Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Making OpenType fonts with free software
Bednár, Peter ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
In thesis themes of typography and computer font of OpenType format is described in details. At the beginning attention is paid to historical development of typeface, where stress is laid mainly on development of Roman and white letter with their characteristics. Having presented basis of typography work is concentrated on topic of digital font with emphasis on possibilities of OpenType format. Further its characteristics and advantages were listed compared to another formats and it was evaluated as format appropriate also for creating font in education process. Letterspacing and kerning were mentioned between basic graphical modifications in creating fonts. In theoretical part of the thesis they were examined in available programs designed for creating font in OpenType format. Except free available means into summary were included also commercial types due to absence of more advanced instruments and functions with free available applications. In evaluation was found that the most convenient for education is Fontlab Fontographer commercial program, free Type lite and Fontforge indicated for Open-source platform. Practical part of the thesis is focused on two chosen programs for creating main font characteristics. The goal was to detect if it is possible to reach identical results when using both programs. Fontographer program enabled to use wide tool palette dedicated to vector graphic processing by means of Adobe Illustrator similar instrument. In the case of Type lite program there were rather less instruments, what is sufficient for elementary work and familiarization with creating of digital typeface. Freeware shortage is basic absence of kerning, spacing or hinting functions. Comparing program possibilities, it falls that freeware programs based on OS Windows with their functionality are sufficient only for entry level users. The best option within free available programs is Fontforge for OS Linux which supports mentioned typographic functions. Fontographer was recommended for teaching of basic characteristics of OpenType font format. Another goal of the thesis was creating of recommended work procedure for creating basic characteristics of OpenType font for students, that is enclosed at the end of the thesis.
Design a typografie svatebních tiskovin
Kopecká, Barbora ; Khabirova, Maja (vedoucí práce) ; Bubeníček, Jan (oponent)
Práce se zabývá vytvořením návrhu tří sad svatebních tiskovin. Každá sada bude vytvořená v rámci jednotného vizuálního stylu a bude obsahovat několik typů tiskovin. V teoretické části se věnuji definicím klíčových pojmů, rozboru faktorů ovlivňujících design, a také popíši obecný postup při tvorbě publikace. V praktické části aplikuji tyto poznatky na bakalářský projekt svatební agentury Get Wed, pro kterou navrhnu tři designové řady svatebních tiskovin. Než přistoupím k samotné tvorbě tiskovin, provedu analýzu konkurence v daném odvětví v České republice. Výsledkem je produkt s jedinečným designem, respektující pravidla tvorby publikace a požadavky českého trhu.
Typografický popis tisků Melanchthonovy latinské gramatiky v české adaptaci Trojana Nigella
Pišna, Jan
Článek se věnuje genezi a typografickému popisu české adaptace Melanchthonovy latinské gramatiky, kterou původně pro slezskou školu v Goldbergu (dnes Złatorija v Polsku) vypracoval Valentin Trotzendorf a pro tisk ji připravil zhořelecký učitel Laurentius Lodovicus. Do českého prostředí ji v roce 1594 adaptoval Trojan Nigellus z Oskořína a první vydání vzniklo v tiskárně Daniela Adama z Veleslavína. Pro Otmarovu reedici je patrná snaha důsledně napodobit sazbou i dekorem předlohu z veleslavínské tiskárny. Ve druhé polovině 17. století vyšla Nigellova česká adaptace v žilinské tiskárně u Jana Dadana st.
Multimediální prezentace organizace
KUBINČIAK, Jan
Práce shrnuje poznatky z okruhů multimédií, jejich definice a využití v oblasti prezentace. Pro tyto účely shrnuje obecné zásady, které jsou stanoveny jako vhodné při návrhu a tvorbě prezentace. Stanovuje rámcově pravidla, která je třeba dodržet vzhledem k různým účelům a formám prezentací v organizaci. Nabyté znalosti jsou demonstrovány ve vzorové multimediální prezentaci vytvořené v aplikaci Adobe InDesign.
John Wyndham - Den Trifidů. Autorská kniha
RŮŽIČKOVÁ, Eliška
Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se věnuji tématu krásné knihy, tedy bibliofilii, autorské knize, ilustraci a knižnímu umění obecně. Východiskem pro praktickou část je osobnost a dílo, konkrétně Den trifidů, spisovatele Johna Wyndhama, a zároveň význam a místo vědecko-fantastické literatury ve světovém umění. Teoretická část se skládá ze souboru ilustrací, návrhu obálky a typografického řešení knihy Den trifidů. Cílem této práce bylo vytvořit knihu, která by se mohla nejen svým obsahem, ale i vzhledem, zařadit mezi hodnotnou literaturu.
Traditional Type in the Digital Era
Weinzettelová, Silvia ; Gray, Simon (vedoucí práce)
The first part of this paper briefly reviews the history of typography and the ways how the traditional typefaces had been modified in order to ensure high readability and legibility. Semiotics of type, as well as the importance of positive emotional response to UI and UX, are discussed in the second part, highlighting the important patterns in the user’s comprehension and emotional responses. In the third place, the shift towards the “mobile first” approach is emphasized, and the importance of adopting the appropriate methods and techniques which would ensure the optimal representation on information on small screen handheld devices is justified; the problems caused by type scaling and reading patterns, screen resolution, pixel representation, and backlit environment are identified. Furthermore, the optimal characteristics of screen fonts are explained. Last but not least, the present and future of typography on small screens is discussed.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Význam a vznik loga
Markvart, Jiří ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Bedřichová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována logu coby důležitému prvku v prezentaci společnosti, organizace, produktu, ale v některých případech i společenských a kulturních akcí, osob a dalších. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vysvětluje samotný význam loga a popisuje jeho roli při vizuální prezentaci. Jsou rozebírány odlišnosti log podle jejich určení a provedení. Pozornost je věnována jak logům v komerčním segmentu, tak logům obcí a státních institucí, kde došlo za poslední roky v oblasti vizuální prezentace ke značnému posunu. Praktická část se věnuje samotnému vzniku loga a popisuje metodologii od zadání klienta až po případné vydání grafického manuálu. Jsou popsány všechny významné kroky při tvorbě loga a diskutovány různé možnosti a odchylky, které mohou v průběhu tohoto procesu nastat. Přínosem této práce je vytvoření srozumitelného přehledu o významu loga coby hlavního prvku vizuální identity v jeho návaznosti na prezentaci společnosti nebo organizace s navazujícím průvodcem celým procesem vzniku loga. Obě části dohromady by měly čtenáři poskytnout dostatečný základ pro pochopení této problematiky.
Padělek a Autenticita
SVATÝ, Michal
Ve své bakalářské práci se zabývám problémem falza. Výchozím textem mé práce je kapitola "Umění a autenticita" z knihy Jazyky umění od Nelsona Goodmana. Soustředil jsem se na téma padělku ve vztahu k literárnímu textu a obrazu, jako modelových případů. Možností falzifikace ostatních uměleckých druhů se dotýkám pouze okrajově. Klíčová otázka práce: Existuje vůbec něco jako dokonalé falzum, nebo díla dokonale zfalzifikovat nelze?
Prezentace zboží pomocí různých grafických technik a postupů
Kadlecová, Petra ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce se zaměřuje na srovnání různých grafických technik a postupů při prezentaci firmy a jejích produktů. Popisuje důleţitou roli vizuální komunikace firmy s okolím, rozebírá jednotlivá média a téţ pojednává o důleţitých zásadách při tvoření reklamy a celkové vizuální komunikace firmy. Cílem je shrnutí výhod a nevýhod různých grafických technik a postupů, moţností jejich vyuţití. Součástí tohoto textu je i doporučení, jak a kterou grafickou techniku či postup pouţít pro vhodné reprezentování firmy a jejích produktů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.