|
Numerické modelování baterií Li-S
Mezera, Petr ; Jaššo, Kamil (oponent) ; Mačák, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá modelováním a simulováním Li-S akumulátorů v programu Matlab. Práce popisuje vlastnosti těchto akumulátorů, jejich konstrukci a problémy, se kterými je jejich vývoj spojen. Dále jsou rozebrány experimentální techniky a jejich důležitost pro numerické modelování baterií. V práci jsou popsány druhy modelování baterií, detailněji jsou potom rozebrány numerické modely pro simulace. Je zde popsán postup pro výrobu Li-S baterie a jaká měření na ní byla provedena. Naměřená data byla upravena pro použití v několika různých ECM. Nakonec byly sestaveny modely náhradního obvodu pro Li-S baterie. Jeden model počítal s polynomickými rovnicemi a druhý výsledný obvod, který byl přesnější, využíval lineární interpolaci.
|
| |
|
Záporná elektroda pro sodno-iontové baterie
Šimek, Antonín ; Bača, Petr (oponent) ; Libich, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na vývoj záporných elektrodových materiálů pro sodno-iontové baterie. Obsahuje obecné seznámení s problematikou baterií, jejich stručný historický vývoj, základní operační principy, klíčové parametry a rozdělení. Pozornost je ve značné míře věnována bateriím lithium-iontovým, které patří v dnešní době mezi nejpoužívanější a z jejichž technologie vychází sodno-iontové baterie jako jejich potenciální náhrada zejména v oblasti ukládání energie z obnovitelných zdrojů. Nadějným kandidátem pro materiál záporné elektrody sodno-iontových baterií jsou sodné titanáty, jejichž syntéza a následná elektrochemická charakterizace elektrod využívajících sodný titanát jako aktivní materiál je náplní praktické části této práce.
|
|
Model Of Electric Energy Storage Using Openmodelica
Abdallah, Hadi
The following work deals with power-to-gas, an electric energy storage technology that converts excess electricity produced mainly by renewable energy sources to synthetic natural gas. A model in OpenModelica is further presented. The model consists of a photovoltaic plant and its connection to the electric grid, as well as a model of electrical energy storage in batteries for purposes of comparison.
|
| |
|
Study Of Life Cycle Of The Accumulators
Babieska, Lukáš
This article presents the issue of changing the parameters of a Li-Ion accumulator during its life cycle. The introduction briefly describes the theory of accumulator charging and discharging and the effect of temperature on these processes. The next part introduces practical measurements and changes of parameters of two different accumulators.
|
|
Cyclic tests of lithium storage systems
Koňak, Tomáš ; Mastný, Petr (oponent) ; Morávek, Jan (vedoucí práce)
The bachelor’s thesis focused on problematics of cyclic tests of lithium storage systems. The thesis introduces the methods of accumulation of electricity. The practical part deals with the assembly of a workplace for the implementation of automatic discharging and charging cycles.
|
| |
|
Akumulace elektrické energie z obnovitelných zdrojů
Plíšek, Petr ; Špiláček, Michal (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou akumulace elektrické energie vyrobené z obnovitelných zdrojů. První část je zaměřena na popis možných způsobů akumulace, zvláště se zaměřením na ty způsoby, které jsou vhodné pro obnovitelné zdroje energie. Další část se věnuje návrhu akumulace energie ve stlačeném vzduchu pro vybranou fotovoltaickou elektrárnu. Nezbytností při návrhu určitého způsobu ukládání energie je i jeho technicko- ekonomická analýza, ta je obsahem poslední části práce.
|
|
Airplanes powered by eletric energy
Behúl, Michal ; Hlinka, Jiří (oponent) ; Bencalík, Karol (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is electric propulsion used in airplanes and overview of airplanes with this kind of propulsion. Thesis is divided into three main parts. First part describes electric propulsion systems, mainly descriptions of batteries. Second part describes chosen airplanes with electric propulsion in use and promising prototypes still in development. Third part is construction design of electrical propulsion system with 50 kW motor, mainly focusing on computing needs for batteries.
|