Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projekční návrh ohříváku topné vody
Zdražil, Pavel ; Frömel, Zdeněk (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Tato práce zpracovává projekční návrh ohříváku topné vody. V práci je proveden tepelný, hydraulický i základní pevnostní výpočet. Z výsledků daných výpočtů je zpracován návrh výměníku, který byl následně vymodelován a narýsován. Úvodem práce je čtenář seznámen se základními typy výměníků, jejich funkcí, charakteristickými znaky a základními pochody probíhajícími uvnitř výměníků. Dále práce pokračuje tepelným výpočtem, kde je nejdříve určen základní návrhový stav a poté propočteny zbylé zadané stavy. Po tomto následuje hydraulický výpočet, pro určení tlakové ztráty na straně vody a dimenzování připojeného potrubí, a pevnostní výpočet pro určení minimálních tlouštěk stěn pláště a trubek. V závěru práce je zhodnocení výsledného návrhu a popsání základních konstrukčních znaků navrhnutého výměníku.
High Voltage Switchgear Thermal Distribution Analysis
Bílek, Tomáš ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Hrabovský, Jozef (vedoucí práce)
This thesis deals with analysis of thermal field inside high voltage switchgear cabin. It de-scribes applied methodology based on combination of CFD simulation of air flow inside switch-gear cabin and series of experimental measurements. Based on results for reference geometry it provides proposals of switchgear layout modification to decrease temperature rise on switch-gear critical components during its operation. In the second part of this thesis problem of bus-bar joints is discussed. Busbar joints are one of the key thermal sources inside switchgear cab-in. Statistical method of design of experiment is applied for experimental investigation of bus-bar joint temperature rise. Results from design of experiment are supported by finite element simulation of contact in busbar joint.
Posouzení tří typů tepelných výměníků
Hlavinková, Valérie ; Toman, Filip (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Cílem této práce je posoudit vybrané tři typy tepelných výměníků, které jsou určené pro havarijní chlazení. Teoretickou část práce tvoří rešerše obsahující přehled výměníků, jehož součástí je popis konstrukce výměníků, charakteristik z pohledu přenosu tepla a uvedení oblastí použití daných typů. Praktická část se zabývá tepelným a hydraulickým návrhem dvou trubkových výměníků a výměníku deskového. Na závěr je provedeno zhodnocení navržených výměníků.
Predikce vlivu povrchové vrstvy oxidů na intenzitu vodního chlazení
Haluza, Vít ; Hrabovský, Jozef (oponent) ; Pohanka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou vlivu povrchové vrstvy oxidů na vedení tepla. Důraz je kladen především na numerické simulace. Kromě modelování vedení tepla pomocí diferenciálních rovnic je k predikci vlivu oxidů na chlazení použito také lineárních regresních modelů a umělých neuronových sítí. Výsledkem práce je stanovení podmínek, za kterých dojde ke zintenzivnění chlazení vlivem oxidických vrstev a porovnání jednotlivých metod predikce vlivu oxidů na chlazení.
Rozvoj inverzních úloh vedení tepla se zaměřením na velmi rychlé procesy v mikroskopických měřítcích
Bellerová, Hana ; Jaroš, Michal (oponent) ; Dohnal, Mirko (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Řešením inverzní úlohy je okrajová podmínka v rovnici vedení tepla. Z její znalosti lze určit teplotní pole chlazeného tělesa. V práci jsou zkoumány způsoby, jak zvýšit přesnost výsledků získaných řešením inverzní úlohy založeném na Beckově sekvenčním algoritmu. Pozornost je zaměřena na děje, při kterých se okrajová podmínka mění velmi rychle, a je tak náročnější ji určit. Je ukázáno, že umístění a typ termočlánku hrají v přesnosti výpočtu zásadní úlohu, dále to je frekvence měření a rozlišitelnost přístroje pro záznam dat z termočlánku. Také nastavení parametrů inverzní úlohy je nutno pečlivě uvážit. Poznatky z teoretické části práce jsou využity v experimentální části, v níž je zkoumána chladicí intenzita při ostřiku ocelového vzorku vodou s nanočásticemi Al2O3, TiO2, Fe a uhlíkovými nanovlákny MWNT o třech různých koncentracích. Experimenty byly provedeny pro tři různé ostřikové vzdálenosti (40, 100, 160 mm), tři průtoky (1, 1.5, 2 kg/min) a dva typy trysek (kuželová a jednopaprsková). Z porovnání s vodou je intenzita chlazení nanokapalinami překvapivě nižší a to až o 30% s výjimkou 1 hm.% uhlíkových nanovláken ve vodě dopadajících na horký povrch ze vzdálenosti 100 mm. V tomto případě bylo dosaženo zvýšení až o 174%. Na závěr jsou vyloženy možné důvody pozorovaného chování nanokapalin.
Modul ohřevu elektrozvlákňovací elektrody
Lukesle, Václav ; Musil, Vladislav (oponent) ; Pokorný,, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá principiálním návrhem ohřevu elektrozvlákňovací elektrody. Na tuto elektrodu se přivádí vysoké napětí (desítky kV), které je nezbytnou součástí zařízení pro výrobu nanovláken. V práci je uvedena rešerše možných řešení ohřevu a také jsou rozebrány některé principy výroby nanovláken. Dále jsou v práci uvedeny elektrická schémata a desky plošných spojů modulu ohřevu. Cílem je navrhnout takové řešení ohřevu, aby bylo zvlákňování z taveniny realizovatelné v přístroji pro výrobu nanovláken 4SPIN®.
Studie pasivního chlazení kabiny osobního automobilu
Viščor, Petr ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na problematiku využití způsobů pasivního chlazení v kabině osobního automobilu. V teoretické části jsou popsány základní principy a mechanizmy přenosu tepla a je zde pojednáno o kvalitě prostředí v kabinách vozidel a to zejména z hlediska tepelné pohody a čistoty vzduchu. Dále je popsána problematika větrání a klimatizace kabin automobilů, posléze jsou rozebrány možné metody pasivního chlazení. Pojmem pasivní chlazení je myšleno snížení teploty interiéru vozu bez nutnosti dotace energií z autobaterie, nebo z paliva. Součástí práce jsou také numerické simulace vytipovaných metod pasivního chlazení pomocí programu THESEUS-FE 3.0. Simulace byly provedeny na modelu automobilu Volkswagen Polo, s cílem ověřit funkčnost jednotlivých metod pasivního chlazení.
Vliv stavební konstrukce na tepelnou zátěž prostoru
Výravská, Zdeňka ; Ell, Jiří (oponent) ; Tesař, Zdeněk (oponent) ; Rubina, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem obvodové konstrukce na tepelnou zátěž prostoru. Posuzován je vliv průsvitné i neprůsvitné konstrukce. Pro dvě varianty průsvitné konstrukce je zpracován projekt vzduchotechnického systému. Je zde vypočítána pořizovací cena vzduchotechnického systému, cena zasklení a úspora na letním chlazení. Následně je také stanovena doba prosté návratnosti. Návrh systému vzduchotechniky navazuje na mou bakalářskou práci, „Vzduchotechnika autosalonu“, jejímž předmětem byl návrh vzduchotechniky pro autosalon.
Výměna tepla v trubkových výměnících
Horvát, Petr ; Krištof, Ondřej (oponent) ; Svěrák, Tomáš (vedoucí práce)
Stěžejním tématem práce jsou trubkové tepelné výměníky a jejich aplikace v chladicích procesech. Teoretická část práce se zabývá jednak mechanismy přenosu tepla, ale především pozicí, konstrukční problematikou a zejména výpočty trubkových výměníků tepla. V experimentální části práce je zkoumán prostup tepla na polo¬provozních trubkových výměnících s přepážkami s teplosměnnou plochou ze skla a karbidu křemíku při chlazení vlhkého vzduchu 50% propylen¬glykolem proudícím v trubkách. Pro čtyři až pět laminárních průtoků chladicí kapaliny a tři průtoky vzduchu v přechodové oblasti byly měřeny vstupní a výstupní teploty proudů a relativní vlhkost vzduchu. Rozdíly v prostoupeném teple byly mezi výměníky kvůli nízkému součiniteli přestupu tepla pro vzduch zanedbatelné, přestože má karbid křemíku o dva řády lepší tepelnou vodivost než sklo. Karbidový výměník vykazoval mnohem vyšší účinnost, neboť rozdíl výstupní teploty vzduchu a vstupní teploty kapaliny byl u skleněného výměníku o polovinu větší. To se projevilo snížením hodnoty středního teplotního rozdílu, což mělo za následek o 16 % vyšší experimentální hodnoty součinitele prostupu tepla oproti skleněnému výměníku. Teore¬tický výpočet s využitím j faktoru, korekčních faktorů na přepážky ve výměníku a korekce na konden¬zaci vlhkosti se ukázal jako vhodný. Experimentálním hodnotám u skleněného výměníku odpovídal při nejvyšších průtocích vzduchu, při nižších průtocích poskytoval mírně vyšší hodnoty součinitele prostupu tepla. U karbidového výměníku model nedokázal reagovat na sníženou hodnotu středního teplotního rozdílu a poskytoval nižší hodnoty součinitele prostupu tepla. Výsledky rovněž hodnotí ztráty opláštěním výměníku a teplo prostoupené navíc vlivem kondenzace vlhkosti.
Vliv spodního předehřevu při opravách osazených DPS
Čechák, Ondřej ; Bžoněk, Tomáš (oponent) ; Starý, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce seznamuje s problematikou fyzikálních mechanismů přenosu tepla a souvisejících matematických vztahů a využití této problematiky v technologii spodního předehřevu při opravě desek plošných spojů. Vysvětluje důležitost a důvody použití této technologie, nejen v profesionální produkci. Zaměřuje se na odborný rozbor přístrojů na základě jejich vlastností a objasňuje rozdíly v základních typech těchto zařízení. Důraz je poté kladen na praktické ověření technických parametrů předehřevných přístrojů a na návrh a praktickém ozkoušení experimentálního zařízení lokálního spodního ohřevu desky plošných spojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.