Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Domov jako místo rituálů / Nevstupovat prosím! / Zóna domova
Kubátová, Veronika ; Baráčková, Daniela (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Tématikou panelových domů a sídlišť jsem se zabývala ještě donedávna. Zajímala mě především jejich estetika. Řád, mřížka a jistá pravidelnost a opakovatelnost. Zároveň mě, ale vždy zajímaly i jeho sociální konotace a to především z důvodu, že v těchto místech sama bydlím. Postupně mě začaly mnohem více zajímat témata spojená s mým vlastním domovem. A tak jsem se od obecných témat přesunula ryze na půdu vlastní zkušenosti. Co však tvoří můj domov? Domov je místo, které v naší společnosti má naprosto zásadní význam. Domov tvoří lidé, rodina. Lidé jej mají spojený s mnoha rituály, které provází jejich život často bez toho aniž by je za ně skutečně považovali. Díky těmto rituálům mimo jiné zvládáme každodenní příval pozitivních i negativních vlivů okolí a vyrovnáváme se s nimi různými způsoby. Ranní káva, čištění zubů, zapálit si svíčku, utřít prach, napustit si vanu, rozprášit vodu na květiny apod. Rovnováha je klíčem ke všemu co děláme. A právě tyto rituály spojené s domovem a osobním prostorem bych chtěla v této práci analyzovat, dokumentovat a zpracovávat. Výsledná závěrečná diplomová práce bude složena z volné série maleb s možnými intervencemi a přesahy do videa či instalace apod.
Everyday life
Rišiaňová, Zuzana ; Janoščík,, Václav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
In the form of paint, I illustrate portraits of people on a tablet, taking them from their electronic appearance on social sites, and creating objects in which I install them on a clothes-hanger in the form of jackets.
Obec
Luksch, Vojtěch ; Tischler, Marek (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
V bakalářské práci se věnuji námětům z mého okolí. Protože žiji na vesnici, zabývám se obyčejnými věcmi, které jsou s ní typicky spojené jako krajina, hospodské motivy, zákoutí obce, atp. V těchto běžných tématech hledám určitou lyriku a snažím se vyjádřit pocit a vztah k dané tématice. Klid a příjemné zpomalení života na venkově zde mísím s mými pocity samoty a smutku. Tyto pocity se tu snažím přenést na diváka.
"Spojenci"
Sypěnová, Anna ; Zemánek, Jiří (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Jde mi o zobrazení prožívaných stavů, kterým tak dělám reklamu.
EX/POZÍCIA
Brinzová, Marianna ; Zálešák, Jan (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Diplomová s názvom Ex/pozícia je projekt, výstava, priestorová intervencia, ktorá si ako tému a objekt svojho skúmania (analýzy a záujmu) stanovuje sám seba. Ex/pozícia je výstavou o výstave, projektom o projekte, úvahou o kontexte. Hlavným výstupom diplomovej práce je kurátorský projekt pripravený v koncepcii kolaboratívnej praxe, ktorej výsledkom je kolektívne dielo - výstava. Diplomová práca, ako dočasná galerijná inštalácia, je vytvorená na základe kurátorského (no zároveň i autorského) konceptu v spolupráci s inými autormi. Tí do celkového diela zasiahli ideovo, formálne, spoluvytvárali ho. Ex/pozícia je postavená na reflektovaní týchto tém: spolupráca, podstata jednotlivých médií a ich súčasná intermediálnosť, vzťah autor - autor, autor - kurátor (a zlievanie ich rolí) a téme procesu vznikania výstavy.
Fixace a mutace
Maloušková, Drahomíra ; Nikitová, Alice (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Výstup mojí závěrečné bakalářské práce úzce souvisí s mým předešlým snažením zde na škole. Výstup mojí závěrečné bakalářské práce úzce souvisí s mým předešlým snažením zde na škole. Můžu si ho navíc osahat z první ruky prostřednictvím mého otce. Fixace a mutace jsou vlastně jen další procesy, které se v depozitářích hromadičů odehrávají. Vlastně jsou to takové dvě nad skupiny, do kterých se dají ostatní procesy zařadit. Proces fixace spojuje vše, co se odehrává ve vztahu k prostoru (př. navršování, řazení, kumulace, dislokace…) a mutace vše, co se odehrává ve vztahu k času (koroze, krystalizace, rozklad, oxidace….). O čem už jsem však jednou mluvila, nepotřebuji před těmi samými diváky mluvit znovu. Je třeba podívat se na téma z jiného úhlu, konfrontovat ho s diváky jinak. S odstupem času, má navíc pro mě princip nekonečného navršovaní jeden zásadní nedostatek. Není prostě dost tvůrčí. Seberealizovat se v umění pouhou jeho aplikací bez dalšího autorského zásahu po čase přestává stačit. Jako téma sice vyčerpáno není, ale pouhým jeho opakováním se vytrácí smysl oné práce, která by nadále vedla k manýrám a obsesi podobné zaslepené, jako je ta z které vychází. V malbě je pořád třeba aby výsledný obraz za něco stál, a ne, aby jen mechanicky naplňoval zvolená kritéria nebo systém. Zpět k médiu malby mě ale nevedlo jen to. Vztah věci k prostoru je snad lépe vyjádřit v instalaci, vzhledem k času, má malba v umění nezaměnitelnou pozici, i když je vyjádření skrze instalaci a jiná média (třeba video) také velmi dobře možné. To koneckonců zaleží na autorovy a hlavně na jednotlivých projektech. Prakticky se jedná o sérii olejomaleb, podivných předmětů, které nám v některých případech dávají tušit, co jsou zač. Jindy nemáme nejmenší šanci tyto mutanty identifikovat. A pak mezi nimi nalezneme také obrazy, které jsou vlastně ,,pouhým“ zátiším. Dohromady by měl byt zážitek z nich vyrovnaný možná mírně znepokojující. K čemuž by mohl přispět místy mechanizovaný rukopis, nebo práce s kompozicí. (Baví mě hledat na obraze nové, nebo spíš zdánlivě nové kompoziční vztahy.)
Sběratel krystalů
Klicnarová, Dita ; Pěchouček, Michal (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
V rámci diplomové práce s názvem Sběratel krystalů se zabývám fenoménem sběratelství, konkrétně krystalem jako předmětem imaginární sbírky. Výběr předmětu pozornosti podléhá subjektivní fascinaci, která je vlastní sběrateli. Sbírka samotná má však vždy stejně jako krystal zákonitou vnitřní strukturu. Smysl jednotlivých prvků je až v jejich existenci v rámci celku. Hlavními artefakty sbírky jsou malby na plátnech, přičemž závěsný obraz se zde stává stejně fetišizovaným artefaktem jako sbíraný krystal. Minerál jako hlavní artefakt podléhá hlubšímu zkoumání (pokusy o růstu krystalů, studie krystalů, věci, které mají určitou příbuznost s krystalem…).
Od kresby k obrazům
Korbičková, Jolana ; Houdek, Vladimír (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Od kresby k obrazům Ve své bakalářské práci nazvané Od kresby k obrazům se zabývám formou kresby. Kombinováním vrstev, barevných pigmentů a využíváním lineární volné abstratní kresby se snažím dosáhnout dokonalého, kompozičně vyváženého nebo atmosférického obrazu. Kresbou, kterou tvořím především mekkým materiálem, jako je pastel a uhel, se zabývám již od příchodu do ateliéru Malby 1 Vasila Artamonova, kam jsem přestoupila z ateliéru Intermédií Václava Stratila ve druhém ročníku studia. Důvodem byla má touha vrátit se zpět k volné kresbě a prozkoumat možnosti toho média. Z počátku jsem ve své tvorbě využívala znaků a symbolů, které vytvořila má matka a v té době s nimi pracovala v odvětví psychologie. Význam matčiných znaků je spirituální. Znaky byly používány ke zlepšení psychického stavu. Jsou jim přiřazeny funkce, jako je například schopnost soustředit se, zvýšit svou pozornost, nebo se uklidnit. Aby je člověk mohl správně použít, je nezbytné, aby symbolům a jejich funkcím důvěřoval. Zde jsem spatřila souvislost s uměním, že i umělec by měl přimět diváka důvěřovat svému obrazu. Postupně jsem tyto motivy kombinovala, až jsem došla k selekci těchto symbolů pouze do zjednodušených nových (mých vlastních) tvarů - znaků. Později jsem se omezila až na lineární volnou asociaci. Má práce směřovala k velkým formátům, které mi poskytují dostatečný prostor a plochu pro dosažení opravdu uvolněné kresby. Tyto práce jsou většinou lineárního rázu a využívám v nich plošné řešení zobrazení podle šablony. Co se týče vizuální strany mé práce, největší inspirací jsou pro mě modernistické obrazy a skulptury. Další inspirací jsou především autoři jako byla Hilma af Klint, v jejíž práci obdivuji dokonalé kompoziční řešení a jemnost a neméně také její abstraktní obrazovost, díky níž vyobrazovala, co není reálně viditelné. Skvělou hmatovou zkušenost a schopnost Adrieny Šimotové, nebo kovové konstrukce volně zavěšené v prostoru Karla Malicha, až po napětí neodmyslitelně obsaženém v práci Stanislava Kolíbala. S odkazem těchto autorů sympatizuji, ale nesnažím jej předčit a s jejich odkazem pracuji spíše nepřímo. Ve svém studiu jsem se snažila vyvinout si vlastní obrazový jazyk, který bude “lehce” čitelný a skrze mé kresby bude promlouvat k divákovi atmosférou mnou požadovanou, či bude skrývat jiné volné sdělení. Použitím barevých kombinací a jejich vrstvením dosahuji hloubky v obraze, nebo uspořádáním kompozice tvarů a linií, kdy mohou připomínat dokonce náznak zjednodušeného obličeje či organické tvary. Kladu také důraz na kvalitní materiál. Ke své práci používám papíry, za mokra lisované s vysokou gramáží 300gsm francouzké značky Arches a suché pastely Sennelier s vysokým obsahem pigmentu. Ve velkoformátových kresbách využívám lineární perspektivy k dosažení prostoru v obraze a dále hledám dokonalý tvar volnou lineární kresbou. Využívám papírové lepenky jako šablony, pro přesné ohraničení požadovaného tvaru a suchý pastel, nebo pigment, do papíru zatírám prsty. Kresba prsty je pro mě důležitá. Dosahuji tím určité živosti, která je pro mě v mé práci nepostradatelná, buď jakožto v dokonalém nanesení a vetření pigmentu do papíru, nebo jako ponechaná prvotní kresba tužkou, která je záznamem hledání zobrazeného tvaru. e
Vrstvy
Procházka, Přemysl ; Klodová, Lenka (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Série obrazů tématizující ženu-vojačku. Práce s vrstvami a materiálem (pro zobrazení lidského těla je použita hlína). Práce s galerijní instalací.
Kouzelná dobrodružství rozmarného vtělení
Zapletal, Aleš ; Stratil, Václav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Prezentuji sérii maleb středních a velkých formátů. Základem těchto figurálních kompozic jsou zátiší z běžně používaných předmětů a potravin, které na malbách oživuji jejich přetvořením do figur a portrétů. Tyto fantastické hrdiny stavím do humorně znepokojivých setkání a situací, ve kterých oživlé předměty imitují lidské konání. V tom je ale omezuje jejich jen částečně lidská tělesnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.