Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,046 záznamů.  začátekpředchozí7037 - 7046  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.22 vteřin. 

Hybridní databáze
Hušek, Radek ; Mareš, Martin (vedoucí práce) ; Lokoč, Jakub (oponent)
Tato práce popisuje návrh a implementaci datové struktury, která se snaží kombinovat výhody databází a běžných datových struktur. Ze světa databází vychází především pod- pora pro persistenci dat prostřednictvím jejich uložení na disku a práce s daty pomocí transakcí, které umožňují paralelní přístup při zajištění konzistence dat. Od datových struktur naopak přichází implementace v podobě knihovny funkcí a snaha o maximální jednoduchost a uložení dat v paměti. Navržená databáze staví na konceptu transakční paměti a data jsou na disku ukládána ve formě záznamu provedených operací. 1

Dva spisovatelé a jedno město (Alois Vojtěch Šmilovský, Alois Jirásek a Litomyšl)
Tomášková, Lenka ; Stejskalová, Anna (vedoucí práce) ; Hrabáková, Jaroslava (oponent)
V diplomové práci jsem se pokusila o porovnání vztahu Aloise Jiráska a Aloise Vojtěcha Šmilovského k Litomyšl, kde oba žili, učili a tvořili, a o porovnání obrazu tamního maloměstského prostředí v jejich díle. Pracovala jsem s řadou historických dokumentů, s prameny a odbornou literaturou, jak o městě samém, tak o obou zmíněných autorech. Navštívila jsem Regionální muzeum v Litomyšli, kde jsem měla možnost seznámit se s dochovanou osobní korespondenci Jiráska i Šmilovského, z níž nejlépe můžeme vyčíst, jaký byl jejich skutečný vztah k městu a k jeho občanům. S dalšími historickými dokumenty jsem se seznámila v Okresním archivu v Litomyšli. Velkou část odborné literatury jsem nalezla ve fondu Městské knihovny v Litomyšli. Pracovala jsem také s díly Aloise Jiráska a Aloise Vojtěcha Šmilovského, zejména stěmi, která napsali v Litomyšli, nebo v nichž reflektují její maloměstské prostředí. Na závěr práce jsem navrhla projekt, v němž jsou se využity informace a poznatky, které jsem během přípravy práce získala. Projekt jsem zrealizovala s žáky 8.ročníku ZŠ Proseč, okres Chrudim, kde působím.

Přístup k databázím v PHP frameworcích Zend a Nette
Moravec, Petr ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Burkoň, Lukáš (oponent)
Hlavním přínosem této práce je velice podrobná dokumentace PHP frameworků a rovněž detailní pohled na databázovou vrstvu, jako jsou především vrstvy ve frameworku zend a frameworku nette. Oba frameworky budou popsány nezávisle na sobě. Tato práce se věnuje návrhovým vzorů od Martina Fowlera. Tyto vzory budou podobněji vysvětleny a demonstrovány na praktických příkladech v jednotlivých frameworkcích. Jedná se o vzory Table Data Gateway, Row Data Gateway, Active Record a Data Mapper. Poslední část této práce bude věnována samotnému přístupu k databázi ve vybraných frameworkcích. Budou popsány základní knihovny a demonstrovány praktické ukázky. Na úplný závěr budou uvedeny empirické testy, které pomohou analyzovat slabé a silné stránky jednotlivé databázové vrstvy.

Sudoku - formulace úlohy a její řešení
Novák, Jakub ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Zouhar, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo formulovat úlohu sudoku a následně vytvořit aplikaci, která by byla schopna řešit reálné úlohy sudoku. První dvě kapitoly obsahují obecné informace, první kapitola o sudoku, druhá o lineárním programování. Ve třetí kapitole je uvedena formulace úlohy a její matematický model. V poslední kapitole je popisována tvorba aplikace, která je rozdělena do tří částí. V první části je připravováno prostředí aplikace MS Excel, které se bude využívat k zadávání dat a zobrazení výsledků. V druhé části je popsán vytvořený lineární model v programu MPL for Windows. Poslední část tvorby aplikace je věnována přidání objektové knihovny OptiMax, která umožňuje spouštění optimalizace přímo z MS Excelu.

Odborná příprava pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase
KOVAŘÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem volného času dětí, mládeže a specifické skupiny, kterou jsou například děti a mládež s postižením. Okrajově se zmiňuje o pedagogice volného času. Dalším tématem jsou Volnočasová zařízení pro děti a mládež, které se dají rozdělit do tří skupin. První skupinou jsou školská zařízení pro zájmové vzdělávání, kam můžeme zařadit školní družiny, školní kluby, školní kroužky, základní umělecké školy, Domy dětí a mládeže a v neposlední řadě také Střediska volného času. Do druhé skupiny patří neziskové organizace. Do třetí skupiny, můžeme zařadit hřiště, knihovny, muzea a nízkoprahová centra. V další části bakalářské práce je věnována pozornost tomu, kdo všechno může pracovat s dětmi a mládeží ve volném čase. V první řadě se jedná o kvalifikované pedagogické pracovníky, další jsou dobrovolníci a třetí skupinu tvoří externí pracovníci - lektoři. Nejrozsáhlejší část bakalářské práce je věnována odborné přípravě pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase. Zde je zdůrazněna potřeba celoživotního vzdělání pracovníků, neboť oblast volného času je oblastí, která se neustále mění a vyvíjí a je tedy nutná zvýšená schopnost jedince pružně reagovat na měnící se podmínky. Existuje několik způsobů, jak potřebnou kvalifikaci pro výkon činnosti získat. Tyto způsoby na sebe navazují a prolínají se. Odbornou kvalifikaci lze získat úspěšným absolvováním formálního vzdělání (sekundární, terciární). Další cestou, jak získat požadovanou kvalifikaci je absolvování neformálního vzdělávání, které se řídí Koncepcí dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z roku 2002, vytvořenou MŠMT. Ta zavádí systém do primárního i sekundárního vzdělávání pracovníků s dětmi a mládeží ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání a pro pracovníky pracující s dětmi a mládeží v oblasti volného času (většinou pracovníci v NNO). V rámci neformálního vzdělávání si každá organizace vytvořila vlastní strukturu vzdělávání, která odpovídá jejich vnitřním potřebám. Jejich kurzy proto probíhají ve dvou vzájemně sepjatých proudech, neboť podle Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků je zde nutnost mít v rámci organizace některé kurzy pro vedoucí pracovníky akreditované. V teoretické části je také zmínka o rozsáhlém projektu Klíče pro život. V praktické části této práce jsem se zaměřila na výzkum ohledně toho, jakým způsobem probíhá vzdělávání pracovníků pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase a jaké možnosti vzdělávání vlastně existují. Zvolila jsem formu kvalitativního výzkumu, konkrétně strukturované rozhovory, které jsem vedla s pracovníky z různých zařízení, která se věnují volnému času dětí a mládeže. Z výzkumu vyplynulo, že existuje mnoho možností, jak získat potřebnou kvalifikaci pro práci s dětmi a mládeží ve volném čase. První možností, jak ji získat je formální vzdělání, a to konkrétně absolvováním SŠ, VOŠ nebo VŠ s pedagogickým zaměřením. Toto je obecně platné ve všech zařízeních, která se věnují práci s dětmi a mládeží ve volném čase. Druhou možností je tzv. neformální vzdělávání, které je v tomto případě zastoupeno celou řadou kurzů, přednášek a školení. Některé tyto kurzy jsou akreditovány MŠMT, což jim, podobně jako v případě absolvování formálního vzdělání, zajišťuje platnost skrze všechna zařízení. Náplň, cíle a osnovy těchto kurzů vychází z Koncepce dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Výzkum dále potvrdil, že každá organizace si vytvořila systém vlastního vzdělávání, mimo kurzů akreditovaných MŠMT, které odpovídají vnitřním potřebám a filozofii jednotlivých organizací. Významným faktem je však to, že zde chybí kurzy, které by se zaměřily na odbornou přípravu pro práci s dětmi a mládeží s postižením. Tato bakalářská práce tak může sloužit jako praktický návod pro ty, kteří uvažují o práci s dětmi a mládeží ve volném čase nebo se chtějí v této oblasti dále vzdělávat. Dále může tato práce sloužit ke studijním účelům.

Post-quantum alternative to secure sockets
Behún, Marek ; Kratochvíl, Miroslav (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Cílem této práce je implementovat softwarovou knihovnu, která umožní šifrovat interaktivní síťovou komunikaci pomocí kryptografického protokolu podobného SSL nebo TLS, jehož bezpečnost není ohrožena útočníkem vlastnícím kvantový počítač. Pro dosážení dané úrovně bezpečnosti výsledný software používá algoritmus na výměnu klíčů zvaný Supersingular Isogeny Diffie Hellman (SIDH). Software je poměrně jednoduchý, přenosný a nezávislý na specifikách konkrétního operačního systému. Práce také podává zhuštěný úvod do teorie, na které je algoritmus SIDH postaven, psaný pro cílovou skupinu studentů bakalářských a magisterských kurzů informatiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Aplikace pro automatické spojování fotogtafií
Valouch, Marek ; Kapinus, Michal (oponent) ; Veľas, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku vytváření panoramatických fotografií pod platformou Android. Uživatelem ovládaný program zaznamenává obraz, který se mj. za pomocí třídy Imgproc z~knihovny OpenCV zpracuje. Výsledkem této práce je mobilní aplikace umístěná na Google Play, která umožňuje vytvářet panoramatické fotografie.

Biometrické rozpoznávání 2D obličeje z kamerového systému umístěného na kvadrokoptéře
Mikundová, Lea ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozpoznáním obličeje z kamerového systému umístěného na kvadrokoptéře. Teoretická část je rešerší současně nejpoužívanějších metod pro detekci a rozpoznání obličeje a jejich porovnání. Dále jsou popsané možnosti snímání z kvadrokoptéry. Praktická část se zabývá samotnou implementací algoritmů pro detekci a rozpoznání za pomoci knihovny OpenCV a vyhodnocení úspěšnosti algoritmů v závislosti na vzdálenosti a úhlu kvadrokoptéry ke snímané osobě.

Aplikace pro rozpoznání hematomu na kůži
Mihalčin, Tomáš ; Košík, Michal (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretický základ, který nás seznámí s problémem vzniku kožního hematomu, segmentováním obrazu s využitím knihovny OpenCV a platformou operačního systému Android. V práci se dále popisuje návrh a implementace aplikace pro rozpoznávání hematomu na kůži. Aplikace je vyvíjena pro tablety s operačním systémem Android a bude sloužit pro lékařské účely a pro usnadnění práce lékařů.

Zobrazení scény pomocí hlubokých stínových map
Hypský, Jan ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
V počítačové grafice je vykreslování stínů problematické. Aplikace vyžadují volbu vhodného osvětlení a metody stínování s ohledem na rychlost a kvalitu zobrazení. Tato práce je zaměřena na vykreslování stínů a odstranění aliasu, vznikajícího při jejich tvorbě. Pro vytváření stínů bude práce implementovat metody Shadow maps a její rozšířenou variantu Deep shadow maps. Shadow maps umožňují vytvářet stíny nezávisle na složitosti scény a bez ošetření aliasu. Deep shadow maps dovedou zobrazit stíny spolu s odstraněním aliasu, čímž se vylepší kvalita stínování. Pro osvětlení scény je použit Lambertův lokální osvětlovací model. Výsledná aplikace je vytvořena s využitím knihovny OpenGL.