|
Kontrola identifikátorů vozidel
Motúz, Ondřej ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Motl, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou identifikátorů osobních vozidel a jejich částí. Uvádí přehled o dostupných identifikátorech, které se vyskytují na vozidlech. Je popsáno jejich složení a význam. Dále se práce věnuje možnému padělání a pozměňování identifikátorů a uvádí možné způsoby odhalení manipulace s těmito identifikátory. Praktickou část tvoří návrh metodiky pro kontrolu vozidla na základě jeho identifikátorů. Dále byl zpracován katalog identifikátorů vozidel Škoda, který poskytuje komplexní přehled pro modely dané značky.
|
|
Kinematické struktury pásových podvozků
Chlud, Martin ; Kočiš, Petr (oponent) ; Tůma, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce představuje stručný přehled a historii pásových podvozků s důrazem na jednomístná vozidla. Ve druhé části se práce zabývá analýzou jednotlivých kinematických členů pásového podvozku. Třetí část se zabývá návrhem jednomístného pásového vozidla na základě poznatků z předchozích částí.
|
| |
|
Parametrické modely vozidel
Vašátko, Marek ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato Bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrických modelů vozidel v softwaru Catia V5, které budou sloužit k vizualizaci měření a simulacím. Dále se zabývá vytvořením programu pro výpočet parametrů lidské postavy v závislosti na úhlu natočení částí těla.
|
|
Využití diagnostických metod pro hodnocení technického stavu vozidel
Skoupý, Petr ; Krejčíř, Pavel (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na využití diagnostických metod při hodnocení technického stavu vozidel. V první části jsem provedl rozdělení jednotlivých metod technické diagnostiky motorových vozidel včetně přístrojového vybavení. Ve druhé části je popsán postup podle metodiky Znaleckého standardu č. I/2005 při oceňování vozidel a dále pak následují konkrétní příklady na vozidlech. Ve třetí části práce je popsán postup oceňování vozidel s využitím diagnostických metod a následují konkrétní příklady na vozidlech. Ve čtvrté části je provedeno porovnání a vyhodnocení výsledků. Na závěr jsou uvedeny možnosti využití technické diagnostiky při oceňování motorových vozidel a možná perspektiva spojení obou metod.
|
|
Realizace simulační úlohy s prvky virtuální reality
Šimčík, Patrik ; Jalovecký, Rudolf (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom a realizáciou úlohy s prvkami virtuálnej reality, a to konkrétne simulačnej úlohy pre riadenie vozidla. Ako programový nástroj je použitý Matlab/Simulink. Cieľom práce je vytvorenie jednoduchého simulátoru pre účely merania reakcie šoféra na štandardné podnety a následného popisu a hodnotenia interakcie šofér-vozidlo. Jednotlivé kapitoly práce popisujú jazyk VRML, knižnicu 3D Animation prostredia Matlab/Simulink a spoluprácu s blokmi tejto knižnice. Realizáciou tejto práce je popis a úprava 3D modelu vozidla použitého pre tento účel, ako aj popis a zostavenie dynamického modelu pre riadenie vozidla s následným sprevádzkovaním vo forme simulátoru vozidla v prostredí Matlab/Simulink. Záverom práce je overenie funkčnosti simulátoru riadenia s možnosťou záznamu dát.
|
| |
|
Měření hmotnostních parametrů vozidel
Rücker, Jan ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v první části zabývá metodami zjišťování hmotnostních parametrů vozidel, polohou těžiště a měřením momentu setrvačnosti. Ve druhé části se zaměřuje na měření polohy těžiště u vybrané skupiny vozidel Škoda a jejich porovnání mezi jednotlivými vozidly a srovnáním polohy těžiště, které jsou zadané v simulačních programech PC Crash a Virtual Crash.
|
|
Tišnov - dopravní řešení v lokalitě U starého hřbitova
Hněvsa, Filip ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navržení dopravní zóny 30 ve městě Tišnov. Hlavním důvodem je dispoziční upravení ulic Bezručova, Na Hrádku, Svatopluka Čecha, Chodníček, Hřbitovní a úrovňové křižovatky Svatopluka Čecha. Nově navržené místní komunikace mají zajistit bezpečnou jízdu v této řešené lokalitě a oddělení dopravního prostoru od přidruženého. V této práci je navrženo 6 variant, z toho je vybrána do větší rozpracovanosti pouze jedna varianta.
|
|
Vliv rotace pneumatiky na aerodynamiku automobilu
Oboňa, Matúš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je popis vplyvu rotácie pneumatiky na aerodynamiku automobilu. Popisuje rozdiely medzi zjednodušenými tvarmi pneumatík obvykle používanými pre CFD a realistickým tvarom pneumatiky. V práci je ďalej analyzovaný vplyv jednotlivých prvkov dezénu a ich vzájomná interakcia, vplyv rôznych pneumatík a rôznych typov karosérii.
|