Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,336 záznamů.  začátekpředchozí41327 - 41336  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.86 vteřin. 

Současná rodina a morální vývoj předškolního dítěte
Veselá, Jana ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou rodinou a vývojem předškolního dítěte z hlediska výchovy k morálním hodnotám. Sleduje probíhající změny rodinného prostředí a vliv na výchovu dítěte po převratných demokratických změnách ve společnosti. Je zaměřena na zkoumání a hledání rozdílů a odlišností ve dvou definovaných skupinách rodin (bez vyznání a věřících) v rámci České republiky. V práci se také promítá několikaletá praxe a zkušenosti v tradičních i církevních mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vývoj školství v Konici a okolí na pozadí vlastivědné charakteristiky Konicka
Zbořilová, Zdeňka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
D ě j i n y p e d a g o g i k y p o j e d n á v a j í o p r a x i a t e o r i i v ý c h o vy v z d ě l á n í a v y u č o v á n í dětí a m l á d e ž e od vzniku lidské s p o l e č n o s t i . 1 " D n e š n í stav p e d a g o g i c k é praxe a t e o r i e je z v e l ké č á s t i v ý s l e d k e m ú s i l í n a l é z a t t a k o v é t y p y š k o l n í , m i m o š k o l ní i r o d i n n é v ý c h o v y , k t e r é by o p t i m á l n ě v y h o v o v a l y k o n k r é t n ím h i s t o r i c k ý m , s o c i á l n ě - p o l i t i c k ý m a k u l t u r n í m p o d m í n k á m v ý v o je j# e d n o t l i v ý c h s t á t ů a n á r o d u . *2" C í l e m d i p l o m o v é práce bylo z p r a c o v a t h i s t o r i c k ý vývoj š k o l n í h o o b v o d u K o n i c e ( v i z . P ř í l o h a č. 1 ). P r á c i j s e m r o z d ě l i l a do n á s l e d u j í c í c h č á s t í: V p r v n í č á s t i j s e m p o d a l a s t r u č n ý p ř e h l e d v ý v o j e š k o l s t ví v č e s k ý c h z e m í c h , aby se t a t o ú v o d n í část m o h l a s t á t n á v o d em a m ě ř í t k e m při p o s u z o v á n í vývoje š k o l s t v í regionu v j e d n o t l i v ý c h č a s o v ý c h o b d o b í c h. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Integrace dítěte s mentálním postižením v podmínkách mateřské školy
Hřebíková, Ivana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Jednu z nejpočetnějších skupin mezi občany se zdravotním postižením tvoří lidé s mentálním postižením. Na lidi s mentálním postižením se vztahují všechna lidská práva stejně jako na všechny ostatní lidské bytosti. Kulturní společnost se musí naučit žít a komunikovat i s odlišnými jedinci, s občany se zdravotním postižením.Tento trend se označuje pojmem integrace (Valenta, Múller, 2003). Integrace je postoj společnosti k občanům se zdravotním postižením, který je neodmítá, ale naopak se snaží vytvářet optimální podmínky pro jejich začlenění do společenského života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Hra NIM - netradiční prostředí v učení se matematice
Lebedová, Miroslava ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
Ve stěžejní části této práce jsem hledala vítězné strategie různých tipů hry NIM. Soustředila jsem se hlavně na vlastní proces jejich objevování, v jehož důsledku vznikl obecný vzorec pro konkrétní tip hry NIM. Jeho platnost jsem ještě následně ověřovala. Celý proces je doprovázen sebereflexí. Mým dalším cílem bylo zjistit, zdaje hra svou náročností vhodná pro žáky 1. stupně základní školy. Proto jsem si na základě svých osobních zkušeností se hrou zvolila jeden druh NIMu a ten odehrála s několika dvojicemi žáků 5. ročníků ZŠ. Pozorovala jsem, jak žáci hledali strategii hry, a zapisovala jejich výpovědi. Vybrané předexperiment a experiment jsem následně analyzovala. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Přípravné období na čtení a psaní
Hessová, Jitka ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Má diplomová práce nese název "Přípravné období na čtení a psaní". Zabývá se pojetím čtení a psaní, jejich cílem, připraveností dítěte mladšího školního věku na výuku čtení a psaní. Její součástí je i didaktický materiál obsahující didaktické hry a pracovní listy k nácviku dovedností, které jsou pro čtení a psaní nezbytné. Mým cílem je nabídnout učitelům ucelený soubor přípravy na čtení a psaní. Z výzkumu, který jsem provedla vyplývá, by o něj měli učitelé zájem. Sestavený materiál je také samotnými učiteli ověřený a už tento rok pomáhal dětem překonat úskalí počátku čtení a psaní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Vliv jazyka na číselné představy žáků o čísle na 1. stupni ZŠ
Jalůvková, Zuzana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Kaslová, Michaela (oponent)
Tato práce pojednává o vlivu jazyka na vznik pojmu číslo u dítěte na prvním stupni základní školy. V teoretické části vychází z poznatků J. Piageta a experimentů L.S. Vygotského, který se zabýval problematikou vztahu myšlení a řeči. Výzkumná část je inspirována výzkumem A.R. Luriji a popisuje experiment, ve kterém děti předškolního a mladšího školního věku řešily různé úkoly, jež měly objasnit jejich chápání pojmu číslo. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Volejbal na základní škole
Havlásek, Miroslav ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
V roce 2007 by měl vstoupit v platnost nový dokument, Rámcový vzdělávací program, ovlivňující vyučování na základních školách, který zasáhne také do vyučovacího předmětu tělesná výchova. Změní se požadavek na tématický plán výuky školní tělesné výchovy a samozřejmě tématický plán pro sportovní hru - volejbal. V diplomové práci jsou porovnány výsledky výuky volejbalu na základních školách a porovnány jsou také podmínky základních škol pro výuku této sportovní hry. Při praktické části proběhlo motorické testování žáků, dotazování se na vztah žáků k výuce volejbalu na základních školách, rozhovory s pedagogy a odborné posouzení prostor určených pro výuku volejbalu na jednotlivých školách. Pro porovnání byli do výzkumu zapojeni žáci a učitelé dvou holandských škol. Zároveň byli žáci testováni ze znalosti elementárních pravidel volejbalu. Cílem práce bylo vytvořit základní doporučení k tvorbě tématického plánu pro výuku volejbalu. Toto doporučení by mělo být přínosné zejména pro učitele tělesné výchovy, kteří sestavují tématické plány předmětu tělesná výchova a tento předmět vyučují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Mezioborová spolupráce na ZUŠ a její řízení
Jindra, Vratislav ; Šimáčková, Eva (vedoucí práce) ; Mach, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o aplikaci mezioborové spolupráce na současných základních uměleckých školách. V první části se dočteme o obecně daných faktech, které určuje stávající legislativa v oblasti školství. V druhé části pak autor práce přechází ke konfrontaci teorie s její realizací v každodenním životě školy. Závěr práce je koncipován jako kritické zhodnocení stávající situace, které je mimo jiné založeno na analýze dat získaných formou dotazníků na několika ZUS v ČR. Součástí této interpretace výsledků je též nástin vhodného řešení a dalšího rozvoje mezioborové spolupráce na tomto typu škol. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Mezipředmětové vztahy v učebnicích českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ
Lipská, Klára ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
V diplomové práci se zabývám vztahy mezi jednotlivými složkami učebního předmětu český jazyk i mezi českým jazykem a ostatními vyučovacími předměty. V praktické části jsem pozornost soustředila na rozbor některých dostupných učebnic českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ a na vyhledávání cvičení se zaměřením na mezipředmětové vztahy, vybraná cvičení jsou uvedena v přílohách. Poslední část práce tvoří sborník nápadů k různým činnostem a cvičením s týmž zaměřením. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Problem solving strategies of school children
Brázdilová, Michaela ; Provazníková, Hana (vedoucí práce)
Pomocou dotazníku sa zisťovala stratégia riešenia problémov u detí školského veku, medzi 9-12 rokov. Overovala sa hypotéza, či stratégia a efektivita riešenia problémov závisí na komnikácií v rodine. Dáta sa zbierali na dvoch pražských základných školách. Z celkového počtu hodnotiteľných dotazníkov bolo 58 chlapcov a 68 dievčat. 89 detí (70%) odpovedalo, že v časovom období pol roku prežili krízovú situáciu, medzi problémami dominovali zoradené zostupne: prospech v škole, kamaráti, spolužiaci, rodičia. Pri stratégii výberu pomoci sa deti najčastejšie obracali na (zoradené zostupne): matka, kamaráti, otec, širšia rodina. 54% uviedlo, že im vyhľadaná pomoc pomohla, oproti 17%, ktorým nepomohla. Aj po možnom opakovanom hľadaní pomoci 15.7% detí uviedlo, že sa im problém nepodarilo vyriešiť. Keby sa deti vyskytli teraz v krízovej situácii obrátili by sa na nasledujúce osoby: matka, otec, kamaráti. Nepodarilo sa potvrdiť, že riešenie problémov závisí na komunikácii v rodine. Nepriame výsledky poskytuje porovnanie medzi šťastnými a nešťatnými deťmi: Nešťastné deti sa v svojich problémoch obracajú len sami na seba, nevyhľadávajú pomoc. Táto ich stratégia im nepomáha, nevedie k úspešnému riešeniu problémov. To svedčí pre to, že rozhodujúca pri riešení krízovej situáce je pre dieťa prítomnosť blízkého člověka,...