|
PODNIKATELSKÝ PLÁN: ZALOŽENÍ SPORTOVNÍHO CENTRA
Benešová, Petra ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvořit podnikatelský plán pro nově vznikající sportovní centrum tak, aby bylo možné jej realizovat při aktuálních tržních podmínkách v České republice. Dílčím cílem práce je podat ucelený přehled činností, které předcházejí samotnému založení firmy a poskytnout potenciálnímu začínajícímu podnikateli důležité informace pro zvážení jeho rozhodnutí a následnou realizaci projektu. Práce se opírá především o odborné poznatky dostupné ve specializované literatuře, profesní zkušenosti získané vlastním podnikáním, dále o průzkum trhu, analýzu konkurence, SWOT a PEST analýzu. Důležitým prvkem je provedení dotazníkového šetření a využití závěrů z něj plynoucích, které slouží pro lepší poznání cílového zákazníka, pochopení jeho potřeb a odhalení dalších podnikatelských příležitostí. Teoretická část je zaměřena na definici základních pojmů a rozbor podnikatelského prostředí v České republice s důrazem na sportovní odvětví. Dále je zde podrobně rozebrán podnikatelský plán, zejména zásady při jeho tvorbě, kritéria hodnocení a v neposlední řadě jeho struktura. Praktická část zahrnuje vytvoření konkrétního podnikatelského plánu na založení komplexního sportovního areálu v Hradci Králové. Její součástí je popis podnikatelského záměru, identifikace klíčových osob, představení marketingové strategie, finančního plánu, analýzy rizik a časového harmonogramu projektu. Snahou autorky práce je vytvořit dostatečně kvalitní a reálný podnikatelský plán, aby mohl případně sloužit jako podklad pro oslovení investora či získání úvěru.
|
|
Marketingový výzkum na příkladu společnosti LEGO Korea
Jirovská, Tereza ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Břoušek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou marketingového výzkumu jak v teoretické rovině, tak v praxi na příkladu firmy LEGO. Cílem je potvrdit, že běžně dostupná teorie a popsaná metodologie marketingového výzkumu v marketingových publikacích, rozebraná v úvodu práce, opravdu nachází své uplatnění v reálném životě prosperující mezinárodní firmy s globální působností. Po krátkém představení firmy a vysvětlení specifik kategorie hraček na korejského trhu, si tato práce také klade za cíl ve své analytické části popsat konkrétní použitou metodologii pro daný výzkum a rozebrat konkrétní výsledky. Závěrečná část objasňuje obsahuje moje doporučení pro využití získaných poznatků ze sběru dat pro úpravu strategie firmy LEGO v Jižní Koreji pro následující období a zamýšlí se nad prospěšností použitého výzkumu.
|
|
Marketingová strategie vyvíjeného přípravku na detekci polutantů
Šesták, Zbyněk ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Lhotáková, Markéta (oponent)
Hlavním cílem této práce je navržení marketingové strategie pro vyvíjený detektor polutantů. První část práce se zaobírá problematikou znečištění životního prostředí, měřícími technologiemi a technologií bioluminiscenčních bakterií, jenž je v detektoru použita. Detektor je určen pro firmy pracující s vybranými nebezpečnými látkami (rtutí, kadmiem, olovem, BTEX a polychlorovanými bifenyly). Proto se práce dále zaměřuje na specifika B2B trhu. Z marketingové teorie je použit přistup strategického marketingového řízení zahrnující situační analýzu, segmentaci, targeting a positioning a marketingový mix. V rámci situační analýzy je využita PEST analýza, Porterův model pěti sil a SWOT analýza. Na základě dostupných informací a online dotazování jsou identifikovány perspektivní trhy, stanoven positioning, produktová, cenová, distribuční a komunikační politika.
|
| |
| |
|
Návrh marketingové strategie pro fitness centrum Studio Be Free
Víceník, Petr
Bakalářská práce je zaměřena na návrh marketingové strategie pro Studio Be Free, což je fitness centrum v Uherském Brodě. Návrh nové strategie by měl vést ke zvýšení počtu zákazníků, zvýšení tržeb a upevnění si své pozice na trhu. Teoretická část je zaměřena na literární rešerši, ve které jsou vysvětleny pojmy, které jsou následně použity ve vlastní práci. V první části vlastní práce jsou uvedeny obecné informace o fitness centru a je provedena také analýza současné marketingové strategie. Pro současnou analýzu prostředí jsou použity analýzy jako PESTE, odvětvová analýza a SWOT analýza. Je zde provedena také segmentace a analýza marketingového mixu. Poslední část bakalářské práce se zaměřuje na konkrétní návrhy strategií, které by zvýšily počet návštěvníků ve fitness centru.
|
|
Marketingová strategie wellness centra Infinit Maximus
Přikrylová, Michaela
PŘIKRYLOVÁ, M. Marketingové strategie wellness centra Infinit Maximus. Bakalář-ská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Bakalářská práce se zabývá analýzou současného stavu marketingového a komu-nikačního mixu wellness centra INFINIT MAXIMUS a návrhem nové marketingové a propagační strategie přispívající k jeho zefektivnění. Teoretická část je zaměřena na shrnutí teoretických poznatků týkajících se této problematiky včetně důležitých pojmů marketingu. Praktická část práce se věnuje analýze současného stavu a na základě marketingového výzkumu a ankety je zpracován návrh nové marketingové strategie sestávající jak ze současných nástrojů, tak také z několika nástrojů nových. Návrhy a doporučení jsou zařazeny do časového harmonogramu a ekonomicky zhodnoceny.
|
|
Marketingová strategie vybrané společnosti
Chadimová, Tereza
Předmětem této bakalářské práce je tvorba marketingové strategie a návrh její konkrétní realizace pro vybranou společnost. Práce je rozdělena na dvě části -- literární rešerši a práci vlastní. Literární rešerše obsahuje teoretické poznatky potřebné k porozumění problematiky, která se týká procesu tvorby marketingové strategie. Ve vlastní práci dochází k aplikaci této teorie na společnost Profilox s.r.o. a její obchody s chovatelskými potřebami a živými zvířaty Hobby ZOO. Je zde popsán marketingový mix a segmenty a jsou provedeny analýzy prostředí, na základě kterých je sestavena matice SWOT. Z této matice je následně odvozena konkrétní marketingová strategie, kterou by se měla společnost řídit, aby došlo k růstu počtu zákazníků Hobby ZOO, generování většího zisku společnosti a upevňování současné pozice na trhu.
|
|
Marketingová strategie středního vinařství
Motyčková, Marie
Motyčková, M., Marketinková strategie středního vinařství. Bakalářská práce, Brno: PEF MENDELU v Brně, 2014 Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií středního vinařství. Pro vytvoření strategie byla použita analýza vnitřního a vnějšího prostředí, strategie konkurenceschopnosti, marketingového mixu, vnitropodnikového prostředí a SWOT analýza. Závěr práce vyhodnotí analýzy a doplní návrhy plynoucí z analýz a doporučí vhodnou marketingovou strategii.
|
|
Marketingová strategie společnosti Back2life s.r.o.
Hrnčířová, Lenka
Hrnčířová, L. Marketingová strategie společnosti Back2Life s.r.o. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou marketingové strategie pro firmu Back2Life s.r.o. Práce je rozdělena na dva celky. V první části práce jsou popsány základní teoretická východiska z oblasti marketingu služeb, marketingového mix a strategického marketingu. Druhá část se zabývá přenesením těchto poznatků do praxe. Praktická část obsahuje analýzu oborového prostředí a marketingového mixu. Dále pak primární výzkum a segmentaci trhu. Byla také navržena marketin-gová strategie zaměřující se na internetový marketing pro propagaci firmy.
|