Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,654 záznamů.  začátekpředchozí3625 - 3634dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

Analýza a návrh modulu doporučovacího systému
KORTUS, Lukáš
Doporučovací systémy slouží uživatelům E-commerce aplikací k individuálnímu doporučení určitých produktů nebo služeb na základě jejich preferencí. Cílem této práce je vytvoření modulu doporučovacího systému. Součástí práce je analýza doporučovacích systémů a metod využívaných v těchto systémech včetně popisu výpočtu. Práce dále také řeší problém studeného startu, což je problém, kdy je potřeba dát určité kvalitní doporučení pro nového uživatele, o kterém ale doporučovací systém nemá žádné nebo málo informací. Na základě analýzy je v práci navržen modul doporučovacího systému použitelného např. pro Internetový e-shop nebo jinou aplikaci založenou na Internetu. Součástí tohoto modulu je realizování platformy Apache Mahout, jejíž některé části jsou postaveny na distribuovaném výpočetním projektu Apache Hadoop. Dále jsou v této práci otestovány, na již zmíněné platformě Mahout, vybrané metody výpočtu podobností pomocí zvolených kritérií (např. průměrný čas na jedno doporučení a počet uživatelů, kterým nebylo možné vygenerovat doporučení).

Marketingová strategie internetového obchodu
Mentlík, Tomáš ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Břečťan, René (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií internetového dárkového obchodu Dobrýkoš.cz. Jedná o dárkový internetový obchod se zaměřením na prodej dárkových košů složených ze zahraničních delikates. Marketingová strategie se opírá o marketingový výzkum a osobní zkušenosti z mého působení v tomto internetovém obchodu. Práce vyhodnocuje dotazník zaměřený na hodnocení produktů a služeb stávajícím zákazníkům, doporučuje marketingovou strategii pro tento projekt a ukazuje reálný postup při realizaci konkrétní reklamní kampaně formou rozhlasové reklamy. Jedná o reklamní kampaň zaměřenou na propagaci nových produktů v nabídce. Závěr doporučuje postup práce se stávajícími zákazníky, práci obchodního oddělení, marketingovou strategii a marketing sociálních sítí.

Vývoj obchodu zbožím a službami mezi SRN a zeměmi Visegrádské skupiny v letech 2004 až 2008
Černý, Jan ; Karpová, Eva (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Tato práce zkoumá obchod zbožím a službami mezi SRN a zeměmi Visegrádské skupiny (Českou republikou, Maďarskem, Polskem a Slovenskem, dále jen V4) v období let 2004 až 2008. SRN je pro všechny tyto státy významným obchodním partnerem. Pozornost je zaměřena především na to, jaký vliv měly na obchod mezi těmito státy změny v hospodářské situaci SRN a jak se projevil vliv východního rozšíření EU 1.5. 2004, kdy země V4 vstoupily do vnitřního trhu EU. Nejdříve je v práci popsán hospodářský vývoj SRN mezi lety 2004 a 2008 a jsou zmíněny i další faktory, které od 90. let ovlivňovaly vývoj obchodu mezi SRN a zeměmi V4. Dále je popsán vývoj obchodu zbožím a službami mezi SRN a jednotlivými státy V4 před rokem 2004 a poté v období let 2004 až 2008. Nakonec je provedena komparace vývoje obchodu se SRN jednotlivých států. Na základě tohoto porovnání se potvrdil zřetelný vliv vývoje německé ekonomiky především na obchod zbožím mezi zeměmi V4 se SRN. Zřetelně se také projevily důsledky východního rozšíření EU -- jeho vlivem došlo k vysokému nárůstu vývozu i dovozu. Dále byly vysledovány následující trendy: Pro všechny země V4 je SRN nejdůležitější obchodní partner, ale podíl SRN na jejich celkovém obchodě vykazuje klesající tendenci. Charakteristickým rysem obchodu mezi SRN a zeměmi V4 je také vysoký podíl strojů a dopravních prostředků (především u Maďarska a Slovenska). Obchod se zbožím této komoditní skupiny je přitom velice náchylný na poklesy německé ekonomiky.

Analýza nákupního centra Chodov (vybrané problémy)
Matyáštíková, Romana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá vnějším a vnitřním designem OC Chodov a jeho prodejních jednotek, dispozičním řešením prodejních jednotek, skladbou sortimentu, nabízenými službami a možnostmi občerstvení. V následující části je na OC Chodov nahlíženo očima matky, dále jsou zde představeny doprovodné akce a výstavy a na závěr bylo provedeno dotazníkové šetření mezi zákazníky.

Analýza nákupní atmosféry vybraných prodejen obchodních řetězců Lidl a Penny
Baráková, Alžběta ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Jakešová, Patricia (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou nákupní atmosféry prodejen společností Lidl a Penny Market. Konkrétně se jedná o prodejny situované v Praze na Jižním městě. První kapitola se věnuje teoretickému vymezení nákupní atmosféry a definuje prvky, kterými je tvořena. V závěru kapitoly jsou popsány metody vícekriteriálního hodnocení, které jsou v práci použity. Druhá kapitola je zaměřena na představení obou společností, konkrétně na nabízený sortiment a poskytované služby. Třetí kapitola se zabývá samotnou analýzou a následným porovnáním nákupní atmosféry vybraných prodejen. Obsahuje jak subjektivní posouzení, tak objektivní hodnocení zákazníků. Tato kapitola přináší také návrhy na odstranění nalezených nedostatků.

Ekonomická diplomacie v 21. století
Sláma, Tomáš ; Plechanovová, Běla (vedoucí práce) ; Kučerová, Irah (oponent)
Ekonomická diplomacie prochází od pádu bipolárního uspořádání světa hlubokou proměnou. Nejdůležitějším implulsem k proměně je samozřejmě nové geopolitické uspořádání světa, jež vyústilo v zapojení většího množství zemí do globálního ekonomického systému a jež urychlilo proces ekonomické globalizace. Mezinárodně-ekonomické vztahy díky vyšší míře propojení ekonomik nabývají na důležitosti a nabývají charakteru mocenské politiky, kdy jsou jejím nezpochybnitelným instrumentem. Globalizace, jež stojí v pozadí těchto změn do značné míry transformovala mezinárodni vztahy. Tento fenomén, živen revolucí informačních technologii a komunikace, má za následek větší propojení ekonomik, ale i celých společností. Výsledkem tohoto propojení, umocněného liberalizací světové ekonomiky po uzavření jednání Uruguayského kola a vzniku WTO v roce 1994, je vyšší komplexita mezinárodních ekonomických vztahů a tedy i ekonomické diplomacie. Vyšší komplexitou je míněn dramatický nárůst agendy ekonomické diplomacie, jež se již nemůže omezovat pouze na mezinárodní obchod. Mnohem důležitější roli pak v současné globální ekonomice hrají přímé zahraniční investice a kapitálové toky. Agenda se pak nejen prohlubuje a rozrůstá, ale jednotlivé body se stávají globální problematikou: ochrana životního prostředí, regulace globální ekonomiky a...

Volnočasový areál v blízkosti Vodního díla Král´ová
Varjú, Marián ; Melcr, Petr (oponent) ; Fišarová, Zuzana (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh novostavby objektu s campingem v obci Šoporňa. Objekt je situován v těsné blízkosti řeky Váh na rovinatém terénu. Důraz byl kladen především na celkový vizuální dojem stavby na její vyniknutí z okolní krajiny. Objekt bude plnit funkci rekreačního objektu s moznosti krátkodobého a dlouhodobého bydlení. Součástí objektu je restaurace s venkovním posezením a ubytovací kapacitou 90 osob, obchod se sportovním vybavením, servis motorových vozidel, garážové stání pro lodě, horolezecká stěna s výškou 11,6 m, konferenční sály a sály na cvičení. Objekt má tři nadzemní podlaží a je nepodsklepený. Konstrukce střech tvoří jednoplášťové ploché střechy s atikou.

Hodnocení kvality poskytovaných služeb pomocí metody Mystery shopping
Štěpánek, Jan ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Záměrem této bakalářské práce je přiblížit marketingový výzkum formou Mystery Shopping, který se používá k hodnocení kvality poskytovaných služeb zaměstnanci. Nejprve je tato metoda výzkumu rozebrána teoreticky a poté využita v praktické části. Praktická část se soustředí na projekt hodnocení úrovně poskytovaných služeb v rámci vybraných maloobchodních prodejen společnosti Tesco.

NÁMESTOVO : Možnosti města
Kubík, Lukáš ; Mašek, Radomír (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Najsevernejšie územie Slovenska. Horná Orava. Bezprostredné susedstvo s Poľskom, blízkosť hraníc s ČR. Centrum rozľahlého a relatívne husto osídleného okresu (má rozlohu 690, 46 km2 a žije tu 60 653 obyvateľov). Celý okres je chránenou krajinnou oblasťou, bohato zalesnený. Priamo katastrom mesta prechádza Ramsarská chránená oblasť. Mesto leží na úpätí Oravských Beskýd, Magury a brehoch Oravskej priehrady, ktorá zaplavila západnú časť Oravskej kotliny. Do okresu nevedie železnica, pomerne hustý raster sídel generuje rozvinutú cestnú sieť a frekventovanú prímestskú autobusovú dopravu. Mestá Tvrdošín a Trstená sú od Námestova vzdialené len 14 km. Spolu 24 800 obyvateľov spája atraktívna trasa popri Oravskej priehrade, ktorej potenciál by sa znásobil dobudovaním cyklistického chodníka. Námestovo je aj napriek nižšiemu počtu obyvateľov (8000) sídlom spoločnej administratívy verejnej správy, centrom rekreácie, letných festivalov a nočného života, ktoré lákajú do mesta veľký počet návštevníkov. Riešené územie sa nachádza na spojnici centra mesta Námestovo a sídliska Brehy – miesta s najväčšou koncentráciou obyvateľov mesta . Význam neveľkého centra neveľkého mesta naberá na vážnosti veľkosťou svojej spádovej oblasti . Funkcie nadmestského významu sú lokalizované do štyroch oblastí – Námestie P. O. Hviezdoslava s komerčnou zónou, obchodom a službami, Námestie A. Bernoláka – administratíva a úrady, Dolné Brehy – zdravotníctvo, Priemyselná zóna – sústredené výrobné služby a pracovné príležitosti vo výrobe. Z týchto lokalít sa nachádzajú v riešenom území celkom dve – obchodná a zdravotnícka. Napriek svojmu významu, ktorú mu prirodzene dodávajú spomínané oblasti – Zdravotnícka (poliklinika) a obchodná (nákupné centrum), svojim vzhľadom, stvárnením a charakterom nezodpovedá svojej funkcii. Absentuje tu hlbší výraz, uchopenie a následné využitie verejného priestoru, koncepcia či dlhodobá stratégia.

Ekonomické postavení Vietnamu v regionu a ve světě
Hoang, Phuong Anh ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Le, Duy Ky (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem ekonomického postavení Vietnamu v regionu a ve světě. První kapitola sleduje vývoj Vietnamu od poloviny 80. let 20. století se zaměřením na reformní proces, který započal v roce 1987. Nastiňuje skutečnosti, které předcházely reformnímu procesu, jeho základní rysy, průběh a výsledné efekty této transformace. Důraz je také kladen na zhodnocení stavu vietnamského hospodářství na počátku 21. století. Předmětem druhé kapitoly je základní ekonomická charakteristika země. Jsou zde prezentovány poznatky o vývoji vybraných makroekonomických ukazatelů (hrubý domácí produkt, inflace, nezaměstnanost, vybrané položky platební bilance) v posledních letech s ohledem na celosvětový hospodářský vývoj. Podkapitolu tvoří analýza vybraných odvětví vietnamské ekonomiky -- průmyslu, zemědělství a služeb. Třetí kapitola je o zapojení Vietnamu do mezinárodních ekonomických vztahů. V úvodu bude řeč o účasti země v mezinárodních organizacích a regionálních uskupeních. Zahraniční obchod bude analyzován na základě trhu se zbožím a trhu se službami. V neposlední řadě budou také rozebrány přímé zahraniční investice, které jsou pro zemi významným zdrojem růstu. Čtvrtá a zároveň poslední kapitola představí zahraničně obchodní vztahy Vietnamu s vybranými hráči světové ekonomiky. Budou zde nastíněny vztahy Vietnamu s Evropskou unií, se Spojenými státy a Českou republikou. Rovněž nelze opomenout postavení Vietnamu v rámci uskupení ASEAN.