Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika šikanovaných žáků a učitelů na základní škole
Nejedlá, Kateřina ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou šikanovaných žáků a učitelů na základní škole. V teoretické části je popsána problematika šikany žáků i učitelů. Vysvětleny jsou pojmy šikana a kyberšikana. Dále se zabývá hlavními znaky, stádii a formami šikany. Jsou zde popsáni hlavní aktéři šikany, jejich vzájemné vztahy a následky, které šikanování přináší. Práce se dále zabývá charakteristikou prevence a diagnostiky šikany. Výzkumná část je tvořena výzkumem zaměřeným na problematiku šikany mezi dětmi a šikanu učitelů na základní škole. Nástrojem pro výzkum byly dotazníky o šikaně, jejichž cílem bylo zjištění výskytu šikany mezi žáky i učiteli. Výsledky výzkumu ukázaly, že šikana mezi dětmi existuje u třetiny dětí, které byly schopny popsat, jak často a jakým způsobem jim je ubližováno. Potvrdilo se, že šikana mezi učiteli je velmi nepříjemné téma, které si nechtějí připouštět, a je tedy problematické najít cestu, jak ji řešit. Výsledky jsou zpracovány dle odborné literatury jak v písemném, tak i v grafickém provedení.
Výchova k prosociálnímu chování na základních školách
Dykastová, Zuzana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce "Výchova k prosociálnímu chování na základních školách" se zabývá teorií vztahující se k prosociálnímu chování a dále se snaží popsat, jaké jsou současné možnosti a způsoby výchovy k prosociálnímu chování na základních školách. V teoretické části autorka charakterizuje a analyzuje prosociální chování, uvádí jeho typy a formy, nastiňuje základní teorie prosociálního chování či jeho determinanty. Dále uvádí příklady, jakým způsobem mohou školy zařadit výchovu k prosociálnímu chování do školních vzdělávacích programů. Ve výzkumné části se pokouší zprostředkovat názory, postoje, představy a dosavadní zkušenosti pedagogů a žáků s touto výchovou pomocí rozhovorů a analýzy školních vzdělávacích programů a minimálních preventivních programů.
Profesní rozvoj učitele matematiky
Pávová, Jana ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Profesní rozvoj učitele matematiky AUTOR: Jana Pávová KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá tématem Profesní rozvoj učitele matematiky. V teoretické části zasazuje systém dalšího vzdělávání učitelů v ČR do kontextu celoživotního učení. Představuje jeho legislativní dělení a popisuje dělení alternativní. V následující části nabízí přehled zdrojů informací vhodných pro učitele matematiky a současné nabídky kurzů dalšího vzdělávání a aktivit sebevzdělávání pro tyto učitele. Příslušné odkazy jsou uvedeny v přílohách. V empirické části se věnuje analýze, interpretaci a zhodnocení kvalitativního výzkumu mezi učiteli matematiky, který zjišťuje, jaké jsou jejich zkušenosti s dalším vzděláváním/profesním rozvojem a jejich postoje a názory v této oblasti. Dále analyzuje jejich přístupy z hlediska konstruktivismu ve výuce matematice. KLÍČOVÁ SLOVA: učitel matematiky, další vzdělávání pedagogických pracovníků, další vzdělávání učitelů, profesní rozvoj, edukační portál, JČMF, matematické soutěže, konstruktivismus ve výuce matematice, talentovaní žáci, nadaní žáci.
Specifika práce s romskými dětmi při výchovně vzdělávací činnosti
Vláčilová, Iva ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce pojednává o specifikách práce s romskými dětmi při výchovně vzdělávací činnosti se zaměřením na Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež. Tyto zařízení nabízejí dětem a mládeži, které jsou ze znevýhodněného prostředí volnočasové, vzdělávací a výchovné aktivity. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zaměřena na základní informace o romském etniku a na jejich specifika. Tato část je podložena specializovanou literaturou a internetovými stránky. Empirická část je založena na výzkumu a jeho výsledcích. Pro výzkum jsem zvolila kvalitativní metodu a nástrojem mi byly rozhovory se sociálními pracovníky v těchto nízkoprahových zařízení, kteří s dětmi pracují. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda-li pracovníci, kteří pracují s romskými dětmi vycházejí při své práci ze specifik romského etnika.
Lidé na okraji společnosti a jejich možnosti
Honzáková, Martina ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Martina Honzáková People on the fringe of society and possibilities of their integration This diploma thesis deals with youth at risk and with various institutions and efforts that try to integrate them into society. The centre of attention is institution for youth at risk in Brno where I worked. Therefore, on the basis of my experience, I would like to find out if those young people consider this institution efficient. Furthermore, there is a theoretical background, which describes and characterizes youth at risk and all the main factors which can influence their development in a negative way. An output of this diploma thesis represents two interviews, which proved that the institution is efficient, useful and able to help to young people with integration into society.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.