Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,775 záznamů.  začátekpředchozí36756 - 36765další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.06 vteřin. 

Literary and linguistic innovation within Arundhati Roy's The God of Small Things
Szilágyiová, Ester ; Volná, Ludmila (oponent) ; Nováková, Soňa (vedoucí práce)
Cief om predldadanej pnice Je analyza diela sucasnej indickej spisovatel'ky Arundhati Roy The God of Small Things. Pozornost je nasmerovami predovsetkym k tym momentom diela, ktore ho zarad'uju do prudu tzv. postmodernej literatury. Termfnom ,postmodernf sa tu oznacuje suhrn charakteristfk tak ako ich zhrnula Susan Watkins. Je to predovsetkym strata explikatfvnej funkcie tzv. vel'kych prfbehov a s tym suvisiaci ironicky pohfad na minulost, miesanie tzv. vysokych a nfzkych umeleckych foriem, intertextualita a hra s jazykom, ako aj autoreferencia nanicie. Analyza romanu-prebieha na dvoch urovniach: formalnej a obsahovej. Priestor pre formalny rozbor je vyhradeny v kapitolach Jazyk a Naratfv. Jazyk v romane podlieha experimentu a jeho analyza kladie doraz na jeho expresivitu a poetickost. Z toho vychadza aj druM cast kapitoly 0 jazyku, ktora sa zameriava prave na postmoderny moment hry a autoreferencie. Naratfvu je venovana ustredna kapitola prace. Formalne je prfbeh romanu roztriesteny do niekol'kych casovych a priestorovych rovfn. Obsahovo a metaforicky prfbeh romanu pripomfna stare indicke myty a tato juxtapozfcia ironizuje moznost "vel'keho" prfbehu ako uzavreteho celku s univerzalnou platnostou. Z toho vycMdza aj teoreticka analyza v druhej casti kapitoly podlozena strukturalistickou te6riou rozpravania...

Úspěšnost reintrodukčních programů a behaviorální změny u zvířat v lidské péči
Konečná, Ludmila ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Frouz, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je shrnout údaje z literatury o reintrodukčních programech u vybraných skupin obratlovců (plazů, ptáků a savců). Úspěšnost návratů do volné přírody byla hodnocena z hlediska velikosti zakladatelské populace a následného počtu přeživších jedinců, či podle parametrů značících populační růst. Sledovány byly vybrané vlastnosti reintrodukovaných zvířat, zejména zda byla použita zvířata odchovaná v zajetí nebo odchycená v přírodě. Pobyt v zajetí byl posuzován vzhledem k délce života, dále vzhledem k podmínkám chovu (umělé vs. polopřírodní chovy) a byly vyhledávány jakékoliv změny (behaviorální, morfologické) doprovázející chov v zajetí. Práce byla zaměřena právě na změny chování a morfologie způsobené pobytem v lidské péči ve srovnání s populacemi žijícími v přírodních podmínkách. Hlavním cílem práce bylo posoudit vliv změn způsobených pobytem v zajetí či použitím odchovaných jedinců na úspěšnost či neúspěšnost reintrodukčních programů. Zároveň byla sledována i geografická distribuce reintrodukcí a zhodnocen IUCN status reintrodukovaných druhů.

The theme of love in Toni Morrison's Sula and Beloved
Brzobohatá, Michaela ; Robbins, David Lee (oponent) ; Veselá, Pavla (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci porovnávám téma lásky ve dvou knihách první afroamerické spisovatelky, která obdržela Nobelovu cenu - Toni Morrison - a to konkrétně v její druhé knize, Sula, a v její páté knize, Beloved. V obou těchto knihách se Toni Morrison zevrubně zabývá různými druhy a podobami lásky. V úvodu zařazuji Toni Morrison do širšího literárního a kulturně-historického kontextu a nastiňuji situaci, v jaké Morrison byla, když psala tyto knihy. V této souvislosti jsem také načrtla situaci afroamerické ženské literatury té doby. K výběru právě těchto dvou knih mě vedly především společné typy lásek, kterými se Morrison zabývá. Dalším motivem byl fakt, že Morrison popisuje bezpochyby nekonvenční, až kontroverzní příběhy a situace, namísto typických milostných příběhů. Mimo to, lásky i životy hrdinů obou knih jsou silně ovlivněny vnějšími faktory, které vedou k jejich dysfunkci, či zničení. V obou knihách porovnávám mateřskou lásku, sebelásku a lásku mezi ženou a mužem. V románu Sula přibývá navíc téma přátelství, které je stěžejním rozdílem mezi oběma knihami. Nicméně, Sula nemá zvláštní kapitolu na téma sebelásky, protože jednotlivé typy lásek od sebe nelze rozdělit a tento typ bude zahrnut v ostatních kapitolách právě proto, že je s nimi tak pevně spjat. Další společný znak obou knih nás přivádí k...

Dějiny obce Doksy v letech 1919-1935. Edice dokské pamětnice
Špalková, Barbora ; Ebelová, Ivana (vedoucí práce) ; Dobeš, Jan (oponent)
Cílem této práce je vytvoření edice dokské pamětnice, její kritický rozbor a využití veškerých dostupných archivních fondů a literatury vážící se k dějinám obce Doksy v letech 1919 - 1935 a porovnání těchto pramenů s pamětnicí.

Zámek Kratochvíle - štuková a malířská výzdoba
Rabenhauptová, Hana ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Resumé Hana Rabenhauptová - Zámek Kratochvíle - štuková a malířská výzdoba Bakalářská práce, Zámek Kratochvíle - štuková a malířská výzdoba, mapuje a popisuje současný stav štukových reliéfů, nástěnných a nástropních maleb a maleb v exteriéru. Autorka se pokusila jednotlivé výjevy popsat tak, jak jsou dnes k vidění, z jakých částí a figur se skládají, a co se již dochovalo pouze v neidentifikovatelných fragmentech. U většiny reliéfů i maleb dohledala z literatury jejich ikonografii a připomněla několik významných předloh, podle kterých na Kratochvíli výzdoba vznikala. Shrnula restaurátorské práce, které na Kratochvíli probíhaly, a které výrazným způsobem změnily prezentaci zámku. Během posledních třiceti let Kratochvíle prošla zásadními opravami, které jí navrátily původní lesk. Restaurátorské práce probíhaly velmi citlivě a šetrně k původnímu umění jak štukovému tak malířskému.V práci je také zahrnuta stručná historie o zámku Kratochvíle. Krátce se zmiňuje o staviteli Zámku Kratochvíle Baltassaru Maggim z Arogna, o Antoniu Melanovi, který vytvořil nádhernou štukovou výzdobu a také o malíři Georgu Widmannovi. renesance zámek Kratochvíle malba štukový výzdoba restaurování

Výchovná dramatika v zážitkové pedagogice
Trantová, Kamila ; Kasíková, Hana (oponent) ; Valenta, Josef (vedoucí práce)
Tato práce "Výchovná dramatika v zážitkové pedagogice" se na základě prostudované literatury a zkušeností autorky pokouší popsat systém zážitkové pedagogiky, její historii a základní principy. Dále se zabývá hrou v roli, jako stěžejní metodou výchovné dramatiky. Z dostupné literatury vybírá klíčové pojmy a snaží se poukázat na možné typy hraní rolí ve výchově a jejich možný přínos i rizika. Ve čtvrté kapitole je naznačeno, jak se hra v roli objevuje v zážitkové pedagogice. Autorka se pokouší i o vlastní systemizaci.

Vliv jazyka při výuce matematiky v cizím jazyce
Obereignerová, Lenka ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Šulista, Marek (oponent)
Anotace: Diplomová práce "Vliv jazyka při výuce matematiky v cizím jazyce" pojednává o problematice vlivu cizího jazyka na úspěšnost v matematice. Teoretická část obsahuje obecné pojednání o výuce formou CLIL (Content and Language Integrated Learning), jsou v ní definovány její možné formy, nastíněna stručně její historie a psychologická východiska, zmiňuje též její možné výhody a nevýhody. Dále je zde zařazen přehled o možnostech středoškolského studia v cizím jazyce v České republice. Empirická část je věnována samotnému výzkumu, který je založen na zkoumání vlivu jazyka na řešení konkrétních matematických úloh a na analýze dat získaných od žáků z dotazníku. Výzkumné šetření se snaží odhalit konkrétní jazyková úskalí, které s sebou může výuka matematicky v cizím jazyce přinášet. Pro úplnost je na závěr zařazena kapitola, která obsahuje informace o osvojování odborné terminologie a několik návrhů na její výuku a procvičování. Hlavním cílem diplomové práce je zkoumání vlivu jazyka na výuku matematiky v cizím jazyce na základě odborné literatury a vlastního výzkumu. Získané informace by měly vest k určení jazykových problémů, které mohou dětem bránit při porozumění matematice a s tím souvisejícím řešením matematických úloh. Klíčová slova: CLIL, matematika, bilingvní gymnázia, cizí jazyk, odborný jazyk,...

Analýza efektu regulace na trh mobilních operátorů v ČR
Kubátová, Zuzana ; Petrášek, František (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Téma této diplomové práce je zaměřeno na oblast telekomunikací, především na trh mobilních operátorů v České republice. Vývoj trhu mobilních operátorů v ČR po vstupu do Evropské Unie podléhá v oblasti rozhodování telekomunikační politice EU. Jako v ostatních politikách je zde vyzdvihována snaha o jednotnou politiku a jednotnou správu. Cílem této práce je na základě analýzy trhu mobilních operátorů v České republice poukázat a vyhodnotit efekty, které jsou způsobovány regulací či deregulací tohoto sektoru služeb. Analýza zahrne studium a vyhodnocení údajů, získaných z dostupné literatury, o vývoji trhu mobilních operátorů a to od počátku poskytování mobilních služeb v ČR. Pro vyhodnocení budou použity poznatky o chování účastníků trhu služeb s důrazem na deregulační procesy v oblasti telekomunikačních služeb.

Vztah Bůh - Izrael v Tenaku
Viktořík, Lukáš ; Beneš, Jiří (vedoucí práce) ; Melmuk, Petr (oponent)
Tato práce se zakládá na četbě literatury, ale je pro ni též důletitá původní hebrejská předloha. V práci jsou texty používány v tom významu, jaký získaly v rámci kánonu, ale často je upozorňováno, že tu docházelo k úpravám. Tato práce nemá za cíl poskytnout celkový pohled na téma vztahu Boha s Izraelem, spíše jde o náhledy tohoto vztahu tak, jak se vyvíjel v průběhu dějin v tom rozsahu, jaký tato práce vyhraničuje.

Hra jako terapeutický proces s dětmi z rodin závislých
Kabilka, Aleš ; Šípek, Jiří (oponent) ; Šturma, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické-kazuistik. Teoretická část se skládá z pěti podkapitol. V první kladu důraz na hlavní koncepty práce jako hra, závislost, gestalt, gestalt terapie. Druhá se zabývá detailně fenoménu hry, třetí gestalt terapie. V posledních dvou se blíže podíváme na problémy spojené s vymezováním a udržováním hranic a práci se skupinou. Praktická část je kazuistickým dokreslením teoretické části, zaměřuje se na konkrétní práci s dětskou skupinou z rodin závislých, práci se skupinou, užití gestalt terapie, experimentů. V samém závěru je klasicky závěr a seznam literatury