Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 256 záznamů.  začátekpředchozí149 - 158dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Atletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věku
Vitovský, Radek ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
Název: Atletická pohybová gramotnost žáků staršího školního věku Cíle: Cílem mé práce je porovnat úroveň atletické gramotnosti žáků základní školy 7. a 9. tříd. Zjistit, zda žáci provedou atletické pohyby správně a lze je tedy nazvat atleticky gramotnými. Metody: Průřezové šetření, videorozbor. Výsledky: Při vyhodnocení výsledků je patrné, že oba testované ročníky v uzlových bodech dopadli velmi podobně. Mají tedy podobné atletické dovednosti, ale v celkovém vyhodnocení nepatrně lépe obstáli žáci z 9. třídy. Žáci z vyššího ročníku mají více zkušeností a jejich pohyb byl nepatrně koordinovanější a plynulejší. Jedná se tedy o pohybovou "nástavbu", která charakterizuje atletickou gramotnost. Žáci zvládají základní atletické dovednosti a v daném okamžiku dokáží pohyb vhodně použít. Klíčová slova: Atletická gramotnost, videorozbor, kinogram, žáci
Atletická kondiční příprava složek integrovaného záchranného systému a armády ČR
Hlavička, Petr ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Fiala, Miloš (oponent)
Název: Atletická kondiční příprava složek integrovaného záchranného systému a Armády ČR. Cíle: Popis vybraných složek Integrovaného záchranného systému a Armády ČR, zjištění jejich současného stavu atletické kondiční přípravy a navržení vlastního modelu přípravy. Metody: Studium získaných pramenů a jejich utřídění. Věcná analýza stavu atletické kondiční přípravy složek integrovaného záchranného systému a Armády ČR. Výsledky: Popis současného stavu atletické kondiční přípravy složek integrovaného záchranného systému a Armády ČR a návrh vlastního modelu přípravy. Klíčová slova: Integrovaný záchranný systém, Armáda ČR, Armádní sport, Atletika, Kondiční příprava, Kompetence.
Hodnocení chůze, běhu a hodu míčkem u předškolních dětí.
Králová, Klára ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název práce Hodnocení chůze, běhu a hodu míčkem u předškolních dětí. Cíle práce Cílem práce je zjistit a posoudit úroveň vybraných pohybových dovedností chůze, běhu a hodu míčkem u dětí předškolního věku v rozmezí od tří do šesti let. Pohybová úroveň bude zjišťována pomocí manuálů a metodik od Haywoodové. Během měření se zaměříme na genderové rozdíly v pohybové úrovni a rozdíly v pohybové úrovni mezi jednotlivými věkovými kategoriemi, tedy mezi 3 a 4letými a 5 a 6letými dětmi sledovaného souboru. Dílčím cílem je zjistit, zda lze manuály a metodiky výše uvedené autorky aplikovat u dětí předškolního věku a zároveň v českých podmínkách. Metodika práce Pohybová úroveň dětí předškolního věku byla zjišťována kvalitativně. Kvalitativní posouzení úrovně chůze, běhu a hodu míčkem bylo realizováno metodou pozorování. Pro záznam našeho pozorování jsme využili digitální videokameru, abychom pohyb mohli detailně zaznamenat a při analýze jednotlivých pohybů záběry zpomalit pro lepší vyhodnocení. Kamera byla staticky umístěna tak, aby zaznamenala pohyb z boku, zepředu a zezadu. Výsledky práce Celkově bylo hodnoceno 31 dětí z toho 18 chlapců 13 dívek. Zaznamenali jsme, e děti mají nejlépe osvojenou chůzi, protoe všech 31 dětí dosáhlo vyzrálé formy chůze. Dále jsme zjistili, e chlapci zvládají lepší úroveň...
Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let
Svobodová, Jana ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Kaplan, Aleš (oponent)
Název: Zájem o atletiku a další sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let. Cíle: Zjistit zájem o atletiku a sportovní aktivity u dětí ve věku 12 - 15 let a porovnat odpovědi dětí z vybraných základních škol a gymnázií. Metody: Pro splnění cíle bylo použito dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozdány do dvou škol - ZŠ Jílovská a Gymnázium Omská, ani jedna z nich nemá sportovní zaměření. Věková kategorie byla ve věku 12 - 15 let. Celkem jsme dostali zpět n=359 dotazníků. Hlavním předmětem výzkumu bylo zjistit zájem o sportovní aktivity a atletiku mimo hodiny školní tělesné výchovy. Ve výzkumu jsme zjišťovali jakým aktivitám se děti a mládež ve svém volném čase věnují, kdo je motivuje a podporuje ve sportu a jaký mají vztah k atletice. Výsledky: Výsledky ukázaly, že děti a mládež i přes dostupnost dnešní moderní techniky mají o sport stále zájem. Z celkového počtu dotazovaných n=359 dětí zvolilo sport jako jednu z volnočasových aktivit 23% dětí. Sportu se ve svém volném času věnují stejně rády jako aktivitám s kamarády či hraní her na počítači. Celých 91% dětí se věnuje určitému druhu sportu, nejčastěji byly uvedeny tyto sporty: fotbal, florbal, basketbal, plavání, aerobik, atletika, hokej, softbal, tenis, stolní tenis, bojové sporty a jezdectví. Atletice se věnuje pouze 9% dětí, nepatří tedy...
Vývoj české odborné literatury o atletice
Talácko, Zdeněk ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Jebavý, Radim (oponent)
Název: Vývoj české odborné literatury o atletice Cíle: Cílem práce je popsat a částečně i porovnat významnou odbornou literaturu o atletice, která vycházela v posledních 80. letech. Metody: Byla použita metoda rešerše, kompilace a komparace dat. Provedli jsme rešerši 13 nejvýznamnějších odborných publikací z let 1939 - 2004. Vyhledali jsme myšlenky autorů k: významu atletiky, k atletickému tréninku, ke složkám atletického tréninku a k péči o zdraví. Forma publikací se postupně měnila od detailně popisných k formálně strukturovaným textům. V současnosti převažují multimediální DVD a odborné texty dostupné na specializovaných internetových stránkách. Klíčová slova: atletika, odborná literatura, vývoj
Výkonnostní vývoj a trénink vícebojařky
Komínková, Linda ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název práce: Výkonnostní vývoj a trénink vícebojařky Cíle práce: Cílem bakalářské práce je zhodnotit a posoudit na základě analýzy vlastních osobních tréninkových deníků osobní výkonnostní vývoj a trénink v etapách základního a speciálního atletického tréninku, tedy provést analýzu sedmiletého období sportovní přípravy a odhalit možné příčiny předčasné stagnace a poklesu osobního výkonnostního vývoje. Metoda práce: V bakalářské práci byla použita kvalitativní analýza, komparativní metoda, autoanalýza, objektivizace a sebereflexe. Výsledky práce: V analýze výkonnosti jsme zjistili, že nejvyšší výkonnosti bylo dosaženo v 15 letech, tedy v ročním tréninkovém cyklu 2007-2008. Stagnace výkonnosti ve všech sedmibojařských disciplínách v RTC 2008-2009 byla zřejmě způsobena nesystematičností tréninku v průběhu RTC 2008-2009 a nedostatečně silnými tréninkovými podněty vzhledem k absolvovanému tréninkovému zatížení v předchozích ročních tréninkových cyklech. Následující pokles výkonnosti v RTC 2009-2010 byl pravděpodobně zapříčiněn nízkým tréninkovým zatížením a poklesem tělesné hmotnosti. Klíčová slova: atletický víceboj, sedmiboj, základní a speciální etapa vícebojařského tréninku, výkonnostní vývoj, trénink
Využití her v atletických přípravkách
Teplý, Lukáš ; Feher, Jan (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Využití her v atletických přípravkách Cíle: Porovnat teorii z odborné literatury s praxí trenérů v atletických přípravkách vztahující se k vedení tréninkové jednotky, zařazováním herních činností a jejich metodickým uspořádáním z hlediska rozvoje pohybových schopností. Metody: Ve své práci jsem použil metodu přímého, nestrukturovaného, otevřeného pozorování a metodu obsahové analýzy ze zdrojů uvedených v přehledu literatury. Výsledky: Na základě metody pozorování bylo zjištěno, že práce sledovaných trenérů se až na výjimky shoduje s odbornou literaturou zabývající se danou problematikou. Potvrdila se tedy hypotéza, že zařazení herních činností a jejich metodické uspořádání využívané atletickými trenéry se shodují s obecně platnými pravidly vztahující se ke struktuře tréninkové jednotky. Této shody bylo dosaženo z 95 %. Klíčová slova: pohybové schopnosti, herní prvky, senzitivní období, všestrannost, motivace Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Individuální vývoje výkonnosti vícebojařek
Sontáková, Lenka ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Hojka, Vladimír (oponent)
Název: Individuální vývoje výkonnosti sedmibojařek Cíle: Cílem práce bylo zhodnotit vývoj a dynamiku výkonnosti devíti sedmibojařek a provést odhad následujícího vývoje jejich výkonů. Hodnoceny byly výkony v jednotlivých disciplínách sedmiboje a výkony v sedmiboji v průběhu jejich celé dosavadní atletické kariéry. Metody: V práci se jednalo o kvalitativní výzkum, kde k hodnocení byla použita data sebraná prostřednictvím metody analýzy dokumentů. Data jsme získali z výsledkových listin a tabulek. Hodnoceny byly dynamiky výkonnosti jednotlivých sedmibojařek. Byla použita metoda komparace a predikce na základě retrospektivní analýzy. Výsledky: Potvrdilo se, že největší růst výkonnosti je v žákovském a dorosteneckém věku, poté se růst výkonnosti zpomaluje. Bylo zjištěno, že vícebojařky současné i před rokem 2001 měly podobné tempo růstu výkonnosti, avšak současné vícebojařky mají vyšší výkonnost. Zjistilo se, že délka kariéry se bude pohybovat okolo 15 let. Klíčová slova: atletika, pětiboj, sedmiboj, analýza, výkonnost
Analýza tréninku běžce na 400 m překážek
Jakoubek, Jiří ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název bakalářské práce: Analýza tréninku běžce na 400 m překážek Zpracoval: Jiří Jakoubek Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Cílem je analýza tréninku u běžce na 400 m překážek zaměřena na porovnání obecných a speciálních tréninkových ukazatelů ve dvou ročních po sobě jdoucích tréninkových cyklech, a to ročního tréninkového cyklu 2009 - 2010 a 2010 - 2011, u vybraného běžce na 400 m překážek. Metodika práce: Data pro výzkumnou část byla získána pomocí metody obsahové analýzy tréninkových dokumentů. Vybrané obecné a speciální tréninkové ukazatele byly čerpány z vlastních tréninkových deníků a vyhodnocovány podle úrovně intenzity, intervalu odpočinku a zařazení do období ročního tréninkového cyklu. U kvantitativního srovnávání jsou ukazatele zatížení rozděleny na obecné a speciální. Výsledky práce: Důležitým faktorem progrese výkonnosti u sledované osoby na trati 400 metrů překážek byl nárůst množství tréninkových prostředků u většiny speciálních tréninkových ukazatelů, a to především ve vytrvalostní složce. Velký nárůst zatížení v roce 2011 však mělo za následek zároveň přepětí organismu, které je patrné z obsahové analýzy v jednotlivých mikrocyklech. Důvod přepětí byl způsoben tím, že hlavní důraz na objem byl v roce 2011 kladen v podzimním přípravném období a následně...
Pedagogické hodnocení RTC běžce na 800 m v letech 2010 a 2011
Novák, Michal ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název diplomové práce: Pedagogické hodnocení ročního tréninkového cyklu běžce na 800 m v letech 2010 a 2011 Zpracoval: Bc. Michal Novák Vedoucí diplomové práce: odb. as. Aleš Kaplan Cíle práce: deskriptivní rozbor dvou ročních tréninkových cyklů z hlediska objemu a využití různých vybraných tréninkových prostředků, charakteristiky zátěže a vztahů mezi sportovním výkonem a výkonností. Metodika práce: v této práci bylo využito pedagogické hodnocení pomocí obsahové analýzy tréninkových dokumentů. Výsledky práce: využitím tempové a speciální vytrvalosti v závodním období bylo dosaženo maximální výkonnosti v obou sledovaných sezónách. Závodník se i přes zdravotní problémy ve druhé sledované sezóně (2011) dostal na svá osobní maxima díky zkvalitnění rychlostní složky atleta a také velmi důslednou rehabilitací, která umožnila rychlý návrat po zranění. Klíčová slova: pedagogické hodnocení, obsahová analýza, běh na 800 m, obecný tréninkový ukazatel, speciální tréninkový ukazatel

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 256 záznamů.   začátekpředchozí149 - 158dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.