Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení spalovacího motoru v prostředí LabView
Adamec, Vojtěch ; Kučera, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řízením vznětového spalovacího motoru. Cílem práce bylo na základě zpracované rešerše vypracovat přehled způsobů řízení vznětových spalovacích motorů, vypracovat algoritmus pro řízení šestiválcového vznětového motoru a následně jej naprogramovat v prostředí LabView. Práce popisuje i kalibraci snímačů a řídicí jednotky motoru. Závěrem byl algoritmus vyzkoušen pomocí naprogramovaného generátoru signálů a osciloskopu.
Design posunovací lokomotivy
Miklica, Martin ; Pelikán, František (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Designérských prací věnujících se železniční technice existuje mnoho. Naprostá většina z nich se však věnuje vysokorychlostním jednotkám nebo alespoň rychlíkovým lokomotivám, ale konceptů v oblasti designu nákladních a posunovacích lokomotiv je k nalezení poskrovnu. Tato diplomová práce si vzala za úkol vydat se právě na toto neprobádané území a zjistit, jaké existují možnosti při návrhu posunovací lokomotivy nezávislé trakce a najít vhodnější než dnes používaná řešení tam, kde je to možné a účelné. Výsledkem práce je design lokomotivy, který respektuje požadavky norem železniční dopravy, ergonomie a bezpečnosti práce, a zároveň přináší moderní designérská řešení
Klikový mechanismus vznětového motoru V6
Homola, Petr ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem klikového mechanismu vidlicové šestiválcové vznětové pohonné jednotky se zaměřením na konstrukci klikového hřídele. Návrh je rozdělen do dvou fází: koncept a dispozice. Ve fázi konceptu jsou navrženy parametry celé pohonné jednotky a provedeny základní 1D analýzy. Ve fázi dispozice je provedena detailnější 3D analýza zatížení klikového hřídele za použití pokročilých výpočetních metod založených na systémech MKP (Metody Konečných Prvků) modelů a MBS programů (dynamika soustavy těles). Na základě dat zatížení je proveden výpočet únavové životnosti klikového hřídele. Práce je dále doplněna o výkresovou dokumentaci klikového hřídele.
Návrh a posouzení alternativ přeplňování vznětového motoru s recirkulací
Prášek, Ondřej ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo najít vhodnou volbu přeplňování čtyřdobého vznětového motoru s recirkulací spalin dle zadaných výkonových požadavků. Tohoto zadání bylo dosaženo za použití turbodmychadla s variabilními lopatkami a mezichladiče stlačeného vzduchu systémem vzduch-vzduch
Konstrukce vznětového leteckého jednoválcového motoru s protiběžnými písty
Svoboda, Tomáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem klikového hřídele pro jednoválcový vznětový motor s protiběžnými písty. V rešeršní části práce je historie, porovnání v současnosti využívaných motorů ultralehkých letadel a naznačení výhod motoru s protiběžnými písty. Dále je zvoleno vyvážení a navržen CAD model klikového hřídele, který je zkontrolován proti meznímu stavu únavového poškození. Pro motor je zvolena vhodná vrtule a jí odpovídající převodový poměr reduktoru.
Palivová vstřikovací čerpadla vznětových motorů
Kovářová, Lucie ; Beran, Martin (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma „Palivová vstřikovací čerpadla vznětových motorů“ zachycuje přehled palivových vstřikovacích čerpadel pro vznětové motory a jejich vývoj. Smyslem této práce je vysvětlit a popsat princip funkce vstřikovacích čerpadel, a provést jejich rozdělení podle konstrukčního řešení. Rozdělení začíná prvním historickým použitím vstřikovacího čerpadla a končí nastíněním budoucnosti používání této technologie.
Automobily osmdesátých a devadesátých let
Holuša, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje události, které vedly k rozvoji automobilového průmyslu v osmdesátých a devadesátých letech dvacátého století, dále se zaměřuje na situaci v průmyslu na jednotlivých kontinentech a na nejvlivnější automobilky, krátce popisuje největší vynálezy tehdejší doby a jejich principy a fungování z technického hlediska a zamýšlí se nad implementací v moderních vozech.
Seal Plugs Design for Common-Rail System Pressure Reservoir High-Cyclic Fatigue Testing
Skrutek, Ivo ; Cupl, Zdeněk (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
This diploma thesis is focused on problem with crackling of the sealing cone on the rail body during high pressure pulsation test. There are analyzed properties of currently used sealing caps for pulsation test and their influence on loading of the sealing cone. The main target is proposal of new sealing cap which creates the same or very similar loading on all components during pulsation test like high pressure pipe which is used in serial production. Next part is verification of properties of new sealing cap by high pressure pulsation test.
Vývoj laserem svařeného Common-Railu s radiálně připojeným snímačem tlaku (RPS)
Šantavý, Ivo ; Skrutek, Ivo (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem laserem svařeného common railu s radiálně připojeným snímačem tlaku RPS. Tento nový koncept požadovaný od firmy Bosch Diesel s.r.o. Jihlava by měl být jednodušeji modifikovatelný, a měl by být snadněji zabudovatelný do motorového prostoru. V této diplomové práci jsem navrhl několik konceptů, které jsem dále analyzoval, ověřoval v příslušných softwarech, vyvíjel, a nakonec jsem zúžil výběr na jedno nejvhodnější řešení, které jsem doporučil a obhájil v závěru.
Engine Control Units for 6-cylinder Diesel Engines
Florek, Matej ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
This thesis is focused on diesel combustion engines, their history and technical development. It describes the working principle of 4-stroke process and components of the engine. After that, it brings the overwiev of the fuel injecton systems development and the types that are used nowadays. Then it comes to electronic control unit, its significance and role in fuel injection process. The last part indicate a couple of commercial electronic control units which are currently used for managing 6-cylinder diesel engines.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.