| |
|
Činnost krajského úřadu ve vybraném kraji v oblasti rozvoje cestovního ruchu
Lorencová, Pavla ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce)
Cílem této práce je zmapovat činnost Krajského úřadu Pardubického kraje v oblasti rozvoje cestovního ruchu. V první části práce přibližuje samotný Pardubický kraj, následuje zhodnocení potenciálu kraje pro cestovní ruch a výčet hlavních institucí zodpovídajících za rozvoj cestovního ruchu. Dále se již zabývá konkrétně činností krajského úřadu: probíhajícími programy na podporu cestovního ruchu, vyhlášenými grantovými programy. V závěru je uvedeno zhodnocení a nastínění hlavních problémových oblastí do budoucna. Hlavní přílohu tvoří SWOT analýza kraje pro oblast cestovního ruchu, seznam nosných témat CR zvolených pro rok 2008, seznam certifikovaných turistických informačních center v kraji.
|
|
Vzdělávání a rozvoj manažerů
Fiřtíková, Jitka ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Rozsypalová, Jiřina (oponent)
Vzdělávání a rozvoj manažerů, jakožto nepřetržitý proces příležitostí, praktických kompetencí a řízení výkonnosti manažerů. Cílem práce je přiblížit rozvojový manažerský program v jedné nadnárodní společnosti a rovněž vymezit manažerské kompetence, koncepci vzdělávání a proces realizace vzdělávacího programu.
|
| |
|
Vzdělávání a rozvoj pracovníků
Řídká, Klára ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Vzdělávánía rozvoj pracovníků je v dnešní době jednou z nejdůležitějších personální činností v cestě za dosahováním úspěšnosti a konkurenceschopnosti společnosti. Vlivem neustále se měnících podmínek a požadavků podnikání je potřeba mu věnovat stále větší pozornost. Cílem bakalářské práce je na základě dostupné teorie analyzovat proces vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci působící v pojišťovnictví a detailně prozkoumat a posoudit používaná pravidla a postupy vzdělávání a rozvoje pracovníků v rámci podmínek a požadavků konkrétního pracovního místa "referent přepážky". Záměrem je porovnat dostupnou teorii s používanou praxí, objasnit přednosti a nedostatky a případně navrhnout a zdůvodnit jiné alternativní řešení vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybrané organizaci a v rámci daného pracovního místa.
|
| |
| |
|
Tourism as a factor of regional development of the Moravskoslezky region (the Moravian-Silesian region)
Brejčáková, Michaela ; Heřmanová, Eva (vedoucí práce) ; Tittlebachová, Šárka (oponent)
Předmětem této diplomové práce je cestovní ruch a jeho vliv na regionální rozvoj Moravskoslezského kraje, kterého součástí je šest turistických oblastí (Jeseníky, Beskydy, Opavské Slezsko, Ostravsko, Těšínské Slezsko a Poodří - Moravské Kravařsko) v rámci turistického regionu Severní Morava a Slezsko. Kromě teoretické části, je součástí práce také SWOT analýza kraje a jeho charakteristika, různé analýzy a statistiky regionu v oblasti cestovního ruchu a jeho přínosu pro kraj. Jsou zmíněné i jednotlivé nástroje propagace a podpory rozvoje cestovního ruchu, a práce také poukazuje na současní úroveň spolupráce kraje, hlavně na mezinárodní úrovní, a možnosti jejího rozšíření.
|
|
SADC - strategie ekonomického rozvoje
Novotná, Anežka ; Němečková, Tereza (vedoucí práce) ; Harmáček, Jaromír (oponent)
Práce pojednává o Jihoafrickém společenství pro rozvoj (the Southern African Development Community - SADC). Charakterizuje sociálně ekonomickou situaci v členských státech a dále se věnuje strategiím, politikám a programům, které si Společenství pro rozvoj zvolilo. Pro hodnocení těchto strategií jsou pak využity právě výsledky ukazatelů ze socioekonomické charakteristiky v předchozí části.
|
|
Analýza systému vzdělávání v Hewlett-Packard
Ponczová, Zuzana ; Jarošová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce je v první části zaměřená na teoretická východiska podnikového vzdělávání. V těchto je definován především popis fází tvorby vzdělávacího systému a doporučení pro přístup ke vzdělávání pracovníků a manažerů. Předmětem praktické části je analýza systému vzdělávání v české pobočce mezinárodní firmy Hewlett-Packard. V rámci práce jsou zkoumány především dva konkrétní programy, a to program pro adaptaci nových pracovníků a program určený pro rozvoj obchodních manažerů. Prostřednictvím metod kvalitativního i kvantitativního výzkumu je zjišťován názor účastníků programů na jejich smysl a efektivnost. Hodnoceny jsou rovněž pravidla tvorby celopodnikového systému vzdělávání v konkrétní společnosti. V závěru jsou formulována doporučení pro zkvalitnění obou programů i systému podnikového vzdělávání jako celku. Vyjádřen je také celkový názor na aktivity podniku v oblasti vzdělávání zaměstnanců
|