Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie pasivního chlazení kabiny osobního automobilu
Viščor, Petr ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku využití způsobů pasivního chlazení v kabině osobního automobilu. V teoretické části jsou popsány základní principy a mechanizmy přenosu tepla a je zde pojednáno o kvalitě prostředí v kabinách vozidel a to zejména z hlediska tepelné pohody a čistoty vzduchu. Dále je popsána problematika větrání a klimatizace kabin automobilů, posléze jsou rozebrány možné metody pasivního chlazení. Pojmem pasivní chlazení je myšleno snížení teploty interiéru vozu bez nutnosti dotace energií z autobaterie, nebo z paliva. Součástí práce jsou také numerické simulace vytipovaných metod pasivního chlazení pomocí programu THESEUS-FE 3.0. Simulace byly provedeny na modelu automobilu Volkswagen Polo, s cílem ověřit funkčnost jednotlivých metod pasivního chlazení.
Návrh vytápění a větrání pro „Emotivní dům“
Brázda, Jan ; Fišer, Jan (oponent) ; Charvát, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem vytápění a větrání pro Emotivní dům navržený autorem diplomové práce. V první části je představena stavba a stavební řešení. V další části výpočet tepelné ztráty a návrh teplovzdušného vytápění, včetně volby vzduchotechnické jednotky a návrhu potrubní trasy a uvedení použitých komponentů. Vdalší části je návrh vytápění pro koupelny, které je provedeno podlahovým vytápěním. A vytápění neobytných místností pomocí otopných těles. V závěru práce je uvedena volba zdroje tepla. Práce obsahuje i vyhotovené výkresy.
Možnosti úspor elektrické energie
Palkovič, Peter ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá predovšetkým možnosťami úspor elektrickej energie v reálnej bytovej jednotke 3+1 v lokalite Brno - Černá Pole v dôsledku zámeny klasických spotrebičov za úspornejšie spotrebiče s nižšou spotrebou. V úvodnej časti bakalárskej práce sa nachádza popis energetických štítkov pre zariadenia v domácnosti s výpočtami na začlenenie do energetických tried podľa najaktuálnejších platných nariadení, smerníc a vyhlášky Ministerstva priemyslu a obchodu. Ďalšia časť popisuje štruktúru ceny za elektrickú energiu spojenú s mesačnými poplatkami a možná úspora financií pri zmene aktuálneho dodávateľa za iného. V poslednej časti práce sú popísané konkrétne spotreby jednotlivých spotrebičov v zapnutom stave i v pohotovostnom režime a ich náhrada za úspornejšie spotrebiče. Na záver je uvedené znázornenie návratnosti investície pri daných zmenách, vyčíslená celková ročná spotreba a náklady za spotrebu elektrickej energie v byte 3+1.
Experimentální zjištění doby nahřívaní tepelného manekýna pro dosažení tepelné rovnováhy s okolním prostředím
Dočekal, Martin ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je experimentální zjištění doby nahřívání tepelného manekýna typu Newton pro dosažení tepelné rovnováhy s okolním prostředím. V první kapitole práce je popsán teoretický úvod do problematiky přestupu tepla. Hlavní část práce tvoří experimentální měření náhřevu manekýna z různých počátečních teplot a doplňkový experiment chladnutí. V průběhu testu je měřen čas potřebný ke stabilizaci, jak na povrchu, tak i uvnitř manekýna.
Možnosti rekuperace tepla z odpadní šedé vody
Devečka, Viktor ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Pri súčasnom napredovaní stavebného priemyslu, a zvyšovaní sa nárokov na pohodlie a komfort bývania sa zvyšujú aj energetické nároky budov. Po vykurovaní sú druhé najväčšie náklady vynakladané na prípravu teplej úžitkovej vody. Jej používanie produkuje šedú odpadovú vodu s vysokou zostatkovou tepelnou energiou, ktorá sa vypúšťa do kanalizácie. Tieto tepelné straty sú problém, ktorý rieši rekuperačný systém tepla zo šedej odpadovej vody. Predložená práca pojednáva o možnostiach využívania tepla zo šedých odpadových vôd. Zameraná je hlavne na využívanie tepelnej energie odpadových vôd na zníženie nákladov prípravy teplej úžitkovej vody. V práci je analyzovaná spotreba energií v budovách. Následne sa práca zameriava na možnosti využívania tepla zo šedých odpadových vôd. Oboznamuje so spôsobmi rekuperácie a popisuje rekuperačný systém. V práci sú uvedený výrobcovia rekuperačných systémov, ktorý ponúkajú svoje produkty na českom a slovenskom trhu. V závere sú uvedené dve modelové štúdie zhodnocujúce účinnosť rekuperácie.
Asynchronní motor s plným rotorem
Fišer, Jan ; Klíma, Jiří (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou asynchronního motoru s plným rotorem. Úvod práce je věnován rozboru plného rotoru. Následně byl vytvořen model motoru s plným rotorem ve 2D i 3D a provedly se simulace těchto modelů metodou konečných prvků. Dále jsou v práci uvedeny výsledky z laboratorního měření na vzorku motoru. Na základě výsledků ze simulací a z měření byly navrženy úpravy rotoru, které vedly ke zlepšení parametrů stroje. S těmito úpravami rotoru se vytvořily modely ve 2D, které prošly simulací metodou konečných prvků. V závěru práce jsou porovnány všechny dosažené výsledky z měření a ze simulací.
Skutečná energetická náročnost plug-in hybridů a elektromobilů v závislosti na místě provozu vozidla
Bochníček, Ondřej ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je posouzení energetické náročnosti elektromobilů a plug-in hybridů v závislosti na místě provozu a porovnání jednotlivých vybraných modelů s vozy s klasickým spalovacím motorem. Dalším kriteriem hodnocení jsou rovněž emise oxidu uhličitého, které vozidlo vyprodukuje při ujetí jednoho kilometru. Pro energetickou náročnost elektromobilů a plug-in hybridů je zásadní způsob výroby elektrické energie v dané zemi. Na základě informací o energetických mixech jednotlivých zemí, charakteristikách daných způsobů výroby elektřiny a spotřeb vybraných vozidel byla určena energetická náročnost vybraných vozidel a emise oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr vozidla. Z vypočtených dat vyplývá, že nejnižší energetické nároky mají elektromobily provozované v zemích s velkým zastoupením obnovitelných zdrojů energie nebo jaderných elektráren. Naopak nejhorší podmínky jsou v zemích s výrazným podílem fosilních paliv na výrobě elektrické energie. Z porovnání jednotlivých elektromobilů a plug-in hybridů s klasickými automobily vyplývá, že elektromobily či plug-in hybridy jsou v době psaní této práce prakticky ve všech posuzovaných regionech energeticky úspornější a produkují rovněž méně emisí oxidu uhličitého.
Rychlé nabíjení elektromobilů – přehled technologií
Boršoš, Adam ; Charvát, Pavel (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Rychlost nabíjení je jedním z klíčových parametrů, jenž ovlivňuje atraktivitu elektromobilů pro řidiče. Proto je důležité určit metody jež dokážou nabít elektromobil co nejrychleji. Byl vypracován přehled technologií dobíjení elektromobilů a identifikace těch, jenž jsou považovány za rychlé nabíjení. Bylo zjištěno že nejrychlejší technologie je nabíjení pomocí stejnosměrného proudu. Následovalo vypracování seznamu šesti konektorů, které toto nabíjení umožňují. Ty byli následně porovnány. V další kapitole byl vypracován přehled dobíjecích sítí, jenž rychlé nabíjení umožňují. Byli uvedeny tři největší poskytovatelé dobíjecích stanic v České republice a také dva jenž se specializují právě na rychlé dobíjení. Téma chlazení baterií také souvisí s dobíjením. Proto byl v následující kapitole vypracován přehled technologií, jež jsou využívány k chlazení akumulátorů. Poslední část je zaměřena na faktory, které způsobují degradaci akumulátorů. Vypracovali jsme přehled čtyř hlavních příčin degradace a jejich vliv na baterii.
Databáze tepelných parametrů oblečení pro systém iHVAC
Hrubanová, Kristýna ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením tepelných vlastností oděvů pomocí tepelného manekýna a využitím získaných dat pro zpřesnění predikce tepelného pocitu v systému iHVAC. První část práce je věnována rešerši dané problematiky a definování výpočetních vztahů potřebných pro experimentální měření. Důležitým bodem práce je volba metodiky měření dle dostupných norem a měřicího zařízení. Jádro práce pak spočívá v měření 5 kombinací oděvů při různých kalibračních teplotách a stejné teplotě povrchu manekýna. Následně jsou zpracována naměřená data, proveden rozbor nejistot a vyhodnocena opakovatelnost měření. Dle předpokladu se podařilo potvrdit nezávislost velikosti součinitele přestupu tepla na okolní teplotě a vypočtené tepelné odpory jednotlivých oděvů jsou v práci porovnány se stávajícím šatníkem systém iHVAC. Výstupem této práce je upřesněný a doplněný virtuální šatník, který slouží pro předpověď tepelného komfortu ve vozidle.
Potenciál využití větrné energie v České republice
Kolařík, Ivo ; Fišer, Jan (oponent) ; Košner, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o potenciálu využití větrné energie v České republice. Práce obsahuje seznámení s větrnou mapou na území České republiky, posouzení reálného využití energie větru pro výrobu elektrické energie a navržení kriterií pro výběr nejvhodnější lokality pro stavbu větrné elektrárny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Fišer, J.
10 Fišer, Jakub
13 Fišer, Jiří
1 Fišer, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.