Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,577 záznamů.  začátekpředchozí30568 - 30577  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.02 vteřin. 

Funkční pedagogika
Pellarová, Petra ; OSWALDOVÁ, Petra (vedoucí práce) ; PILÁTOVÁ, Jana (oponent)
FUNKČNÍ PEDAGOGIKA Petra Pellarová Ve své práci se zabývám problematikou klasického vzdělávání z hlediska své vlastní zkušenosti. Jsem absolventkou taneční konzervatoře Duncan Centre a studovala jsem čtyři roky na taneční univerzitě v Essenu, v Německu. Získala jsem roční stipendium balijského tance na univerzitě v Denpasaru na ostrově Bali. Ve své práci mapuji svoji cestu vzdělávání od jeslí po DAMU. Zaměřuji se proto na to, jaký vliv může mít pohybová průprava a jak a co vše se učíme pomocí pohybu. Významným milníkem mého vzdělávání je současné studium na katedře autorské tvorby a pedagogiky, které mi umožnilo nadhled nad mou taneční i pedagogickou praxi a jejich vzájemné propojení v současné i budoucí praxi.

Interpretační tradice a analýza skladby ”Pan” od Vítězslava Nováka
Brizhaneva, Tatiana ; BILINSKÁ, Kvitoslava (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Cílem této diplomové práce je všestranná a zevrubná analýza programové Básně v tonéch Vítězslava Nováka „Pan“ opus 43. Tato práce současně představuje perlu českého klavírního repertoáru. Jen málo klavíristů zařazovalo toto dílo do svých programů pro jeho délku trvání a technickou obtížnost. Přesto by, díky svéráznosti, bohatosti harmonických a melodických zdrojů i kvalitě propracovanosti detailů, klavírní hudba Vítězslava Nováka zasloužila mnohem častějšího provedení v koncertních sálech. Autorka se opírala hlavně o české tištěné zdroje, například monografie a sborníky statí o Novákovi, jeho biografické poznámky a pokusila se tak nashromáždit do jednoho celku informace o vzniku myšlenek „Pana“, historii jeho tvorby a o úspěšných interpretech tohoto jedinečného cyklu. Jako cenný materiál pro srovnávací analýzu různých interpretací posloužily nahrávky Františka Maxiána, Františka Raucha, Martina Vojtíška, Margaret Fingerhut a nahrávka Orchestru slovenské filharmonie pod řízením Zdeňka Bíleka. Pro tuto práci autorka použila i vlastní pozorování, které získala během studia a interpretace „Pana“ a představila analýzu formy celého díla.

Studium inkluzivni produkce elektron-pozltronovych paru ve srazkach Ar+KCl pfi 1.756 AGeV
Křížek, Filip
Ndzev: Studium inkluzivni produkce elektron-pozltronovych paru ve srazkach Ar+KCl pfi 1.756 AGeV Autor: Mgr. Filip Kfizek, Ph.D. Abstrakt: Spektroskopie di-leptonu vznikajicich v rozpadech lehkych vektorovych mezonu př, co a § se zda byt slibnym pn'stupem jak studovat zmeny vlastnosti techto hadronu vjadernem prostfedi. Tato disertacni prace se zabyva analyzou experiment^ v nemz byla zkoumana produkce e e" paru ve srazkach Ar+KCl pfi kineticke energii svazku 1,756 AGeV, Mefeni probehlo na di-elektronovem spektrometru HADES. HADES je jedinecne zafizerri, ktere bylo navrzeno a sestrojeno pro ucely studia tvorby e e" paru v horke a huste jaderne hmote. Po uvodu do problematiky je v kratkosti nacrtnuta stavba spektrometru HADES. Nasledne se zamefime na analyzu experimentu Ar+KCl. Popiseme a budeme diskutovat vyber reakci triggerem, identifikaci leptonu a navazujici analyzu paru. Spektra paru opravena na efektivitu rekonstrukce a identifikace srovname s pfedpovedi programu Pluto, zalozenem na termalnim modelu, a dale pak s vypoctem transportniho kodu HSD. Na zaver porovname vysledky experimentu, v nichz HADES zkoumal produkci di-elektronu v reakcich Ar+KCl a C+C. Oproti pfedpokladanemu vytezku di-elektronu z rozpadu n->y e*e~ jsme v oblasti invariantnich hmotnosti 0,15-0,50 GeV/c2 zjistili znacn}' pfebytek paru...

Sergio Atzeni: Sardinie - láska, nenávist
Svobodová, Soňa ; Flemrová, Alice (oponent) ; Pelán, Jiří (vedoucí práce)
TCílem této práce je představit současného sardinského spisovatele Sergia Atzeniho (1952- 1995) a provést podrobnou analýzu čtyř románů, které napsal v období let 1986 až 1995: Apologo del giudice bandito (1986), Il figlio di Bakunn (1991), Il quinto passo l'addio (1995) a Passavamo sulla terra leggeri (1996), vydaný posmrtně. Poté, co v sedmdesátých letech dokončí gymnaziální a opustí univerzitní studia, spolupracuje s mnoha regionálními periodiky a píše povídky i básně, které jsou příslibem velkého spisovatelského talentu. Již v počátcích literární tvorby se také projevuje jeho bezmezná láska k Sardinii, díky níž se ve svém díle věnuje nejen tomuto ostrovu, ale také jeho historii, obyvatelům a folkloru. Atzeni se však tímto citem nenechá zaslepit. Uvědomuje si etnický a existenciální neklid, který opanuje jeho generaci, a neváhá zobrazit pochybení, jichž se dopouští on sám i jeho vrstevníci. Na Sardinii se mu však nedostává uznání, a tak se v roce 1987 rozhodne ostrov opustit a vydává se na cesty. Žije a pracuje v mnoha městech Itálie - například v Turíně a Milánu - ale také jinde v Evropě. Nakonec se usadí v Sant'Ilariu d'Enza. To je začátkem jeho nejplodnějšího tvůrčího období. Věnuje se také překladatelské činnosti a publikuje esejistické práce pro nejdůležitější italská nakladatelství. Dlouho však v...

Informace jako nehmotný statek
Exelová, Brigita ; Papík, Richard (oponent)
v českém jazyce není součástí práce. Výňatek z předmluvy: Práce se pohybuje v pomyslném trojúhelníku: věda a technika - ekonomika - právo, spojnici mezi jeho jednotlivými vrcholy vytvářejí nehmotné statky: konkrétně informace, poznatky a znalosti mající svůj zdroj v zpravidla tvůrčích činnostech v oblasti vědy a techniky. Uvod práce je soustředěn na vědu (ve významu činnosti, instituce, systému poznatků), neboli zabývá se fází tvorby nehmotných statků a typickými podobami této tvorby (základními formami vědecké činnosti, jejím institucionálním zajištěním). Následující kapitoly rozebírají šíření (transfer) výsledků vědy a techniky ve společnosti, součást fáze implementační. Jak při vzniku nehmotných statků (v etapě tvorby), tak ve fázi jejich transferu je akcentována ekonomická determinace těchto procesů. Vliv ekonomiky na vědu a techniku. Jakými způsoby a z jakých důvodů je vědecká a technická činnost ovlivňována ekonomickými faktory, jak se proměňuje hodnota výsledků této tvorby v současném světě. A zároveň nakolik je ekonomika ovlivněna a měněna rozvojem vědy a techniky. Vzájemné vztahy mezi sférou vědeckou a ekonomickou jsou dány do souvislosti k právnímu rámci, který vytváří legislativní prostředí pro šíření a pro směnu rozhodující části výsledků vědecké a technické činnosti, čímž toto šíření a...

Analýza a srovnání studia sportovního managementu na Univerzitě Karlově a vybraných amerických univerzitách
Kovář, Rudolf ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Analýza a srovnání studia sportovního managementu na Univerzitě Karlově a vybraných amerických univerzitách. Analysis and comprarison of Sport Management study on the Charles University and selected american universities. Cíl práce: Analyzovat obsah a zaměření studia sportovního managementu na FTVS UK v Praze a vybraných amerických univerzitách a provést jejich srovnání. Metoda: Obsahová a diferenciační analýza publikovaných studijních materiálů s následným převážně kvalitativním vyhodnocením. Výsledky: Vzájemné srovnání ukázalo jak schody, tak i odlišnosti. Vcelku shodné je celkové zaměření oboru i výčet a obsah profesních a ekonomicky zaměřených vyučovacích předmětů. Dílčí rozdíly jsou v organizaci studia, ve výuce předmětů obecného základu a v předmětech s orientací na teorii tělesné výchovy a sportu. Zvláštností studia na FTVS UK je velký podíl výuky sportovních aktivit. Klíčová slova: Sport Management, Sport Administration, Sportovní management, Management tělesné výchovy a sportu.

The influence of polite manners on communication in and structure of Jane Austen's Novels
Horáková, Eliška ; Beran, Zdeněk (vedoucí práce) ; Nováková, Soňa (oponent)
Tato práce se primárně zabývá analýzou struktur jednotlivý románů Jane Austenové. K této analýze využívá novou teorii nazvanou Dramatica, která opouští od zavedených postupů, které pouze kloužou po povrchu příběhu, a pouští se do hloubkového studia vnitřních konfliktů mezi základními složkami příběhu. Práce ukazuje výhody tohoto přístupu a naznačuje možnost jeho využití v budoucnu. Následně práce osvětluje některé změny ve společnosti i ve způsobu přístupu jak k literatuře obecně tak k pojetí samotného románu. Tato část poukazuje také na některé dobové zvyklosti, jejichž znalost může buďto usnadnit nebo obohatit jak četbu, tak analýzu děl. Nakonec následuje aplikace výsledků strukturní analýzy, což jsou základní témata románů, na vybrané pasáže z různých příběhů. Cílem je ukázat jednak vzájemnou propojenost a komplexnost díla Jane Austenové, a potom je zařadit do kontextu soudobých konvencí.

Odraz Simmelova díla v Baumanově tvorbě
Nop, Michal ; Petrusek, Miloslav (vedoucí práce) ; Balon, Jan (oponent)
Předkládaná práce si klade za cíl zkomparovat díla Georga Simmela a Zygmunta Baumana. Je ověřována hypotéza, že Bauman na Simmela navázal nejen v oblasti používaných metod, ale též v oblasti tématické. Po uvedení cíle a metody práce je pojednáno o životních a myšlenkových východiscích, v nichž jsou nalezeny určité podobnosti, je ž mohly ovlivnit podobu tvorby rozebíraných autorů. Značné místo je věnováno problematice metod. Práce přiznává, že metoda i teorie se u obou ve velké míře mísí. I tak je ale možno sledovat specifické rysy způsobu tvorby, jež mají oba společné. Oba nacházejí v jevech ambivalenci; Simmelův způsob práce je ale mnohem více ovlivněn kantovskými představami o poznání. Bauman je také méně filozofickým. Oba badatelé obracejí svou pozornost ke konkrétnímu a zbytečně neteoretizuj í. U Baumana vyznívá silněji důraz na individuální odpovědnost a morálku jedince. Demoralizující účinek společnost i na jedince však nachází díky analýze úlohy peněz i Simmel; Bauman ke stejnému závěru dochází prostřednictvím studia holocaustu. Právě zakomponováním etiky do analýzy společnosti se Bauman liší od jiných "postmoderních" autorů. Rozborem působení peněz Simmel svou pozornost obrací ke spotřební stránce ekonomiky, kterou Bauman blíže analyzuje v podmínkách globalizujícího se světa. Práce je uzavřena...

Pražská pověst v 2. polovině 19. století (na příkladu sběrů Popelky Biliánové)
Janeček, Petr ; Sochorová, Ludmila (vedoucí práce) ; Sochorová, Ludmila (oponent)
Cílem rigorózní práce je analýza problematiky domácí orální narativní tradice na přelomu 19. a 20. století, se zaměřením na lokální pražské pověsti, jejich charakter, genezi a funkci. Případová studie sběrů vyšehradských a podskalských pověstí pražské spisovatelky Popelky Biliánové si klade za cíl nejen analyzovat lokální korpus dobově tradovaných folklorních látek, ale v širším smyslu představit i roli pověstí a zacházení s nimi v českém semiodborném diskurzu 2. poloviny 19. století. Základními prameny použitými v rigorózní práci jsou jednak vlastní rukopisy autorky, uložené v autorčině pozůstalosti, tak i komplet její literární tvorby tématicky se vztahující k problematice pražských pověstí. Sekundární literaturu pak představují sbírky pražských pověstí dalších autorů, pragensie a další relevantní teoretická literatura, převážně z oblasti folkloristiky, etnologie, literární vědy a historiografie. Po teoretickém úvodu sumarizujícím a konfrontujícím teoretické, metodologické a klasifikační přístupy k pověsti jako folklornímu žánru, následuje kritický přehled dosavadního studia problematiky. Sbírka pražských pověstí Popelky Biliánové je zařazena do genetického vztahu s ostatními sbírkami pražských pověstí a jsou charakterizováni její následovníci a pokračovatelé. Stručně je představena i osobnost a...

Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky
Kotlářová, Hana ; BUBENÍČEK, Jan (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce "Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky" je zodpovědět všechny základní, praktické otázky, které si klade student animace či začínající tvůrce s ohledem na svou budoucí kariéru. Dále by měla sloužit jako informační pojítko mezi školou a praxí, informovat o současné situaci na české animované scéně a o praktických dovednostech, které je nutné pro úspěšný start v oboru animace budovat. Snahou autorky bylo předat nezkreslené, užitečné a realistické informace, a proto může text na některé čtenáře působit překvapivě, upřímně až skepticky. Čtenářovou reakcí by mělo být vytvoření vlastních, na faktech postavených východisek pro práci v oboru animace, a proto je pochopení celé, nepřikrášlené situace fundamentální. Široce pojaté téma obsahuje informace jak o filmové či umělecké animaci, tak o reklamní, zakázkové nebo internetové tvorbě, o fungování animačního studia, animačního průmyslu a ekonomických aspektech tvorby. Dále shrnuje poslání a účel škol a studia včetně "desatera studenta", zaměřeného na praktické zkušenosti, které by měl student na škole získat. Obsah práce byl z většiny vytvořen metodou dotazů a rozhovorů s předními tvůrci, producenty a pedagogy, fungujícími na české (i zahraniční) scéně. Přestože studie nepřináší hloubkovou analýzu a jasná řešení konkrétních, specifických problémů, představuje velice praktický úvod do animované tvorby v praxi, díky které by studenti měli získat základní přehled a témata dále individuálně rozvíjet.