Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 140 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etika dialogu v díle Michela Fabera
Vizina, Petr ; Červenková, Denisa (vedoucí práce) ; Štica, Petr (oponent)
Diplomová práce zkoumá etické aspekty mezikulturního dialogu v kontextu postsekulární společnosti a myšlení Západu, jak je zachycují povídky, novely a romány nizozemského autora Michela Fabera. Analýzu hodnotových postojů v literárních textech doplňuje dialog s teoretiky dialogu z oblasti filozofie a sociologie náboženství (zejm. Ch. Taylorem, T. Eagletonem, O. Royem a U. Beckem). Literární text Michela Fabera slouží jako příklad aplikace etiky do kontextu osobních a společenských narativů současné kultury. Ačkoliv se nizozemský prozaik nehlásí k náboženské víře, pracuje s náboženskými motivy a vychází přitom z postsekulární situace globalizovaného světa, v němž se náboženské myšlení znovu hlásí do veřejné rozpravy a usiluje o uznání své legitimity. Faber tuto legitimitu náboženství uznává - "etika jinakosti" typická pro jeho literární postavy je pak současně etikou kvality vztahů, základní hodnotové orientace a hledání celkového horizontu smyslu, které korespondují s podstatnými rysy etiky dialogu uvnitř křesťanské tradice.
Prázdné urbánní monumenty – aktivace zhlaví Pražského viaduktu v Brně urbanisticko-architektonická studie
Fučíková, Jarmila ; Pech, Zbyněk (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Práce má v první řadě poukázat na možnosti aktivace nefungujícího post-industriálního území. Cílem je odstranit neprůchozí „klín“ do centra a doplnit do lokality chybějící městské aktivity. Za tímto účelem v diplomové práci navrhuji dostavbu budovy s funkcí bydlení, náměstí s tržnicí, městský park a zabývám se také návazností na okolní industriální budovy. Snahou je prostřednictvím dostavby a rehabilitace industriálních budov začlenit lokalitu do organismu města. Velkou tvůrčí výzvou je zachování genia loci této post- industriální krajiny.
Prázdné urbánní monumenty – aktivace zhlaví Pražského viaduktu v Brně urbanisticko-architektonická studie
Slouková, Hana ; Pech, Zbyněk (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je urbanisticko - architektonická studie lokality podél železničního viaduktu v Brně na severním okraji čtvrti Trnitá. Cílem je propojení historického jádra města Brna s doposud zanedbaným územím v okolí stávajícího fragmentu viaduktu. Podkladem a východiskem je analýza všeobecně o problematice území v post – industriálních městech. Prostřednictvím rehabilitace současných industriálních staveb a doplněním hmotové struktury je vybrané území začleněno do organismu města s důrazem na zvýšení prostupnosti území a vytvoření kvalitních veřejných prostor.
Komunikace jako nástroj výuky
HORNOVÁ, Eliška
Cílem bakalářské práce je deskripce a analýza prvků komunikace, kterými se učitelé v praxi snaží zefektivnit svou výuku. Bakalářská práce popisuje variabilitu komunikace učitele s žáky v jednotlivých vyučovacích hodinách, a to v závislosti na daném školním prostředí, zkušenostech pedagoga, na klimatu dané třídy a dalších aspektech souvisejících s tímto tématem. To vše s ohledem na příslušnou školu - gymnázium. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou zpracovány základní teoretické poznatky týkající se komunikace. Nejprve z obecného hlediska a poté i z hlediska konkrétního - komunikace ve škole (školním prostředí) s přihlédnutím ke všem proměnným, které takovouto komunikaci ovlivňují. Praktická část pak zkoumá pedagogickou komunikaci ve vyučovacích hodinách na nižším i vyšším gymnáziu, konkrétně na Gymnáziu Bohumila Hrabala v Nymburce.
Filozofie pro děti v mateřské škole
DIENG, Lucie
Bakalářská práce se zabývá uplatněním metody filozofování s dětmi v předškolním věku. Teoretická část charakterizuje předškolní děti z hlediska poznávacích procesů a vývoje řeči. Dále je teoretická část věnována psychické a sociální charakteristice předškolního dítěte. V teoretické části je také představen program Filozofie pro děti a pozornost je věnována i charakteristice podmínek filozofování s dětmi ve věkově heterogenní třídě mateřské školy. Praktická část reflektuje realizaci metody filozofování s dětmi v heterogenní třídě mateřské školy. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak děti reagují na tuto metodu, na různá témata, jak o nich uvažují, jak se k nim vyjadřují, jakým způsobem je možné zařazovat filozofování s dětmi jako didaktickou metodu v praxi mateřské školy. K dosažení stanovených cílů bylo použito metody rozhovorů s dětmi a jejich pozorování. Na základě vyhodnocování rozhovorů v rámci větší a menší skupiny dětí bylo možné stanovit efektivní metody a optimální podmínky pro využívání filozofování s dětmi ve vzdělávání předškolních dětí.
Filosofie pro děti jako prostředek etické výchovy zahrnující různé oblasti života dítěte v mladším školním věku
JOZOVÁ, Vladislava
Práce se zabývá etickou výchovou, která může prostřednictvím programu Filosofie pro děti působit v různých oblastech života dítěte mladšího školního věku. Teoretická část charakterizuje dítě v období mladšího školního věku, popisuje jeho kognitivní a morální vývoj s důležitými psychologickými aspekty v tomto vývoji. Psychologické poznatky se stávají důležitými východisky pro praktickou část práce. Výchova v různých oblastech života dítěte s sebou nese specifické rysy daného prostředí. Subjekty výchovy, kterými jsou rodina, škola a volný čas, se mohou podílet na výchově k morálnímu jednání. Rozvoj morálního uvažování dětí může být podpořen znalostí různých etických systémů. Způsoby práce ve Filosofii pro děti se mohou stát prostředkem etické výchovy. Role rodičů, učitelů i pedagogů volného času hrají v tomto výchovném procesu důležitou úlohu, především při realizaci etických dialogů. Praktická část nabízí tři filosofické příběhy, s uvedením hlavních myšlenek a plánů k diskusi. Příběhy slouží jako inspirace ke kultivaci morálky dětí v různých prostředích jejich života.
Sportovní interview a jeho specifika - se zaměřením na praxi v českých audiovizuálních médiích
Lichnovský, Tomáš ; Záruba, Robert (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Interview je jednou ze základních metod novináře, což platí i pro oblast žurnalistiky sportovní. Prostřednictvím rozhovorů se sportovci získává redaktor informace, které následně sdílí se čtenáři, posluchači nebo diváky. Standardním žánrem inter- view se pak pořízený materiál stává tehdy, pokud se jej autor rozhodne zveřejnit v původní dialogické formě. Jak by měl v tomto ohledu vypadat ideální sportovní rozhovor? Jaké schopnosti by měl mít dobrý sportovní novinář? A jak se sportovce zeptat, aby neodpověděl "tak určitě"? Jakýkoliv výklad k tomuto tématu dosud v české akademické sféře neexistoval. Diplomová práce Sportovní interview a jeho specifika se na předešlé otázky snaží jako první nalézt fundované odpovědi. Prostřednictvím čtyř výkladových kapitol uvádí čtenáře do problematiky mediál- ních dialogů s osobami ze sportovního prostředí, přičemž důraz klade na oblast čes- kých audiovizuálních médií, kde sportovní interview nabývá nejvíce podob. Kromě rešerše příbuzné literatury a autorovy praxe sportovního redaktora je práce zalo- žena na rozhovorech s předními českými sportovními žurnalisty. Jejich postřehy a rady jsou nezbytnou součástí sepsané teorie. A co si myslí o sportovních redakto- rech a komunikaci s nimi samotní respondenti? Součástí textu jsou rovněž glosy čtyř českých sportovců...
Láska jako ochota k dialogu v tragédiích Williama Shakespeara
FALTOVÁ, Martina
Diplomová práce Láska jako ochota k dialogu v tragédiích Williama Shakespeara se zabývá analýzou dialogů vybraných postav v šesti tragédiích Williama Shakespeara. Hlavním cílem práce je prokázat daný předpoklad, že ke konečné tragédii v každé hře dojde na základě nedostatku komunikace mezi vzájemně citově spřízněnými postavami. Práce je formálně rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází ze stěžejních definic pojmů dialog a láska, které jsou podepřeny teoretickými východisky z oblasti lingvistiky, psychologie, psychologie komunikace a filozofie. Praktická část dále navazuje podrobnou analýzou vybraných dialogů. Samotný závěr práce obsahuje stručné shrnutí nalezených souvislostí a podává komentář k možnému přínosu práce.
Zážitkové hry jako stimul filozofického dialogu
BACHTJAN, Pavel
Zážitkové hry jako stimul filozofického dialogu. Tato práce se zaměřuje na vyhodnocení možnosti užití zážitkových her jako prostředku pro navození filozofického dialogu, konkrétně v programu filozofování s dětmi. Ve své první části stručně představuje fenomén volného času jako prostor, ve kterém se odehrávají aktivity, které mohou vyplnit volný čas dětí. Druhá část se soustřeďuje na vymezení pojmu "hra" a otevírá pohled na zážitkovou pedagogiku z hlediska metod a přístupů. Rozpracovává pohled na problematiku výchovy skrze prožitek, zážitek a následnou reflexi. Teoretická rovina řešené problematiky je zde zastoupena modely zkušenostního učení, které představují výchozí rámec pro pojmenování základních principů, které z konceptu zážitkových her můžeme vyabstrahovat. Závěr druhé části práce se zabývá přesahy zážitkové hry a naznačuje možnost dalšího využití a tematického pokračování v rovině navazující aktivity. Třetí část se zamýšlí nad konceptem filozofování s dětmi, užívaných metodách, optimálních podmínkách pro vyvíjení činnosti hledajícího společenství a v neposlední řadě také přínosem ve formě osobnostního rozvoje jednotlivých účastníků, a zároveň rozvoje celé skupiny jako celku. V tomto kontextu práce reflektuje Kolbův model zkušenostního učení, dává jej do souvislosti s observačním stylem učení a zmiňuje také sociokognitivní koncept A. Bandury. Závěr třetí části se zabývá přesahy obou směrů, analyzuje shodné prvky i rozdíly mezi nimi. V teoretické rovině vyhodnocuje, zdali oba směry v sobě obsahují rámcovou shodu a zdali se jejich vzájemným propojením dosáhne efektu pozitivního zhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 140 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.