise Architektuře s cílem přiblížit, proč by se společnosti měly zabývat EA, výhody vytvoření abstrakce společnosti ve formě modelu EA, propojení core businessu a IT ve společnosti společně s příklady architektonických rámců. Poslední kapitola teoretické částise zaměřuje na architektonický rámec TOGAF, kde je popsán proces ADM, respektive postup, pomocí kterého je možné vytvořit model EA a implementovat změny do architektury jednotlivých vrstev v rámci TOGAFu. Současně v této kapitole jsou popsány referenční modely aplikační a procesní vrstvy, které TOGAF využívá. Praktická část navazuje na teoretickou část a to právě využitím procesu ADM za účelem vytvoření modelu EA v reálném podniku. Jedná se o dekompozici obchodního modelu od strategických cílů, které vychází z mise, vize a hodnot společnosti, až na úroveň detailního popisu klíčových procesů společnosti. V další části dochází opět k dekompozici a popsání aplikační vrstvy společnosti na úroveň jednotlivých aplikací a modulů. Poté jsou oba modely opět složeny a popsány za účelem vytvoření manažerského pohledu shora. Ve druhé části praktické práce dochází ke kritickému zhodnocení aplikační a procesní vrstvy, návrhu řešení, vytvoření plánu implementace změn a zanesení změn do architektury. Výstupem praktické části jsou zmapované procesy, modely procesní a aplikační vrstvy, matrixy přístupů a zodpovědností, popsaná strategie společnosti a model EA. Hlavním přínosem celé práce je pak zmapování společnosti právě za účelem kritického zhodnocení jejího současného stavu a návrh změn tak, aby jednotlivé části společnosti podporovaly stanovené business a strategické cíle.
Metoda pro výběr portfolia nástrojů pro online marketingové aktivity a podporu jejich řízení
Smutný, Zdeněk ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent) ; Novotný, Ota (oponent) ; Hynek, Josef (oponent)
Online marketingové aktivity hrají pro organizace stále důležitější roli v souvislosti s rozvojem na internetu založených technologií a jejich pozitivním přijímáním ve společnosti. Cílem této práce je návrh artefaktu, který by podpořil rozhodování marketingového specialisty a tím i řízení online marketingových aktivit. Výchozím bodem je explorativní výzkum mezi českými organizacemi, kde jsou identifikovány pociťované problémy a potřeby výběrového souboru organizací. Zároveň je představen stav využívání vybraných nástrojů k online marketingovým účelům těmito organizacemi a tento stav porovnán s vývojem v zahraničí. Na základě výstupů z tohoto explorativního výzkumu, rešerše odborné literatury a kritické analýzy je navržena vlastní metoda Genoma, jejímž účelem je podpořit rozhodování marketingového specialisty a tím i řízení marketingových aktivit v prostředí služeb na internetu. Tato metoda je představena jako Demingův (PDCA) cyklus, díky čemuž ji lze použít nejen samostatně, ale lze ji také zasadit do dalších rámců pro řízení marketingových aktivit (např. v práci představené rámce PMF, MCPF a RACE). Metoda Genoma využívá zejména genetický algoritmus pro výběr vhodného portfolia online marketingových nástrojů pro danou kampaň. Výběr je proveden na základě předpokládané zpětné vazby na úrovni sociotechnické interakce, plnění zadaných marketingových cílů a finanční náročnosti jednotlivých nástrojů. Prerekvizitou užití této metody je znalostní rámec zahrnující oblast sociotechnické interakce, který vychází z interpretace fenoménů spojených s prostředím služeb na internetu a vlastností komplexních sítí. Metodicky tato práce staví na komplementárním vztahu behaviorálního (sociální informatika) a návrhového typu výzkumu (design science research). Závěrečné posouzení účelnosti navržené metody je provedeno vícenásobnou případovou studií, ve které je využit i vlastní program vytvořený v C# implementující genetický algoritmus užitý v metodě Genoma.
E-goverment - Informační systém datových schránek analýza a porovnání v rámci OVM
Zahrádka, Adam ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Luc, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá informačním systémem datových schránek (ISDS). Tento systém je popsán na základě zákona o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů č. 300/2008 Sb., kterým je ISDS uveden do provozu. Na základě poskytnutých dat od pracovníků Odboru eGovernmentu Ministerstva vnitra České republiky je analyzován provoz a náklady tohoto systému. Sledovaným obdobím je doba od června roku 2009, kdy došlo ke spuštění ISDS, do listopadu roku 2015. Dále je provedeno porovnání s obdobím před uvedením ISDS do provozu. V závěru práce je provedeno vícekriteriální hodnocení variant. Z výsledků vícekriteriálního hodnocení je rozhodnuto, že je systém pro uživatele přínosný a ISDS výrazně zlepšuje i zrychluje komunikaci uživatelů.
Využití vícekriteriálního hodnocení variant pro obnovu (zajištění) serverové infrastruktury ve vybraném podniku
Jacunov, Vít ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Klimánek, David (oponent)
Cílem této diplomové práce je výběr vhodné varianty pro náhradu zastaralého hardwarového vybavení ve firmě RR Donnelley Prague s.r.o. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy virtualizace a cloud a jejich modely. Dále je popsána firma RR Donnelley Prague a zanalyzována aktuální situace stavu hardwarové infrastruktury a outsourcovaných služeb. Praktická část obsahuje návrh možných řešení popsané situace v podniku a především výběr posuzovaných kritérií a vícekriteriální hodnocení navržených řešení. Pro odhad vah kritérií je aplikována bodovací metoda a metoda párového srovnání kritérií. Vícekriteriální hodnocení variant využívá metody váženého součtu a TOPSIS. Na závěr jsou porovnány výsledky použitých metod a kvantifikovány přínosy práce pro firmu i autora.
Rámec pro řízení bezpečnostních rizik on-line služeb
Mészáros, Jan ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Čermák, Igor (oponent) ; Doucek, Petr (oponent) ; Jirovský, Václav (oponent)
Doktorská disertační práce řeší téma řízení bezpečnosti on-line služeb z hlediska poskytovatelů i uživatelů. Hlavním cílem této disertační práce je navrhnout rámec pro řízení bezpečnostních rizik on-line služeb, vytvořit prototyp podpůrného softwarového nástroje a ověřit je v prostředí vybrané organizace pomocí případové studie. Klíčovými komponentami rámce jsou modely hrozeb a rizik, které byly autorem této disertační práce navrženy na základě specifik on-line služeb a prostředí, ve kterém se nacházejí. Součástí rámce je proces řízení rizik přizpůsobený pro časté a opakované hodnocení rizik. Proces obsahuje osm dílčích kroků, ke kterým jsou definovány související role a zodpovědnosti. Výsledkem provedení procesu je identifikace a provedení vhodných úloh, které přispějí k řešení identifikovaných bezpečnostních rizik a nedostatků. Na základě pravidelného provádění procesu je možné dokumentovat a reportovat stav zabezpečení on-line služeb v čase. Navržený rámec byl ověřen na základě případové studie provedené v prostředí velké organizace.
Algoritmy shody v dynamických servisně orientovaných systémech
Šabatová, Ivana ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Ivánek, Jiří (oponent) ; Kreslíková, Jitka (oponent) ; Gregor, Jiří (oponent)
Zajišťování a prokazování shody procesů a služeb s regulatorními požadavky, standardy a s požadavky businessu se stává aktuálním úkolem, který je potřeba řešit již ve stádiu návrhu a implementace informačních systémů. Pokud je konkrétní business proces podporován informačním systémem, pak se zajištění a prokazování shody týká i tohoto podpůrného systému. Tato disertační práce představuje koncept kontinuálního řízení shody v servisně orientovaných systémech se zaměřením na využití pokročilých nástrojů pro automatizaci procesů. Cílem práce bylo navržení metod a postupů pro zajištění spolehlivosti a důvěryhodnosti business procesů jak v interním prostředí, v rámci jedné domény, tak v případě zajišťování procesů či služeb formou outsourcingu, případně při iterovaném či dynamickém outsourcingu, tedy v tzv. multidoménovém prostředí s maximálním důrazem na maximalizaci úrovně automatizace. Konkrétní proces nebo služba jsou považovány za spolehlivé a důvěryhodné, pokud je možné prokázat jejich shodu s definovanými požadavky důvěryhodným způsobem. První část práce je věnována tradičním metodám zajišťování a prokazování shody jako východisku a inspiraci pro vytvoření metodiky založené na značné míře automatizace. Druhá část práce představuje koncepci návrhu, implementace a prokazování shody v servisně orientovaných systémech. Uvádí pojmy ideální cílový proces, klíčový indikátor zajištění (KAI, Key Assurance Indicator), klíčový indikátor bezpečnosti (KSI, Key Security Indicator). Pro multidoménové prostředí je představen koncept životního cyklu dohody o zajišťování shody (PLA, Protection Level Agreement). Zahrnuje také vlastní metodiku analýzy procesů s cílem jejich automatizace a koncepci využití systémů pro návrh, testování a automatizaci business pravidel. Třetí část nazvaná Konceptuální model zajišťování a prokazování shody v prostředí BPMS a SOA uvádí návrh postupu inspirovaný známým Demingovým cyklem (Plan, Do, Check, Act), popis použití modelovacích notací pro návrh algoritmu shody a cílového procesu a zejména návrh algoritmu pro shody. Celý koncept je ověřen na dvou případových studiích reálných business procesů analyzovaných v nemocnici Hospital San Raffaele v italském Miláně, první z nich řeší interní proces regulovaný regionálním předpisem, druhá studie je příkladem dosahování a zajišťování shody s požadavkem businessu v prostředí dynamického iterovaného outsoursingu. Případové studie byly ověřeny simulací se zainteresovanými osobami v rámci personálu nemocnice.
Dopady ISDS na uživatele
Řehořek, Tomáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Řemelka, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá Informačním systémem datových schránek, který je představen z pohledu legislativy a uživatele. Protože spuštění tohoto systému ovlivnilo stovky tisíc subjektů, je hlavním cílem práce zjištění dopadů ISDS na uživatele, metodou analýzy. V práci jsou nejprve zkoumána a interpretována data poskytnutá Ministerstvem vnitra České republiky, dále výsledky dotazníkového šetření autora a poté je provedena analýza nákladů a přínosů systému z pohledu jeho uživatelů. Z výsledků práce vyplývá, že ISDS byl na konci zkoumaného období (2009 až 2013) pro uživatele přínosný, celkový ekonomický přínos za sledované období činí 3,6 mld. Kč. To tedy znamená, že jedna vynaložená koruna Ministerstvem vnitra České republiky na provoz sytému, představuje pro uživatele úsporu dvou korun. Autor práce došel k závěru, že systém je po legislativní, technologické i ekonomické stránce velmi dobře vymyšlen. Správci systému doporučuje jeho další rozvoj a využití možného potenciálu u statisíců OSVČ.
Význam IT kontrol pro statutární audit
Reich, Jan ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Kitto, Zuzana (oponent)
V posledních desetiletích značně vzrostla závislost organizací na podpoře interních procesů informačními technologiemi. Ty do společností přinesly mnohá pozitiva, ale i nová rizika. Systémy vnitřních kontrol zavedené za účelem minimalizace podnikových rizik tak musely být rozšířeny o novou skupinu IT kontrol. Jednou z oblastí, k níž informační technologie od počátku svého podnikového využití neodmyslitelně patří, je vedení účetnictví. Tato diplomová práce se zabývá vlivem IT kontrol na účetní výkazy organizací, stejně jako na jejich audit. Hlavním cílem práce je identifikace souboru IT kontrol relevantních pro statutární audit účetní závěrky. Důraz je kladen zejména na kontroly zaměřené na oblast bezpečnosti informací, provozu IT a řízení změn v informačních systémech. Sekundárním cílem je analýza nedostatků v této sadě kontrol a četnosti jejich výskytu ve vzorku auditů z posledních čtyř let, rozbor možných příčin a návrh doporučení pro nápravu.
Postavení ICT v ekonomice vybraných evropských států
Dvořáková, Dominika ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Veber, Jaromír (oponent)
Cílem této práce je na základě makroekonomických ukazatelů, statistických metod a charakteristik vybraných ekonomik zjistit, zda má ICT v ekonomikách vybraných evropských států důležité postavení. V první části bude postavení ICT v České republice srovnáno s postavením ICT v sousedních zemích na základě jejich podílů na exportech a také na základě ICT importů a exportů. Dále bude pomocí metody WSA uvedeno, jak jsou ICT v těchto zemích využívány fyzickými osobami. Ve druhé části bude cílem srovnat vyspělé ekonomiky vybraných států (Německa, Francie a VB,) na základě údajů o ekonomikách reprezentovaných 250 nejlepšími ICT firmami. Třetí část se bude zabývat ICT v OECD, konkrétně ICT službami, výrobou a jeho exporty a importy. Výsledky v každé kapitole budou následně srovnány s charakteristikou jednotlivých ekonomik.
Bezpečnost platebních karet
Fuchs, Michal ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Veber, Jaromír (oponent)
Práce se zabývá platebními kartami a riziky spojenými s jejich používáním. Hlavním zaměřením práce je analyzovat možnosti zneužití platební karty a případné způsoby ochrany. Nejdříve jsou analyzovány technologie, které jsou dnes s platebními kartami a jejich používáním spojeny. Následně jsou rozebrány jejich slabiny a jednotlivé typy útoků, které získávají údaje o kartě pro následné odcizení finančních prostředků. Poté je zpracováno porovnání následných útoků s cílem odcizit finanční prostředky v různých světových oblastech. Na statistických datech ECB je provedena kvalitativní analýza rizik spojených s využíváním platební karty vydané v České republice. Na tuto analýzu pak navazují doporučení s cílem omezit dopad nebo pravděpodobnost zneužití platební karty. Pro ověření stanovených doporučení je zpracováno dotazníkové šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.