Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26,288 záznamů.  začátekpředchozí26271 - 26280další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.40 vteřin. 

Dopady obchodu s drogami na vybrané státy v Latinské Americe
Kmetíková, Nina ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Lipka, David (oponent)
V úvodu své práce, kterou budu věnovat obchodu s drogami ve vybraných státech Latinské Ameriky, se budu zaobírat kokainem a jeho historií. Ta je důležitá pro pochopení významu této drogy ve světě a hlavně v samotné Latinské Americe, pro pochopení toho, že kokain má v těchto zemích tak silnou tradici, díky které se nejspíše nikdy nepodaří zamezit pěstování koky a následnému obchodu s drogou. Dále budu rozebírat ekonomickou a sociální situaci v zemích Latinské Ameriky a zdůrazním fakt, že lidé často nemají žádnou jinou hodnotnou alternativu, než se zapojit do kriminálních činností, opět většinou souvisejících s kokainem. Zhodnotím protidrogovou politiku ve vybraných zemích Latinské Ameriky, její účinnost či spíše neúčinnost, a naopak se pokusím charakterizovat, jak velký vliv má narkomafie na ekonomiku a politiku daných států a na jejich představitele. Ve své práci se chci věnovat převážně třem státům Latinské Ameriky: Kolumbii, jako největšímu dodavateli kokainu, Mexiku, které je hlavní tranzitní zemí, přes níž putují drogy z Kolumbie do Spojených států, a Brazílii, kde vznikají v souvislosti s drogami dětské gangy.

Functions of Traditional and New Media in the Push towards Impact- based Advertising
Kaston, Josh ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Diplomová práce pokrývá jak nová tak tradiční média v souvislosti s impact- based reklamou. V práci je vytvořen nový model 8 faktorů, jehož smyslem je vystihnout silné a slabé stránky deseti různých médií. Diplomová práce se také zabývá novými a budoucími trendy v marketingu.

Technologie výroby a hodnocení jakosti šunek
Nezvalová, Klára
Bakalářská práce se nazývá Technologie výroby a hodnocení jakosti šunek a je zaměřena převážně na šunky dušené. Obsahuje ale i charakteristiku a popis ostatních druhů, v největší míře pak známých převážně v zahraničí (sušené šunky). Práce se zabývá celou problematikou týkající se této potraviny od zařazení mezi masné výrobky, definice, surovin, výroby, až po hodnocení jakosti včetně laboratorních metod. Historicky nejznámější českou šunkou je Pražská šunka, charakteristická danou surovinou a technologií výroby. V současné době se rozvíjejí snahy o její zapsání mezi zaručené tradiční speciality. Při výrobě dušené šunky hraje nejdůležitější roli kvalitní vstupní surovina získaná z kýty, jejíž kvalita je ovlivňována od výkrmu hospodářských zvířat až po samotné zpracování masa. Následně je důležitý vhodný poměr přídatných látek a správný technologický postup včetně skladování a uchovávání ve správných teplotách. Tyto aspekty pak ovlivňují celkovou jakost, která je kontrolována pomocí senzorické analýzy a laboratorních metod.

Etika Petera Singera jako výzva pro tradiční morálku
Šestáková, Kateřina ; Čapek, Jakub (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá nejkontroverznějšími důsledky preferenčního utilitarismu v Singerově pojetí, a to především ve třech oblastech: 1) Singerova kritika lidského postoje ke zvířatům a z ní pramenící požadavek vegetariánství; 2) Singerovo odmítnutí myšlenky absolutní posvátnosti lidského života vedoucí k obhajobě interrupce, infanticidy a eutanázie a 3) Singerovo přesvědčení, že máme morální povinnost finančně přispívat na chudé ve třetím světě až do té míry, kdy na tom nebudeme o moc lépe než oni. Zároveň se pokouším nabídnout základní přehled argumentů Singerových kritiků. Ve své vlastní kritice jsem vůči Singerovi poměrně vstřícná a omezuji se ve většině případů na kritiku zevnitř. Kromě vlastních argumentů a příkladů se snažím podělit i o své osobní zkušenosti a emoce, protože si myslím, že si toto téma právě takový přístup zasluhuje.

Design digitálního klavíru
Sikora, Halina ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design digitálního klavíru. Tento stále více oblíbený hudební nástroj poskytuje možnosti, které nenabízí akustický klavír (možnost výstupu zvuku do sluchátek, využití samplových knihoven, nahrávání, jednoduché použití not v digitální podobě apod.). Po technické stránce se snaží přiblížit kvalitám klasických nástrojů, zejména v samotné odezvě nástroje a kvalitě zvuku. Cílem bylo navrhnout design, který by se výrazně odlišoval od stávajícího velmi konzervativního vzhledu, ale nebyl by příliš extravagantní. Práce je zaměřená především na designérské aspekty, s důrazem na ergonomii a nástinem technické řešení návrhu.

Význam agentury Epicentrum a prostor pro novou agenturu po jejím zániku
Kohout, Jan ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Tato práce mapuje činnost agentury Epicentrum, která se zabývala referováním z krizových míst světa, a vzhledem k ukončení její činnosti se pokouší vystihnout její význam. Není sporu o jedinečnosti celého projektu Epicentra, ale důležitou součástí práce je snaha porozumět příčinám a souvislostem, které vznik a fungování Epicentra provázely, a charakterizovat jeho styl práce, kladné i záporné stránky. Od dob Epicentra se mediální svět zásadně změnil (přestože to není tak dlouhá doba). Internetizace médií je v plném proudu a klasická média nevědí, jak s tím naložit. Digitalizace přinesla podstatné změny pro práci novináře a předmětem této práce je právě úvaha, jak by podobný subjekt podobný Epicentru mohl dnes fungovat. Zlevnění a zrychlení procesu produkce zpráv z terénu je faktor, který nepochybně nahrává myšlence malé nezávislé agentury, na druhou stranu mají dnes média mnohem snazší přístup k velkému množství informací zadarmo a nic je nenutí platit za zdánlivě stejné informace této agentuře. Nedílnou součástí této práce je proto také zamyšlení nad hodnotou reportování z místa a možnostech jeho následného uplatnění na trhu.

Dualistické vidění světa v prózách milánské scapigliatury
Pletichová, Markéta ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Résumé Po dlouhém období Risorgimenta a několika pokusech o sjednocení Itálie se italský národ konečně dočkal a 4. března 1861 byl slavnostně vyhlášen Italský stát. O několik let později byla připojena i území Benátska a Říma, ne však tak hrdinským způsobem, jak Italové doufali. I přes Garibaldiho velké úsilí došlo k celkovému sjednocení až díky porážce Francouzů během prusko-francouzské války roku 1870, což hrdí Italové těžce nesli. Dalším zklamáním byla organizace a fungování nového státu, které neodpovídaly jejich vysněným ideálům. V několika městech se v uměleckých kruzích začaly vytvářet určité skupinky nespokojených intelektuálů. Jedním takovým seskupením byla právě milánská scapigliatura. Působení scapigliatury lze datovat lety 1860-1880. Jejich poetika či způsob uměleckého vyjádření byly silně svázány s jejich psychologickým rozpoložením. Vedli pochybný život, unikali ze skutečnosti pomocí alkoholu a drog. Byli ovlivněni romantismem a pozitivismem. Toužili ve svých dílech ukázat pravdu. Odmítali tradiční stereotypní formu, snažili se docílit stylistického a jazykového pokroku. Mezi hlavní představitele patří Camillo Boito (1836-1914), Iginio Ugo Tarchetti (1839-1869), Emilio Praga (1839-1875), Arrigo Boito (1842-1918) a Carlo Dossi (1849-1910). Kromě témat, jako jsou nářek, žal, prvky fantastické,...

Terorismus jako zločin podle mezinárodního práva
Hromek, Vojtěch ; Bílková, Veronika (vedoucí práce) ; Šturma, Pavel (oponent)
Cílem této práce je objasnit postavení terorismu v současném systému mezinárodního práva, a to především poměru terorismu a zločinů podle mezinárodního práva. Klíčovou otázkou pak je, zda je možné terorismus jako zločin podle mezinárodního práva stíhat. Důvodem pro tuto otázku pak je zejména založení Mezinárodního trestního soudu, tedy prvního stálého mezinárodního soudního tělesa s působností nad zločiny podle mezinárodního práva. V úvodu práce je nastíněn vývoj termínu terorismus a jeho definicí v průběhu dějin. jsou také představeny soudobé trendy v oblasti definice terorismu, a to zejména definice z úmluv některých regionálních mezinárodních organizací a EU nebo definice z chystané komplexní proteroristické úpravy, tedy Všeobecné úmluvy o prevenci a potlačování terorismu. Z těchto definic je pro účely této práce vybrána definice z Úmluvy po potlačení financování terorismu, a to zejména z toho důvodu, že se jedná o platnou právní úpravu a je zde tak určitá šance, že budou odhaleny její limity a nedostatky. V další části této práce je pojednáno o termínu zločinů podle mezinárodního práva. Předmětné zločiny jsou vyjmenovány a charakterizovány, zejména co do jejich odlišností od "treaty crimes" tedy tedy zločinů založených mezinárodními úmluvami. Zaznamenán je také trend postupného osamostatňování...

Kašpar z hor Henri Pourrata
Tučková, Lucie ; Jamek, Václav (vedoucí práce) ; Voldřichová - Beránková, Eva (oponent)
Diplomová práce podrobně představuje stěžejní dílo Henri Pourrata Kašpar z hor. Rané tvůrčí období Henri Pourrata je jednoznačně ve znamení spisovatelského zrání a sbírání podnětů pro další tvorbu, z nichž se později zrodila i tetralogie Kašpara z hor a Le Trésor des contes. Proto jsou v diplomová práci tyto vlivy na utváření Pourratovy spisovatelské osobnosti zdůrazněny. Po představení Henri Pourrata a vyzdvihnutí nejdůležitějších zdrojů inspirace jeho tvorby se práce věnuje dosud neprovedenému důkladnému rozboru Kašpara z hor z hlediska jeho utvoření podle pravidel výstavby příběhů ústní lidové tradice. Hlavní dějová linie Kašpara z hor je dána auvergnským tradovaným příběhem O bílých očích (nebo také O řeřavých očích či O čtrnácti sudech.) Na ústřední dramatický příběh je navázáno množství epizodních příhod, legend, pohádek i říkanek a auvergnských popěvků. Sám Pourrat o Kašparovi z hor říkal, že je příběhem o tisíci příhod a příběhů. Inspirace kompozicí lidových příběhů je dokázána na vlastním námětu díla a jeho epizodních příhodách, členění Kašpara z hor do jednotlivých částí, jež odpovídají jednotlivým večerům, jakoby stráveným s vypravěčkou příběhu, na vloženém humoru a v neposlední řadě i na způsobu užití jazykových prostředků typických pro ústní vyjadřování. Jednotlivým jazykovým rovinám díla je...

Stopy (v) textu
Mihálik, Jakub ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Holý, Jiří (oponent)
Autor popisuje a kriticky reflektuje vybrané aspekty diskusí o literárním textu a jeho interpretaci. Těžiště práce tvoří úvahy nad koncepcemi Stanleyho Fishe (1938), které autor nahlíží na pozadí tradičnějších - "formalistických" a "novokritických" modelů interpretace. Autor si klade otázku, do jaké míry můžeme text samotný a jeho význam chápat jako objektivně daný, a do jaké míry se jedná spíše o produkt kulturně či institučně podmíněných interpretačních postupů.