Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,779 záznamů.  začátekpředchozí23770 - 23779  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.55 vteřin. 

Návrh intranetu pro podporu firemních procesů
Salamon, Jakub ; Wachtarczyk, Jan (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je zavádění intranetu pro podporu firemních procesů. Na začátku jsou definovány základní pojmy dané problematiky. Poté jsem provedl analýzu situace ve firmě a analýzu současného stavu informačních a komunikačních technologií. Na základě těchto analýz jsem navrhl postup pro zavedení intranetu vedoucí ke zjednodušení a zpřehlednění činností v podniku.

Logistická podpora Policie ČR při řešení krizové situace
PILAŘ, Michal
Policie České republiky zajišťuje v případě vyhlášení mimořádné události nebo krizové situace mnoho činností. Pro úspěšné plnění těchto činností musí mít policie patřičně vyškolené pracovníky a poskytnout jim odpovídající podmínky pro plnění těchto úkolů. Nedílnou součástí poskytnutí odpovídajících podmínek pracovníkům policie je i logistická podpora. Tato práce poskytuje na základě studia dostupné literatury a právních předpisů základní obraz o logistické podpoře Policie České republiky při řešení krizové situace, který je popsán v první části práce. Pomocí kvantitativního výzkumu, formou anonymního dotazníkového šetření ověřuje úroveň logistické podpory Policie České republiky. Zkoumaný vzorek byl složen z policistů obvodních oddělení policie různých krajů České republiky. Zkoumaný vzorek tvořili řadoví policisté, ale i vedoucí obvodních oddělení policie. Dotazníkové šetření je v prvních třech otázkách zaměřeno na charakteristiku zkoumaného vzorku. Další část dotazníku mimo jiné hodnotí, zda se respondenti účastnili řešení krizové situace, zda jsou spokojeni s vybavením svého pracoviště, svých služebních vozidel a svých osobních prostředků pro plnění úkolů při řešení krizové situace. Následně jsou respondenti dotazováni, zda je jim při plnění úkolů při řešení krizové situace poskytnuta strava a zajištěn odpočinek a zda jsou jim ze strany zaměstnavatele v případě poškození výstroje a vybavení tyto součásti vyměněny a zda je jim vybavení měněno před dobou jeho expirace. Poslední část dotazníku řeší informace k provedení zákroku (zásahu), možnost spojení z místa krizové situace, poskytnutí zdravotnického servisu respondentům a poskytnutí školení s legislativními změnami s dostatečným předstihem. Na základě studia dostupné literatury jsou v bakalářské práci vymezeny pojmy krizové řízení, mimořádná událost, krizová situace a je zde nalezena paralela mezi těmito pojmy a pojmem logistická podpora. Ve druhé části práce je popsána metodika práce a hypotéza. Třetí část práce tvoří výsledky. Závěrečnou část práce tvoří diskuze, kde jsou zanalyzovány dosažené cíle práce. K dosažení cílů práce jsou v této práci užity metody sběru dat, analýzy, metody matematické a grafické. Při psaní bakalářské práce jsem se nejprve zabýval studiem odborné literatury v oblasti logistiky a logistické podpory a studiem platných právních, které slouží jako právní podklad pro logistickou podporu Policie České republiky při řešení krizové situace. Při výběru téma pro tuto bakalářskou práci jsem stanovil hypotézu "Logistická podpora Policie České republiky je na dobré úrovni". Tato hypotéza byla v bakalářské práci vyvrácena.

Počítačové programy pro podporu auditu
Krajčová, Lenka ; Králíček, Vladimír (vedoucí práce) ; Pospíchal, Robert (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá počítačovými programy pro podporu auditu. Jejím cílem je vzájemně porovnat vybrané auditorské softwary dle různých kritérií. Součástí práce je také průzkum mezi auditory ohledně využívání počítačových programů pro auditorskou činnost.

Využití diskusních skupin pro podporu výuky na vysokých školách
Rumplíková, Blanka ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Zaměřením práce je problematika webu 2.0 vztažená na oblast vzdělávání na vysokých školách. Pojem web 2.0 je definován v první části práce, kde jsou uvedeny jeho charakteristické znaky a přehled nejvíce využívaných nástrojů. Konkrétně je tématem práce jeden z nástrojů webu 2.0, kterým jsou diskusní skupiny a jejich vliv na podporu výuky. Diskusní skupiny jsou obecně charakterizovány v druhé části, kde jsou vytvořena kritéria pro jejich srovnání a zhodnocení. Třetí část je věnována čtyřem vybraným školním diskusním fórům, která jsou popsána na základě dříve vytvořených kritérií a zhodnocena z různých pohledů. Dalším z cílů práce je zmonitorovat využívání internetových diskusních skupin studenty vysokých škol pomocí dotazníkového šetření, kterému je věnována poslední čtvrtá část této práce.

Aplikace pro podporu týmové spolupráce dostupné volně přes internet
Bachmann, Petr ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Střížová, Vlasta (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou aplikace pro podporu týmové spolupráce, neboli groupware. Autor nejdříve vysvětluje obecné pojmy a zasazuje tyto aplikace do informačního systému organizace. Poté následuje výčet a charakteristika funkcí aplikací. Jádrem práce je metodika pro hodnocení aplikací, která splňují stanovená kritéria (groupware, model SaaS, zadarmo, obecné zaměření). Aplikace jsou hodnoceny z pohledu uživatele pomocí kritérií rozdělených do čtyř oblastí (grafický design, uživatelská přívětivost, funkcionalita, technologická kompatibilita). K hodnocení je využito váženého průměru. Metodika klade důraz na flexibilitu, objektivitu, znovupoužitelnost. Závěr práce je věnován zásadám příručky, která by pomohla vedoucím týmů vybrat vhodnou groupwarovou aplikaci.

Využití simulačních metod pro podporu procesního řízení v systémech integrovaného managementu
Šenkýř, Pavel
Obsahem práce je analýza možností a aspektů podpory manažerských funkcí v oblastech integrovaných systémů managementu, za pomoci metod mapování, modelování a simulace procesů. Práce v teoretické části analyzuje aktuální stav problematiky se zaměřením na již uplatňované nebo vznikající standardy a trendy v České republice i ve světě. Popsána je zejména metodologie procesního modelování a přístupy k hodnocení a zdokonalování podnikových procesů. V praktické části práce, u podniků v ČR, zjišťuje úroveň zavedení standardů popsaných v teoretické části, přínosy pro podniky, postoje uživatelů, preferované oblasti využití a odpovědi na další, s problematikou související, výzkumné otázky. Tato část práce rovněž zkoumá případné závislosti mezi zjištěnými hodnotami dat, s cílem získání pomocných závěrů pro oblasti rozvoje využívání zkoumaných nástrojů v manažerské praxi. Následující část práce se zabývá sestavením přehledu vybraných dostupných nástrojů pro mapování, modelování a simulaci procesů. V tomto přehledu jsou nástroje hodnoceny dle praktických kriterií z pohledu uživatele -- manažera. Nástroji se pro účely této práce rozumí zejména počítačové softwarové vybavení. V závěru praktické části práce ověřuji, pro potřeby výrobce, distributora i uživatele, možnost nového modelovacího a simulačního nástroje Allclear 2010 při sestavení modelu, simulaci a následné optimalizaci reálného výrobního procesu. Optimalizace vede k doporučení optimální varianty uspořádání výrobního procesu. Výsledky práce jsou shrnuty v jejím závěru, který obsahuje hodnocení dle ekonomických kriterií a popis dalších přínosů.

Možnosti obchodování na Internetu se zaměřením na malé a střední firmy
Dobrovolskaja, Alexandra ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Hřiba, Vít (oponent)
Práce se v teoretické části zabývá definicí a vývojem internetu i elektronického obchodování nejen ve světě, ale také v ČR. V další části se věnuje problematice malých a středních podniků u nás. Posléze jsou poznatky z teoretických kapitol aplikovány na konkrétní případ středního podniku Skleněná bižuterie a.s. Po provedení analýzy využití internetu v dané firmě jsou zde navrženy možnosti, jak tento stav vylepšit pro zvýšení ekonomických přínosů, snížení nákladů a v neposlední řadě pro podporu image firmy.

Rozvoj venkovského cestovního ruchu prostřednictvím ROP v kraji Vysočina
Hadroušková, Michaela
Tato závěrečná práce se zabývá podporou venkovské cestovního ruchu prostřednictvím ROP Jihovýchod v kraji Vysočina. Práce obsahuje teoretické ukotvení problematiky venkovského cestovního ruchu a možnosti jeho rozvoje prostřednictvím finanční podpory EU. Vymezuje pojmy, jako je cestovní ruch, venkovský turismus a jeho formy a odkazuje na počátky této formy cestovního ruchu. Venkovský turismus diskutuje s ohledem na principy trvale udržitelného rozvoje cestovního ruchu. Následně jsou popsány principy fungování regionální politiky a fungování podpory z EU. Poslední část literární rešerše vymezuje zkoumané území v kontextu cestovního ruchu a vymezení jeho potencionálu pro rozvoj venkovské turistiky. Praktická část rozebírá a analyzuje projekty realizované z ROP JV a jeho prioritní osy 2 Rozvoj udržitelného cestovního ruchu (oblasti podpory 2.1 a 2.2). Jednotlivé projekty jsou zkoumány na základě zvolených kritérií v kontextu venkovské turistiky. Závěr práce hodnotí, zda lze na podporu poskytnutou ROP JV nahlížet, jako na podporu venkovské turistiky v území a nabízí doporučení pro rozvoj venkovské turistiky.

Zvláštnosti podnikatelského prostředí francouzského regionu Languedoc- Roussillon
Tůmová, Monika ; Mišovská, Soňa (vedoucí práce) ; Mertlíková, Františka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s francouzským regionem Languedoc-Roussillon, přinést souhrnné informace o teritoriu, jeho ekonomickém a podnikatelském prostředí, zahraničním obchodě a poukázat na možnou spolupráci České republiky s tímto regionem. Práce podává informace o základních ekonomických ukazatelích - HDP, zaměstnanosti, průmyslu, zemědělství, turistickém ruchu, dopravě, zahraničním obchodu.Pojednává o podnikatelském prostředí v regionu a programech na podporu podnikání. Konec práce je věnován obchodním příležitostem českých výrobců v tomto regionu a obchodnímu jednání

Facility management v ČR - trh a podpora nástroji IS/ICT
Apfelthaler, Jan ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
Tato diplomová práce má za úkol poskytnout čtenáři ucelený přehled o Facility Managementu, jeho historii, současném stavu v České Republice a IT/ICT nástrojích jež se pro podporu Facility Managementu užívají. Trh Facility Managementu v České republice je analyzován ze tří úhlů pohledu. První částí je odhad regionálního objemu služeb Facility Managementu za pomocí vícekriteriálního hodnocení regionů dle makroekonomických a konkurenčních údajů získaných vesměs z Českého statistického úřadu. Metodika druhé části, jež se zabývá objemem služeb dle odvětvové struktury trhu, je obdobná. Třetí částí je analýza a definice služeb Facility Managementu a jejich přiřazení k jednotlivým poskytovatelům v České republice. Poslední částí této práce je přehled nástrojů IT/ICT podpory pokrývající Facility Management, jejich vzájemné porovnání a nalezení přidané hodnoty těchto systémů vedoucí k implementaci nad rámec standardních ERP řešení.