Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tělo jako zdroj a nositel informace a emoce
Vacke, Ondřej ; PACEK, Martin (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Ve své diplomové práci se podrobněji zabývám řečí těla herce a píši o svých dosavadních zkušenostech z praxe. Tyto zkušenosti vychází z velké části z herecké průpravy, kterou jsem absolvoval na Divadelní fakultě Akademie múzických umění. V první části rozebírám tělesné projevy v počátcích divadla. Dále se zaměřuji na rozbor pojmů nonverbální komunikace a jejich užívání na jevišti. Konfrontuji mezi sebou různé typy divadelních prostor a analyzuji jejich vliv na výsledné rozdíly v herecko-fyzickém projevu. Cílem této diplomové práce je objasnit, jakým způsobem lze v procesu zkoušení s tělem pracovat a co vše jej ovlivňuje. Přínosem tohoto přístupu je následná sebereflexe, která mě donutila hlouběji rozpracovat základní techniky fyzického jednání. Jednání, které vede k emocím a přenosu informací.
Vztah textu a hereckého gesta, postavy
Vaverka, Josef ; SALZMANNOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Během studia na Damu jsem prošel studiem textů z antické dramatické literatury, commedie dell´arte, shakespearovským dramatem komediální fraškou, absurdním dramatem a současnou anglickou dramatikou. Ve své diplomové práci se koncentruji na vztah textu a hereckého gesta. Všechna historická fakta jsem čerpal z knih: O. G. Brockett, Dějiny divadla a Jaromír Kazda kapitoly z dějin divadla, pokud není uvedeno jinak
Malířský tah
Hon, Michael ; Dub,, Petr (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce nazvaná Malířský tah je demonstrací techniky zhmotnění malířského tahu v prostoru. Těžištěm projektu je práce s technologickým postupem, kdy je barva, či jiný materiál namísto nanášení na podklad povrchem protlačován. Důležitým pojítkem techniky s klasickou malbou je zachování hodnot malířského gesta a určité soustředěnosti. Projekt se zabývá tematizací uměleckého média malby s důrazem na vizuální a haptickou složku obrazu. Cílem je vytvoření malířské techniky, její demonstrace a prezentace v rámci výstavního prostoru.
Ovládání webového prohlížeče pomocí gest
Němeček, Jiří ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje možnosti ovládání aplikace webového prohlížeče pomocí bezdotykových gest snímaných senzorem Microsoft Kinect. Jsou zde uvedeny postupy při snímání těchto gest a jejich analyzování pro další zpracování. Dále jsou zde uvedeny jednotlivé aspekty návrhu a implementace ukázkové aplikace. Závěrečná část shrnuje uživatelské testování vytvořené aplikace a popisuje možnosti jejího nasazení.
Ovládání desktopu pomocí senzoru Kinect
Czompál, Zsolt ; Široký, Vít (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vytvořit uživatelské rozhraní, které umožní ovládat počítač pomocí hlasových povelů, statických póz a dynamických gest. Obsahuje implementaci přirozeného uživatelského rozhraní, které emuluje funkci klávesnice a myši. Na rozpoznávání a sledování uživatele v prostoru je v této práci použit senzor Kinect. Pro implementaci jsem zvolil platformu Windows, použitý vývojový nástroj je Kinect for Windows SDK s použitím programovacího jazyka C#. Při implementaci a testování rozhraní byl použit senzor Kinect for Xbox 360. Výsledkem práce je přirozené uživatelské rozhraní, které umožní ovládat desktopové aplikace bez použití klávesnice a myši, a je pro uživatele pohodlné a přívětivé.
Uživatelské rozhraní založené na zpracování hloubkové mapy
Kubica, Peter ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Tradiční uživatelská rozhraní nejsou vždy nejvhodnější variantou ovládání aplikací. Úlohou této práce je seznámit se s problematikou zpracování dat ze senzoru Kinect a analyzovat možnosti ovládání aplikací prostřednictvím hloubkových senzorů. A následně, s využitím získaných znalostí, navrhnout uživatelské rozhraní pro práci s multimediálním obsahem, které pro interakci s uživatelem využívá senzor Kinect.
Absence
Machač, Petr ; Marenčík, Michal (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Video Absence odráží volně poznatky shrnuté v teoretické práci s názvem Nuda, v níž byla výchozí situace popsána jako absence smyslu, vůle, zájmu a citu. Video je pokusem o poetickou reflexi této situace, kterou vyjadřuje bezcílné hledání bez nalezení. Spíše než snahou o výtvarnou originalitu, je dílo dokumentací marnosti. Navzdory neutěšenosti a banalitě pustiny však překypuje, každé v něm vzniklé gesto, významy na něž lze navázat. Kdokoli může zkoušet pokračovat, kdokoli může opakovat. Výchozím instrumentem jsou zde prázdné ruce a surovinou země lesních cest, luk a polí v okolí bydliště. Tam, kam není radno chodit, protože se tam nic neděje.
Využití viruální reality v konstrukčním procesu
Hlavatý, Michal ; Novotný, Tomáš (oponent) ; Augste, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá možnosťou využitia virtuálnej reality v konštrukčnom procese a poukazuje na nové netradičné možnosti ovládania zariadení. Cieľom tejto práce je oboznámiť sa so zariadením skonštruovaným na ÚVSSR a technológiou využivajúcou motion capturing (snímanie pohybu). Následne s využitím získaných znalostí navrhnúť software využivajúci virtuálnu realitu pri konštrukčnom procese paralelnej kinematickej štruktúry typu delta, ktorý bude využívať možnosť bezdotykoveho riadenia a analyzovať priebeh energetických tokov zariadenia.
Osobní téma
Vlčková, Tamara ; Zálešák, Jan (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V mé bakalářské práci se zaměřuji na intimní sdělení. Zajímá mě moment odhalení a jednoduchá otázka: Co dává smysl? Zajímají mě běžné každodenní situace a lidské tělo, které vkládám do různých sociálních situací a osobní dialog – s pozorovatelem, dílem, člověkem. Hlavním motivem mých kreseb jsou osobní příběhy, které působí povědomě, a předávají takovou informaci, kterou si pozorovatel přivlastní a přetvoří. Důležitá je konstelace lidí a věcí a také postoj, gesto, které vytváří příběh. Celkově míchám skutečnost, sny, představy, otázky – vybírám si to, nad čím se pozastavuji, co se mě dotkne, co mě zarazí, z čeho mám strach. Důležitá je rovněž instalace, ve které vznikne osobní prostor pro prohlížení kreseb.
Využití prvků herecké výchovy v práci s amatérským souborem
Loosová, Jana ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; BERGMAN, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací prvků herecké výchovy v práci s dospělým amatérským souborem. Je koncipována jako deník, který zachycuje více jak roční období tvůrčí práce konkrétního souboru od námětu po realizaci autorského divadelního tvaru. Tomuto procesu je přizpůsoben výběr a specifikace hereckých průpravných technik a cvičení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.