Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finnacování VŠ se zaměřením na kvalitativní kriteria
Ludvík, Jiří ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce jako celek pojednává o financování veřejných vysokých škol v České republice. Bakalářská práce se nejprve věnuje obecně školství v České republice a charakterizuje samotný termín vysokoškolské vzdělání. Postupně se pak dostává až k problému financování veřejných vysokých škol a podrobně popisuje tento proces v České republice. Jako hlavní problém poté bakalářská práce analyzuje kvalitativní kritéria ve financování veřejných vysokých škol a nakonec zjišťuje dopad těchto dílčích ukazatelů na rozpočet Vysoké školy ekonomické v Praze.
Analýza Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost se specifikací na vysokoškolské vzdělávání
LEJSKOVÁ, Jitka
Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost vzhledme k jeho významu pro vysoké školy. Ukázat, jak vzniká projektová žádost, jaké má náležitost a průběh hodnocení přijatelnosti předložených projektových žádostí. V závěru práce se zaměřuji na úspěšnost vysokých škol, jako žadatelů a stručné zhodnocení, zda došlo realizací projektů v oblasti podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání ke zlepšení vzdělávání na vysokých školách.
Systém financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU
Tomcová, Lucie ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá popisem a analýzou systému financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU. Nejprve se zaměřuje na význam a pojetí vzdělání a vzdělávání včetně zařazení v rámci teorie statků. V další části charakterizuje systém vysokého školství, analyzuje jeho financování a komparuje srovnávané země. Závěrečná část je zaměřena na představení a hodnocení připravovaných změn zákonů o vysokém školství, následně aplikuje získané poznatky a navrhuje možné změny systému financování v České republice.
Kvalita vysokoškolského vzdělávání ve vybraných státech EU
Vobruba, Lukáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se věnuje významu kvality v terciárním vzdělávání. Toto vzdělávání chápe jako systém, do něhož vstupují různé investice za účelem jejich transformace na výstupy s přidanou hodnotou. Stanovením metodiky založené na korelační analýze pak zkoumá závislosti těchto vzdělávacích systémů u vybraných států Evropské unie a interpretuje je s cílem poukázat na kvalitativní důsledky potenciálních rozhodnutí při řízení tohoto systému na úrovni centrální a institucionální. Přístupy k uchopení kvality terciárního vzdělávání vedou k vymezení způsobů jejího měření a volbě strategií, jak kvality dosahovat. Principy chodu vysokoškolských vzdělávacích institucí poskytují obraz o struktuře a charakteristikách těchto institucí, který je vyjádřen i s ohledem na rostoucí vliv Evropské unie. Vlastnosti vysokoškolského vzdělávání jsou analyzovány pomocí zvolených ukazatelů s předpokládaným dopadem pro kvalitu vzdělávání -- indikátorů. Jsou vysvětleny důvody jejich volby, vysloveny hypotézy a provedena jejich korelace. Výstupy analýzy jsou interpretovány a zasazeny do kontextu jejich využitelnosti zainteresovanými stranami.
Zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání v EU a ČR
Babický, Vojtěch ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Smrčka, Jiří (oponent)
Práce pojednává o současném vývoji vysokoškolského vzdělávání a o zajišťování jeho kvality v České republice a v Evropě. Cílem práce je analyzovat jakým způsobem v současnosti funguje zajišťování kvality a akreditační proces v evropském prostoru a v České republice, a jak dalece navrhované změny zákona budou odpovídat evropským kritériím Evropské asociace pro zajišťování kvality (ENQA).
Reputace Vysoké školy ekonomické v Praze
Zubatý, Jan ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reputace vysoké školy. Teoretická část se zabývá definicí pojmu reputace a jeho vymezením vůči image, identitě a značce, popisuje metody hodnocení všech těchto pojmů v kontextu vysokých škol. Dále je popsán význam reputace pro veřejné instituce a vysoké školy. Cílem výzkumu v praktické části bylo zjistit reputaci Vysoké školy ekomické v Praze (VŠE) u několika skupin stakeholderů. Druhým cílem bylo analyzovat reputaci pražských soukromých ekonomických škol konkurujících VŠE. Metodou výzkumu bylo dotazníkové šetření pro 3 skupiny stakeholderů: studenty VŠE, studenty jiných vysokých škol a zaměstnavatele. Výsledek výzkumu potvrdil hypotézy že reputace soukromých škol zhoršuje jejich konkurenční postavení. Potvrdila se také hypotéza o špatné reputaci VŠE mezi studenty ostatních škol ale velmi dobré reputaci u zaměstnavatelů. V závěru práce byly doporučeny možné kroky VŠE pro zlepšení reputace.
Boloňský proces - vytváření evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání
VYBÍHALOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou Boloňského procesu, jehož prostřednictvím má dojít k vytvoření evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání. Jejím cílem je představení vzniku a vývoje tohoto procesu, vysvětlení jeho hlavních principů a popsání jeho vnitřní struktury a fungování. Dále práce hodnotí způsob implementace Boloňského procesu v České republice a ve Francii. Konkrétně se pak zaměřuje na zapojení se Jihočeské a Jihobretaňské univerzity do tohoto procesu a hodnotí jeho přínosy pro obě univerzity a pro jejich vzájemnou spolupráci.
Financování veřejných vysokých škol a jeho změny
Rokosová, Monika ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje systém financování veřejných vysokých škol v České republice a jeho změny. Zpočátku podrobně popisuje naše vysoké školství a upozorňuje na jeho nedostatky. V další části se zabývá současným systémem financování veřejných vysokých škol, diskutuje jeho největší problémy a popisuje připravované změny, které by tyto nedostatky mohly odstranit. Největší část je pak věnována otázce zavedení školného. Jsou zde nastíněny argumenty pro a proti jeho zavedení. Tato práce představuje dvě konkrétní formy finanční spoluúčasti studentů, komparuje jejich slabé a silné stránky a snaží se tak navrhnout nejvhodnější model pro Českou republiku. Také je ukázáno, jak by se mohl zlepšit současný systém finanční podpory studentů, a na závěr je zmapována současná situace v České republice týkající se zavedení školného.
Financing of post-secondary education in Canada
Vašková, Daniela ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Práce se zaměřuje na vysokoškolské vzdělání jako na ekonomický statek a identifikuje jeho charakteristické znaky ve vztahu ke způsobu financování. Hlavním cílem je analýza systému financování vysokých škol v Kanadě. Těžištěm práce je především zhodnocení projevů decentralizace a tedy míry participace federální a provinčních vlád na financování. Následně se věnuje přístupu k školnému a finanční podpoře studentů. Na základě provedené analýzy jsou zhodnoceny klady a zápory systému. Poslední část je věnována aktuálním nedostatkům financování terciárního vzdělávání v České republice a navrhované koncepci školného.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.