Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání využívání anxiolytik u studentů ZSF a ZF JČU během studia.
MÁČKOVÁ, Kamila
Bakalářská práce se zabývá problematikou užívání anxiolytik. Skládá se ze dvou částí- teoretické a praktické. Teoretická část je věnována aktuálnímu stavu užívání antidepresiv, jsou zde popsána samotná anxiolytika, jejich mechanizmus působení, druhy, nežádoucí účinky, kontraindikace a interakce s alkoholem. Dále jsou zde kapitoly o stresu, depresi, úzkosti, jejich vlivu na učení a paměť a zvládání stresu. V praktické části se pomocí kvantitativní výzkumné metody formou dotazníkového šetření srovnává užívání těchto medikamentů u studentů Zdravotně sociální fakulty se studenty Zemědělské fakulty. Tato práce se zaměřuje na důvody, které studenty vedou k užívání anxiolytik, řeší otázku, kde se studenti poprvé setkávají s takovými léky, jak se k nim dostanou, jak často a v jaké formě je užívají a snaží-li se vyřešit nejdříve problém jinou cestou například návštěvou psychologa či psychiatra. Cílem této bakalářské práce je zjistit na základě analýzy a vyhodnocení dotazníků rozsah, formy a frekvenci užívání anxiolytik u studentů ZSF a ZF. Dále zmapovat okolnosti užívání. Celkem bylo rozdáno 200 dotazníků. Polovinu z nich vyplnili studenti ze ZSF a druhou polovinu studenti ze ZF. Byly stanoveny dvě hypotézy, které byly statisticky otestovány chí-kvadrát testem. V naší společnosti dochází v poslední době k patrnému nárůstu užívání antidepresiv. Příčinou toho mohou být stoupající nároky na společnost, rychlý životní styl, změna priorit a také pohodlnost dnešní populace. Lidé se v mnoha různých situacích potýkají se stresem a to se dříve nebo později podepisuje na jejich duševním stavu. V této práci jsme se zaměřila na studenty a jejich zkušenosti s anxiolytiky během studia. Bylo zjištěno, že studenti Zdravotně sociální fakulty užívají anxiolytika ve větším počtu než studenti Zemědělské fakulty a ženy užívají anxiolytika častěji než muži.
E-learningový kurz pro výuku Algoritmů
Hrozány, Boris ; Kreslíková, Jitka (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Cieľom práce je návrh a realizácia E-learningového systému. Tento systém bude zameraný na výuku kurzu Algoritmy v angličtine. Vďaka tejto skutočnosti sa budú môcť zúčastniť kurzu aj zahraničný študenti. V úvode sú zhrnuté základné koncepty E-learningových systémov: konceptuálny aj detailný návrh E-learningového systému, vývoj systému, návrh testovania systému a údržby a vylepšenie systému. Teoretická časť projektu sa venuje vybraným aspektom z oblasti dátových štruktúr, vyhľadávacích a radiacich algoritmov. Práca sa zaoberá vývojom E-learningového systému od úplného začiatku až po činnosti spojené s jeho dodaním. Aplikácia umožňuje správu kurzov a užívateľov v podobe rozhrania administrátora. Ďalšia časť systému slúži na kontrolu výsledkov študentov. Študentská časť aplikácie umožňuje štúdium kurzu Algoritmy a testovanie vedomostí z tejto oblasti. Výsledky testov sú v systéme spracovávané do štatistík.
Návrh měřicího zařízení pro studium kluzného kontaktu
Havliš, Petr ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Veselka, František (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je návrh měřicího zařízení pro studium kluzného kontaktu. Obsahuje popis kluzného kontaktu, jeho významu a možnosti využití. Specifikaci možností zkoušení kluzného kontaktu, uvedení možností vyhodnocování naměřených výsledků. Navržení stacionárního měřicího zařízení pro dlouhodobé zkoušky kluzného kontaktu a ověření jeho základní koncepce. Diplomová práce rovněž obsahuje elektronicky zpracované grafy průběhů veličin na reálných strojích.
Vliv materiálních podmínek studentů na studijní úspěšnost
Machek, Roman ; Bína, Vladislav (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem materiálního zázemí na úspěšnost studentů při studiu na vysoké škole. Je členěna do několika částí. V teoretické části jsou popsány, rozebírány a případně komentovány výsledky, ke kterým došli jiní lidé zabývající se stejnou, případně podobnou problematikou. V další, praktické, části je popsáno, jak probíhal výzkum, jaké jsem získal data a také vyhodnocení a výsledky jednotlivých testů, které měly za úkol identifikovat faktory materiální povahy, které mohou mít vliv na úspěšný průběh vysokoškolského studia. V závěru jsou všechny výsledky sumarizovány a komentovány s doporučením pro další výzkum.
Analýza faktorů migrace cizinců přijíždějících do České republiky za účelem studia
Vanišová, Michaela ; Beránková, Hana (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza faktorů studentské migrace do České republiky. Úvodní kapitola se věnuje hlavním teoretickým přístupům k migraci a popisuje jednotlivé charakteristiky související s migrací. Následující kapitola vymezuje aktuální vývoj imigrace a studium cizinců v České republice. Třetí stěžejní kapitola definuje jednotlivé determinanty ovlivňující migrační rozhodování zahraničních studentů. Výsledky empirického výzkumu dokazují vliv těchto ekonomických faktorů na migrační rozhodování studentů: životní úroveň, míra nezaměstnanosti, průměrné příjmy, výdaje státu do zdravotnictví a na sociální zabezpečení nebo imigrační politika. Svou významností však tyto faktory významně předčily neekonomické faktory plynoucí z politické nestability, blízkosti jazyka nebo geografické vzdálenosti.
Využití tabletů při studiu na FIS VŠE
Friedmann, Michael ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o možnostech využití tabletů při studiu v rukou studentů, konkrétně ve vybraných povinných a volitelných předmětech oboru Aplikovaná informatika na Fakultě informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze. Práce obsahuje informace o tom, co je to tablet, jaké jsou druhy tabletů a operačních systémů na nich běžících, možném příslušenství a jejich obecných možnostech k využití při studiu. Součástí je také pojednání o současném stavu rozdělení trhu s tablety, zastoupení jednotlivých operačních systémů a uvedení možností tabletu ve školním prostředí a napojení na školní infrastrukturu. Hlavní část práce se zabývá důkladnou analýzou používaného softwaru ve vybraných předmětech oboru a následně nalezením vhodné alternativy, pokud existuje, kterou je možné spustit na jakémkoliv tabletu s jedním z uvedených operačních systémů - iOS, Android a Windows. Závěr práce vyhodnocuje použití tabletu při studiu vybraných předmětů oboru včetně doporučení ke změnám v určitých předmětech. Současně volí nejvhodnější operační systém pro studium vybraných předmětů.
Zdravotnický záchranář pohledem středoškolského studenta
FALTUSOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce nese název ? Zdravotnický záchranář pohledem středoškolského studenta. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické je podrobně popsána definice a osobnost zdravotnického záchranáře, jeho kompetence vývoj oboru, možnosti studia oboru, dále pak i samotné studium oboru Zdravotnický záchranář. Kapitola studium je ještě rozdělena na teoretickou výuku, kde jsou popsány detailněji předměty, které musí studenti absolvovat a na praktickou výuku, kde jsou zmíněny školní odborné praxe a praxe individuální, které studující plní též. V praktické části je zmínka i o kurzech, které studenti navštěvují. Následující kapitola pojednává o možnostech uplatnění absolventů oboru Zdravotnický záchranář. Absolventi mohou pracovat v rámci zdravotnické záchranné služby na pozici operátor/dispečer, ve výjezdových posádkách, nebo v nemocničním prostředí na akutních lůžkách. V kapitole s názvem ? Zdravotnický záchranář v pracovním procesu, jsou zahrnuty podkapitoly - přijetí do zaměstnání, nástupní praxe absolventa, náplň práce a platové ohodnocení. Dále je zde rozebrán - student, střední škola, vysoká škola a motivace ke studiu. Věnuji se také veletrhům vysokých škol a informacím, které studentům mohou poskytnout. A poslední část teoretické části pojednává o celkové informovanosti středoškolských studentů o zdravotnickém záchranáři. Druhá část práce, je část praktická. Pro praktickou část této bakalářské práce byla použita kvantitativní metoda výzkumu, která byla provedena formou dotazníkového šetření. Dotazník byl anonymní a byl určen studentům končících ročníků střední zdravotnické školy a vybraného gymnázia v Českých Budějovicích. Výzkumné otázky byly zaměřeny na znalosti studentů ohledně Zdravotnického záchranáře, jeho studia a následné pracovní náplně. Celkem bylo rozdáno 130 dotazníků, jejich návratnost činila 82%. Pro konečné zpracování bylo použito 106 dotazníků (100%). Z toho 55 dotazníků ze zdravotnické školy a 51 dotazníků z gymnázia. Výsledky byly zpracovány do grafické podoby, ve které byly porovnány znalosti o zdravotnickém záchranáři, zdravotnickými a nezdravotnickými obory. Cíl práce byl, zmapovat pohled a představy potencionálních studentů oboru Zdravotnický záchranář na studium a vlastní práci zdravotnického záchranáře. A hypotéza zněla: studenti středních zdravotnických škol mají lepší představu o studiu a práci zdravotnického záchranáře, než studenti jiných středních škol. V dotazníku se objevily například tyto otázky: Myslíte si, že je v rámci studia oboru Zdravotnický záchranář povinná i praxe v době letních prázdnin?, Musí ZZ ovládat i ošetřovatelské činnosti všeobecných sester?, Jaká je náplň práce ZZ kromě přímé práce s pacientem?, Myslíte si, že práce ZZ prezentovaná v TV?, Kdo může tvořit výjezdové posádky vozů zdravotnické záchranné služby? Hypotéza může být z procentuálního hlediska výsledků potvrzena. Můžeme však konstatovat, že správnost výsledných odpovědí zdravotnických oborů, byly pravdivější jen o bezvýznamné procento. Z toho lze vyvodit závěr, že celková informovanost studentů o studiu a práci zdravotnického záchranáře je stále malá a mohla by být rozhodně vyšší. Domnívám se proto, že tato bakalářská páce, může být zajímavým zdrojem informací jak pro studenty zajímající se o studijní obor Zdravotnický záchranář, tak i pro středoškolské pedagogy, kteří zastávají funkci poradce v oblasti dalšího vzdělávání. Dále by tato práce mohla posloužit i jako impuls vysokým školám, které obor Zdravotnický záchranář nabízejí, aby ho prezentovali kvalitněji, hlavně na internetových stránkách, které studenti navštěvují nejvíce. Na základě výzkumného šetření, které je součástí této práce, byl vypracován podrobnější informační leták, pro validní zvýšení informovanosti. Ten je určen hlavně pro zájemce o studijní obor Zdravotnický záchranář.
Kritéria výběru vysoké školy u žáků středních škol v Českých Budějovicích
HYPŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku volby vysoké školy u žáků ukončujících střední školy v Českých Budějovicích. Cílem je provést analýzu faktorů ovlivňujících rozhodnutí výběru následného studia na vysokých školách. Důraz je kladen na zjištění hlavního motivu pro studium na vysokých školách. V teoretické časti je zmapována odborná literatura, která pohlíží na žáka střední školy jako na jedince ve vývojovém období adolescence. Dále se tato část věnuje především dalším možnostem studia po zakončení střední školy. V poslední části jsou uvedeny výsledky z již provedeného výzkumného šetření. Autorka se v praktické části zabývá zjištěnými výsledky výzkumu ve vztahu ke stanoveným výzkumným předpokladům a hypotézám. Součástí práce je i návrhová část, která se snaží nastínit možnosti ke zlepšení situace právě v oblasti související s podáváním přihlášek ke studiu na vysoké školy.
Jak učit ty, kteří už vědí opravdu hodně
Koubský, Petr
V loňském roce jsme založili vzdělávací iniciativu iCollege, zaměřenou na výuku podnikání na internetu. V současné době máme 20 absolventů zimního semestru a dalších 30 studentů prochází kursem právě teď. Chci se s vámi podělit, co se naučili studenti, co učitelé a co my organizátoři.
Videozáznam: Stáhnout plný textMP4
Požadované a výstupní kompetence pedagoga volného času jako absolventa Teologické fakulty Jihočeské univerzity
ODLEVÁKOVÁ, Irena
Tato bakalářská práce se zabývá studiem oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. Po vymezení základních pojmů nás nejprve seznamuje s možnostmi, jak a kde je možné pedagogiku volného času, jako obor, v České Republice studovat. Zároveň věnuje pozornost tomu, čím je pedagogika volného času na TF specifická a jakými kompetencemi student disponuje po absolvování předmětů, jež TF nabízí. Získané kompetence poté porovnává s kompetencemi, které jsou v pedagogické praxi vyžadované.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.