|
On-Page a Off-Page optimalizace webových stránek
Šimko, Martin ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Korček, Pavol (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá principem fungování moderních fulltextových vyhledávačů a definuje jejich odlišnost od katalogů. Dále popisuje, které on-page a off-page faktory vyhledávače ve svých algoritmech zohledňují a jakou jim přikládají váhu. Vybrané faktory jsou následně prakticky otestovány na množině deseti webů ve vyhledávačích Seznam a Google. Přitom jsou měřeny pozice ve výsledcích vyhledávání, pomocí kterých probíhá také vyhodnocení.
|
|
Přehrávač zvukových souborů pro automobil
Gazdík, Marcel ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře s komprimovaným formátem zvuku, jakým je kupříkladu MP3, AAC či OGG Vorbis. Pak také s návrhem jednoduchého přehrávače, jež je koncipován jako rozšiřující modul ke stávajícímu zabudovanému autorádiu ve voze, a který využívá jako primární zdroj dat SD či SDHC paměťovou kartu. A konečně s návrhem ovládacího software a realizace hardware.
|
|
Bezdrátový temploměr
Honza, Dalibor ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Mičulka, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací bezdrátového teploměru, který bude komunikovat s počítačem pomocí technologie WiFi. Práce obsahuje popis kompletního vývoje zařízení od samotného návrhu, přes realizaci hardware, implementaci firmware až po vytvoření webové aplikace určené k zobrazování údajů. Práce je orientována na použití WiFi modulu s integrovaným webovým serverem od společnosti Connect One. Výsledky práce mohou být použity jako demonstrační příklad využití těchto modulů v běžné praxi. V závěrečné části práce je shrnutí dosažených výsledků a vize, týkající se možností rozšíření.
|
| |
| |
|
Měření teploty vody v masážním zařízení
Gábriš, Michal ; Žaloudek, Luděk (oponent) ; Bartoš, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou operačního programu pro digitálně kalibrovaný teploměr se dvěma měřenými teplotami, který se používá v masážních zařízeních. Teploměr pracuje ve dvou režimech, a to v režimu měření a zobrazování teploty vody a v režimu lineární digitální kalibrace, ve kterém se nastavují teplotní čidla. Práce obsahuje jak popis použitého hardware, tak i softwarového řešení, které bylo implementováno v jazyce assembler. Toto zařízení je již komerčně využíváno.
|
|
Rozšiřující modul s dekodérem souborů MP3 pro platformu FITkit
Brada, Miroslav ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu je vytvoření modulu, který by rozšířil možnosti platformy FITkit o dekódování souborů formátu MP3. Práce shrnuje poznatky o současných formátech kódování zvuku, dostupných dekodérech a platformě FITkit. V pozdější části je popsán postup návrhu rozšiřujícího modulu této platformy, který byl nakonec zrealizován i když neúspěšně. Modul využívá kodek VS1063. V závěru jsou popsány možnosti dalšího rozšíření projektu v případě úspěšné realizace.
|
|
Meteostanice připojitelná k PC
Šimeček, Jan ; Šimek, Václav (oponent) ; Bartoš, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá sestavením meteostanice připojitelné k PC pomocí USB rozhraní. Cílem práce je navrhnout, sestrojit a naprogramovat meteostanici, která měří hodnoty teploty, relativní vlhkosti a atmosférického tlaku vzduchu. Jádrem meteostanice je programovatelný mikrokontrolér připojený na čidla určená k měření veličin. Hodnoty veličin jsou uloženy v databázi a dají se zobrazit v grafu pomocí grafického uživatelského rozhraní. O sběr dat do databáze se stará démon běžící na pozadí. V první části práce se nachází teorie k měření meteorologických veličin. Další část je věnována popisu návrhu zapojení meteostanice. Následující kapitola se zabývá komunikací mezi mikrokontrolérem, čidly a počítačem. Softwarové řešení mikrokontroléru, grafického uživatelského rozhraní a démona pro přenos naměřených dat do databáze se nachází v poslední části.
|
| |
|
Retrospektivní hra pro dva hráče
Vybíral, Jan ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 2D vesmírné arkádové počítačové hry. V úvodu je popsána historie i současnost herního průmyslu a počítačové grafiky. Dále se text věnuje použitým knihovnám OpenGL a SDL, návrhu herních principů, realizaci grafiky a zvuku, koliznímu systému, uživatelskému rozhraní, ovládání a objektovému návrhu aplikace. Druhá část popisuje samotnou implementaci navrženého systému v programovacím jazyce C++. Nakonec práce obsahuje informace o testování a zhodnocení výsledného produktu.
|