Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 211 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace systému řešení domácího násilí na ženách v České republice a v Norském království
Nedbalová, Barbora ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací řešení domácího násilí v České republice a Norském království. Domácí násilí je závažný problém, vyskytující se ve všech společnostech nehledě na čas či kulturu. Práce popisuje financování systému, legislativní uchopení problematiky, hlavní aktéry v problematice domácího násilí na ženách, současnou situaci vzhledem k problematice domácího násilí a systém pomoci a to jak v České republice, tak v Norském království. Hlavním cílem je popsat a vysvětlit přístupy řešení domácího násilí na ženách. Diplomová práce se opírá o teorii režimů sociálního státu, které vychází z typologie sociálního státu od Esping-Andersena z roku 1990 se zaměřením na koncept "women friendly" původně z roku 1987. Dále vychází z teoretického přístupu "public health", který je zaměřen především na prevenci. Diplomová práce je doplněna o expertní rozhovory s odborníky na problematiku v České republice a v Norském králoství. Celá práce si klade za cíl porovnat přístupy k násilí na ženách dvou rozdílných sociálních států a nalézá doporučení pro Českou republiku. Klíčová slova domácí násilí, partnerské násilí, Česká republika, Norské králoství, komparace, sociální státy Název práce Komparace systému řešení domácího násilí na ženách v České republice a v Norském království
Jak se bydlí seniorům v Praze a ve Vídni? Komparace bytových politik pohledem teorie sociální konstrukce cílových populací
Matoušová, Daniela ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Diplomová práce se věnuje komparaci designů bytové politiky v Praze a ve Vídni se zaměřením na cílovou skupinu seniorů. Výzkum vychází z teorie sociální konstrukce cílových populací dle Ingram a Schneider, podle níž byla analyzována data. Cílem je zmapovat situaci bydlení seniorů obou měst, identifikovat rozdíly a podobnosti obou designů a navrhnout doporučení bytové politiky vycházející z analýzy. Výzkum je založen jednak na statistických datech, jednak na veřejněpolitických dokumentech a v neposlední řadě na expertních rozhovorech. Práce popisuje teorii sociální konstrukce a zásady komparačního výzkumu, demografické stárnutí a situaci seniorů v oblasti financí, bydlení, zdraví a vzdělanosti. Zvlášť pak líčí pražskou a vídeňskou bytovou politiku, kde se od obecného nastavení těchto politik přesouvá ke konkrétním opatřením týkajícím se seniorů. V poslední části popisuje vybrané prvky policy designu a navrhuje doporučení.
Finský experiment s minimálním zaručeným příjmem a validita výstupů pro ČR
Balda, Petr ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá Finským experimentem s minimálním zaručeným příjmem, který probíhal v letech 2017 až 2018, a jeho validitou pro Českou republiku. Práce se zaměřuje především na popis daného experimentu a také jej zasazuje do kontextu sociálního státu/systému sociálního zabezpečení Finska, ale uvádí i další příklady podobných experimentů. V teoretické části se práce věnuje teorii sociálního státu a také libertarianismu, ze kterého koncept minimálního zaručeného příjmu vychází. V analytické části se práce věnuje výsledkům experimentu a jeho možné implementaci na české poměry a rozdílům finského a českého systému sociálního zabezpečení. Pro práci byly stěžejní expertní rozhovory, které pomohly tuto problematiku více objasnit.
Vliv sociokulturních zdrojů v rodině na školní výsledky žáků 2. stupně ZŠ
Dzielská, Anetta ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sociokulturních zdrojů v rodině a jejím vlivem na školní výsledky žáků 2. stupně základních škol. Zkoumá, jakou roli sehrává rodina a její různé podoby kulturního kapitálu v souvislosti s výsledky žáků ve čtenářské gramotnosti a se známkami z českého jazyka v devátých ročnících základních škol a nižších stupních víceletých gymnázií. V teoretické části je práce nejprve zaměřena na popis současného českého vzdělávacího systému a na to, jakou úlohu sehrávají v českém školství rodiče. Dále se zaobírá čtenářskou gramotností a představuje dosavadní výzkumy. Poslední část definuje pojem kulturní kapitál a jeho pojetí v současné době. V metodologické části představuje mezinárodní výzkum PISA. Analytická část se věnuje sekundární analýze dat PISA z roku 2018 a za pomocí statistických metod testuje, jak ovlivňuje čtenářské klima, počet knih a jejich druhy, čtení ve volném čase, vzdělání rodičů a jejich podpora dětí ve školním úspěchu, a to i s ohledem na typ navštěvované školy, výsledky žáků v hodnocení dovedností ve čtení a práci s texty a známky z českého jazyka. Závěrečnou část práce tvoří shrnutí výsledků sekundární analýzy a diskuze, v níž popisuje hlavní zjištění, která byla cílem této práce.
Možnosti podpory, kterých mohou využít rodiny pečující o dítě s poruchou autistického spektra
Englichová, Lucie ; Kopsa Těšinová, Jolana (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podporou rodin dětí s těžší formou PAS. Reaguje na mezery v podpoře, na něž poslední roky upozorňují výzkumy i samotní zástupci cílové skupiny. Práce se věnuje potřebám těchto rodin, které jsou vysvětleny v kontextu současného nastavení sociální politiky. Cílem práce je reflektovat potřeby těchto specifických rodin a jaké podpory se jim dostává v oblasti sociálních dávek a sociálních služeb. Zároveň je cílem zjistit, jak funguje implementace klíčových sociálních politik ve vztahu k pečujícím osobám o děti s těžší formou PAS v praxi a identifikovat případné deficity této politiky. Teoretická část práce popisuje teorii implementace, jednotlivé implementační přístupy a problematické faktory. V praktické části bylo využito kvalitativního přístupu. Data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pěti experty na danou problematiku. Šetření prokázalo, že jsou v ČR stále nedostupné služby, které vyhovují specifickým potřebám dětí s těžší formou PAS. Nedostatečné kapacity služeb jsou způsobeny celkovým podfinancováním sociálního sektoru a rovněž nastavením poskytování státních finančních dotací. Výzkum zároveň naznačil, že k současnému stavu rovněž přispívají problémy v implementačním procesu, které jsou způsobeny převážně slabou kooperací jednotlivých aktérů a...
"Změnu myšlení nelze nařídit": systém neformálního vzdělávání seniorů v ČR z pohledu veřejné politiky
Bílková, Kateřina ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje systému neformálního vzdělávání seniorů v ČR z pohledu veřejné politiky. Hlavním výzkumným cílem je zmapovat aktuální stav, hlavní problémy a klíčová témata v oblasti neformálního vzdělávání seniorů v České republice. Systém neformálního vzdělávání seniorů představuje velmi rozvětvenou strukturu institucí, jež vzdělávací programy a aktivity nabízejí. Jak cílová skupina seniorů, tak škála nabízených programů, se vyznačují velkou diverzitou, což na jedné straně nabízí účastníkům i poskytovatelům velkou flexibilitu a autonomii v participaci, ale na straně druhé to také představuje výzvu pro veřejnou politiku, jak tento fenomén komplexně a inkluzivně uchopit. Neformální seniorské vzdělávání v ČR není definováno v legislativě, a gesce této agendy se tak štěpí mezi tři různé resorty: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy; Ministerstvo práce a sociálních věcí a Ministerstvo kultury. Vzhledem ke zmiňované diverzitě bylo pro analýzu systému využito kvalitativní šetření skrze expertní rozhovory a sekundární analýzu veřejněpolitických dokumentů. Vzorek expertů je sestaven tak, aby výstupy zachycovaly zkušenosti všech typů institucí, jež neformální seniorské vzdělávání v nějaké formě poskytují. Zahrnuje ale také experty, kteří se tématu věnují na teoretické a systémové...
Prosazování manželství pro homosexuální páry perspektivou teorie tří proudů
Pluhař, Filip ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat a vysvětlit proces prosazování novely Občanského zákoníku, která by legalizovala manželství mezi stejnopohlavními páry v České republice. Tato novela byla předložena do Poslanecké sněmovny v roce 2018. Zákony gayům a lesbám umožňují pouze uzavřít registrované partnerství s omezenými právy oproti institutu manželství. Práce by měla identifikovat argumenty a strategie, které využívali promotéři stejnopohlavních sňatků k jejich prosazení. Měla také za cíl nalézt důvody, proč nakonec novela nebyla přijata. Na celou problematiku je aplikovaná perspektiva Teorie tří proudů. Analýza vychází zejména ze zjištění získaných z rozhovorů s promotéry a poslanci, kteří o novele rozhodovali. Jako sekundární data byly využity například stenozáznamy z jednání Poslanecké sněmovny či mediální výstupy. Výsledky práce ukazují, kde byli promotéři úspěšní, a ve které fázi procesu tomu bylo naopak. Práce pak popisuje možné důvody, které k neúspěchu vedly a snaží se prostřednictvím Teorie tří proudů zdůvodnit, proč byly některé strategie či argumenty nefunkční a poslance - rozhodovatele nepřesvědčily.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 211 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Dobiášová, Kateřina
1 Dobiášová, Klára
5 Dobiášová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.