Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace nových poznatků do biologického vzdělávání na modelovém příkladu kmenových buněk
Petrová, Ivana ; Švecová, Milada (vedoucí práce) ; Drda Morávková, Alena (oponent)
Diplomová práce navazuje na práci bakalářskou. Hlavními cíli bakalářské práce bylo postihnout současné trendy ve tvorbě a využívání pluripotentních kmenových buněk a představit spektrum hlavních názorových proudů s ohledem na tvorbu a využívání pluripotentních kmenových buněk. Na tomto modelovém příkladu byla integrována přírodovědné a humanitní složky vzdělávání a pluripotentní kmenové buňky byly pojaty jako průřezové téma. Mezi cíle práce diplomové patří vytvoření presentace v programu PowerPoint, jako výukového materiálu, který by studentům středních škol poskytl přehledné základní informace o možnostech tvorby a využívání pluripotentních kmenových buněk. Dále byla vytvořena didaktická hra s využitím modifikovaných materiálů evropského projektu PlayDecide. Pomocí této hry by si měli studenti osvojit základní poznatky týkající se pluripotentních kmenových buněk, vytvořit si svůj vlastní názor na tuto problematiku a etické otázky s ní spojené. Hra by měla studenty přivést dokonce i k tomu, aby byli schopni své názory obhájit a uvědomit si důsledky, které z jejich rozhodnutí vyplývají. Didaktická hra PlayDecide byla pilotně ověřena.
Nové poznatky v biologii a jejich implementace do biologického vzdělávání
Petrová, Ivana ; Dvořáková, Zuzana (oponent) ; Švecová, Milada (vedoucí práce)
Implementace nových poznatků do biologického vzdělávání na středních školách. Modelově byla zvolena aktuální problematika z oblasti vývojové biologie, konkrétně kmenové buňky. Téma bylo zvoleno na základě analýzy současných kurikulárních dokumentů. Společnost zaujímá k těmto bezesporu nadějným odvětvím biomedicínského výzkumu velice diferencovaná stanoviska, jež jsou poplatná osobním zkušenostem, kulturnímu zázemí, víře a mnoha dalším vlivům. Bakalářská práce by měla sloužit jako východisko pro diplomovou práci, ve které bude vypracován výukový program, který by studentům poskytl přehledné základní informace o tvorbě a využívání pluripotentních kmenových buněk. Na základě těchto informací si studenti vytvoří si svůj vlastní názor na tuto problematiku. Pro tento účel budou využity modifikované materiály a postupy evropského projektu Decide.
Výukový projekt podnikatelského záměru pro SŠ
PETROVÁ, Ivana
Bakalářská práce "Výukový projekt podnikatelského záměru pro SŠ" uvádí definice vymezující projektové vyučování, seznamuje s různými pohledy autorů na dané téma, podává stručný přehled o historii a významu projektů a projektového vyučování. Výukový projekt na středních školách je označován, jako komplexní vyučovací metoda, která se významně podílí na rozvoji klíčových kompetencí, aktivního a smysluplného učení žáků. Projektové vyučování je jednou z možností, jak alespoň částečně nahradit tradiční výuku aktivními formami vedoucími žáky vlastní činností vyhledávat poznatky, řešení problémů a spolupráci. Metodická příručka je určena žákům, ale i pedagogům, jako "pomocník" při výuce odborných předmětů, např. v účetnictví, ekonomice a managementu. V metodické příručce jsou obsaženy veškeré informace o podnikatelské činnosti, rady a postupy při zpracování podnikatelského záměru.
MOTIVACE A STIMULACE VE VZTAHU K ETICE VE VYBRANÉM PODNIKU
PETROVÁ, Ivana
Cílem této diplomové práce bylo posoudit, jak důležitou úlohu hraje etika, motivace a stimulace ve vybraném podniku, nalézt vzájemné souvislosti mezi nimi a posoudit jejich úroveň. Určit, zda opravdu tvoří etika, motivace a stimulace významnou součást podnikatelské strategie. Průzkum byl realizován v soukromém podniku, který je zaměřen na projekční a inženýrsko-kompletační činnost. Průzkumem bylo zjištěno, že etika hraje nezastupitelnou úlohu a do značné míry ovlivňuje prosperitu firmy. Proto by zaměstnavatel měl své zaměstnance motivovat a stimulovat a měl by mít dobře propracovaný motivační program, který mu umožňuje cílevědomě působit na celý pracovní kolektiv.

Viz též: podobná jména autorů
2 PETROVÁ, Irena
2 Petrová, Iva
5 Petrová, Ivana
1 Petrová, Iveta
1 Petrová, Ivona
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.