Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální propagace hudebního festivalu na sociálních sítích a Internetu
Režný, Daniel ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Práci na téma Propagace hudebního festivalu na sociálních sítích a internetu jsem si vybral z jednoduchého důvodu. Dlouhodobě se zajímám o hudební dění, jsem členem týmu okolo kapely Wohnout a festivaly jsou v letních měsících v podstatě můj denní chleba. Jen co se začne venku oteplovat, začne hudební byznys chrlit akce jako na běžícím páse. Každý týden se po republice konají desítky různých akcí od lokálních, po akce celorepublikového významu, od menších akcí po ty obrovské. Cílem mé práce není pouze obecně popsat způsob, jakým se festival dostává k lidem, ale zaměřit se i na to, jak funguje provázanost kulturní akce a médií, jaké jsou zákonitosti a jaké výhody z této spolupráce navzájem festivaly i média plynou Zajímalo mě také, jak ovlivňuje mediální partnerství mezi festivalem a médiem jeho zpravodajský obsah a zda mají mezi sebou nějaká nepsaná pravidla, která by mohla být z pohledu žurnalistické etiky problematická.
New foms of distribution of television news coverage
Lukáč, Pavol ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Javůrek, Adam (oponent)
Táto bakalárska práca s názvom Nové formy distribúcie televízneho spravodajstva si dáva za cieľ stručne a výstižne opísať technológie, ktoré v posledných rokoch prenikajú čím ďalej tým hlbšie do nášho života a zároveň súvisia s modernizáciou distribúcie televízneho spravodajstva. V teoreticky ladenej časti práce je priestor pre analýzu vnímania nových médií očami učebníc pochádzajúcich z českého mediálneho prostredia, ktoré popisujú mediálnu realitu na začiatku 21. storočia. Táto časť navyše obsahuje aj zamyslenie nad tézou Marshalla McLuhana, že "sa nachádzame v retribálnom období a svet je len globálnou dedinou." Okrem toho je obsahom tejto bakalárskej práce aj porovnanie a popis nových foriem šírenia televízneho signálu, konkrétne IP televíznych sietí a internetového videa - tieto dve nové varianty šírenia spravodajského (ale samozrejme aj iného) obsahu sa ukazujú ako najprogresívnejšie a posúvajú celý segment dopredu. V kapitole IPTV a internetové video sa dočítate prečo. Vzhľadom na semestrálny pobyt autora v Hong Kongu na miestnej Hong Kong Baptist University je súčasťou praktickej časti práce aj stručná analýza nových foriem šírenia televízneho spravodajstva v tejto pre našinca vcelku exotickej krajine. Praktická časť práce pozostáva z analýzy prieskumu, na ktorom sa zúčastnilo 70 užívateľov...
Samoregulace žurnalistiky v internetovém prostoru se zaměřením na hlavní české zpravodajské servery
Ciborová, Kateřina ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Javůrek, Adam (oponent)
Autorka se v práci zaměřuje na etické kodexy českých zpravodajských serverů. Práce vysvětluje pojmy jako etika, morálka, regulace a samoregulace. Nastiňuje, jaké nové možnosti se internetové žurnalistice oproti té tradiční otevírají a jakých hojně využívá. Hlavním poselstvím práce jsou však etické kodexy zpravodajských portálů, jejich znění, původ, shody, rozdíly, klady a nedostatky. Autorka pro potřebu této práce také vytvořila dotazník pro šéfredaktory online deníků, ve kterém nastínila základní etické problémy internetové žurnalistiky. Šéfredaktoři se k modelovým situacím vyjádřili, prozradili svůj názor a odhadli, jak by se pravděpodobně v dané situaci zachovali. Velký důraz je kladen především na opravu nepravdivé informace, zdrojování a s ním spojené odkazování, využívání sociálních sítí jako zdroj informací a uveřejňování a publikování fotografií, které zachycují bolest, utrpení a smrt.
Zpoplatňování zpravodajského obsahu jako budoucnost žurnalistiky
Novotný, Jan ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Magisterská diplomová práce zkoumá kvalitativním dotazníkovým šetřením, případovými studiemi, teoretickou a empirickou analýzou fenomén zpoplatňování zpravodajského obsahu v personálních médiích s důrazem především na výhody a nevýhody jednotlivých druhů zpoplatnění webového obsahu a okolnosti, které mohou mít na zpoplatňování vliv. Hypotéza zní, že zpoplatnění zpravodajského obsahu může na mediálním trhu skutečně fungovat jako stimul ke zvýšení produktivity mediálních organizací navzdory vzrůstající oblibě sdílení bezplatných informací. Jen záleží na tom, zda bude správným způsobem aplikován vhodný ekonomický model. Tím je podle hypotézy tzv. dávkovací model, který odpovídá povaze digitálních médií. To mimo jiné znamená, že určitý objem profesionálně vytvářených informací zůstane pro recipienty bezplatný. Sféry zpoplatněného i bezplatného obsahu budou muset projít nezbytnými ergonomickými i obsahovými změnami.
Etické normy a novináři na Facebooku
Mácha, Petr ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Dominantní částí práce je pojmenování hlavních etických problémů souvisejících s participací novináře na sociálních sítích. Důraz je kladen na vlivy ohrožující či jinak formující novinářovu reputaci při pohybu v tomto novém veřejném prostoru a také na zkoumání vlivu samotné technologie na nastolování některých etických dilemat (skrze pojmy web data mining, zpracování přirozeného jazyka automatem). Jako etické měřítko a nástroj pro popis je zvolen výběr světových a českých redakčních kodexů a kodexů novinářských sdružení. Z omezené množiny akcí, které může novinář na Facebooku provést, jsou označeny ty, které jsou problematické. Statistický průzkum v závěru práce zmapuje míru participace českých novinářů na Facebooku a vřadí předcházející text do příslušného kontextu.
Změny v časopise Týden po nástupu šéfredaktora Františka Nachtigala
Šrajbrová, Markéta ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Čermák, Miloš (oponent)
Bakalářská práce s názvem Změny v časopise Týden po nástupu šéfredaktora Františka Nachtigalla se snaží zmapovat změny ve zpravodajském týdeníku Týden v období od začátku června 2008 do konce května 2010. V těchto dvou letech na postu šéfredaktora působili tři novináři. Do konce ledna 2009 šéfredaktorskou pozici zastával Dalibor Balšínek, kterého dočasně vystřídal Daniel Málek. Na konci září 2009 se vedoucí funkce ujal František Nachtigall. Práce se zaměřuje především na proměny, které přinesl Nachtigallův příchod. František Nachtigall do Týdne přišel z šéfredaktorského postu v bulvárním periodiku Aha!, což u některých vzbudilo obavy, že by se podoba Týdne mohla zbulvarizovat. Autorka se proto snaží zjistit, zda se tak skutečně stalo. Práce po stručném představení týdeníku a osobností tří šéfredaktorů přináší zmapování změn v jednotlivých rubrikách a podrubrikách. Zaměřuje se především na změny ve struktuře časopisu, podobě titulní strany, ve výběru témat a personálním obsazení redakce.
Nová podoba zpravodajství a publicistiky v časopise Respekt s novým formátem. Vítězství a prohry.
Žižková, Markéta ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Čermák, Miloš (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce se zabývá změnou, kterou v roce 2007 prodělal významný český zpravodajský týdeník Respekt. Časopis prošel od roku 1990, kdy vyšlo jeho první číslo, několika změnami, které utvářely jeho současnou podobu. Tato práce se však bude zabývat pouze výraznou proměnou, kterou prodělal v roce 2007. Tehdy přešel z novinového formátu na formát plnobarevného časopisu. Výrazně tak změnil svou grafickou podobu. Proměnil se ovšem rovněž obsah týdeníku. Přibyly nové rubriky, redaktoři začali zpracovávat nová témata, která se v periodiku dříve neobjevovala nebo byla přítomna v menší míře. Tato práce nejprve popisuje, jak vypadal časopis před změnou formátu v roce 2007, a to jak z vnější, grafické stránky, tak i z hlediska obsahu. Poté se podrobně zabývá změnou formátu. Zkoumá důvody, které k ní vedly, popisuje okolnosti, které ji provázely, včetně vyhrocené situace, kdy chtěla téměř celá redakce Respektu kvůli nesouhlasu s vedením podat výpověď. Zabývá se i ekonomickým dopadem přechodu periodika na časopisecký formát. Následně pak popisuje jeho novou podobu. V závěru práce hodnotí, jak se změnila podoba zpravodajství a publicistiky v časopise Respekt se změnou formátu, jaké prohry a vítězství změnu provázely.
Transformace části domácí blogosféry z formy osobních záznamů do jednoho ze segmentů české žurnalistiky
Stratilík, Ondřej ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
3 Bibliografický záznam Stratilík, Ondřej: Transformace části domácí blogosféry z formy osobních záznamů do jednoho ze segmentů české žurnalistiky, Praha, Karlova Univerzita, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2011 Počet znaků: 121 023 Anotace: Má diplomová práce se prioritně zaměřuje na dnešní podobu a využití části blogů v rámci českého internetu. Zaměřuje se však i na jejich vývoj ve světě i v České republice, jejich autory, internetovou žurnalistiku, její amaterizaci a rozvoj blogů pod hlavičkou zavedených médií. Důležitým bodem je i spor klasických médií a takzvaných nových médií, za jejichž rozvojem stojí rozšíření internetu. Jak na tento fenomén klasická média zareagovala a jak se mu podřídila. Hlavním materiálem jsou výzkumy mezi českými novináři, firmami a administrátory blogů, které mají zjistit, zda se blogy v roce 2011 používají i jako zdroje informací, nástroje k firemní propagaci a PR a jak se vlastně z běžného uživatele internetu může stát bloger. Výzkumy tedy mají potvrdit či vyvrátit tezi, že blogy nepřinášejí témata vhodná už jen pro okruhu jejich stálých čtenářů a diskutérů, ale že jsou dostatečně atraktivní i pro redaktory českých médií, a stávají se tak součástí české žurnalistiky a mediálního trhu. Diplomová práce by měla dokázat a popsat proces, v...
Změny struktury žurnalismu vlivem nových médií a sociálních webových médií
Michlík, Matej ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Práce se zabývá komplexním popisem nejnovějších trendů v elektronickém sdílení obsahů, jejich dopadem na podobu žurnalistiky a souvisejících rizicích při změnách procesů tvorby a příjmu zpravodajských sdělení. Sleduje změny podoby zpravodajství a zpráv, nové cesty informací od jejich producentů ke konzumentům, i jejich nové aspekty - okamžité sdělení, rostoucí blízkost a otázku jejich zpoplatnění. Věnuje se také vývoji sémantického webu, protože vědomosti o něm v širší populaci jsou mizivé vzhledem k tomu, co přináší a co teprve přinese.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
29 ČERMÁK, Martin
24 ČERMÁK, Michal
10 ČERMÁK, Miroslav
13 Čermák, Marek
29 Čermák, Martin
2 Čermák, Matouš
1 Čermák, Matyáš
2 Čermák, Matěj
2 Čermák, Michael
24 Čermák, Michal
4 Čermák, Milan
10 Čermák, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.