Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The long pathway to the change of the family policy programmes of the CDU
Kaiserová, Tereza ; Kučera, Rudolf (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá vývojem programatiky Křesťansko-demokratické unie Německa (CDU) v oblasti rodinné politiky v dlouhodobé perspektivě 1949-2009. V tomto období došlo k výrazné proměně křesťansko-demokratického obrazu rodiny a s tím i celé koncepce rodinné politiky směrem ke skandinávskému modelu, který podporuje slaďování rodinného a profesního života. Jako dlouholetá vládní strana přitom CDU zásadně formovala (západo)německou rodinnou politiku. Cílem práce je analyzovat proměnu jejího obrazu rodiny a rodinné programatiky v daném období. Hlavní kapitola zkoumá čtyři fáze vývoje stranické programatiky v této oblasti v kontextu společenských a demografických změn a vývoje této strany jako takové. Práce ukazuje na základě studia pramenů, především tří dlouhodobých a několika tematických stranických programů CDU, že její obraz rodiny se od klasického modelu manželů s vlastními dětmi s tradičním rozdělením mužských a ženských rolí postupně rozšířil ke všem formám soužití s dětmi. Strana klade nyní důraz na partnerství, rovnoprávnost, svobodnou volbu rodičů a nadále i ústavní ochranu manželství a rodiny. Práce představuje proces této proměny a její příčiny včetně vlivu dvou odchodů strany do opozice a proměny společnosti v rámci druhého demografického přechodu.
Německý odklon od jádra v roce 2011 a politické motivace CDU/CSU
Bundová, Klára ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá německým odstupem od jádra v roce 2011 a politickými motivacemi CDU/CSU. Cílem práce je potvrdit nebo vyvrátit, že se ze strany CDU/CSU jednalo o takticky motivovaný čin s cílem zabránit vysokým voličským ztrátám v blížících se zemských volbách. Odklon od jádra není pro Německo ničím novým, odpor proti jaderné technologii má zde již silnou tradici a už za vlády rudo-zelené koalice po roce 1998 došlo k ujednání prvního německého odklonu od jádra. Pro CDU/CSU představovaly nicméně jaderné elektrárny vhodnou přechodnou technologii, než se bude moci Německo plně spolehnout na obnovitelné zdroje energií a patřili k čelním zastáncům jádra. Když se proto v roce 2009 dostali k moci, ujednali novelizaci atomového zákona a došlo k prodloužení životnosti německých jaderných elektráren. Jejich postoj byl neměnný až do jaderné havárie ve Fukušimě v březnu 2011, kdy došlo k zásadnímu obratu v jejich jaderné politice, a rozhodli se podpořit odklon od jádra. Oficiální odůvodnění vlády se jeví jako nedostatečné, neboť v žádné jiné zemi nedošlo k tak radikální reakci. Vláda vysvětlila svůj obrat tím, že si v důsledku havárie ve Fukušimě uvědomila reálnost rizik spojených s provozem jaderných elektráren. Považuji proto za vhodné, zabývat se analýzou politických motivací CDU/CSU pro druhý německý...
Proměny německé energetické politiky po jaderné havárii ve Fukušimě
Špeciánová, Sára ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
Dne 11. března 2011 zasáhla Japonsko vlna tsunami, která měla za následek, mimo jiné, i havárii v jaderné elektrárně Fukušima. Tato katastrofa měla velký vliv na německou energetickou politiku, přestože se Japonsko nachází na druhé straně zeměkoule a reálná rizika spojená s jadernou energií v Německu nijak nevzrostla. Tato práce se zabývá proměnami v rámci energetické politiky, které nastaly následkem této katastrofy. Jelikož energetická rozhodnutí jsou převážně dlouhodobého charakteru, práce nejprve shrnuje vývoj energetické politiky od přelomové vlády rudo- zelené koalice. Hlavním obdobím práce je druhá polovina roku 2010 a rok 2011, kdy došlo k nejvíce proměnám. Detailněji jsou popsány změny v sektoru jaderné energie a obnovitelných zdrojů. Cílem práce je kvalitativní popis proměny a zmapování jejích následků, dále pak zhodnocení celkového vlivu na německou energetiku. Jaderná havárie ve Fukušimě urychlila vývoj v rámci energetického obratu, který začal již v roce 2000. Proměna nastala velmi rychle a nejvýrazněji se projevila v jaderném sektoru, a to urychleným odstoupením od jádra. V sektoru obnovitelných zdrojů měla vliv minimální, cíle zůstaly stejné. Energetický obrat je na dobré cestě i přes několik negativních následků. Do budoucna je potřeba zvýšit efektivitu a, pokud Německo uspěje,...
Kamerové systémy na veřejných prostranstvích - zajištění bezpečnosti nebo ohrožení soukromí?
Tokárová, Michaela ; Kysela, Jan (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
diplomové práce Právo na soukromí je velmi široké, komplexní a těžko popsatelné. Jeho základ v evropském pojetí spočívá v možnosti jednotlivce rozhodovat sám o sobě, o rozsahu informací, které se o něm dozví někdo jiný. Naopak americké pojetí vychází z práva člověka na nevměšování státu do jeho života. Evropský koncept soukromí sice není postaven, na svobodě od státu, ale i tak zaručuje bezpečí před vnějšími tlaky ke konformnosti. Tím umožňuje využívání i mnohých dalších práv (jako svobodu slova, náboženského vyznání apod.) a stává se základem liberální společnosti. Dle evropské koncepce lze právo na ochranu osobního soukromí vymezit jako právo fyzické osoby rozhodnout podle vlastního uvážení zda, nakolik a jakým způsobem mají být skutečnosti jejího osobního soukromí zpřístupněny navenek. V České republice zatím není rozvinutá debata a ucelená doktrína zabývající se právem na soukromí obecně, na problematiku jeho narušení kamerovými systémy se zatím pohlíží jenom jako "z rychlíku". V dnešní době "internetové" a zaměřené na boj proti terorismu je ale více než jasné, že se tato debata bude muset rozvinout. Legislativně je problematika kamer upravena jen v zákoně o ochraně osobních informací, přičemž je nutno podotknout, že ne komplexně. Upravená je jen otázka zařízení se záznamem, protože bez něj...
Podíl CDU/CSU na německé Energiewende
Anděl, Jiří ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
ANDĚL, Jiří: Podíl CDU/CSU na vzniku německé Energiewende. Praha 2015. 32 s. Bakalářská práce (Bc.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut mezinárodních studií. Katedra německých a rakouských studií. Vedoucí práce PhDr. Tomáš Nigrin, Ph.D. Abstrakt Široká škála změn v německé energetice, známá pod označením Energiewende, je spojována především s vládou rudo-zelené koalice, vládnoucí v letech 1998-2005. Tehdejší vláda Sociálních demokratů a Zelených sice celou koncepci zavedla, ale jak středo-pravá vláda Helmuta Kohla, která rudo-zelené koalici předcházela, tak vláda Angely Merkelové v letech 2009-2013, přispěly rovněž nemalou měrou k realizaci Energiewende. Práce se zaměřuje především na 3 faktory, kterými vlády H. Kohla a A. Merkelové přispěly k uskutečnění Energiewende. Jedná se o zavedení zákona na podporu obnovitelných zdrojů z roku 1991, klimatickou politiku H. Kohla a odklon od jádra A. Merkelové z roku 2011. Dále je zkoumána relevantnost zmíněných kroků ve vztahu k celé energetické koncepci, následující část práce je pak věnována analýze možných motivů, které mohly stát za jednotlivými kroky. Co se důležitosti týče, měl zásadní povahu především odklon od jádra, ke kterému se připojila CDU/CSU v roce 2011. Ohledně motivů, dochází práce k závěru, že za oficiálními důvody se mnohdy skrývá...
Česko-německá obchodní a průmyslová komora a její postavení v německém systému podpory vnějších ekonomických vztahů
Vaculík, Pavel ; Kučera, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
V Německu se historicky vyvinul tzv. třípilířový systém podpory vnějších ekonomických vztahů. Jednou ze základních institucí jsou zahraniční hospodářské komory, mezi které patří také Česko-německá obchodní a průmyslová komora. Ta se za 20 let svého působení v České republice stala nejdůležitějším bilaterální hospodářskou komorou a přispěla k prohloubení česko-německé obchodní výměny. Instituce zapojené do systému podpory vnějších ekonomických vztahů se soustředí především na omezení překážek pro vývoz podnikatelů na zahraniční trhy. Tímto fenoménem jsou ovlivněny malé a střední podniky, které nedisponují dostatečnými personálními a finančními prostředky, jež jsou nutné pro vstup na cizí trh. Pomocí nabízených poradenských a analytických služeb cílí Česko-německá obchodní komora právě na menší podnikatele a snaží se jim usnadnit účast na česko-německé hospodářské výměně. Pomocí institucionální ekonomie a na základě pramenů a literatury tato práce definuje postavení Česko-německé obchodní a průmyslové komory v německém systému podpory vnějších ekonomických vztahů. Zároveň se snaží prokázat její zásadní roli v tomto systému za pomoci analýzy pravomocí, organizačního uspořádání a nabízených služeb jednotlivých aktérů zapojených do podpory vnějších ekonomických vztahů.
Komparace kontrolních institucí a financování veřejnoprávních médií v České republice a Rakousku
Havelka, Vít ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na financování a kontrolní instituce veřejnoprávních médií v Rakousku a České republice. Konkrétně jsou zkoumány Österreichischer Rundfunk a Česká televize s Českým rozhlasem. Tyto instituce jsou často ve svých zemích středem kontroverzí pro míru jejich nezávislosti. Občas jim bývá vytýkáno, že příliš ustupují politickým tlakům a neplní jednu ze svých hlavních funkcí - poskytování objektivního, nezávislého, všestranného a vyváženého zpravodajství. Pro nezávislost veřejnoprávních médií je důležité stabilní a předvídatelné financování s nestranným dohledem nad vysílatelem. Z tohoto důvodu byly tyto dva atributy vybrány k analýze v předložené práci. Konkrétně je zkoumáno, jakým způsobem jsou zmíněná média financována, jakým způsobem jsou voleny jejich kontrolní instituce a jak se vše projevuje v praxi v místní politické kultuře. Do diskuze jsou zapojeny taktéž doporučení mezinárodních organizací typu Rady Evropy, Evropské unie či UNESCO. Metodologicky se jedná o synchronní komparaci, ve které je srovnávána situace v obou zemích. Práce poskytuje přehled o situaci v obou zemích s určením konkrétních problémových ustanovení tak, aby na jeho základě mohly být vypracovány legislativní změny, které by výrazně zefektivnily kontrolu a financování dotčených veřejnoprávních médií.
Germany, France and Euro Crisis. Will Germany and France find a common solution? Convergences und divergences in the German-French crisis management
Audiová, Kristýna ; Mlsna, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Lukáš (oponent)
Tématem této diplomové práce je německo-francouzská spolupráce na řešení krize v eurozóně. Německo a Francie, zastoupeny kancléřkou Merkelovou a prezidentem Sarkozym, spolu během krize velmi úzce spolupracovaly a podílely se tak významně na dalším prohloubení evropské Hospodářské a měnové unie. Cílem této diplomové práce je analyzovat a porovnat rysy německé a francouzské evropské politiky a představy obou zemí o fungování hospodářské a měnové unie, následně prozkoumat průběh německo-francouzské spolupráce na řešení krize a definovat konvergence a divergence v krizovém managementu obou zemí. Vzhledem k odlišným představám o hospodářské politice - německému ordoliberalismu a francouzskému konceptu tzv. gouvernance économique - byly obě země nuceny podniknout vzájemné ústupky. Mezi nejdůležitější kompromisy v rámci protikrizových opatření patří záchranné balíčky zadluženým zemím, záchranné evropské fondy nebo zpřísnění rozpočtové disciplíny evropských zemí pomocí tzv. Fiskálního paktu. Přesto existují stále oblasti, ve kterých se obě země neshodnou, jedná se zejména o otázky evropských dluhopisů a dalších opatření na podporu hospodářského růstu. Poslední část práce je pak věnována otázce implementace německých modelů do EU a evropeizaci francouzské politiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Distinkce v právním statusu občanů a cizinců v České republice
Jezerská, Julia ; Hřebejk, Jiří (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
14. RESUMÉ Tématem mé diplomové práce jsou "Distinkce v právním statusu občanů a cizinců v České republice". Toto téma jsem si vybrala z důvodů, že je pro mě, jako bývalou cizinku, velice blízké, mám s touto problematikou vlastní zkušenosti a je to oblast velice aktuální a dynamická. Tato práce především popisuje právní postavení občanů a cizinců v České republice. Ve své práci jsem se tedy zaměřila na práva a povinnosti občanů a cizinců a na podmínky a způsoby nabytí státního občanství a jednotlivých pobytových oprávnění. Tato práce je členěna do deseti kapitol. První kapitolou je Úvod a tou poslední je Závěr. Stěžejních osm kapitol je věnováno hlavnímu zaměření práce. Vedle těchto deseti kapitol má práce i svůj Obsah, Seznam použitých zkratek, Seznam použité literatury a pramenů a Seznam příloh. Druhá kapitola následující po Úvodu popisuje pojem státního občanství, prameny jeho právní úpravy, způsoby a podmínky nabývání státního občanství, jeho prokazování a zjišťování a nakonec právní postavení státního občana. Třetí kapitola je věnována pojmu cizineckého práva, pramenům jeho právní úpravy, definicím některých základních pojmů a struktuře cizineckého práva. Čtvrtá kapitola popisuje krátkodobý pobyt cizinců v České republice a zahrnuje rovněž problematiku odepření vstupu cizinci na území České republiky,...
Legislativní proces a nový občanský zákoník
Daniel, Tomáš ; Hřebejk, Jiří (vedoucí práce) ; Mlsna, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou legislativního procesu v České republice, přičemž práce je rozdělena do dvou částí, které se skládají dohromady z dvaceti kapitol. Obecná částt rozebírá tvorbu práva a legislativní proces v obecné rovině a zároveň poukazuje na některé jeho problematické aspekty. Mimo jiné se zabývá i postavením Parlamentu, prezidenta a Ústavního soudu v legislativním procesu. Diplomová práce pokračuje obecným popisem přípravy návrhu zákona a jeho schválení na úrovni vlády. Dále je popsáno projednání návrhu zákona v prvním, druhém a třetím čtení v Poslanecké sněmovně. V obecné části jsou zmíněny i některé zvláštní legislativní procedury, např. projednání návrhu zákona o státním rozpočtu a návrhu státního závěrečného účtu. Autor čerpá v této části inspiraci z řady nálezů Ústavního soudu a odborné literatury. Zvláštní část je zaměřena na popis legislativního procesu, který se týká občanského zákoníku č. 89/2012 Sb. V této části jsou mimo jiné popsány i legislativně technické požadavky kladené na právní úpravu v kodexu. Dále je rozebrán vznik legislativního záměru a tvorbu návrhu NOZ a to přes jeho předložení v Poslanecké sněmovně až po jeho následné schválení v Poslanecké sněmovně a Senátu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.