Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 543 záznamů.  začátekpředchozí534 - 543  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.14 vteřin. 

Možnosti a využití arteterapie v hospicové péči
Langová, Soňa ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název práce: Možnosti a využití arteterapie v hospicové péči Cíl práce: Ověřit a popsat využití arteterapie a průběh arteterapeutických setkání v hospicové péči a její přínos pro jednotlivé účastníky. Metoda práce: K výzkumu arteterapeutických setkání v Hospici sv. Jana Nepomuka Neumanna bylo použito etnografického přístupu, konkrétně mikroetnografie. Jako metoda získávání dat bylo uplatněno zúčastněné pozorování a neformální rozhovor. Získaná data byla zapisována a tříděna podle vytvořeného kategoriálního systému. Výsledky: Bylo zjištěno, že účastníci arteterapeutických setkání v hospici nejsou pouze klienti, ale také je doprovázející rodinní příslušníci a návštěvy, dobrovolníci i personál hospice. Účastníci se do nabízených činností nezapojují pouze aktivně, jejich účast může být i pasivní. Vždy však přináší určité tvůrčí nebo prožitkové hodnoty. Zvolené výtvarné techniky preferují rychlý technický postup, který se snaží respektovat aktuální zdravotní stav a touhu spatřit finální výrobek. Klienti volí jak individuální tak skupinovou formu arteterapie. Tvorba se pro ně stává odpočinkem od nemoci a naplněním. Klíčová slova: smrt, umírání, paliativní péče, mezní situace, logoterapie

Aktivační terapie u seniorů. Projekt "Buňka" - pohybové možnosti terapie
Hladíková, Michaela ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Název: Aktivační terapie u seniorů Projekt "Buňka" - pohybové možnosti terapie u seniorů Cíle práce: Cílem diplomové práce je proniknout hlouběji do problematiky života seniorů a předložit ucelený obraz jejich současného životního stylu. Pomocí různých druhů pohybových terapií oddálit proces stárnutí a zpomalit projevy spojené se seniorským věkem (izolace, ztráta sociálních kontaktů, stařecká deprese, zhoršení životní úrovně, nedostatečná výživa, problematická hygiena, ztráta motivace, útlum společenských aktivit, ztráta sebevědomí, aj.) Začlenit do jejich současného života pravidelnou pohybovou aktivitu a podnítit jejich účast na programu plnohodnotného života. Metoda: V první fázi tvorby práce se věnuji studiu problematiky seniorů v mladším a středním důchodovém věku. Studuji průvodní faktory spojené s ukončením jejich povolání a následným vstupem do starobního důchodu. Dále zkoumám u seniorů středního důchodového věku vliv nedostatku aktivit při delším období bez pravidelného zaměstnání na jejich psychiku a na výkon jejich každodenních fyzických činností. Dalším důležitým úkolem bylo absolvování odborného kurzu Feldenkraisovy aktivační metody, arteterapie, didaktiky arteterapie, kurzu maséra a praxe dobrovolné pečovatelky seniorů. Další práce je vedena formou kvalitativního výzkumu. Pro studii...

Aktivační arteterapie u seniorů
Zemková, Šárka ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
6 Abstrakt Název práce: Aktivační arteterapie u seniorů Cíle práce: Cílem práce je popis a analýza významu arteterapie u seniorů. V práci se zaměřím zejména na činnosti se seniory židovského původu, se kterými jsem v každodenní spolupráci při výkonu svého zaměstnání. Teoretická východiska práce budou doplněna praktickou částí, ve které se zaměřím na konkrétní případy práce se seniory a na užití jednotlivých terapeutických směrů se zaměřením zejména na význam arteterapie. Metoda: V diplomové práci využívám v teoretické části analýzu, syntézu, rešerše, kompilaci a komparaci. Ve svém projektu jsem využila metody strukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření. Práce je doplněna kazuistikou jednoho z klientů. Výsledky: Dosažené výsledky přispěly k porozumění konkrétních terapeutických směrů v práci se seniory a obsahují aktivační terapie. Klíčová slova: senior, proces stárnutí, sociální práce se seniory, judaismus, arteterapie, aktivační zážitková terapie

SNP
Orság, Michal ; Terén, Laco (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Zámerom diplomovej práce bolo priblížit dianie po roku 1945, kedy nastalo obdobie spomínania v spolocnosti, ktoré slúžilo ako terapia, politika a estetika. Práce na spomienkach sa postupne pretavili, okrem iných veci, do pomníkov, ktoré pôsobia proti kolektívnemu zabudaniu.Vznikli miesta spomínania, ktoré sa vztahujú na historické udalosti i na súkromné príbehy. Partizánske pomníky tak posiali krajinu, v ktorej majú pripomínat v podstate neprítomné. Znovuspomínanie si, tak dostáva na povrch opät zabudnuté informácie, ktoré vytváraním logických súvislosti tvoria štruktúru. Táto štruktúra podlieha zmene, ktorej dopomáha prepisovanie a prekrývanie sa informácií v jednotlivých vrstvách štruktúry. Ani umenie sa nevyhýba spomínaniu a zabúdaniu, tematizuje ich a vytvára si stratégie, medzi ktoré je zahrnuté aj prepisovanie. Média aj individuá prepisujú prázdne miesta minulosti v súcastnosti, zbieraním a skladaním mozaiky, ktorá dovoluje napísat si vlastnú identitu.

Ženské pohádkové postavy a jejich role v artefiletice
Brzáková, Šárka ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Ženské pohádkové postavy a jejich role v artefiletice ANOTACE Příjmení a jméno autorky: BRZÁKOVÁ Šárka, Ing. Instituce: Katedra psychologie FF UK v Praze Název díla: Ženské pohádkové postavy a jejich role v artefiletice Vedoucí práce: MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. Konzultantka: PhDr. Mariana Bažantová, Ph.D. Počet stran: 321 (včetně příloh) Počet příloh: 3 Klíčová slova: artefiletika arteterapie sebepoznání psychologický výklad pohádek ženské pohádkové postavy Práce je věnována oblasti ženských pohádkových postav a jejich využití v rámci artefiletiky a arteterapie. Práce sestává z teoretické a empirické části. Teoretická část je rozdělena na tři okruhy - artefiletiku, psychologický výklad ženských pohádkových postav a využití pohádkových postav v artefiletice a arteterapii. V empirické části je zpracována problematika ženských pohádkových postav pomocí kvalitativního výzkumného přístupu. Výzkum probíhal ve dvou liniích - jedna spočívala v provedení a analýze 16 individuálních rozhovorů s odborníky, kteří se profesně věnují artefiletice či arteterapii. Druhá výzkumná linie se opírala o analýzu 32 artefaktů od účastnic artefiletických seminářů. Výsledkem práce jsou dva seznamy témat, které jednotlivé pohádkové postavy evokují a přinášejí do procesu sebepoznání a návrh typologie pohádkových postav, dle...

F. A. hrabě Špork v grafických listech a obrazech
Benčová, Monika ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Oulíková, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá portréty Františka Antonína hraběte Šporka. Seznamuje s grafickými a malovanými podobiznami (všechny, kromě jedné miniatury, se nacházejí ve sbírkách v České republice), které si hrabě nechával tvořit zejména k prezentaci své osoby. Část práce je věnovaná životu hraběte, jeho zálibám, koníčkům a sudičským sporům, jež se promítly do jednotlivých děl (erbovní heslo "Pravda a Spravedlnost", lovecký řád sv. Huberta, lázně a hospitál Kuks atd.). Hlavní důraz je pak zejména kladen na představení dochovaných podobizen hraběte Šporka stejně jako seznámení s nově objevenými nebo nepublikovanými obrazy a grafikami, určení jejich autorství, doby vzniku spolu s ikonografickým rozborem. Vedle sebe se setkáváme s odlišnými autory a jejich výtvarnými kvalitami - vzniká tak rozmanitý soubor portrétů hraběte Šporka, jenž nebyl doposud kompletně zpracovaný. Katalog, důležitá součást práce, přichází na konci práce. Obsahuje již zpracované informace, především v případě olejomaleb pak i některé informace doplňuje.

Práce s dětmi z dětského domova z pohledu choreografa
Kupcová, Soňa ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; BARTLOVÁ, Helena (oponent)
Má magisterská práce s názvem ?Práce s dětmi z dětského domova z pohledu choreografa? vymezuje tři okruhy velmi důležité pro toto téma. První část charakterizuje strukturu a funkčnost vybraného dětského domova se zaměřením na grantový projekt v rámci globálního grantu CZ. 1.07/1.2.05 Rovné příležitosti vzdělávání ve Středočeském kraji ? Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Druhá část se soustřeďuje na vysvětlení a zařazení pojmu terapie, psychoterapie a zmiňuje významné osoby, které se zasloužily o její vývoj. Závěr kapitoly věnuji charakteristice a funkčnosti taneční terapie, arteterapie a muzikoterapie. Třetí část obsahuje porovnávání průběhu nácviků amatérského souboru a dětí z DDŠ Býchory. Vymezuje, jaké problémy s sebou přináší práce především s dětmi ze sociálně slabších poměrů a s dětmi z neúplných rodin, které trpí psychickými problémy.

Využití arteterapie při práci s náhradní rodinou
DRDÁKOVÁ, Veronika
Práce popisuje vzdělávací a stimulační program z oblasti arteterapie se zaměřením na rodiny s dětmi v náhradní rodinné péči. Teoretická část zpracovává témata psychická deprivace a subdeprivace, attachment, obsahuje úvod do oboru arteterapie a zabývá se procesem výtvarného projevu a ontogenezí výtvarného projevu. Mapuje formy náhradní rodičovské péče v ČR. V praktické části popisuje průběh činnosti s pěstouny a jejich dětmi. Autorka se zaměřuje na výtvarné tvoření v rámci celé rodiny a využívá ho jako alternativu vzájemné komunikace nonverbální formou. Sleduje různé přístupy a člení je do základních kategorií. Závěr a shrnutí přináší poznatky z praxe využitelné pro terapeuty a další profese.

Specifika arteterapeutické práce v rozdílných skupinách gerontologických klientů.
CÁBOVÁ, Milena
Anotace Bakalářská práce je zaměřena na arteterapeutickou činnost ve třech rozdílných skupinách seniorů. Sleduje výtvarný projev starých lidí s rozdílným zatížením a odlišnou životní situací, vhodnost použitých technik, témat a arteterapeutických přístupů v jednotlivých skupinách. Teoretická část popisuje fenomén stáří, aspekty životních situací a krizové události v životě seniorů. V praktické části je sledován výtvarný projev klientů, vhodnost, účinnost a obliba arteterapeutických technik a postupů, naplňování cílů a zároveň význam arteterapie pro jednotlivce zatížené různými zdravotními či sociálními problémy.

Art therapy in the context of special pedagogic education
Šicková, Jaroslava ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Vítková, Marie (oponent)
Obsahom dizertačnej práce je - hľadanie presahov arteterapie a špeciálnej pedagogiky v systéme novej paradigmy charakterizovanej výrazom inklúzia. V práci sú dokumentované hlavné teoretické východiská arteterapie, najmä spirituálně - ekologické východisko, ktoré svojim holistickým a integujúcim princípom korešponduje s najnovšími trendami špeciálnej pedagogiky, doplnené výstupmi kvlatitatívne orientovaného výskumu vo forme kazuistických štúdii a interpretácii výtvarnej reflexie rôzne handicapovaných jedincov. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)