Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výroba olejové vany
Šupa, Jan ; Žák, Ladislav (oponent) ; Císařová, Michaela (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem výroby olejové vany do osobního auta hlubokým tažením. Součást bude vyrobena z hlubokotažného ocelového plechu třídy 11 305 (DC04). Na základě výpočtů a studia příslušné literatury o hlubokém tažení bylo navrženo reverzní tažení v konvenčním nástroji s přidržovačem. Součástí nástroje je také horní vyhazovač pro případ uvíznutí výtažku v tažnici. Jako polotovar je zvolen přístřih, který bude vypálen laserem z tabule plechu o rozměrech 2500 x 1250 mm a tloušťce 1 mm. Výrobní množství je 30 000 ks za rok. Jako tvářecí stroj byl zvolen univerzální hydraulický lis CTH 250 od české firmy Žďas a.s. o jmenovité síle 2500 kN.
Návrh výroby brzdového kotouče vyráběného technologií stříhání
Kantor, Miroslav ; Řiháček, Jan (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh technologie výroby kotoučové brzdy. Součást je vyráběná s korozivzdorné oceli 17 023 (X30Cr13). Polotovarem je plech o tloušťce 6 mm. V rámci literární studie byly srovnané možné technologie výroby. S ohledem na zadání výroby 200 000 kusů byla zvolena technologie přesného stříhání s tlačnou hranou. Pro výrobu byl zvolen hydraulický lis HFA 7000. Hlavním bodem práce je návrh střižného nástroje a vytvoření výkresové dokumentace. Součástí práce je i technicko-ekonomické zhodnocení navrhované výroby.
Optimalizace procesu výroby vpusti
Staněk, Vojtěch ; Chudík, Ivan (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Projekt řeší optimalizaci výroby rotačního výtažku s přírubou. Jedná se o kanalizační vpusť vyráběnou technologií tažení konvenčním nástrojem na dvě operace. Použitý materiál je korozivzdorná austenitická Cr-Ni ocel 1.4301 (ČSN 17 240, AISI 304). Pomocí tahové a Erichsenovy zkoušky byla posouzena vhodnost tohoto materiálu pro hlubokotažné operace. Na základě jejich výstupů, sériovosti výroby a teoretických vztahů pro určování počtu tažných operací bylo rozhodnuto o jednooperační sériové výrobě opět konvenčním nástrojem bez ztenčení stěny. Byl zvolen hydraulický lis Dieffenbacher PO250 s magnetickým upínáním nástrojů a navržen a zkonstruován nástroj. Pro sérii 2 000 ks ročně byla vypočítána návratnost po 4,7 letech, při využití tažníku ze stávající druhé tažné operace po 3,4 letech.
Výroba součásti z plechu s využitím technologie hlubokého tažení
Jurča, Jan ; Dvořák, Milan (oponent) ; Žák, Ladislav (vedoucí práce)
JURČA Jan: Výroba součásti z plechu s využitím technologie hlubokého tažení. Závěrečná práce magisterského studia, 5.roč., ak. rok 2008/2009, ústav strojírenské technologie, odbor technologie obrábění, FSI VUT Brno. Práce se zabývá návrhem výroby dílu karoserie pátých dveří u automobilu pomocí technologie hlubokého tažení. Materiál zvolený na výrobu dílu je pozinkovaný plech HX220YD EN 10292. Mechanické vlastnosti a vhodnost materiálu jsou ověřeny pomocí mechanických zkoušek. Struktura materiálu je zhodnocena na základě metalografického výbrusu. Jsou provedeny potřebné výpočty a pomocí programu AutoForm je analyzován tažný proces spolu s vyrobitelností dílu. Pro výrobu dílu je navržena výrobní linka, stanoveny potřebné stroje a zpracováno konstrukční řešení tvářecího nástroje. Závěrem je provedeno ekonomické zhodnocení výroby.
Hydraulicko-elektrický systém zajišťující paralelitu chodu beranu vůči stolní desce hydraulického lisu
Ošlejšek, Jan ; Ing.Jiří Cejpek (oponent) ; Foller, Bronislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh konstrukce a výpočet mechanismu, který zajistí paralelitu chodu beranu a přestavování polohy beranu vůči stolní desce svislého hydraulického lisu. První část práce se věnuje návrhovým výpočtům rámu svislého hydraulického lisu. Druhá část je zaměřena na návrhový výpočet beranu a pracovních válců. Třetí část řeší návrh a konstrukci polohovacího hydraulicko – elektrického systému. Závěrečná čtvrtá část analyzuje konstrukci lisu z hlediska bezpečnosti, rizikovosti a z pohledu ekonomického.
Stanovení příčin roztržení hydropneumatického akumulátoru hydraulického lisu lisovací linky
Knoflíček, Radek
Obsahem tohoto příspěvku je zjištění příčiny exploze hydropneumatického akumulátoru u hydraulického lisu, určeného pro výrobu karosářských dílů v automobilovém průmyslu.
Stroje používané při volném kování
Novák, Libor ; Šlais, Miroslav (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Při výrobě součásti volným kováním se používají buchary a hydraulické lisy. Práce obsahuje jejich rozdělení, stručný popis, výhody a nevýhody a u konkrétních typů bucharů a lisů i jejich využití v praxi. Buchary jsou vhodné z hlediska jednoduché konstrukce, velkého výběru z několika typů a snadné údržby. Nevýhodou jsou velké otřesy a nebezpečí úrazu. Lze principielně volit mezi pružinovými, pneumatickými, hydraulickými a parozvdušnými, ať už v provedení bez nebo s urychlením. Hydraulické lisy se dělí na hornotlaké (dvou a čtyřsloupové) a dolůtažné (dvou a čtyřsloupové). Výhody spočívají v jednoduchosti ovládání a možnosti řízení stroje přes počítač. Nevýhodou je složitější konstrukce a s tím spojená náročnější údržba.
Návrh technologie výroby dílů hydraulického lisu
Gryc, David ; Mouralová, Kateřina (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Seznámení s hydraulickým lisem a popis jeho hlavních dílů. Rozbor zadaných součástí a návrh nejvhodnějšího polotovaru. Volba nástrojů a měřidel. Sestavení výrobního postupu výroby a výpočet strojních časů. Ekonomické vyhodnocení zahrnující náklady na polotovar, nářadí, mzdy dělníků a energie na provoz strojů.
Modifikace sloupového hydraulického lisu
Pospíšil, Lukáš ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčními úpravami univerzálního sloupového hydraulického lisu. Jejím obsahem jsou odůvodněné konstrukční úpravy hlavních částí tohoto lisu včetně volby materiálů, výpočtů potřebných materiálových charakteristik a pevnostních a deformačních výpočtů a simulací. Práce obsahuje také kontrolní výpočet pohonu lisu.
Výroba krytí hřídele kola u přívěsného vozíku
Vaculík, Lukáš ; Šlais, Miroslav (oponent) ; Podaný, Kamil (vedoucí práce)
Práce se zabývá výrobou krytky náboje kola u malého přívěsného vozíku, objem výroby je 25 000 ks/rok. Krytka bude vyráběna z uhlíkové hlubokotažné oceli ČSN 11 305, povrch krytky bude upraven černěním. Na základě literární studie a procesních výpočtů byl navrhnut výrobní postup. Výroba bude probíhat v 8 operacích, hlavní operace je provedena technologií hlubokého tažení, bez ztenčení tloušťky stěny. Pro tažnou operaci byl zvolen hydraulický tažný lis AMOB PH 25T. Dále byl navrhnut tažný nástroj s přidržovačem, který je svou reverzní konstrukcí uzpůsoben zvoleném lisu. Závěrem práce byla kalkulována cena součásti a zisk z výroby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.