Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Expozice dětí atmosférickému aerosolu ve školních tělocvičnách
Šafránek, Jiří ; Braniš, Martin (vedoucí práce) ; Holcátová, Ivana (oponent) ; Heller, Jan (oponent)
Výsledky výzkumu zaměřeného na vnitřní prostředí škol dokazují, že jsou to budovy s vysokými úrovněmi koncentrací aerosolu (PM). Jde především o školy v místech s hustým automobilovým provozem a v průmyslových oblastech. Negativní vliv expozice aerosolu na zdraví dospívající generace je rovněž dokumentován v řadě studií. Málo pozornosti bylo ale dosud věnováno mikroprostředí školních tělocvičen, kde má dynamika aerosolu svá specifika související s různorodostí tohoto prostředí a v ní prováděných lidských aktivit. Vlivem zvýšené plicní ventilace mohou expozice cvičících dosahovat hodnot s negativním dopadem na jejich zdraví. Velikostně rozlišené koncentrace aerosolu byly měřeny ve třech základních školách Prahy. V údolní poloze vysoce dopravně zatíženého centra města, na náhorní rovině dopravně středně zatíženého okraje města a na jihozápadním předměstí v lokalitě příměstského bydlení blízkého přírodě a dopravně málo zatížené. Koncentrace aerosolu byly měřeny současně v přirozeně větraných tělocvičnách a ve venkovním prostředí škol dvěma páry monitorů. Fotometrem DusTrak a gravimetricky, pětistupňovým kaskádovým impaktorem Personal Cascade Impactor Sampler. V letech 2005 až 2009 proběhlo na školách dohromady dvacet 7-11 denních kampaní v celkové délce 177 dnů. Metodami Scanning eloctron microscopy...
Nouzové nocování v přírodě a projekt nocovišť v Krkonošském národním parku
Šorm, Ivo ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Frainšic, Michal (oponent)
Název práce: Nouzové nocování v přírodě a projekt nocovišť v Krkonošském národním parku. K některým formám pobytu v přírodě patří i plánované přespání pod širým nebem (bivak) nebo pod stanem bez delšího zdržování na místě. Tento fenomén se především v chráněných územích dostává do konfliktu s ochranou přírody a je třeba najít kompromisní řešení, aby byly uspokojeny obě strany, návštěvník i instituce spravující dané území. Cílem této práce je seznámit s fenoménem nouzových nocovišť a možnostmi táboření a bivakování v přírodě u nás i v zahraničí, zjistit, jaká je informovanost o nouzových nocovištích v národním parku Šumava mezi správami ostatních národních parků a chráněných krajinných oblastí v České republice, a navrhnout vhodná místa pro nocoviště v Krkonoších. Data jsme získali využitím kvantitativního výzkumu, který proběhl formou dotazníkového šetření a jako základní zkoumaný soubor byly zvoleny správy národních parků a chráněných krajinných oblastí v České republice. Získaná data byla statisticky zpracována v programu Microsoft Excel a interpretována v grafické i slovní podobě. Kvalitativní výzkum proběhl pomocí strukturovaného otevřeného rozhovoru s pracovníkem Správy národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava. Interview je zaměřeno na sběr dat o projektu nouzových nocovišť v...
Projekt cyklistické naučné stezky v oblasti Železných hor a možnosti plánování cyklotras
Kunc, Vít ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název práce: Projekt naučné cyklotrasy v CHKO Železné hory a jejím okolí. Cíle práce: Cílem této práce je realizace projektu cyklistické naučné stezky v CHKO Železné hory. Zpracování informační brožury, která by mohla být nabízena v informačních centrech regionu. Metoda: Terénní výzkum, který zahrnovat osobní mapování v oblasti a spolupráce s pracovníky informačních center. Shromažďování a třídění informací z oblastí kulturního a přírodního bohatství. Analýza map a příruček jako základ tvorby naučné cyklistické stezky. Výsledky: Výstupním materiálem této práce je vytvoření cyklistické naučné stezky v CHKO Železné hory a jejím okolí., která bude zpracována ve formě informační brožury. Podle, které bude moci účastník absolvovat trasu. Brožuru, obsahující texty, obrázky a mapu, je možné nabídnout informačním centrům v oblasti a zároveň prezentovat v elektronické podobě na internetu. Klíčová slova: cykloturistika, mapování, naučné stezky, Železné hory, chráněná krajinná oblast, cyklotrasa
Nabídka sportovních kurzů v přírodě na II.stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji
Ledvinová, Zuzana ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název práce: Nabídka sportovních kurzů v přírodě na II. stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji. Cíl práce: Cílem bakalářské práce je popsat, přiblížit a zhodnotit současnou nabídku sportovních kurzů oblasti výchovy a aktivit v přírodě ve výuce na základních školách v Libereckém kraji. Metoda: Veškeré údaje uvedené v praktické části této práce byly získány metodou dotazování. Pro získání informací bylo využito dotazníků a řízených rozhovorů. Dotazníky byly určeny pro žáky 8. a 9. ročníku vybraných základních škol a sestávaly z šesti uzavřených otázek. Řízený rozhovor byl proveden s řediteli všech vybraných základních škol. Byl sestaven z dvanácti převážně otevřených otázek. Získaná data byla po té statisticky zpracována a graficky a slovně prezentována. Výsledky: Informace získané prostřednictvím řízených rozhovorů s řediteli základních škol a dotazníků pro žáky osmé a deváté třídy potvrdily původní očekávání. Rozdíl mezi oběma zkoumanými školami je z hlediska sportovních kurzů velký, zejména pak vzhledem k jejich nabídce. To se také projevuje na spokojenosti žáků obou škol. Klíčová slova: tělesná výchova, sportovní kurzy, Projekt GO!, RVP ZV, Vzdělávací program Základní škola, oblast výchovy a aktivit v přírodě
Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko
Válek, Martin ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Holubová, Marcela (oponent)
Název Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko Cíl práce Cílem této práce je vytvoření projektu naučné cyklostezky v CHKO Kokořínsko, vytvoření informační brožury pro distribuci v informačních centrech v daném regionu, nebo na internetu. Metody Diskuse s pracovníky CHKO Kokořínsko, KČT a sběr informací o stávajících cyklotrasách, cyklostezkách, silnicích a cestách, přírodním a kulturním bohatství. Třídění a ověřování těchto dat. Využití získaných poznatků do podoby naučné cyklostezky. Shrnutí těchto poznatků do informační brožury. Ověření výsledků veřejnou anketou. Výsledky Výsledkem této práce je projekt dvou naučných cyklostezek a jejich kombinací v CHKO Kokořínsko, jehož konečnou podobou je informační brožura. Brožura obsahuje naučné informace vztahující se k místům na trase doplněné fotografiemi a mapou pro orientaci na cyklostezce. Klíčová slova Kokořínsko, cykloturistika naučná stezka, cyklotrasa, cyklostezka, chráněná krajinná oblast (CHKO). Martin Válek 9. listopadu 2010
Projekt naučné cyklistické stezky Naučná cyklistická stezka za historickými památkami na východ od Prahy
Mrtka, Michal ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Eisner, David (oponent)
SOUHRN Název: Projekt naučné cyklistické stezky - Naučná cyklistická stezka za historickými památkami na východ od Prahy Cíle práce: 1. Vytvoření projektu naučné cyklistické stezky v předem zvolené oblasti 2. Zpracování návrhu informační brožury k této cyklistické naučné stezce 3. Ověření možnosti praktické využitelnosti cyklistické naučné stezky v praxi Metody: Sběr informací o dané oblasti z dostupných zdrojů, sběr dat v dané oblasti o stávajících cyklotrasách, naučných stezkách, historii dané oblasti, jejích přírodních a kulturních památkách. Následně třídění a ověřování těchto dat. Zpracování návrhu naučné cyklistické stezky v této oblasti, vypracování návrhu informační brožury k této cyklistické naučné stezce. Ověření možnosti praktické využitelnosti cyklistické naučné stezky v praxi formou anketního šetření. Výsledky: Výsledkem této práce je zpracování návrhu naučné cyklistické stezky ve vymezené oblasti, zpracování návrhu informační brožury o dané cyklistické naučné stezce včetně fotografií, textů a map, podle kterých lze danou naučnou cyklistickou stezku absolvovat. Ta může být nabídnuta prostřednictvím internetu nebo informačních center návštěvníkům dané oblasti. Praktické využití této stezky bylo ověřeno formou anketního šetření. Klíčová slova: naučná stezka, cyklostezka, cyklotrasa, cyklistika,...
Hodnoty plicní ventilace žáků při hodinách tělesné výchovy na základní škole
Hájek, Michal ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název práce: Problematika objemu nadýchaného vzduchu žáků při hodinách tělesné výchovy na základní škole. Cíl práce: Zjistit celkový objem nadýchaného vzduchu žáků při hodinách tělesné výchovy na prvním a druhém stupni základní školy. Ke splnění tohoto cíle, byly vytyčeny tři dílčí úkoly, a to laboratorní zátěžové vyšetření vybrané skupiny žáků základní školy, dále pak měření srdeční frekvence pomocí sport-testerů Polar Vantage NV v průběhu hodin tělesné výchovy a odhad celkového objemu nadýchaného vzduchu během hodin tělesné výchovy z naměřených hodnot srdečních frekvencí a výsledků laboratorního zátěžového vyšetření. Použité postupy ve výzkumu: Ke zjišťování objemů nadýchaného vzduchu žáků při hodinách tělesné výchovy bylo použito laboratorní zátěžové vyšetření, měření srdeční frekvence a regresní křivka. Výsledky: Výsledkem diplomové práce jsou konkrétní hodnoty objemu nadýchaného vzduchu u každého ze třicetišesti žáků dvou základních škol v průběhu hodin tělesné výchovy. Průměrná hodnota objemu nadýchaného vzduchu u souboru ZŠ Petřiny 7.tř. je 1105 litrů za hodinu TV, u souboru ZŠ Petřiny 5.tř. je 1075 litrů za hodinu TV, u souboru ZŠ Mikulandská 7.tř. je 1596 litrů za hodinu TV a u souboru ZŠ Mikulandská 5.tř. je 1285 litrů za hodinu TV. Klíčová slova: Plicní ventilace, srdeční frekvence,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 ŠAFRÁNEK, Jakub
11 Šafránek, Jakub
2 Šafránek, Jan
3 Šafránek, Jarmil
1 Šafránek, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.