Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 707 záznamů.  začátekpředchozí686 - 695dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etika v podnikání
Petráková, Helena ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá etikou a etickým chováním firem v ČR. Objasňuje důležité pojmy související s etikou, soustřeďuje se na způsoby zavedení etiky do chodu podniku, především na etické kodexy. Dále nastiňuje, jak vnímají současný stav etiky v podnikání občané ČR, jakými organizacemi je etické podnikání podporováno a ukazuje, že chovat se eticky přináší podnikům jistou konkurenční výhodu.
Podnikatelská etika a platební morálka v kontextu s kulturou jednotlivých národů
Suchánková, Teresa ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Pavlíková, Ingrid (oponent)
Práce se zabývá podnikatelskou etikou v kontextu s kulturními odlišnostmi jednotlivých národů. První kapitola se zabývá etymologií etiky a vysvětluje rozdíl mezi etickým konfliktem a etickým dilema. Druhá kapitola odpovídá na otázku proč se chovat morálně a znázorňuje implementaci etiky do podnikatelského prostředí. Dále se práce věnuje etice na mezinárodním poli. Zabývá se problematikou etiky v multinacionálních korporacích a vysvětluje složitost zavedení morálních norem do pracovního prostředí danou specifiky individuálních národů. Další část práce tvoří praktický výzkum vnitřního prostředí firmy, tedy výzkum postoje zaměstnanců vůči jejímu etickému kodexu a normám. Na druhé straně práce analyzuje také vnější okolí společnosti a to pomocí platební morálky jejich klientů.
Profesionální komunikace ve zdravotnictví
Ouředníková, Jana ; Karásková, Hana (vedoucí práce) ; Novotná, Jana (oponent)
Cílém diplomové práce je anazlyzování současného stavu komunikace ve zdravotnictví. Práce začíná úvodem, kde je stručně popsán důvod a postup vypracování diplomové práce. Celkově je práce rozdělena do 9 kapitol. Prvních 8 kapitol je teoretických a poslední se věnuje praktické části. V první kapitole je pojednáváno o etice ve zdravotnictví. V další kapitole je rozebrán vzájemný vztah mezi lékařem a pacientem. Následující 3 kapitoly teoreticky vymezují komunikaci obecně. Další 3 kapitoly se blíže zabývají komunikací ve zdravotníctví a jsou zde konkrétně vypsaná určitá její specifika. Součástí praktické části je 1 kapitola, která má 6 subkapitol, jenž jsou věnovány dotazníkovému šetření, vyhodnocení šetření, závěrům šetření a určitým doporučením. Výsledky šetření jsou graficky vyjádřeny a popsány. V závěru jsou zhodnoceny výsledná zjištění z dotazníkové šetření a shrnut celkový přínost diplomové práce.
Sociální reklama
Sovišová, Ivana ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Bakalářská práce Sociální reklama pojednává o jednom z nejdůležitějších nástrojů marketingového komunikačního mixu. Na začátku práce obeznamuje čtenáře s pojmem sociální reklama, dále popisuje vývoj tohoto druhu reklamy, účinnost, odlišnosti od reklamy komerční a na závěr teoretické části seznamuje čtenáře s neziskovým sektorem jako zadavatelem nekomerčních kampaní. V praktické části se práce věnuje rozboru dvou vybraných sociálních reklam a výzkumu názorů respondentů na tyto reklamy. Závěr práce je potom věnován vyhodnocení výzkumu a srovnání výsledků s počátečními hypotézami. Cílem bakalářské práce je podat čtenáři základní potřebné informace týkající se sociální reklamy a následně pomocí výzkumu zjistit názory příjemců na vybrané sociální reklamy.
Business ethics
Pokrievka, Martin ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Role etiky v podnikání zvykne být podceňována a často se setkáváme s tvrzením, že podnik upřednostňuje vlastní zisk před uplatňováním etiky vůči svému okolí. Cílem této práce je prokázat, že etika má v podnikání své pevné místo a že její uplatňování dokáže být přínosem pro všechny zainteresované strany. Tohle je demonstrováno na třech vybraných oblastech podnikání, kterými jsou reklama, vztahy vůči spotřebitelům a vztahy vůči zaměstnancům. Tato bakalářská práce zároveň v krátkosti představuje model společenské odpovědnosti firem a roli, kterou v ní sehrává etika.
Firemní kultura v mezinárodní společnosti
Hudcová, Kateřina ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce rozebírá tematiku firemní kultury v mezinárodním podniku. Obsahem úvodních kapitol teoretické části je vysvětlení pojmu firemní kultura, tj. určení prvků, které ji utváří, jejích funkcí, představení známých typologií, možnosti měření kultury, definice síly a subkultur. Další kapitoly charakterizují typické rysy americké, české, francouzské a německé podnikové kultury a jejich vliv na obchodní jednání. Zařazeno je i porovnání jednotlivých kultur pomocí kulturních indexů. Praktická část je věnována analýze firemní kultury v americké společnosti Carrier Refrigeration Operation Czech Republic s. r. o., určení její síly a zhodnocení situace podniku v prostředí střetu čtyř firemních kultur.
Etika v podnikání
Holková, Nela ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem etika v podnikání, konkrétně v pohřebnictví. Jsou zde stanoveny základní pojmy a definice. Je uveden i historický nástin etiky a lidstva. Dále je zde uveden rozdíl mezi etikou a etiketou. Dva rozdílné pojmy, které spolu ale souvisí. Aby firmy fungovaly správně, je nutné dát jim nějaký řád. Etické kodexy mohou být součástí řešení, proto se jimi tato bakalářská práce zabývá taktéž. Dále je zde zmíněno podnikatelské prostředí v Čechách a jeho vývoj. Jako stěžejní postavu, která podnikatelské prostředí u nás ovlivnila, jsem vybrala Tomáše Baťu. Jeho přínos je neoddiskutovatelný, jeho trvání na etickém přístupu k zaměstnancům ovlivnilo mnoho dalších podnikatelů i podniků. V této práci je také zmíněna odpovědnost v podnikání vůči okolí. Dále je uvedeno etické či neetické chování státního sektoru. Bylo nutné uvést i logické odůvodnění užití etiky v podnikání. Na závěr byl použit konkrétní příklad pohřebnictví a příklady neetického jednání v tomto oboru. Jsou zde ale uvedeny i nápravné kroky, které se snaží aplikovat Sdružení pohřebnictví.
Etika v reklamě
Routová, Hana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Filipová, Vladimíra (oponent)
V této diplomové práci se zaobírám vztahem reklamy a etiky. Ačkoli si mnozí myslí, že v reklamě je možné vše, není tomu tak. Reklama je regulována jak zákony, tak i mimoprávními orgány, Radou pro reklamu. Ta však může pouze doporučit stažení reklamy. Experti na mediální scénu uvádí, že mediální trh je takový jaký ho chtějí spotřebitelé mít. Neozve-li se tedy ženské hnutí proti reklamě zaměřené proti ženám, pak se dá říci, že reklama je pro daný trh etická. Jak vidno etika je velice křehký pojem a co je etické pro jednoho, druhému již přijde jako nevhodné. Jako příloha je vložen Kodex reklamy.
Tvorba etického kodexu a jeho využívání v personálním řízení ve společnosti Linet, s.r.o.
Balková, Eva ; Beroušek, Petr (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Stanoveným problémem diplomové práce je absence etického řízení v Linet spol. s r.o. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy z olasti řízení lidských zdrojů a etiky. V praktické části se nachází průzkum o etickém povědomí v podniku a na základě výsledků je podán návrh etického kodexu. Práce je prakticky zaměřena, povede k návrhu a implementaci etického kodexu a etické politiky organizace. Mezi cíle práce patří přinést změnu do místa realizace a vzbudit v zúčastněnch osobách zájem o etiku.
Etika v podnikání
Stiborová, Hana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou etiky a etického podnikání na úrovní makroekonomické i mikroekonomické. Zaměřuje se především na konkrétní projevy etických přístupů v podnikání, ale zároveň předkládá i teoretické postupy, jak lze těchto přístupů dosáhnout. Uvádí, že základním principem etiky v podnikání je princip dlouhodobosti a udržitelnosti. Rovněž poukazuje na moderní trendy v etickém podnikání, jako jsou udržitelná spotřeba a Fair Trade. Práce také zhodnocuje současnou situaci v etickém chování firem a rovněž uvádí konkrétní příklad firmy Marks&Spencer, která je jedna z vedoucích firem na poli etického podnikání. Práce tak využívá jejího vzoru jakožto důkazu, že etika a podnikání nejsou protiklady, nýbrž kráčejí ruku v ruce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 707 záznamů.   začátekpředchozí686 - 695dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.