Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Intervence učitele jako determinanta motivace žáků s ADHD na 2. stupni ZŠ
Cibulková, Andrea
Rigorózní práce přináší pohled na vzdělávání žáků s ADHD na běžné základní škole. Vzdělávání této skupiny žáků je pro učitele výzvou. Dobrá úroveň znalostí problematiky této neurovývojové poruchy, možností podpory žáka a efektivních strategií motivace ke školní práci je předpokladem školní úspěšnosti žáka s ADHD. Cílem výzkumu bylo specifikovat úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD a osvětlit jaké strategie v kontextu motivace ke školní práci volí u této skupiny žáků. Smíšený výzkumný design poskytl prostor pro kombinaci výzkumných metod. K identifikaci znalostí a miskoncepcí o ADHD u učitelů byla využita škála KADDS. Analýza výzkumných dat přinesla informace o průměrné úrovni znalostí a pomohla specifikovat konkrétní témata dalšího vzdělávání učitelů. V rámci realizace ohniskových skupin s učiteli druhého stupně základních škol, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD, jsme zjistili, že pro motivaci ke školní práci volí především edukační postupy a intervence, které doporučí školská poradenská zařízení, spočívající zejména v úpravě organizace výuky a obsahu učiva. K identifikaci školní výkonové motivace žáků byl použit standardizovaný dotazník MV-12, který zjišťuje potřebu úspěšného výkonu a potřebu vyhnutí se neúspěchu. Z výsledků je patrné, že výkonové tendence žáků s ADHD se nijak...
Intervence učitele jako determinanta motivace žáků s ADHD na 2. stupni ZŠ
Cibulková, Andrea ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Disertační práce přináší pohled na vzdělávání žáků s ADHD na běžné základní škole. Vzdělávání této skupiny žáků je pro učitele výzvou. Dobrá úroveň znalostí problematiky této neurovývojové poruchy, možností podpory žáka a efektivních strategií motivace ke školní práci je předpokladem školní úspěšnosti žáka s ADHD. Cílem výzkumu bylo specifikovat úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD a osvětlit jaké strategie v kontextu motivace ke školní práci volí u této skupiny žáků. Smíšený výzkumný design poskytl prostor pro kombinaci výzkumných metod. K identifikaci znalostí a miskoncepcí o ADHD u učitelů byla využita škála KADDS. Analýza výzkumných dat přinesla informace o průměrné úrovni znalostí a pomohla specifikovat konkrétní témata dalšího vzdělávání učitelů. V rámci realizace ohniskových skupin s učiteli druhého stupně základních škol, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD, jsme zjistili, že pro motivaci ke školní práci volí především edukační postupy a intervence, které doporučí školská poradenská zařízení, spočívající zejména v úpravě organizace výuky a obsahu učiva. K identifikaci školní výkonové motivace žáků byl použit standardizovaný dotazník MV-12, který zjišťuje potřebu úspěšného výkonu a potřebu vyhnutí se neúspěchu. Z výsledků je patrné, že výkonové tendence žáků s ADHD se nijak...
Metaphors associated with the perception of time in English and Czech
Cibulková, Anna ; Vašků, Kateřina (vedoucí práce) ; Beták, Kryštof (oponent)
Tato závěrečná práce se zabývá použitím konceptuálních metafor času v souvislosti se slovem time / čas v angličtině a v češtině. Soustředí se na nejčastější slovesa, která jsou spojena se slovem time / čas a na příslušné metaforické koncepty, do kterých tato můžeme slovesa rozřadit. V teoretické části je téma metafor obecně popsáno a vysvětleno. Analytická část je založena na korpusových datech z Britského národního korpusu a z Českého národního korpusu a detailněji se zaměřuje na jednotlivé metaforické koncepty a jejich různé užití v těchto dvou jazycích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Metaphors associated with the perception of time in English and Czech
Cibulková, Anna ; Vašků, Kateřina (vedoucí práce) ; Beták, Kryštof (oponent)
Tato závěrečná práce se zabývá použitím konceptuálních metafor času v souvislosti se slovem time / čas v angličtině a v češtině. Soustředí se na nejčastější slovesa, která jsou spojena se slovem time / čas a na příslušné metaforické koncepty, do kterých tato můžeme slovesa rozřadit. V teoretické části je téma metafor obecně popsáno a vysvětleno. Analytická část je založena na korpusových datech z Britského národního korpusu a z Českého národního korpusu a detailněji se zaměřuje na jednotlivé metaforické koncepty a jejich různé užití v těchto dvou jazycích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Gotická hradní kaple v Horšovském Týně
Cibulková, Alžběta ; Záruba, František (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Gotická hradní kaple v Horšovském Týně Tématem mé bakalářské práce je objekt raně gotické cisterciácké hradní kaple v Horšovském Týně. Záměrem práce je zkoumat podobu a funkci kaple od jejího vzniku (kol. 1260-1270) do r. 1988, kdy byla dokončena rozsáhlá rekonstrukce a v tomto stavu je kaple dodnes. Každá kapitola se zabývá jednotlivým obdobím, kterým kaple spolu s celým hradem a později i zámkem prošla. Prvně se jedná o období biskupského hradu, kdy byla do Horšovského Týna povolána cisterecko-burgundská stavební huť, která zbudovala kapli na nevelkém půdorysu hradní komnaty. Další důležitou kapitolou je období za Jana ml. Popela z Lobkovic, kdy v r. 1547 vypukl velký požár celého města Horšovského Týna, který zachvátil i hrad a došlo k poškození kaple a narušení stability jejího stavebního systému. Následně nechal Jan ml. Popel z Lobkovic kapli upravit a vyzdobit renesančními nástěnnými malbami. Dále se práce zaměří na období po r. 1834, kdy byla část klenby na západní straně snesena a nahrazena trámovým stropem a na následující rozsáhlou rekonstrukci, která byla ukončena r. 1988. Práce se nezaměřuje pouze na výčet stavebních úprav kaple, ale zabývá se také její uměleckou hodnotou, jak architektonickou, tak i výzdobou kaple a jejím vybavením.
Gotická hradní kaple v Horšovském Týně
Cibulková, Alžběta ; Záruba, František (vedoucí práce) ; Šmied, Miroslav (oponent)
Gotická hradní kaple v Horšovském Týně Tématem mé bakalářské práce je objekt raně gotické cisterciácké hradní kaple v Horšovském Týně. Záměrem práce je zkoumat podobu a funkci kaple od jejího vzniku (kol. 1260-1270) do r. 1988, kdy byla dokončena rozsáhlá rekonstrukce a v tomto stavu je kaple dodnes. Každá kapitola se zabývá jednotlivým obdobím, kterým kaple spolu s celým hradem a později i zámkem prošla. Prvně se jedná o období biskupského hradu, kdy byla do Horšovského Týna povolána cisterecko-burgundská stavební huť, která zbudovala kapli na nevelkém půdorysu hradní komnaty. Další důležitou kapitolou je období za Jana ml. Popela z Lobkovic, kdy v r. 1547 vypukl velký požár celého města Horšovského Týna, který zachvátil i hrad a došlo k poškození kaple a narušení stability jejího stavebního systému. Následně nechal Jan ml. Popel z Lobkovic kapli upravit a vyzdobit renesančními nástěnnými malbami. Dále se práce zaměří na období po r. 1834, kdy byla část klenby na západní straně snesena a nahrazena trámovým stropem a na následující rozsáhlou rekonstrukci, která byla ukončena r. 1988. Práce se nezaměřuje pouze na výčet stavebních úprav kaple, ale zabývá se také její uměleckou hodnotou, jak architektonickou, tak i výzdobou kaple a jejím vybavením.
Rozpočty územních samospráv v ČR
Cibulková, Alena ; Čermák, Jiří (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou rozpočtu a hospodaření v letech 2004 až 2014 ve vybraném městě. Jejím základním cílem je vyhodnocení příjmové a výdajové stránky rozpočtu. Nedílnou součástí je rozbor přijatých dotací včetně přínosů pro město a zjištění možnosti realizace připravovaných investičních záměrů. Pro praktickou část byly přínosné interní dokumenty města. Výsledků bylo dosaženo převážně metodou analýzy a syntézy.
Mezidruhové rozdíly ve schopnosti pěvců odhalit batesovského mimika na základě předchozí potravní zkušenosti
CIBULKOVÁ, Alena
Reactions of five passerine predators (Parus major, Parus caeruleus, Erithacus rubecula, Phoenicurus ochruros, Sylvia atricapilla) to artificial Batesian mimic of red firebug (Pyrrhocoris apterus) were studied in the laboratory tests. Effect of previous food experience on the protection level of Batesian mimic was tested in the context of birds? prior diet containing/not containing non-conspicuous form of this mimic.
Význam barvy v reakci ptačího predátora na aposematickou kořist
CIBULKOVÁ, Alena
Reactions of great tits (Parus major) to aposematic insect prey were studied in the laboratory tests. Several modifications of colour signal of the red firebug (Pyrrhocoris apterus) were used to test the importance of colour and pattern in the firebug{\crq}s warning signal.

Viz též: podobná jména autorů
4 CIBULKOVÁ, Alena
4 Cibulková, Alena
2 Cibulková, Alžběta
2 Cibulková, Andrea
3 Cibulková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.