Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití solární energie pro vytápění a větrání – solární fasády
Mazáč, Ondřej ; Fišer, Jan (oponent) ; Jaroš, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce „Využití solární energie pro vytápění a větrání – solární fasády“ je popis v současnosti používaných typů solárních fasád, posouzení jejich technických parametrů a zhodnocení teoretického popisu na vybrané budově. První část je zaměřena na popis slunečního záření, možnosti využití v solárním systému a vysvětlení jeho principu. V druhé části je popsáno rozdělení solárních fasád z hlediska jejich základních kritérií. Třetí část obsahuje konkrétní zhodnocení budov, na kterých je použit pasivní solární systém v podobě solární fasády.
Zařízení pro měření tepelného odporu rukavic
Pelikán, Jakub ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce řeší dnes již zcela běžnou problematiku ochrany zdraví při práci. Konkrétně ochranu lidské ruky při práci v extrémně chladném prostředí. Jedná se o rozbor materiálu vhodného pro sestavení umělé ruky, schopné měřit tepelný odpor rukavic. Byl proveden rozbor řady materiálů, které disponují vhodnými tepelně vodivými vlastnostmi. Každý typ topného segmentu byl experimentálně testován a byla posuzována vhodnost použití pro naši aplikaci. Experimenty probíhaly vždy zahřátím vzorku pomocí elektrického proudu a následným zkoumáním teplotních polí na povrchu topného segmentu. Teplotní pole byla zaznamenávána termokamerou. Při zkoumání kompozitních tkanin jsme nedosáhli žádných uspokojivých výsledků, které by bylo možné použít pro sestrojení umělé ruky. Naproti tomu kaptonová fólie podávala velice zajímavé výsledky, a proto bychom ji nakonec doporučili. Kaptonovou fólii je nutné upravit dle způsobu uvedeného v závěru práce. Tato práce dává jasný přehled a inspiraci pro další zkoumání variant řešení přístroje vhodného pro měření tepelného odporu rukavic. Najde efektivní využití ve výzkumných ústavech i ve společnostech, které se zabývají výrobou ochranných oděvů.
Návrh a měření asynchronního motoru malého výkonu
Fišer, Jan ; Klíma, Jiří (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje návrhu a měření asynchronního motoru malého výkonu. V první části je popsána konstrukce a princip funkce asynchronního motoru. Následující část práce se zabývá analytickým výpočtem vlastností třífázového asynchronního motoru. Dále jsou pomocí programu Maxwell provedeny analytické výpočty a výpočty metodou konečných prvků. V závěru jsou tyto výpočty porovnány s výsledky z měření.
Vytápění a větrání v rodinném domě typu bungalov
Menšík, Marek ; Fišer, Jan (oponent) ; Charvát, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem větrání a vytápění jednopodlažního domu typu bungalov. Práce je rozdělena na tři části. V první části je uveden konstrukční návrh domu s výpočtem tepelných ztrát. Druhá část se zabývá návrhem, výpočty a regulací vytápění domu. Ve třetí části je pro dům navrhnut systém rovnotlakého nuceného větrání.
Environmental control system of aircraft cabin
Fojtlín, Miloš ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
In this research work available information about air-conditioning systems of actual airliners are processed. These systems solve in complexity aircraft cabin microclimate modification into form comfortable and acceptable for the human body (ECS – enviromental control system). The work also covers ECS subsystems description. It explains their function, thermalmechanical principle, different possibilities of their realization and overall ECS function. Examples of ECS negative impact on other aircraft systems are also mentioned. Afterwards, real schemes of ECS built on board are sketched. The paper also presents reasons of ECS introduction, concrete requirements to cabin microclimate out of consideration to safe stay of human bean on board in different flight procedures. Simultaneously technical obstacles and limitations of ECS are shown. In conclusion need of correct ECS function is highlighted.
Větrací jednotka s rekuperací tepla
Balák, Jan ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má seznámit čtenáře s možnostmi větrání obytných budov, hygienickými nároky na ventilaci. Dále pak s typy tepelných rekuperátorů využívanými pro tepelnou rekuperaci v obytných budovách. Závěrem práce je výběr zcela konkrétní budovy, výpočet nároků na větrání a návrh konkrétních výrobních celků vhodných pro daný objekt, které zajistí optimalizaci větrání a tepelných ztrát.
Strategie tepelného managementu kabiny EV vozidla v horkém a chladném klimatu
Matušková, Lucie ; Charvát, Pavel (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je provést experiment za účelem změření teploty, při které je dosaženo optimálního tepelného komfortu. Experiment je proveden v klimakomoře, kde lze zajistit konstantní klimatické podmínky působící na vozidlo. Pro změření tepelného komfortu je použit měřící systém iHVAC. Dále hodnoty porovnat s předcházejícím měření, které probíhalo pro jiné vozidla. Část práce je věnovaná rešerši, která popisuje problematiku tepelného managementu vozidel.
Application of the Life Cycle Assessment (LCA) method to passenger cars
Šándor, Kristián ; Mišík, Ondrej (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
The electrification of personal transport is an intensely discussed and relevant topic in 2023. The motivation behind this master thesis was to compare the lifetime energy consumption of vehicles equipped with internal combustion engines, battery-powered electric systems, and fuel cells. The theoretical part of this master thesis includes the introduction and explanation of the method by which a product lifecycle is assessed, known as LCA. The dissertation includes a chapter detailing the main components of automobiles, followed by a chapter which has calculations the energy consumption of production, operation, and recycling or destruction of the automobiles. The outcome of the theoretical part shows that the lifecycle of a battery-powered electric car is the least energetically costly, followed by internal combustion cars, and fuel cell cars being the most energy costly. The practical part of this master thesis involved a physical decomposition of a vehicle with an internal combustion engine with the aim of obtaining the material composition of its components and applying the LCA method on the vehicle Skoda Octavia III. The thesis sparks future research and eco-friendly alternatives in personal transportation.
Porovnání solárních tepelných kolektorů a tepelného čerpadla poháněného solární fotovoltaikou z hlediska produkce tepelné energie
Kuznetsova, Oksana ; Fišer, Jan (oponent) ; Charvát, Pavel (vedoucí práce)
V poslední době narůstá tlak na snížení energetické náročnosti budov. Jedním způsobem, jak se dá omezit výroba energie z fosilních zdrojů je využití obnovitelných zdrojů. Cílem této práci je porovnat 2 systémy pro výrobu teplé vody. Jedná se o porovnání tepelných zisků ze solárních kolektorů se zisky tepelného čerpadla, poháněného fotovoltaickými panely. Tyto systémy budou porovnány za pomoci simulačního programu TRNSYS. Bude provedena parametrická studie. Na simulačních modelech se ukáže vliv jednotlivých faktorů pro zmíněné systémy.
Přenos tepla z povrchu lidského těla - validace CFD modelu tepelného manekýna
Kuruc, Jan ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na CFD simulaci přenosu tepla z tepleného manekýna v kalibračním prostředí a její následnou validaci na základě již provedených experimentů v rámci diplomových prací Ing. Fojtlína a Ing. Hrubanové. Hlavním cílem práce je naleznutí a otestování vhodné kombinace fyzikálních modelů a nastavených okrajových podmínek v simulačním modelu tak, aby byly věrně simulovány skutečné procesy přenosu tepla a proudění vzduchu z průběhu validačních experimentů. V průběhu práce bylo simulováno 7 případů na základě jednotlivých měření uskutečněných při experimentech. Za hlavní výsledky simulace lze považovat vypočítané součinitele přestupu tepla segmentů tepelného manekýna pro každý simulovaný případ. Pro experiment Ing. Fojtlína se jedná o součinitele přestupu tepla radiací a konvekcí. Pro experiment Ing. Hrubanové byly zjišťovány celkové součinitele přestupu tepla pro manekýna s pěti zvolenými sestavami oděvů. Validace proběhla porovnáním simulačně a experimentálně určených hodnot součinitelů přestupu tepla. Na základě porovnání bylo možné prohlásit vytvořený simulační model za validovaný.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Fišer, J.
10 Fišer, Jakub
13 Fišer, Jiří
1 Fišer, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.