Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27,112 záznamů.  začátekpředchozí27110 - 27112  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.07 vteřin. 

Analýza systému nemocenského pojištění v České repblice po roce 1989
Zubrová, Soňa ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Orságová, Petra (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut sociologických studií Katedra veřejné a sociální politiky Soňa Zubrová Analýza systému nemocenského pojištění v České republice po roce 1989 Abstrakt Praha 2011 Abstrakt Systém nemocenského pojištění České republiky tvoří jeden z pilířů sociálního zabezpečení v České republice. Během posledních 20 let doznal několika výrazných změn, které měly a mají přispět především k snížení počtu čerpaných pracovních neschopností, k posílení odpovědnosti zaměstnanců, zaměstnavatelů a lékařů. Po roce 1989 procházel systém častými právními úpravami. Tato diplomová práce je věnována analýze systému nemocenského pojištění v ČR po roce 1989. Teoretickým východiskem práce jsou lidská a sociální práva, sociální zabezpečení a jeho principy. Funkce práva sociálního zabezpečení a deskripce nemocenského pojištění tvoří hlavní úsek teoretické části práce. Výzkumná část diplomové práce analyzuje vybrané události vztahující se k problematice systému nemocenského pojištění a tím reaguje na otázky položené v úvodu práce. Výzkumem bylo prokázáno snižující se procento pracovní neschopnosti v souvislosti s přijatými legislativními změnami. Významným faktorem ovlivňující počet případů čerpání pracovní neschopnosti je zavedení karenční doby a náhrady mzdy, kterou platí zaměstnavatel...

Poutní kostel Nejsvětější Trojice v Trhových Svinech
Nedbalová, Alice ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
Alice NEDBALOVÁ: Poutní kostel Nejsvětější Trojice v Trhových Svinech (diplomová práce na Katolické teologické fakultě Univerzity Karlovy v Praze), Praha 2012 Anotace Diplomová práce se zabývá poutním kostelem Nejsv. Trojice u Trhových Svin. Práce pojednává o kostele monograficky, zaměřuje se na jeho vznik, dobové pozadí a na donátory stavby a uměleckou hodnotu kostela. Práce zpracovává architekturu kostela, nejen její popis, ale hledá také možné vzory a analogie, které nachází hlavně v bavorské tradici poutních kostelů jako například Kappel u Waldsassen. Zajímavým jednotícím prvkem je ikonografie Nejsv. Trojice, která se odráží jak v architektuře, tak ve výzdobě kostela-ve freskách a mobiliáři. Tento ikonografický koncept je důmyslně promyšlen, trojiční symbolika, hlavně číslo tři a motiv trojúhelníka, se zde vícekrát opakuje. Cenným dílem je hlavní oltář od Matěje Václava Jäckela, který pro kostel zhotovil pravděpodobně také kazatelnu. Fresky oslavující Nejsv. Trojici pocházejí od Carla Bonanelli, jež působil v nedalekých Českých Budějovicích. Kostel je zajímavým výsledkem barokních principů sjednocující teologii s konečným uměleckým provedením díla. Nesmíme také zapomenout barokní cítění v otázce působivého zasazení do krajiny. Poutní místo Trhové Sviny Nejsvětější Trojice Baroko Barokní poutě

Klíčové kompetence pro udržitelné jednání v kurikulu preprimárního vzdělávání
Vošahlíková, Tereza ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Činčera, Jan (oponent) ; Dostál, Petr (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta ABSTRAKT KLÍČOVÉ KOMPETENCE PRO UDRŽITELNÉ JEDNÁNÍ V KURIKULU PREPRIMÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PhDr. Tereza Vošahlíková Vedoucí práce Doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. Katedra biologie a environmentálních studií Pedf UK Doktorský studijní program pedagogika Externí konzultantka Prof. dr. Ute Stoltenberg Institut für integrative Studien, Leuphana Universität Lüneburg Praha 2012 Disertační práce představuje environmentálně orientované koncepty v preprimárním vzdělávání. Vedoucím motivem celé práce je analýza klíčových kompetencí pro udržitelné jednání. Klíčové kompetence obecně jsou chápány jako nová otevřená forma vzdělávacích cílů. Kurikulum preprimárního vzdělávání definované v širokém smyslu jakožto veškerý obsah vzdělávání (plánovaný, realizovaný i skrytý) představuje výzkumné pole disertační práce. V oblasti kurikula v celosvětovém měřítku se nyní prosazuje nový koncept - vzdělávání pro udržitelný rozvoj. Provedená studie si klade otázku, jak dalece a úspěšně může být tento koncept implementován v preprimárním vzdělávání na úrovni klíčových kompetencí. Existuje řada obecných strategií a modelů inovace kurikula. Za účelem strukturování empirického šetření byl vytvořen hierarchický model makro-, mezo- a mikrokurikula. Tento model umožňuje sledování shora a zdola...